Aihe: Koch Studiotonesta "käyttösavut" pihalle.. 1 | |
---|---|
![]() 09.12.2008 17:48:55 | |
Vaihdoinpa tuossa iltapäivällä studiotoneen kokeeksi JJ:n tuubit (etu- sekä pääteaste) sisään. Pistin normaalisti virrat päälle ja hehkuttelin muutaman minuutin. Standby pois päältä ja värkistä alkoi kuulumaan pientä rätinää(kaiuttimesta). Muuten soundit oli normaalit. Ajattelin, että jes, jo valmiiksi paska etusputki tuli laitettua sisälle. Muutaman sekunnin kuluttua tajusin, että savu senkun nousee konehuoneesta.. Tarkemmin en savun muodostumiskohtaa kerennyt havaita, kun tuli kiire vetää töpselit irti seinästä. No, takuuhuoltoonhan tuo lähti Custom Shoppiin. Kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia kyseisestä vahvarista? Toisaalta kokemuksia Custom Shopin takuuhuoltohommista? Ainakin puhelimessa asia otettiin sen vaatimalla vakavuudella ja luvattiin välittömästi maksaa matkahuoltokulut, kun täällä periferiassa asustelen. Toivottavasti homma myös jatkuu samoilla linjoilla. Jos asiasta haluaa hakea "positiivisia" puolia, saanee uutukainen roudauscase muutaman "uskottavuuslommon" kylkeensä:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 09.12.2008 18:32:32 | |
Totta biasoit vahvistimen päättevaihdon yhteydessä? business in the front, party in the back. | |
![]() 09.12.2008 18:40:54 | |
Itellä on ollut Studiotone (mark I) vuodesta 2005 ja sinä aikana kerran noin 2 vuotta sitten ilmeni pitkien treenien aikana noin 2-3 h soiton jälkeen sirinää jossa vaiheessa pistin pillit pussiin. Takuu oli ummessa ja Tampereella alan liike (en jaksa muistaa mikä) löysi siitä omasta mielestään "kylmän juotoksen" eli ei käytännössä juuri mitään. Sen koommin vika ei ole toistunut. Kokemukset ylipäätään on todella positiivisia tosta vehkeestä ja sen kestosta jatkuvassa käytössä ja roudauksessa. Mitä tulee putkien vaihtoon tällä seuraavalla aiheutan noin 110% varmuudella hyvän keskustelun. Sekä Studiotonen manuaali, että maahantuoja (Custom-Sounds) tekevät selväksi ettei pääteputkia(kaan) vaihtaessa biasointia tarvitse tehdä koska kyseessä on Class A pömpeli ja sisältää jonkun autobias ominaisuuden... Tähän olisi hauska kuulla kommentteja, sillä itsellä putkien vaihto on taas kohta edessä. Kun ongelma selviää kerropa mikä syy oli sillä se kiinnostaa. Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100. | |
![]() 09.12.2008 18:46:30 (muokattu 09.12.2008 18:48:57) | |
Mitä tulee putkien vaihtoon tällä seuraavalla aiheutan noin 110% varmuudella hyvän keskustelun. Sekä Studiotonen manuaali, että maahantuoja (Custom-Sounds) tekevät selväksi ettei pääteputkia(kaan) vaihtaessa biasointia tarvitse tehdä koska kyseessä on Class A pömpeli ja sisältää jonkun autobias ominaisuuden... Tähän olisi hauska kuulla kommentteja, sillä itsellä putkien vaihto on taas kohta edessä. jos ja kun vahvistin on katodibiasoitu, niin putket "biasoituvat automaattisesti" eikä niitä käytännössä tarvitse erikseen biasoida. pilkun nusuttelua ja termeistä kiistelemistä tuo on, mutta jos kerran valmistaja ja maahantuoja sanoo ettei tartte biasoida, niin sit se varmaan on katodibiasoitu(näissä siis ei yleensä "säädetä" biasvirtaa...) eli uutta lamppua vaan sisään huoletta. EDIT: tuolta voi lukea lisää katodibiasoiduista pääteasteista(englanniksi) : http://aikenamps.com/Biasing.html (pitää rullata alaspäin, oma otsikko) pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan. | |
![]() 09.12.2008 18:46:46 (muokattu 09.12.2008 18:47:31) | |
Mitä tulee putkien vaihtoon tällä seuraavalla aiheutan noin 110% varmuudella hyvän keskustelun. Sekä Studiotonen manuaali, että maahantuoja (Custom-Sounds) tekevät selväksi ettei pääteputkia(kaan) vaihtaessa biasointia tarvitse tehdä koska kyseessä on Class A pömpeli ja sisältää jonkun autobias ominaisuuden... Kyseinen värkki on siis katodibiasoitu. Ja en biasoinut tästä syystä. E. Hidas:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 09.12.2008 18:48:33 | |
Se jysähti päähän että pääteputkethan pitää olla mätsätty pari. Oliko näin? En tiedä voiko se vaikuttaa tosin mitenkään näin radikaalisti. Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100. | |
![]() 09.12.2008 19:01:13 | |
Se jysähti päähän että pääteputkethan pitää olla mätsätty pari. Oliko näin? En tiedä voiko se vaikuttaa tosin mitenkään näin radikaalisti. Uraltonelta tilasin, että käsittääkseni. http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=165 Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 09.12.2008 19:05:20 | |
Siltä varalta että joku muukin on yhtä sekaisin kuin minä, rakastaa Studiotoneaan yhtä varauksettoman idioottimaisesti ja haluaa pitää sen niin originaalina kuin mahdollista niin Thomannilta saa (kohta) hommattua Kochin brändättyjä alkuperäisiä putkia Studiotoneen. Niissähän EI OLE mitään erikoista muihinkaan putkiin verrattuna logoa lukuunottamatta eli turhasta maksatte (kuten minäkin :-). Mutta jos haluaa näitä tällaista tietoa sain tänään aamulla T-kaupasta: EL84-D matched Duett € 35,00 (price per pair) 12AX7/ECC83 Koch Tube, Standard € 15,00 12AX7LM/7025 Koch Röhre, Low Microphonics € 17,00 Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100. | |
![]() 09.12.2008 22:10:47 | |
Joissakin vanhemmissa Studiotoneissa niinkuin minun 2004 lopulla ostetussa oli vikaa päätemuuntajassa. Omassa esim. clean-kanavan äänenvoimakkuus väheni ehkä puoleen ja soundi ohuemmaksi ja jonkinlaista ritinää.. Ei savuja sentään. Liike josta combon ostin ei oikein vakuuttunut viasta yhden valohoitokerran jälkeen, lopulta Custom Sounds hoiti asian kuntoon. Vikatyypistä on muistaakseni täälläkin ketju jos viitsii hakea. Toimiva Studiotone on hyvä peli, putkien vaihdossa biasointi ei ole tarpeen. | |
![]() 09.12.2008 22:50:11 | |
Siltä varalta että joku muukin on yhtä sekaisin kuin minä, rakastaa Studiotoneaan yhtä varauksettoman idioottimaisesti ja haluaa pitää sen niin originaalina kuin mahdollista niin Thomannilta saa (kohta) hommattua Kochin brändättyjä alkuperäisiä putkia Studiotoneen. Niissähän EI OLE mitään erikoista muihinkaan putkiin verrattuna logoa lukuunottamatta eli turhasta maksatte (kuten minäkin :-). Mutta jos haluaa näitä tällaista tietoa sain tänään aamulla T-kaupasta: EL84-D matched Duett € 35,00 (price per pair) 12AX7/ECC83 Koch Tube, Standard € 15,00 12AX7LM/7025 Koch Röhre, Low Microphonics € 17,00 jännää, siinä studiotonessa jota katselin kaupassa selkäpuolelta oli kyllä muistaakseni TAD:in putket. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen | |
![]() 10.12.2008 10:13:32 | |
Joissakin vanhemmissa Studiotoneissa niinkuin minun 2004 lopulla ostetussa oli vikaa päätemuuntajassa. Omassa esim. clean-kanavan äänenvoimakkuus väheni ehkä puoleen ja soundi ohuemmaksi ja jonkinlaista ritinää.. Ei savuja sentään. Liike josta combon ostin ei oikein vakuuttunut viasta yhden valohoitokerran jälkeen, lopulta Custom Sounds hoiti asian kuntoon. Vikatyypistä on muistaakseni täälläkin ketju jos viitsii hakea. Toimiva Studiotone on hyvä peli, putkien vaihdossa biasointi ei ole tarpeen. Mun studiotonessa (todennäköisesti samalta ajalta) oli sama vika. jännää, siinä studiotonessa jota katselin kaupassa selkäpuolelta oli kyllä muistaakseni TAD:in putket. Ja mun studiotonessa oli TAD:in putket myöskin. Ville | |
![]() 10.12.2008 15:11:14 | |
Ja mun studiotonessa oli TAD:in putket myöskin. Ville Niin oli mullakin. Ennen tätä kohtalokasta tapahtumaa:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 10.12.2008 19:26:41 | |
Vahvistikorjaaja valisti mua viime kesänä, että JJ:llä on viime aikoina ollut tosi paljon viallisia putkia. Etenkin pääteputkissa on ollut paljon vikoja. Mulla simahti uudenkarhea JJ:n etuasteputki, ja niiden nyt ei pitäisi vähästä hajota. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 10.12.2008 19:58:20 | |
Vahvistikorjaaja valisti mua viime kesänä, että JJ:llä on viime aikoina ollut tosi paljon viallisia putkia. Etenkin pääteputkissa on ollut paljon vikoja. Mulla simahti uudenkarhea JJ:n etuasteputki, ja niiden nyt ei pitäisi vähästä hajota. Varmuuden vuoksi latasin takuunalaisen värkin asianmukaiseen huoltoon. En arvannut enää virtoja takaisin kytkeä. Sen verran sakeat savut sieltä nousi. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 10.12.2008 20:34:57 | |
Vahvistikorjaaja valisti mua viime kesänä, että JJ:llä on viime aikoina ollut tosi paljon viallisia putkia. Etenkin pääteputkissa on ollut paljon vikoja. Mulla simahti uudenkarhea JJ:n etuasteputki, ja niiden nyt ei pitäisi vähästä hajota. Minulla on vuosien mittaan pamahtanut kohtuuttoman suuri määrä JJ:n etuaste, pääteaste ja tasurilamppuja. Olen opetellut välttämään ko. merkkiä, koska muiden merkkien kanssa ei ole ollut ikinä (kopkop) ongelmia. Yhden pääteputken hajoaminen poltti katodivastuksen, olisikohan tässä samasta kyse? | |
![]() 12.12.2008 00:24:41 | |
Minulla on vuosien mittaan pamahtanut kohtuuttoman suuri määrä JJ:n etuaste, pääteaste ja tasurilamppuja. Olen opetellut välttämään ko. merkkiä, koska muiden merkkien kanssa ei ole ollut ikinä (kopkop) ongelmia. Yhden pääteputken hajoaminen poltti katodivastuksen, olisikohan tässä samasta kyse? Mulla myös yksi JJ KT88 pari poltteli paristakin vehkeesta hilat ennekuin tajusin mistä oli kyse, ja viimesunnuntaina samoihin aikoihin ostettu Toinen JJ kt88 pari sitten varoittamatta rupesi rykimään ja poltteli parit sulakkeet... Minä myös Jätän JJ:t tästälähtien väliin ja myös etusosastolla kun ei iske enää se läpinäkyvä keskialue ja muhjuuntuva alapää :) ... sodista huolimatta ryssäputkia lähinnä.... Tunteella päin vittua. | |
![]() 20.12.2008 11:43:13 | |
No niin. Koch laitettiin paistopussiin ja savut saatiin takaisin sisuksiin:) Vika johtui viallisesta pääteputken kannasta. Homma hoitui kivuttomasti ja takuu korvasi tietenkin. On siinä vaan helvetin hyvät soundit. Jatkossakin voi siis suosia Custom Shoppia vahvistin hankinnoissa. Sieltähän noita Buddiakin saa:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 29.12.2008 13:19:00 | |
Kiitos kun infosit mistä oli kyse! Hyvä tietää osastoa ja soundit on kyllä muikeat :-) Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)