Eli olen suunnitellut nykyisen EBS-112:n vaihtoa Hartken VX410:aan. Tuo EBS ei vaan saanut tarpeeksi ääntä liikkeelle bändin kanssa soitellessa, eli EBS on työnsä tehnyt, EBS saa mennä. Vaihtoehtoisesti harkitsen myös Hartke VX215 -kaappia. Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä Hartkeista tai niiden eroista? |
Itseltä löytyy ja olen kyllä ihan tyytyväinen. En tosta sun kaapista osaa sanoa, mutta en lähtis volumetasoa nostamaan yhdellä vx410. Yksinään on vähän tuhnu. Ja varsinkin, jos laatikko on lattialla, niin ei ainakaan hevibändin alta saa itseään kuuluviin. Humppakeikat taaseen menee oikein mukavasti. Itsellä löytyykin vx410 kaveriksi vx115. Oli outo tunne treeniksellä, kun nosti tuon 410 siihen 115 päälle. Rupesi yllättäen kuulemaan itseään vaikka tiputti volumeja rankasti. Kuuli itsensä jopa sen hevibändin alta. Parasta on tietenkin se, kun ei tarvitse luukuttaa yhdellä laatikolla täysiä, niin ei bassot humise liikaa. Suosittelen hankkimaan vaan toisen kaapin siihen vanhan rinnallle. En ole vx215 soittanut, mutta hartken vastaavaa alumiinikartioista kyllä. Siinä riittää potkua ihan mukavasti. Ainoa ongelma on se, että kaappi toistaa vain noin 1khz asti. Eli ihan hifiä saundia ei saa. Toisaalta alukartiot röpöttävät mukavasti, joten se sopii, ainakin omasta mielestäni, heviin kohtuullisen hyvin. |
vx215 on ihan ok soundinen kaappi, mutta sen kestävyydestä en tohdi sanoa saamaa. Meinasin sen ostaa itselle, kun oli saatava 2x15":nen, mutta ostin peaveyn vanhuksen. Nuo vx sarjan kaapit on aika rimpulan oloisia. Varmaan nuo on tp sarjalaisten kans samaa tasoa. Älä nyt missään nimessä mene myymään ebs kaappia pois, varsinkaan jos meinaat ostaa tuon vx sarjan skopen. niin ja tuossa vx 215 kaapissa pilliä ei saa kytkettyä pois päältä, ellei tee itse kytkintä. Saunantakana on vielä tilaa. |
näytit asustavan ääsjoella, joten siellä se toinen musiikkiliike, jonka nimeä en ajan puutteen vuoksi mainitse, myy tuota vx sarjaa. Ne kyllä sitä vx sarjaa kovasti ylistää. Hae markulta toinen ebs! Saunantakana on vielä tilaa. |