Räbbänä 13.11.2008 19:39:24 | |
---|
Yli neljä ja puoli vuotta soittaneena meinaa yhä alternate picking tuottaa vaikeuksia jos kyseessä on nopeaa pikkausta, jossa vielä hypitään välillä kieleltä toiselle esim. Racer X:n Technical Difficultiesissa. Oisko jotain hyviä treenivinkkejä? Itsellä se pääongelma on, että meinaa mennä aina rytmitys ja tempo vituralleen kun aletaan hyppimään ja soitto onkin lopulta melko karmeaa räpellystä. Helpommin melkein onnistuu downstrokella, mutta eipä kovin suurilla temmoilla ranne kestä kovin pitkään. Naurakaa vain. Lusikka on tuossa pöydällä. :( *angst angst* M.A.C.H.O. #31
Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa" |
kid ego 13.11.2008 20:48:24 | |
---|
Yli neljä ja puoli vuotta soittaneena meinaa yhä alternate picking tuottaa vaikeuksia jos kyseessä on nopeaa pikkausta, jossa vielä hypitään välillä kieleltä toiselle esim. Racer X:n Technical Difficultiesissa. Oisko jotain hyviä treenivinkkejä? Itsellä se pääongelma on, että meinaa mennä aina rytmitys ja tempo vituralleen kun aletaan hyppimään ja soitto onkin lopulta melko karmeaa räpellystä. Helpommin melkein onnistuu downstrokella, mutta eipä kovin suurilla temmoilla ranne kestä kovin pitkään. Naurakaa vain. Lusikka on tuossa pöydällä. :( *angst angst* Ei auta ku treenata hitaammin. En kyllä itsekään osaa Technical Difficultiesia vaikka olen soittanut aika monta vuotta teigäläistä pidempään. Gilbertin lickit on kyl siistejä, joitakin niistä olen vähän treenaillutkin. |
TrikkariTikkari 15.11.2008 00:05:20 | |
---|
Soitan heviä. Pääosin Children Of Bodomia ja tarvitsisin tietoa miten löytää oikeat äänet oikeille soolopohjille. Esim. Kun soitan c pohjan päälle sooloa, miten saan väärät äänet häviämään?? Olisin kiitollinen vastauksista ja avuista. |
Lag 16.11.2008 12:28:17 (muokattu 16.11.2008 12:28:46) | |
---|
En löytänyt tästä ketjusta juttua tuosta neck bending -hommasta, siis siitä että painetaan kaulaa ja bodya "poispäin" toisistaan jolloin sävelkorkeus madaltuu. Onkohan tuo miten haitallista kitaralle pitemmässä juoksussa? E: siiv siiv In the finished article, the only thing that is important is whether it moves you or not. There is nothing else that is important at all.
- Roger Waters |
kid ego 16.11.2008 16:20:48 | |
---|
En löytänyt tästä ketjusta juttua tuosta neck bending -hommasta, siis siitä että painetaan kaulaa ja bodya "poispäin" toisistaan jolloin sävelkorkeus madaltuu. Onkohan tuo miten haitallista kitaralle pitemmässä juoksussa? E: siiv siiv Jos ei mitään ihan oktaavipommituksia meinaa tehdä, niin tuskin. Ja kulutustavaraahan kitaratkin ovat. |
Lag 16.11.2008 21:13:47 | |
---|
Jos ei mitään ihan oktaavipommituksia meinaa tehdä, niin tuskin. Ja kulutustavaraahan kitaratkin ovat. Jep. Vois naurattaa jos pistäs kitaran poikki tuolleesti keikalla. In the finished article, the only thing that is important is whether it moves you or not. There is nothing else that is important at all.
- Roger Waters |
Jensku-- 22.11.2008 19:07:48 | |
---|
En nyt tiedä että kuuluuko tänne, mutta kysympä silti. Eli pystyykö ton Apulannan - Hiekka biisin alkurifin soittamaan ihan normi koulun kamoilla ja vahvistimilla? Riittääkö vain että jos laittaa vahvistimeen särön? Ettei tarvii pedaalia tai mitään muuta tollasta että sen saisi soitettua? |
kid ego 22.11.2008 19:26:45 (muokattu 22.11.2008 19:26:52) | |
---|
En nyt tiedä että kuuluuko tänne, mutta kysympä silti. Eli pystyykö ton Apulannan - Hiekka biisin alkurifin soittamaan ihan normi koulun kamoilla ja vahvistimilla? Riittääkö vain että jos laittaa vahvistimeen särön? Ettei tarvii pedaalia tai mitään muuta tollasta että sen saisi soitettua? YouTubesta tsekattuna kuulostaa siltä että joku efekti on välissä. Voihan se tosin vaikka synakin olla, en mä tiedä. Mutta ei kai se niin justiinsa ole vaikkei täsmälleen samoilla soundeilla coveria soittaisikaan, päinvastoin. |
kenzy 26.11.2008 09:32:34 | |
---|
En nyt tiedä että kuuluuko tänne, mutta kysympä silti. Eli pystyykö ton Apulannan - Hiekka biisin alkurifin soittamaan ihan normi koulun kamoilla ja vahvistimilla? Riittääkö vain että jos laittaa vahvistimeen särön? Ettei tarvii pedaalia tai mitään muuta tollasta että sen saisi soitettua? Tavan vahvarilla ja säröllä tuo ei kuulosta samalta, mutta liekö sillä väliä. Kyllä tuossa introriffissä on efektiä välissä, mahdollisesti useampaakin pedaalia, omalla halpis-Zoomillani sain kerran sattumalta aika lähelle tuota muistuttavan saundin, kun oli jos jonkin näköistä säätöä tallessa. Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan |
musatuukka 04.12.2008 13:12:10 | |
---|
Minulla olis aika perustavanlaatuinen ongelma. Pitäisi opetella pikkaamaan oikein. Asiahan on niin että olen soittaa skittaa nyt about 6v ja opiskelen tällä hetkellä JKL konsalla. Tästäkin huolimatta pikkaustekniikkani on persiistä sillä jostain kumma syystä olen soittanut väärällä tekniikalla koko ajan ,tietämättä juuri asiasta mitn. Eli siis käytännössä plektra kun on peukun ja etusormen välissä niin alternate pikkauksessa tämä sormipari ja kämmen heiluu tavallaan mukana liikkeessä joka on kuin onki WRONG vaan ilmeisesti liikkeen tulee lähtee vähän tönkön näköisesti kokonaisvaltaisemmin niin että on ns. rannetta mukana liikkeessä. Kitaramaikkani asiasta huomautti ja kas kummaa tutkailinpa huvikseni suosikkisoittajieni kättä ja niinhä se sitten olikin. On aika hieno soittaa tällä tasolla niin että ei osaa edes pikata oikein :D:D Eli onko kellä ollut vastaavanlaisia ongelmia ja minkälaisilla harjoitteilla,metodeilla lähtisitte parantamaan tätä huonoa tapaa paremmaksi,oikeammaksi? Jazz se on saatanan musiikkia! |
Spider III 05.12.2008 19:53:52 (muokattu 05.12.2008 20:12:06) | |
---|
Kertokaahan suomeksi miten tehdään Dimebagin (kitaran) vinkuna ääni. En ole kovin perillä kitara sanastosta vielä vaikka olen jo neljä vuotta soittanut. Katoin jotain youtuben videoita mutta en kyllä niistä mitään oppinut. Anteeksi jos etuilen. -What Iron?
-Fu*king Iron Maiden! |
eewo 05.12.2008 21:54:24 | |
---|
Kertokaahan suomeksi miten tehdään Dimebagin (kitaran) vinkuna ääni. En ole kovin perillä kitara sanastosta vielä vaikka olen jo neljä vuotta soittanut. Katoin jotain youtuben videoita mutta en kyllä niistä mitään oppinut. Anteeksi jos etuilen. http://www.youtube.com/watch?v=6TpYcA9bSaUTossa herra itse selittää aika hyvin homman. Eli siis kieli soimaan, floikalla kielet löysiksi ja otelautakädellä huiluääni soimaan ja sitten floikkaa vemputtamalla ääni korkeaksi vinkunaksi. Prkl, toihan on ihan siistin kuuloista. Nimim. "blues-mies henkeen ja vereen" "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
mandula 05.12.2008 23:54:58 (muokattu 05.12.2008 23:56:12) | |
---|
onkos noita pianon ääniä helppo siirtää kitaralle, tarkotan siis että kun pianolla painetaan kumminki vaikka 3 tai 4 näppäintä kerralla että onko mahollista edes harkita näin reilu 5 vuotta kitaraa soittaneen vetää perässä? ihan plekulla. http://www.youtube.com/watch?v=BcXBIPxIb78 vaikkapa tuollasta tuli vaan tässä ekaa kertaa mieleen koko asia kun youtubee selailin |
onkos noita pianon ääniä helppo siirtää kitaralle, tarkotan siis että kun pianolla painetaan kumminki vaikka 3 tai 4 näppäintä kerralla että onko mahollista edes harkita näin reilu 5 vuotta kitaraa soittaneen vetää perässä? ihan plekulla. http://www.youtube.com/watch?v=BcXBIPxIb78 vaikkapa tuollasta tuli vaan tässä ekaa kertaa mieleen koko asia kun youtubee selailin Monista pianokappaleista on tehty versiot kitaralle. Ihan suoraan niitä ei pystyne soittamaan samalla tavalla, johtuen mm. siitä että kitaralla saat soitettua kerralla 6 ääntä, pianolla jokusen enemmän. Mutta tuommoinen basso- ja melodialinjojen yhdistäminen ei suinkaan ole mahdotonta. Sormilla niitä kannattaa monesti soittaa mieluummin kuin plektralla - riippuen tietysti biisistä. Tommy Emmanuel ja plektra: http://www.youtube.com/watch?v=AhR04kmcSXU |
pietari-poika 20.12.2008 14:38:40 | |
---|
Tämä varmaankin liittyy enemmän soittoon kuin kitaran huoltotoimenpiteisiin. Kuinka paksuilla kielillä olisi paras soittaa? Kitara on ESP Horizon ja ihan normivireessä on. Nyt olen siinä pitänyt ysejä. Isän Les Paulissa on 10-kielet, jotka tuntuvat raskailta etenkin venytettäessä. Mulla on kanssa toinen kitara, tollanen '79 Vantage-merkkinen Les Paul-kopio, siinä on 11-kielet, mutta vire on Drop C joten venytyksen onnistuu ihan ok:sti. Ja onko paksummilla kielillä pikkaaminen (nopeasti) helpompaa kuin ohuilla? Olisiko 9 kielisetti mitään Horizonille? P.S. Ja siis floikallinen horizon kyseessä. |
M4ss3 m/ 20.12.2008 14:57:50 (muokattu 20.12.2008 14:58:41) | |
---|
Virhe! Tyhjä kirjoitus! Three four!!! |
kid ego 21.12.2008 01:23:41 | |
---|
Tämä varmaankin liittyy enemmän soittoon kuin kitaran huoltotoimenpiteisiin. Kuinka paksuilla kielillä olisi paras soittaa? Kitara on ESP Horizon ja ihan normivireessä on. Nyt olen siinä pitänyt ysejä. Isän Les Paulissa on 10-kielet, jotka tuntuvat raskailta etenkin venytettäessä. Mulla on kanssa toinen kitara, tollanen '79 Vantage-merkkinen Les Paul-kopio, siinä on 11-kielet, mutta vire on Drop C joten venytyksen onnistuu ihan ok:sti. Ja onko paksummilla kielillä pikkaaminen (nopeasti) helpompaa kuin ohuilla? Olisiko 9 kielisetti mitään Horizonille? P.S. Ja siis floikallinen horizon kyseessä. Jos ysisetti tuntuu hyvältä, pysyttele edelleen siinä. Tai mikset voisi kokeilla kymppejäkin, niin olisi ainakin vertailukohde. Mulla itselläni on Les Paul -kopiossa tällä hetkellä kympit D-vireessä ja paksummat pitäisi kyllä laittaa. Niin henkilökohtaisia juttuja nuo. |
Skebameizi 25.12.2008 15:05:06 (muokattu 25.12.2008 15:05:40) | |
---|
En nyt tiedä että kuuluuko tänne, mutta kysympä silti. Eli pystyykö ton Apulannan - Hiekka biisin alkurifin soittamaan ihan normi koulun kamoilla ja vahvistimilla? Riittääkö vain että jos laittaa vahvistimeen särön? Ettei tarvii pedaalia tai mitään muuta tollasta että sen saisi soitettua? Wirtanen sanoi joskus Soundissa, että kyseessä on joku Digitechin (saattoi olla myös Line6) pedaali ja pedaalin värinkin taisi mainita mutta totesi että "pedaalin mallia tai asetuksia en voi paljastaa". www.neverend-hq.net
www.myspace.com/neverendfinland |
laakeri 29.12.2008 19:44:16 | |
---|
En nyt tiedä että kuuluuko tänne, mutta kysympä silti. Eli pystyykö ton Apulannan - Hiekka biisin alkurifin soittamaan ihan normi koulun kamoilla ja vahvistimilla? Riittääkö vain että jos laittaa vahvistimeen särön? Ettei tarvii pedaalia tai mitään muuta tollasta että sen saisi soitettua? Vahingossa sain hieman samankaltaisen soundin graafisella EQ:lla boostaamalla 800 hz taajuusaluetta. Ei nyt samanlainen, mutta kuitenkin. Törkeältä kuulostaa, mutta tuosta ehkä voisi lähteä työstämään. Törkeältä kuulostaa kitara tosin myös tuon biisin introssa. Ei se tosin noin pieninä annoksina korvia halkaise. |
Bleeding Me 22.01.2009 17:01:35 | |
---|
Onks teil mitää vihjeit miten voisin soittaa metallican nopeit sooloi tai harjotella sormen nopeut. Ja sit myös mite soittaa downpickkinngii yht nopest ku hetfieldi soittaa? |