Aihe: Kevyet kitarakamat - GT-10, Tonelab, Nova, Line6.. Jne?
1 2
min
06.12.2008 10:18:36
Tässä ois näyte RP500:sta. Kaks kitararaitaa pannattu oik/vas. Vire on drop-C.

http://www.soundclick.com/bands/def … content=songinfo&songID=7123579
Ukko
06.12.2008 11:18:01

Ainakin X3 live on niin muovinen etten sitä voisi oikeaan live käyttöön kuvitella.

Kas kummaa. Minkälainen X3 sulla on kun mun pedaalia voi käyttää keikoilla.
COVS jäsen nro 6
Rakoni
06.12.2008 12:23:31 (muokattu 07.12.2008 13:52:52)
Mesa/Boogie Stiletto 4x12" myynnissä torilla
ilopertti
06.12.2008 13:37:29

13kk aikana rapiat 60 keikkaa X3 livellä eikä valittamista.
Oon jopa minimoinu kaiken, eli yks kitara ja podi mukana, riittävän usein kun vaihtaa kielet niin ei niitäkään mene poikki =)

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
HeavyMachinery
07.12.2008 04:54:19

EDIT:
Ehkä se "muovisuus", tulee mallintavissa osaksi (särkijä- & vahvarimallinnusten) särön, liiankin selvästä digitaalisuudesta & sirisevyydestä. Jos jälkimmäistä (= digisirinää) ei kuule, eihän se haittaa. Mutta sitten kun sen oppii erottamaan, se alkaa häiritsemään, pidemmän päälle.

Juuri näin. Ei voi tietää ellei oikeasti sitä pääse kokemaan. Se tuppaa olemaan että ne jotka kehuu line&sen tuotteita ja sanoo ettei mallintavalla ja putki pelillä ole eroa on useimmiten niitä jotka ei ole soittaneet koko elämäänsä oikeilla putkivahvareilla jotka reagoi kunnolla siihen kuinka soitat ja siten toistaa jokaisen pienimmänkin nyanssin soitostasi. Kyllä minulle ainakin Vahvistin on osa instrumenttiä eikä vain kapistus josta tulee ääni ulos.
Kyllä sen digitaalisuuden huomaa niistä vehkeistä. Sen kanssa voi elää jos ei kaipaa sitä oikeaa dynaamiikkaa. En halua mitenkään dissata noita mallintavia niillekkin on oma paikkansa joskin se paikka ei ole välttämättä minun räkissä :D

Mitä muovisuudella tarkoitin on juuri se laittaan fyysinen olemus. Kun minäkin rujautan koko HULKmaisen olemukseni ja 45 numeron hiihtomonon siihen muoviselle kaasupolkimelle kesken adrenaliinin tuoksuisen kitara masturbaation niin mikä on sen oletettu kesto ikä ? Tai kun Basistimme innostuu 5minuutin E:n rytkyttämisen jälkeen juoksemaan sen yli kolmetoista kertaa kestääkö ne pienet nännin kokoiset nappulat sen.

Itse haluan että ne laitteet mitä käytän kestää sen että seison niiden päällä. 13kk ei ole ikä ei mikään kitara spedulla 10v on jo ikä.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Exhausted
07.12.2008 08:45:51

13kk aikana rapiat 60 keikkaa X3 livellä eikä valittamista.
Oon jopa minimoinu kaiken, eli yks kitara ja podi mukana, riittävän usein kun vaihtaa kielet niin ei niitäkään mene poikki =)

Mulla on kanssa X3 Liven edeltäjän XT Liven kanssa tehtynä n. 100 keikkaa 3 vuoden aikana ilman mitään ongelmia.
HeavyMachinery
07.12.2008 10:22:03

Mulla on kanssa X3 Liven edeltäjän XT Liven kanssa tehtynä n. 100 keikkaa 3 vuoden aikana ilman mitään ongelmia.

Uskon XT liven rakenteen olevan paljon parempi kuin X3:n
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Lego
07.12.2008 11:52:25
Juuri näin. Ei voi tietää ellei oikeasti sitä pääse kokemaan. Se tuppaa olemaan että ne jotka kehuu line&sen tuotteita ja sanoo ettei mallintavalla ja putki pelillä ole eroa on useimmiten niitä jotka ei ole soittaneet koko elämäänsä oikeilla putkivahvareilla jotka reagoi kunnolla siihen kuinka soitat ja siten toistaa jokaisen pienimmänkin nyanssin soitostasi. Kyllä minulle ainakin Vahvistin on osa instrumenttiä eikä vain kapistus josta tulee ääni ulos.
Kyllä sen digitaalisuuden huomaa niistä vehkeistä. Sen kanssa voi elää jos ei kaipaa sitä oikeaa dynaamiikkaa. En halua mitenkään dissata noita mallintavia niillekkin on oma paikkansa joskin se paikka ei ole välttämättä minun räkissä :D

Mitä muovisuudella tarkoitin on juuri se laittaan fyysinen olemus. Kun minäkin rujautan koko HULKmaisen olemukseni ja 45 numeron hiihtomonon siihen muoviselle kaasupolkimelle kesken adrenaliinin tuoksuisen kitara masturbaation niin mikä on sen oletettu kesto ikä ? Tai kun Basistimme innostuu 5minuutin E:n rytkyttämisen jälkeen juoksemaan sen yli kolmetoista kertaa kestääkö ne pienet nännin kokoiset nappulat sen.

Itse haluan että ne laitteet mitä käytän kestää sen että seison niiden päällä. 13kk ei ole ikä ei mikään kitara spedulla 10v on jo ikä.

Toitottaa mies joka osti multa sen räkkipodin? ;) No ei vaineskaan, naljailut sikseen. Mä vaan ihmettelen tuota sun kommenttia tosta laitteen fyysisen olemuksen muovisuudesta. Mulla on tälläkin hetkellä X3 Live ja ollut se iso Floorboardi ja ne on molemmat ihan metallia.. Ja kestäähän ne, isommankin miehen polkasut ihan hyvin. Ja ihan niitä nännin kokosia nappuloita on vaikkapa putiikkipedaaleissa, mulla kun on erillispedaaleita itelläkin niin sanoisin että ihan samaa kestoa niille on odotettavissa kuin näille PODin namiskuukkeleillekin.
ilopertti
07.12.2008 15:00:08

Uskon XT liven rakenteen olevan paljon parempi kuin X3:n

Mulla oli X3:sta ennen XT, oikeastaan ainoa miinus on tullut noista kytkimistä, mutta takkuuhuolto hoiti homman kotiin moitteitta (oli niitä alkupään laitteita joissa oli tuota ropleemia).
X3:sen etuna on myös sisään rakennettu DI-boksi josta on ollut isosti hyötyä.

Jos jatkossa tarvitsee koti- tms. äänityksiin mikkisisääntuloa niin tuossa on sekin + basso ja laulumallinnokset. XT:hen verrattuna X3 on jonkun verran kevyempi.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
goashem
09.12.2008 14:31:55

Kiitoksia kaikille tähänastisista vastauksista..

Ihan ehdottomasti ETOSin soundiin (mikäli sen kanssa siis soitat nämä pistokeikat) suosittelen tuota POD X3 Liveä. Voin sanoa tämän kun kerran nuo ETOSin levyt löytyy hyllystä ja tiedän mistä soundista on kyse. Ja tuosta vehkeestä sen saa vaivattomasti, varsinkin jos on itellä mahdollisuus ruuvata presetit kohdalleen line6:n editorilla.

Line6 ois siinä mielessä turvallinen valinta, että kymmenen vuoden aikana jokaisella levyllä on jotain Line6-soundeja ollut mukana - jos ei muuten niin säröttömissä kitaroissa, melodiakitaroissa ja sooloissa.

Mutta se yksi vaihtoehto on edelleen se, että ottais mukaan oman PSA1.1:n ja Rocktron Xpressionin. Painoksi tulisi 7 kiloa + pikkuräkki (ehkä 3 kg) = 10 kg. Päättäri sitten paikan päällä.

Mutta tässä vielä ehtii miettiä.
"And music... Well, it's just entertainment, folks!" - Devin Townsend.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)