Aihe: Kuka/mikä firma osaa masteroida?
1 2 3 4 5
Notefix
16.02.2004 12:22:34

Joo-o...en nyt menis masteroijaa syyttelemään, koska levyssäkin on niin monta kokkia sopassa ja hyvin usein vikaa on nimenomaan siellä alkupäässä. Ällistyttävän usein masteroitavaksi viedään L2:lla tappiin vedettyjä juttuja, joita ei kyllä enää pelasta mikään...

Niin, ja iso ongelma sinänsä on tämä levy-yhtiöidenkin vaatima ylimasterointi, joka tappaa kyllä biisin kuin biisin.

Kuulin tässä erään kovasti hehkutetun artisin promon viime viikolla ja se oli kyllä ihan kuuntelukelvoton, eikä vika ollut (pelkästään) masteroijassa vaan koko perusjuttu oli aivan hirveää kakkaa!
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Mikael
16.02.2004 13:37:25 (muokattu 16.02.2004 13:38:19)

Kuulin tässä erään kovasti hehkutetun artisin promon viime viikolla ja se oli kyllä ihan kuuntelukelvoton, eikä vika ollut (pelkästään) masteroijassa vaan koko perusjuttu oli aivan hirveää kakkaa!

olikse meidän?
EDIT: eiku eihän meitä kukaan oo hehkuttanu...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Neljä Ruuvia
16.02.2004 13:48:24
Joo-o...en nyt menis masteroijaa syyttelemään, koska levyssäkin on niin monta kokkia sopassa ja hyvin usein vikaa on nimenomaan siellä alkupäässä. Ällistyttävän usein masteroitavaksi viedään L2:lla tappiin vedettyjä juttuja, joita ei kyllä enää pelasta mikään...

Niin, ja iso ongelma sinänsä on tämä levy-yhtiöidenkin vaatima ylimasterointi, joka tappaa kyllä biisin kuin biisin.

Juuh,olen pahoillani tosta purkauksesta,se vähän karkas käsistä... Mutta toi on just niin totta toi L2 homma,se kuulostaa ensin makeelta ja sitte kotona huomataan että
" Hei,kaikki outo särö on noussut pintaan .Pannahinen ku oli huono masteroija..."
Notefix
16.02.2004 14:06:03

No, arvostelut ei ole vaan vielä tulleet lehtiin :)
Fortune
16.02.2004 14:06:54
olikse meidän?

Kuulin sen teidän pseudokielellä lauletun biisinne kokonaan Radio Helsingistä ja kyllähän tuo levy on pakko saada.

Ja tämä on kehu, olen konekarsastaja :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
U.Honey
17.02.2004 06:06:51
Ällistyttävän usein masteroitavaksi viedään L2:lla tappiin vedettyjä juttuja

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä L2 tarkoittaa? Waves pluginia?
Children of Baron, the ultimate musical experience!
kivi
17.02.2004 11:54:34
Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä L2 tarkoittaa? Waves pluginia?

Käytännössä useimmin klassista LA2A-optokompressoria mallintavaa plugia, kyllä. Tosin laitetta saa myös kalliina "aitona" ja halvempana kopiona ihan oikeana räkkilaiteena.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Neljä Ruuvia
17.02.2004 17:21:18
Ainaskin Waves L2 on räkkilaite jolla saa kaiken niin nollaan ettei nollan ledi sammu edes silloin kun biisi loppuu. Sitä veikkaisin nyt syntipukiksi.

LA-2A on se vähän wanhempi peli, samaa asiaa periaatteessa tekee, mutta aika eri tavalla. Semmoinen kiva päristin.

Tota WavesL2 :ta tässä nyt juuri parjattiin. Sen yliannostus on karseen kuulosta.
Mikael
17.02.2004 20:50:18

Kuulin sen teidän pseudokielellä lauletun biisinne kokonaan Radio Helsingistä ja kyllähän tuo levy on pakko saada.

Ja tämä on kehu, olen konekarsastaja :)

no bärggeles...! kyllä se kehuminen vaan tuntuu kivalta vaik ei tietty sais myöntää, vaan olla enempi et "no tää nyt oli vaan tämmönen..." Mahtavuutta jos oikeen levykauppan päädyt!
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Notefix
17.02.2004 20:55:14

Ainaskin Waves L2 on räkkilaite jolla saa kaiken niin nollaan ettei nollan ledi sammu edes silloin kun biisi loppuu. Sitä veikkaisin nyt syntipukiksi.

Jep...aikas hirveetä jälkeä syntyy tuolla jos ei ole hajuakaan siitä mitä tekee. Nettiaudioon sopii ehkä tuo puristaminen mutta ei mihinkään muuhun. Joskus tuntuu että puoli db:täkin on liikaa ja joillakin se vasen säädin on kutakuinkin puolivälissä.....
askomiko
17.02.2004 22:55:18 (muokattu 17.02.2004 22:57:02)
Oli muuten hienoa kun koululle hommasivat aikoinaan L1-plugarin. Voitin heti koulunsisäiset voluumikisat sillä. >:) (Vaikkakin mieli tekisi sanoa että ilman hirveitä yliammuntoja. Tiedä sitten.. :)) On muuten notefixilla rumin avatar ever..

Pätevä laite parin desibelin pois nappaamiseen ja satunnaisten ylläripiikkien tappamiseen, mutta kun RMS alkaa olla -8 niin.. :P
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Raimo
15.03.2004 01:49:37

Tietääkö kukaan tän Svanten yhteystietoja? Olis vähän masterointitarvetta ja tää ei oo eka kerta kun kuulen kehuja tästä tyypistä!

Svante Forsbäck/ Attic Mastering

0400-474824

Ehdottomasti tän maan paras. Minerva on hyvä(mukava tyyppi!) mutta Svante on parempi. Jussila ja varsinkin Saastala voidaan jättää suosiolla laskuista.

Jos budjettia on, Thomas Eberger Cutting Roomilta on tyydyttänyt, mutta Svante ei paljoa häviä... Molemmilla hyvät(fiksummat kuin voxilla) kamat ja mahtava asenne.
myslique
01.04.2004 15:04:53

Kerro nyt sit missä ja kuka tän loisteen taltioi

En kerro.
Pitäisi pyytää kauniisti ja osata käyttäytyä edes apinan tasoisesti.
Itseään nopeampi kitaristi
Raimo
01.04.2004 20:07:43 (muokattu 01.04.2004 20:11:13)

Käytännössä useimmin klassista LA2A-optokompressoria mallintavaa plugia, kyllä. Tosin laitetta saa myös kalliina "aitona" ja halvempana kopiona ihan oikeana räkkilaiteena.

Niin varmistus: Waves L1 ja L2 eivät TODELLAKAAN mallinna LA2A- optolimitteria... Bomb Factorylla ja UAD:llahan sitten on erikseen noita LA2A- matkintapluggareita. (Waves L2 on siis vaan paranneltu L1 ja RCompressorin ulostulogainin jälkeen muuten sijaitsee myös L-ykkönen...)

Noiden waves-paavojen (ja monien muiden vastaavien hirviöiden) juju on ns. LOOKAHEAD LIMITING, eli se viivästyttää audiota tuon n. 70 samplea(muistaakseni), vilkaisee ovella onko piikkiä tulossa ja pystyy siis reagoimaan "heti" uloslähteviin piikkeihin. Attack- aika on siis 0 ms(tai alle?).

Väärinkäytettynä(=miksauksen masterissa) voi tehdä pahaa jälkeä... Oikein käytettynä hyvä työkalu moneen tarpeeseen. Ja kyllä tuolla semmoiseen halpiskotimasterointiin sitä VOLAA saa jos haluaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)