Aihe: Telecaster
1 2 3 4 5104 105 106 107 108122 123 124 125 126
Joees
30.11.2008 22:03:28
Oliko tuon CV:n kaula kuinka ohut?
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
megan
30.11.2008 22:56:03

Kiinnostaa myös. Ei se ihan tikultakaan näytä: http://www.propellihattu.fi/SquierCVTele/pages/DSC00911.htm
Kiinankeisari
30.11.2008 22:57:51

aavistuksen ehkä 60s mallin kaulaa ohuempi, ei paljon. omaan kouraan tuntuu kyllä myös aavistuksen kapeammalta (?), mutta tää on täysin mutua.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Lonesome
30.11.2008 23:18:51
aavistuksen ehkä 60s mallin kaulaa ohuempi, ei paljon. omaan kouraan tuntuu kyllä myös aavistuksen kapeammalta (?), mutta tää on täysin mutua.

Näin. Aika lähellä vanhan JV-Squju straton 62 kaulaa on. Kitaran vaihto on luontevaa näiden kahden välillä. Vaan CV on hiukan ohuempi ja vähemmän puuta myös sivusuunnasssa. Ei todellakaan Standard/Affinityn tyylinen tikku.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
varakeef
01.12.2008 10:17:03
Mulla on kaapissa vanha peli. Sarjanumero 170179. Mistä voisi ostaa alkuperäisiä varaosia?

Mitä varaosia? Ja tarkoitatko alkuperäisillä pelkästään Fender-valmisteisia vai nimenomaan 60-luvulla tehtyjä Fender-valmisteisia varaosia?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
J.Hollström
01.12.2008 12:06:16
Mulla on kaapissa vanha peli. Sarjanumero 170179. Mistä voisi ostaa alkuperäisiä varaosia?

ebaystä voi löytyä jotain ton ikäisiä osia. Esim. http://global.ebay.com/1966_Fender_ … _Original_66_Tele/370122898848/item

Myös täältä voi metsästellä:
http://www.gbase.com/Stores/Gear/Ge … word=telecaster&TF=1&TI0=35
Orggis tuhkis.
Freewheeler
01.12.2008 12:16:13

Mitä osia tarvitset? Jos aiot 60-luvun pleksiä, mikkejä ja tallaa etsiä varaudu pulittamaan hirvittäviä summia... Allpartsin pleksit ovat hyviä ja halpoja, pienellä viilaamisella saat aivan 1:1 originaalin näköisen. Oisko sulla kuvia Telestäsi?
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
J.Hollström
01.12.2008 12:30:48
Jos aiot 60-luvun pleksiä, mikkejä ja tallaa etsiä varaudu pulittamaan hirvittäviä summia...

On ne ton ikäiset telecasteritkin jo aikas kalliita. Ei niihin välttämättä kaikki halua allpartsin tms. osia laitella.
Orggis tuhkis.
Freewheeler
01.12.2008 12:35:59 (muokattu 01.12.2008 12:38:22)
On ne ton ikäiset telecasteritkin jo aikas kalliita. Ei niihin välttämättä kaikki halua allpartsin tms. osia laitella.

Joo mutta laita nyt sitten tonni orkkispleksiin...

Saman lopputuloksen saa parinkympin tarvikepleksillä, jonka modaat 60-luvun muotoon.

Eri juttu tietysti on jos kyseinen vintageskitta on muuten erinomaisessa orkkiskunnossa ja se halutaan entisöidä alkuperäisillä osilla. Sitten ei auta kuin kaivaa kuvetta, kyllä varaosia löytyy. Oma '69 Teleni on uudelleenmaalattu käyttölaite eikä se kaipaa aitoa alkuperäistä vuoden 1969 pleksiä.

Tuossa on kuusysini ja siinä Allpartsin parchment-pleksi: http://www.tdpri.com/telephoto/data/516/P2070995_1.jpg
J.Hollström
01.12.2008 13:11:50
Oma '69 Teleni on uudelleenmaalattu käyttölaite eikä se kaipaa aitoa alkuperäistä vuoden 1969 pleksiä.

Joo, eipä se enää auta jos on kertaalleen jo refinillä "pilattu", niin alkaa haalimaan mitään muitakaan vanhoja osia. Mutta jos on muuten mahdollista palauttaa vaihdettuja osia niin miksipä ei. Pleksikin on niin iso ja visuaalinen osa kitaraa, että johonkin +40 vuotiaaseen ei uutuuttaan hohtavan naarmuttoman pleksin laitto välttämättä tee kitaran feelikselle parasta säväystä (toki voihan niitä yrittää vanhentaa...). Ja jos sen skitan arvo on esim. 15k eur, niin ei se muutama satku enää palioo esim. pleksiin kirpase, jos halu on riittävän kova.
Orggis tuhkis.
elbowski
05.12.2008 17:40:06
No nyt on Tellycasteri! Squierin Classic Vibe-peli siis kyseessä. Säädötkin aika pitkälti kohillaan vaikka justiinsa paketista vetäsin, mitä nyt kieliä saanee hieman laskea. Ja on nuo tehdaskielet kyllä ultimaattisessa karheudessaan aika surkeat, mutta erittäin kova soitin on tämä!
Look, let me explain something. I'm not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. That or His Dudeness... Duder... or El Duderino, if, you know, you're not into the whole brevity thing...
jra
05.12.2008 18:14:33
No nyt on Tellycasteri! Squierin Classic Vibe-peli siis kyseessä. Säädötkin aika pitkälti kohillaan vaikka justiinsa paketista vetäsin, mitä nyt kieliä saanee hieman laskea. Ja on nuo tehdaskielet kyllä ultimaattisessa karheudessaan aika surkeat, mutta erittäin kova soitin on tämä!

Orkkiskielillä ja säädöillä oli mulla ainakin melkoinen banjo-vaikutelma --> kunnon kielet ja säädöt kohdalleen, niin johan alkoi tuntua kunnon peliltä.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lonesome
05.12.2008 19:02:33
Orkkiskielillä ja säädöillä oli mulla ainakin melkoinen banjo-vaikutelma --> kunnon kielet ja säädöt kohdalleen, niin johan alkoi tuntua kunnon peliltä.

Mulla on vielä orkkiskielet ja silti tuntuu kunnon teleltä. Kympit vaihdan kun kerkiän, mutta tehtaan kieliksi ovat kohtuulliset. Mehikon Tele Std Fender taasen oli lähes soittokelvoton ennen uusia kieliä. Ja senkin jälkeen soinniltaan huono...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
jra
05.12.2008 22:31:10
Mulla on vielä orkkiskielet ja silti tuntuu kunnon teleltä. Kympit vaihdan kun kerkiän, mutta tehtaan kieliksi ovat kohtuulliset. Mehikon Tele Std Fender taasen oli lähes soittokelvoton ennen uusia kieliä. Ja senkin jälkeen soinniltaan huono...

Mulla varmaan banjoilu orkkiskielillä ja säädöillä johtui siitä että muissa kitaroissa on .11 tai .12 -kielet, enkä ole tottunut (uusiin eli korkeahkoihin) medium jumbo -nauhoihin + isohkoon reliefiin. Tuntuma oli omiin sormiin aika kevyt ja liukas. Sitten kun sain .11 kielet ja omat säädöt laitettua niin oli kuin eri kitara.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
McNulty
08.12.2008 18:30:58
Moro! Kysyisin vaan, että kumpi sopisi telelle paremmin: Bossin SD-1 vaiko OS-2? Soittamiset sijoittuvat suurilta osin rockin puolelle.

OS-2 en ole koskaan diggaillut. Nuista kahdesta ottaisin itse SD-1:n. Se on sellainen perusvarma palikka joka toimii siellä täällä ja vähän minkäkin kanssa.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
tracyjacks
08.12.2008 23:37:50
OS-2 en ole koskaan diggaillut. Nuista kahdesta ottaisin itse SD-1:n. Se on sellainen perusvarma palikka joka toimii siellä täällä ja vähän minkäkin kanssa.

Komppaan! ...vai miten se nyt meni?
"Toi on jotenki nii kulahtanu"
Freewheeler
12.12.2008 13:58:18
http://www.propellihattu.fi/broadrelic/

Mitäs tuosta pidätte?

Ensimmäinen relikointini. Have mercy!
Numb
12.12.2008 14:04:12

http://www.propellihattu.fi/broadrelic/

Mitäs tuosta pidätte?

Täydestä menisi. Hienoa, ettet ole vetänyt överiksi.
A waist is a terrible thing to mind.
Aki
18.12.2008 13:29:08

Ensimmäinen relikointini. Have mercy!

Tyylillä oot tehny. Soittokulumaa tosin ei ole yhtään, seuraavana sitten vain jännetupit verille hienon hiomapaperin kanssa.

Mainitsenpa tähän samalla, taloon tuli "tele":

http://www.guitarandampshop.co.uk/acatalog/VintageAV2HHF.jpg

-Strings thru body
-Wilkinson hardware
-Custom 2+2 bolt-on neck joint
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)