Aihe: TECH 21 Trademark 10
1
FFWF
01.12.2008 23:27:55
Otsikon mukainen kombo on kotisoittelussa. Ajattelin lisätä jonkin ulkoisen 1x12 kaapin tukevoittamaan ääntä. Manuaalin mukaan tämä 10w pystyisi ajamaan 2x12 tai 4x12 kaappia mutta mitenkäs tuo 1x12, 8 ohm suositus. Koti voluumeilla (hiljaisella) soittelen. Ajatuksena on Mesa thiele joka on suljettu ja front ported, tai 1x12 Three-Quarter Back. Lähelle seinää se tulisi ja kuunteluetäisyys pieni. Lisäksi löytyy pod x3 ja hyvät aktiivi kaiuttimet. Toimiiko pod liitettyna TECH effekti luupin returniin ja Tech:stä speakers out ulkoiseen kaappiin?
Avusta kiittäen ja voi olla että nämä termit eivät vieläkään ole oikein, kun vasta 11kk sitten 1. kitaran ja vahvistimen ostin.
Detox
01.12.2008 23:39:41 (muokattu 01.12.2008 23:40:05)

Itse olen kokeillut Trademark 60 vahvaria mesan kaapin läpi (speksit omakuvauksessa)ja huomasin että puoliavoin puoli toimii huomattavasti paremmin kuin suljettu. Yllättäen! Mesaa voin suositella varauksettomasti. Et tule pettymään!

Edit:

Cabinet:
- Open Back Side = 2xC90 Speakers at 180 Watts
- Closed Back Side = 2xV30 Speakers at 120 Watts
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
FFWF
03.12.2008 20:15:56
Eikö tosiaan mitään kommenttia. Olisiko edes vinkkiä kumpi noista kaappimalleista olisi tarkoitukseeni parempi, ennen kuin ehtii päivittämään vahvistinta.
koponen
03.12.2008 22:17:46
Mulla oli ennen tuo Trademark 10 tässä kotona ja soittelin sillä Marshallin 1X12" kaappiin jossa elementtinä Eminence Red Fang. Olihan se 100 kertaa parempi kuin sillä combon omalla kaiuttimella. Tuo Red Fang on suhteellisen ohutsoundinen ja helposti säröttyvä elementti ja toimi hyvin kumisevassa asuinhuoneessa. Tuli TM10:llä soiteltua Marshall 1960 ja Peavey 5150 kaappien läpikin eikä millään ollut mitenkään erityisen huono. Ei siitä vekottimesta konvehtia tule vaikka kytkisi minkälaiseen komeroon tahansa, mutta toimii ihan kiitettävästi monenlaisten kaappien kanssa.
I'm endorsed by Marshall
Jouni74
04.12.2008 08:32:05
Älä vain hukkaa hyvää vahvistinta. Itse olen enemmän kuin tyytyväinen tuohon samaiseen pilkkijakkaraan kotisoittelussa. Vastaavaa soundimaailmaa/hinta-laatusuhdetta en ole muista pikkupurkeista löytänyt.
Kokeilin jokin aika sitten tuota treenikaapin kanssa (Mesa 2x12) ja hienosti potki :)
In God We TURUST :)
FFWF
06.12.2008 20:31:08
Tuli ostettua tuo mesa 1x12 Three-Quarter Back
Guitar Cabinet. Yllättävän hyvin toimii tuon pikku Techin kanssa, toimii hyvin pienilläkin voluumeilla ja ääntä lähtee tarvittaessa todella paljon.Aivan eri vahvistin tuolla ulkoisella kaapilla. Samalla tuli huomatuksi kuinka hyvä ja ilmeisen lähellä putkivahvistinta tuo Techin ääni on. Pod x3 liitettynä effekti luuppiin toimii myös mutta huomaa kyllä eron, parhaiten tuo pod näyttää toimivan kuulokkeilla ja hyvillä aktiivimotitoreilla.
Kiitoksia vinkeistä, seuraavia odotellessa.Eiköhän tuolle kaapille pitäisi löytyä hyvä putkinuppi kotisoitteluun. ENGL Powerball?
Evilson
06.12.2008 20:37:56
Guitar Cabinet. Yllättävän hyvin toimii tuon pikku Techin kanssa, toimii hyvin pienilläkin voluumeilla ja ääntä lähtee tarvittaessa todella paljon.Aivan eri vahvistin tuolla ulkoisella kaapilla. Samalla tuli huomatuksi kuinka hyvä ja ilmeisen lähellä putkivahvistinta tuo Techin ääni on. Pod x3 liitettynä effekti luuppiin toimii myös mutta huomaa kyllä eron, parhaiten tuo pod näyttää toimivan kuulokkeilla ja hyvillä aktiivimotitoreilla.
Kiitoksia vinkeistä, seuraavia odotellessa.Eiköhän tuolle kaapille pitäisi löytyä hyvä putkinuppi kotisoitteluun. ENGL Powerball?

Seuraatkos jotenkin mua noissa kamavalinnoissas? Mullakin oli Trademark 10, tein sille 1x12 lisäkaapin, ja nykyään Englin Powerball :).

Powerball hyvä nuppi, mutta tohon hintaan saa jo paljon muutakin, eli kannattaa kokeilla muitakin vaihtoehtoja. Kotisoittoon kelpaa toi Trademark mainiosti, putkivahvistimet avautuu vasta kovemmilla volumeilla, ne on vähän hankalia kotisoitossa.
Ostakaa Hotrails!
FFWF
06.12.2008 21:04:08
En tosiaan seuraa ketään. Vasta 11 kk sitten aloitin kitaran soiton vaikka ikää 40 v. Tosin olen 20v erilaisia hifi laitteita kuunnellut ja kymmeniä ostanut/vaihtanut. Olen tässäkin hommassa jo pienessä ajassa huomannut että oma maku tärkein mutta hyviä neuvoja saa mistä lähtee etsimään kun kysyy kokeneemmilta. Noihin putkinuppiin, niin muutamassa tämän palstan kirjoituksessa ovat väittänneet että toimivat kotisoittelussakin paremmin kuin monet muut.
Detox
06.12.2008 21:31:15

Guitar Cabinet. Yllättävän hyvin toimii tuon pikku Techin kanssa, toimii hyvin pienilläkin voluumeilla ja ääntä lähtee tarvittaessa todella paljon.Aivan eri vahvistin tuolla ulkoisella kaapilla.

Mesalla ei voi mennä metsään ;)

Samalla tuli huomatuksi kuinka hyvä ja ilmeisen lähellä putkivahvistinta tuo Techin ääni on. Pod x3 liitettynä effekti luuppiin toimii myös mutta huomaa kyllä eron, parhaiten tuo pod näyttää toimivan kuulokkeilla ja hyvillä aktiivimotitoreilla.

Kyllä ne elektroniikkapelit (PODit) toimii kuulokkeiden kanssa makkaritreenaukseen kun pitää jättää emäntä/skidit/äiti rauhaan. Eipä niillä mielestäni oikein muuta tee.

Poweri on jees, aika "hevi" vahvistin kyllä. Oletko kokeillut jo boosti spedua tuon Techin ryydittäjäksi?
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
FFWF
06.12.2008 21:37:00
Juuri näin, osasta putkinupeista saa kotisoitteluun ok tai suorastaan hyvän äänen mutta onko ennen ostoa/ kaupassa kokeilua mitään nimiä. Olen huomannut että näitä ei saa kotikokeiluun niin kuin hifi puolen laitteita joissa sen on itsestään selvyys, toki hintakin niissä on monin kertainen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)