Aihe: JP6 ostaminen
1 2 3 4
Ianuarius
08.12.2008 20:47:11

Oon tässä pohtinu että ostaisin vuoden sisään jonku JP6 mallin.. luultavasti ton normi BFR:n.

Mutta sitten, mistäs sellasen saakaan ostettua? Katoin Ernie Ball Music Manin sivulta, että onko Suomessa dealereita, ja onhan täällä! EM Nordic Finland Oy. Nettisivut on paskemmat ku krapula-aamu ja sähköpostiosoitetta EI tietenkään ole olemassakaan.

Pitäs sitten lähteä varmaan ihan Helsingissä käymään, jotta sais jotain tolkkua tähän hommaan. Tietty voihan sitä soittaakin ja kysellä, mutta mieluiten asioisin sähköpostilla. No joo, ei voi mitään.

Thomannilta katoin, niin näytti olevan aikalailla hinnoissaan noi JP6BFR:t.. 3490 euroa. Sit mitä jotain arvosteluja oon lukenu, niin tota JP6:tta saa ihan alle parin tuhannen dollarinkin ilmeisesti. En tiedä, oliko kysymys ihan käytetystä, mutta jotenkin hämärältä tää hintapolitiikkakin vaikuttaa.

Thomannilta en kuiten viittis tilata, kun siitä haluais tietty aina oman näkösen, eli tuolta EM:n kautta tilattua just sellasen, mistä tykkää.

Tietääkö joku, saako noita muualta Suomesta? Tuskin tieten, jos ei niitä tuolla EBMM:n sivuilla oo lueteltuna, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Animate-Inanimate
Antti1
08.12.2008 20:49:49
Thomann myy useampaa eri mallia, joista ne kalliimmat on custom shopissa tehtyjä versioita. Samaa kamaa siis, mitä herralta itseltään löytyy.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Detox
08.12.2008 21:27:15

Ainakin DLX Musiikki myy noita. Käyppä kokeilemassa Helsingissä Albertinkadulla

http://www.dlxmusic.fi/
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Ianuarius
08.12.2008 21:44:55

Joo, tattis, pitääpä tutkailla.

Mitä noihin Thomanneihin tulee, niin tarkoitin lähinnä sitä kitaran värjäystä. Siellä tuntui olevan vain pari eri väriä jokasta mallia, kun niitähän on varmaan jotain 50 erilaista oikeasti mahollista saada.
Animate-Inanimate
Antti1
08.12.2008 21:47:55
Varmasti saa Thomannin kautta myös haluamallaan värillä, kun ottaa puhelimen kouraan. Se tosin tulee sitten, kun tulee. Tehtaalta tulevan seuraavan erän mukana todennäköisesti.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
ballfish
08.12.2008 21:48:18
Tavallinen JP6 otelautamerkeillä ja piezolla alta kahden tonnin http://www.stanfordmusic.ee/index.php?lang=eng&mid=5,313,583

En muista tarkkaan mikä noiden systeemi on. Muistaakseni puolet summasta etukäteen ja sitten tilaavat tehtaalta. Odotusaika about 5kk.

Loistava vaihtoehto jos ei ole kiire ;)
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
jpaa
08.12.2008 21:49:57
BFR:t maksaa jenkeissäkin muistaakseni 2800-3500 dollaria, sitä tavallista JP6 mallia saa alle kahden tonnin. En jaksa asiaa nyt tarkastaa mutta noita luokkia oli hinnat loppukesästä kun harkitsin itse tuollaisen BFR:n kotiuttamista. Hintaa sille olis silloin tullut muistaakseni jotain 2300 euroa kuluineen. Mutta sepä oli silloin se.

Nyt taitaa jo saada kotimaasta halvemmalla. DLXssä nuita tuntuu ainakin pyörivän.
Detox
08.12.2008 22:12:18

Tavallinen JP6 otelautamerkeillä ja piezolla alta kahden tonnin http://www.stanfordmusic.ee/index.php?lang=eng&mid=5,313,583

En muista tarkkaan mikä noiden systeemi on. Muistaakseni puolet summasta etukäteen ja sitten tilaavat tehtaalta. Odotusaika about 5kk.

Ilman että itselläni on mitään negatiivisia kokemuksia eteläisen naapurimaamme asukkeja/kauppiaita kohtaan en silti itse lähtisi sieltä tilaamaan mitään kun täällä kotisuomessa on ihan sama odotusaika; 4-5kk. Kitarat tehdään tilausten perusteella, eikä niitä tehdä varastoon kauppojen hyllyille. Tässä on yksi huono puoli se ettei pääse testaamaan kitaraa. Itseäni kiinnostaisi myös tilata moinen, mutta koska olen kuullut että kaula on jokseenkin siro/pienempi kuin monet muut en toistaiseksi ole tilannut... Pitää ensin käydä testaamassa sitä jossain.
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Snapo
08.12.2008 22:35:04 (muokattu 08.12.2008 22:35:52)
Ainakin täällä Kuopion deluxessa on joku Petrucci-malli, väriltään musta ilman piezoa. Jos ei muisti petä niin hintaa taisi olla 2200e mutta vähän aikaa sitten siitä oli joku tarjouskin.. Kerran pääsin testaamaan sitä, body tuntui vähän pienehkölle mutta vain vähän, kaula oli ohuehko mutta ei liian ohut, itselle kyllä sopisi kuin nyrkki simmuun. Ja se tremolo soundaa niin jumalaiselle! Väriks MD ja piezohärpäkkeet niin nomnom vaan..
"Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri
ballfish
08.12.2008 22:35:44
Ilman että itselläni on mitään negatiivisia kokemuksia eteläisen naapurimaamme asukkeja/kauppiaita kohtaan en silti itse lähtisi sieltä tilaamaan mitään kun täällä kotisuomessa on ihan sama odotusaika; 4-5kk. Kitarat tehdään tilausten perusteella, eikä niitä tehdä varastoon kauppojen hyllyille. Tässä on yksi huono puoli se ettei pääse testaamaan kitaraa. Itseäni kiinnostaisi myös tilata moinen, mutta koska olen kuullut että kaula on jokseenkin siro/pienempi kuin monet muut en toistaiseksi ole tilannut... Pitää ensin käydä testaamassa sitä jossain.

Lähinnä mulla oli pointtina tuo hinta.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
rainmaker
08.12.2008 22:37:50
Itseäni kiinnostaisi myös tilata moinen, mutta koska olen kuullut että kaula on jokseenkin siro/pienempi kuin monet muut en toistaiseksi ole tilannut... Pitää ensin käydä testaamassa sitä jossain.

Siro ja pienihän se kaula on ku mikä. Kannattaa ehdottomasti testailla ennenku ostaa. Itsehän en testannut... No, se kaulan naurettavan pieni koko ei haittaa, on tuo muuten sen verran loistava keppi.

Tuossa aiemmin oli noista BFR -malleista puhetta, eikös nuo Ball Family Reserve -mallit oo järjestäen törkeesti kalliimpia ku normivastineensa? En ole perehtynyt mitä eroa niillä on tavan malleihin, mut kai niissä jotain on. Ilmeisesti käsityötä enemmän.
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Snapo
08.12.2008 22:55:45 (muokattu 08.12.2008 22:57:22)
Loimukansi, leppäbody + "mahogany tone-block", eli bodyssa mikkien kohdalla onkin mahonkia vaikka muu body on leppää. Tuon mahongin tarkotus on luonnollisesti tuoda lämpöä siihen kirkkaan lepän soundiin. Perusmallissa siis body leppää. Sitten on noita sarvia muuteltu tässä uudemmassa, ettei itse maestrolla pääse käsi osumaan sakaraan kun korkeilta nauhoilta pilittää.

http://www.youtube.com/watch?v=DXqsYCyx6BE 1:00->

Tässä jotain vertailuja:

http://www.youtube.com/watch?v=PWQzcAq8Yag

http://www.youtube.com/watch?v=RjyWmWm2mGU
http://www.youtube.com/watch?v=ESf53wzUcRY&feature=related

E: Ja uudessa eroa vielä nuo pari kissankokoista inlayta.
"Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri
Ianuarius
09.12.2008 07:55:12

Joo, kiitosta vastailuista.

Mä en tajunnu, että se normi JP6 olikin se varhaisempi malli... vai ymmärsinkö vieläkin jotain väärin? :D Sittenhän tossa hinnassa kyllä on järkeä... ja haluan ehdottomasti sen BFR:n, vaikka maksaiski pari tonnia enemmän.

Kaulan ohuus ei haitanne... muutenkin olen kuullut, että se on ihan järettömän kevyt keppi.
Animate-Inanimate
Muerte9
09.12.2008 09:39:32 (muokattu 09.12.2008 09:46:36)
Ensin menet musarin sivuille: http://www.music-man.com/instruments/

Sieltä löydät saatavilla olevat väri- ym. vaihtoehdot. Normi JP6:sen ja BFR:n välillä on hyvin paljon eroja. BFR tulee aina ns. "fully loaded" eli siinä on custom inlayt, piezo ja matching headstock. Normi JP6:ssa on lehmusbody ilman vaahterakantta vaihtelevin optioin jne... Katso specsit nettisivuilta. BFR on myös perinteisemmän muotoinen eli siinä ei ole niin vahvaa oikean käden scooppia rungossa.

BFR:ssä on työn laatu ilmeisesti parempaa ja puuvalintojen takia se kuulostaa tummemmalta kuin tavallinen JP6. Entisaikaan ostajalla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa kansikuvioon eli sieltä saattoi tulla flame tai quilt top. Tämä on kai muuttunut.

Petrucci soittaa itse nykyään vain BFR:llä joskin hänelle musari maalaa niitä aina tilanteeseen sopivilla väreillä, joita ei muille tarjota.

Mielestäni musarin JP istuu älyttömän hyvin syliin ja kaulakin on loistava. Kaula tuntuu pienemmältä kuin specsit antavat ymmärtää mutta hyvin kodikkaalta. Profiili on siinä lytistetyn, ohuen D:n puolella eli eroaa mm. Iban wizard kauloista sekä ESPin ja Jacksoneiden kauloista. Yritä kokeilla.

Hintahaitari on sitten aika leveä, eli mieti tarkkaan mitä haluat:

Perusmalli 1400 euroa http://www.worldguitars.co.uk/new/guitars/musicman/

Lähetät vain tarjouspyynnön Jeff Pumfrettille (eri hyvä jätkä)

BFR sitten jopa 3500 euroa.

EMNordic on tietääkseni tukkukauppa joka toimittaa musareita vain jälleenmyyjille. Jos DLX-musiikkiin mielit testailemaan niin soita sinne etukäteen ja kysy minkälaisia musareita sieltä kulloinkin löytyy.

EDIT: Ikäkysymykseen siis. Petrucci soitti aikaisemmin omalla Iban mallillaan ja sitten musarille siirtyessään kehitti JP6:n. Perusmalli on pysynyt jokseenkin samana vuosien varrella, mitä nyt mikit vaihtuneet pari vuotta sitten. BFR on rinnakkainen luksusmalli joka tuli markkinoille vasta pari vuotta sitten eli siinä mielessä uudempi, joskaan ei korvaava malli. Juutuubista voit katsoa kumpaakin mallia (normi JP6 löytyy Petruccin Glascow Kiss ja Damage Control livetaltioinneista, BFR löytyy Dream Theaterin uudemmista konsertti ja videotaltioinneista esim: Constant Motion)
Ianuarius
09.12.2008 09:46:11

Jep, kiitos.

Mitä noihin kansimaaleihin tulee, niin tuolla EBMM:n sivuilla ne näyttää kyllä IHAN eriltä kun jos vertaa vaikka videoihin, mitä youtubesta löytyy... tai vaikka mitä oon Scorea katellu. Iteasiassa ne näyttää tuolla sivuilla ihan hiton rumilta (noi BFR:t), mutta sitten taas videolla tosi hyviltä. Vähän vaikeaa. :D
Animate-Inanimate
Muerte9
09.12.2008 09:48:40
Jep, kiitos.

Mitä noihin kansimaaleihin tulee, niin tuolla EBMM:n sivuilla ne näyttää kyllä IHAN eriltä kun jos vertaa vaikka videoihin, mitä youtubesta löytyy... tai vaikka mitä oon Scorea katellu. Iteasiassa ne näyttää tuolla sivuilla ihan hiton rumilta (noi BFR:t), mutta sitten taas videolla tosi hyviltä. Vähän vaikeaa. :D

Tsekkaas toi Mystic Dream väritys tarkemmin vaikka googlesta. On todella villi väritys, kaikkea harmaan, punaisen, vihreän ja sinisen väliltä.
Snapo
09.12.2008 18:53:32 (muokattu 09.12.2008 18:55:30)
Ianuarius
09.12.2008 19:01:36

Jees, toi väritys on kyllä ihan siisti, mutta ite puhuin just niistä BFR-värityksistä, eli niistä loimu(?)kuvioista. BFR:ssä tais olla isompi se body ja muutenki toi soololovi hieman isompi, että käsi mahtuu kunnola sinne noilta ylimmiltä nauhoilta soitettaessa. Ne kai ne on ne isoimmat jutut. Ja sit just se sointi... vaikka sitä mielellään koettas ite ensin. Noh, pitää nyt kattoa, miten tässä asiat edistyy. En mä sitä kuitenkaan ihan lähiviikkoina oo vielä ostamassa.
Animate-Inanimate
Detox
10.12.2008 18:45:00

Mielestäni musarin JP istuu älyttömän hyvin syliin ja kaulakin on loistava. Kaula tuntuu pienemmältä kuin specsit antavat ymmärtää mutta hyvin kodikkaalta. Profiili on siinä lytistetyn, ohuen D:n puolella eli eroaa mm. Iban wizard kauloista sekä ESPin ja Jacksoneiden kauloista. Yritä kokeilla.

Pitänee käydä tsekkaamassa joku keppi tässä lähiaikoina jotta vois päättää että kannattaako hankkia vai ei. Tuo kaulan sirous kuullostaa kyllä hieman pahalta kun on soitellut noilla ESPillä ja Jacksonilla niin kauan. Pitää raportoida tuntemukset tänne kun onnistun tuota kokeilemaan ;)
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)