Niksi 08.12.2008 15:03:07 | |
---|
Sellainen kysymys että eikö räppääminen pitäisi olla mahdollista tempoon kuin tempoonkin? Eli sama onko se 80 vai 90 jos räppää sen mukaan hitaammin tai nopeammin..? Ja vaikka tempo olisikin oikein säädetty,nauhoitus kuulostaa kuin en pysyisi biitissä kokoajan.. Käytössä on Mbox2,luurit,kannettava,ja mikki.. Olen vasta hankkinut omat vehkeet,ennen nauhoitin kaverin studiossa. Jotkut ovat neuvoneet säätämään latenssia? Mistä tätä tulee säätää. Acid 7.0 ohjelmassa? |
Jaava 08.12.2008 15:12:08 | |
---|
Sellainen kysymys että eikö räppääminen pitäisi olla mahdollista tempoon kuin tempoonkin? Eli sama onko se 80 vai 90 jos räppää sen mukaan hitaammin tai nopeammin..? En nyt aivan ymmärrä kysymystä. Voit valita tempon vapaasti ja räpätä siihen ihan millä tempolla haluat. Ja vaikka tempo olisikin oikein säädetty,nauhoitus kuulostaa kuin en pysyisi biitissä kokoajan.. Pysytkö sä biitissä? Jotkut ovat neuvoneet säätämään latenssia? Mistä tätä tulee säätää. Acid 7.0 ohjelmassa? Sieltä, mistä sä valitset sen mboxin äänilaitteeksi sä voit myös säätä sen puskurin kokoa, joka siis suoraan vaikuttaa latensin määrään. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
En oo ihan varma, mutta käsittääkseni mboxissa pitäisi olla sellainen nappi millä säädetään suoran äänen ja koneen kautta menevän äänen suhdetta. Monitoroi sen kautta niin ei latenssit haittaa. |
Niksi 08.12.2008 16:30:58 | |
---|
Juu pysyn kyl biitissä,se ei oo ongelma. Käytössä oli siis Mbox2, missä kaikki itse Mbox:sta tehtävät säädökset on säädetty oikein. Täytyy siis koittaa säätää niistä mboxin omista asetuksissa vielä. |
Jaava 09.12.2008 00:34:56 | |
---|
Mboxissa on siis se mix-nappula, jolla säädetään monitorointia. Täysin vasemmalla ulos tulee pelkästään suoraan sisään menevä signaali ja täysin oikealla vain softasta tuleva. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Niksi 09.12.2008 08:58:53 | |
---|
Olen 'fiksuna' pitänyt sitä mix-vipua ns. "keskikohdassa".. Täytyy kokeilla siirtämistä täysin reunaan. Kiitoksia! |
Niksi 09.12.2008 09:47:20 | |
---|
Tätä "vipua" kokonaan oikealle säädettynä mikistä ei kuulu lainkaan mitään luureihin. Vasemmalle säädettäessä vipu täytyy olla jonkun verran ylhäällä jotta luureista kuuluu biittikin kovemmalla (huom ääni kuulu selvästi mutta biitti ei) vaikka olen kuitenki säätänyt itse musanteko ohjelmasta biitin mahdollisimman suurelle? Jos joku osaa vielä kertoa tämän selitykset niin olisi tosi mukava,itse kun tyhmänä vasta aloittelen! |
Jaava 10.12.2008 02:36:01 (muokattu 10.12.2008 02:36:37) | |
---|
Jos joku osaa vielä kertoa tämän selitykset niin olisi tosi mukava,itse kun tyhmänä vasta aloittelen! Sulla ilmeisesti ei ole softasta monitorointi päällä. mutta jos monitoroit sen mixin avulla, et edes tarvitse softamonitorointia. Sanoisin, että juuri keskellä on oikein hyvä kohta sille mixille.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
MustaLammas 13.12.2008 16:36:07 (muokattu 13.12.2008 16:39:18) | |
---|
Kannattako tuota nyt kauheasti monitoroida softan kautta jos latenssi on kova. Monitoroi suoraan boxin mix napista ja lyö acidistä kanavan mutelle. En tosin ole kyseisellä softalla mitään tehnyt vuosiin, oletuksena kuitenkin, että vaikka softan päässä kanava on "kiinni" tavara kuitenkin sinne tallentuu. (Ja sitten luin edellisen postin :D Eli samaa asiaa.) Toinen mitä mietin, on että jos tuntuu että on "välillä pois temposta", olisko kyse kuitenkin jostain muusta kuin latenssista. Jos meinaan vetelee latenssin kanssa koko suorituksen ajan tempoon, tulisi latenssin vaikutuksen siirtävän koko lauleltua pakettia temposta ulos (latenssin määrän verran). http://www2.siba.fi/tvt/AT1/AT3/files/06%20Aanitys%20Mbox%202lla.pdf (sama pätee boxin osalta kuin toolsin le:lläkin) -Mikko |