Aihe: Bassoa + vahvaria 700 e tienoilla?
1
Askorbiinihappo
06.12.2008 15:26:36 (muokattu 06.12.2008 19:11:32)

Juum, nyt kun on jo pitkään ollut harkinnassa basson hommaaminen, niin mitä suosittelisitte tuohon hintaan? Warwickeista olen kuullut hyvää juttua, ne on vaan aika kalliita. Bassovahvareista en tiedä mitään. Sormilla soitto kiinnostaa, jos tällä on vaikutusta ehdotukseen. Mua kannattaa puhutella kuin alottelijaa, koska tää basismikenttä on mulle ihan tuntematon, kitaraa tullut soitettua noin kolme vuotta.

Kiitos jo etukäteen.

EDIT: Olen siis vasuri, unohdin kokonaan kertoa.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
Askorbiinihappo
06.12.2008 19:07:13 (muokattu 06.12.2008 19:11:58)

Tohon hintaluokkaan vois toimia gallien kruegerin 12" combo (ta kaupassa 300€) ja sit joku vähän kalliimpi basso. Esim squierin classic vibet tai Yammun BB.

Jos ääni on pakko saada kuulumaan kovemmassakin rockissa, hanki isompi vahvari ja halvempi basso.

Jos taas tulee enemmän kotisoitteluun, kandee hommata halvempi vahvari ja kallempi basso, vaikka esim joku mexicaani fenkku.

Juu juu, siis kotisoittoon nimenomaan tulossa.

Ainiin, persetti, unohdin taas sen tärkeimmän informaation, nimittäin että olen VASENKÄTINEN. Tämä rajottaa tottakai helvetisti, mutta esim. juuri Warvickilla näyttäisi olevan ihan reilu valikoima näitäkin. Sori kun taas unohdin, ei muista kertoa.
Seba
06.12.2008 19:54:13

http://www.thomann.de/fi/gallien_kr … eger_backline_600_410_halfstack.htm

Tosta hyvä setti jolla mennään pitkälle.

Basson voi ostaa vaikka sitten aluksi halvempana.
Askorbiinihappo
06.12.2008 20:02:27 (muokattu 06.12.2008 20:16:13)

http://www.thomann.de/fi/gallien_kr … eger_backline_600_410_halfstack.htm

Tosta hyvä setti jolla mennään pitkälle.

Basson voi ostaa vaikka sitten aluksi halvempana.

No emmä nyt ihan tommosta jöötiä ajatellu, tarkoitus kuitenkin olis vaan himassa soittaa.

Mites toi Marshall MB15? Onko mistään kotosin?
jperala
06.12.2008 20:31:06
No emmä nyt ihan tommosta jöötiä ajatellu, tarkoitus kuitenkin olis vaan himassa soittaa.

On se mistään kotoisin, itse ainakin tykkään kovasti. Kotisoittoon ihan kelpo laite ja mökää saa jos haluaa... siis kotisoittoa ajatellen, toki joku 100 gigbitin peavy olisi vielä makeempi mutta mutta :)
OLP MM2
Askorbiinihappo
06.12.2008 21:21:59

On se mistään kotoisin, itse ainakin tykkään kovasti. Kotisoittoon ihan kelpo laite ja mökää saa jos haluaa... siis kotisoittoa ajatellen, toki joku 100 gigbitin peavy olisi vielä makeempi mutta mutta :)

Joo, no, tuo varmasti riittäisi mulle. Nyt kun vielä saisi vähän noista passoista tietoa :D Kokeilumahdollisuudet on aika pienet, vasuri kun olen. Semmonen treble-pohjanen juttu miellyttäisi eniten korvaa varmaan. Ja tosiaan, saisi olla aika all-round-basso, kun tulee kyllä kaikkea soitettua.
MPU
06.12.2008 21:32:50
Tuskin sillä Warwickilla pahasti metsään menet. Vasurina et ihan samalla lailla voine valita kuin oikeakätisenä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Askorbiinihappo
06.12.2008 22:59:38

Tuskin sillä Warwickilla pahasti metsään menet. Vasurina et ihan samalla lailla voine valita kuin oikeakätisenä.
Marko

Olisko vielä mallista ehdotuksia? Thomannilta löytyy vasurit kun pistää "Warwick lh". Ei mitään kauheen tummaa saundia, enemmän semmonen pehmeä lätky a la Geddy Lee ja tollanen.
IJarro
06.12.2008 23:11:04 (muokattu 06.12.2008 23:12:27)

Mimmonen styrkkari sulla on kitarahommissa? Kotihommissa saattaa riittää komeesti.

Itse en juuri koskaan jaksa kytkeä oikeeta comboani, vaan soittelen kotona kitaraa ja bassoa kitaralle tarkoitetulla HB GA5:lla (= 5w putkicombo). Ja hyvin toimii.

EDIT: näköjään valveking-combo. Luulen et riittää kotihommissa bassolla. Ei sitä saa palotettua kunhan pidät volat iiseinä. Se kyllä alkaa kuulua soundissa kun elementti alkaa pieremään ja on lähellä poksahtamista.
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
Askorbiinihappo
06.12.2008 23:30:58

EDIT: näköjään valveking-combo. Luulen et riittää kotihommissa bassolla. Ei sitä saa palotettua kunhan pidät volat iiseinä. Se kyllä alkaa kuulua soundissa kun elementti alkaa pieremään ja on lähellä poksahtamista.

Meinaatko? Uskaltaiskohan tuota... kuinka pienellä volalla sitä nyt sit pitää pompotella?
UncleFester
07.12.2008 08:36:09
Jos kotona soittelet, etkä vaadi muuta vahvistimelta kun että siitä ääntä vain lähtee pihalle niin suosittelen kattelemaan Torilta käytettynä joku tosi halvan kotivahvistimen.

Jos all-round basson tarvit niin voin suositella Precision -mallisia. Kotivahvistimeen tuskin tarvit 100€ enempää, joten 600 eurolla saat jo hyvän basson, jota ei tartte vaihtaa heti muutaman vuoden sisään.
Rock'n'roll ain't no riddle, man
MPU
07.12.2008 10:29:09
Meinaatko? Uskaltaiskohan tuota... kuinka pienellä volalla sitä nyt sit pitää pompotella?

Mulla on just tuo 5W Benttoni kotona. Ei piere ennenkuin voluumi on jo ihan törkeän paljon liikaa kotisoittoon.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Askorbiinihappo
07.12.2008 11:50:08 (muokattu 07.12.2008 12:06:09)

Mulla on just tuo 5W Benttoni kotona. Ei piere ennenkuin voluumi on jo ihan törkeän paljon liikaa kotisoittoon.
Marko

Mutta nyt puhuttiin tuosta Peaveyn Valveking-kitaravahvarista, jossa watteja 50. Mä soittelen yleensä silleen, että se volume on tosi pienellä, noin kello kuus puolessa. Tuskin sitä sillä volalla saa räjähtämään, mutta ehkä tosiaan parempi sijoitus olisi se Marshall MB15. Hintaakin sillä Thomanneilla vaan ton 115 e. Kyllä nyt siihen hintaan voi ostaa, jos kerran hyvä kotisoittopeli on.

EDIT: Jos all-round basson tarvit niin voin suositella Precision -mallisia. Kotivahvistimeen tuskin tarvit 100€ enempää, joten 600 eurolla saat jo hyvän basson, jota ei tartte vaihtaa heti muutaman vuoden sisään.

Ei noita Precision-bassoja ollut vasurina ainakaan T-kaupassa, mutta tässä on jotain tällasia kiinnostavia bassoja, mitä näytti vasurina lötyvän:

http://www.thomann.de/fi/fender_mex_jazz_bass_rw_bslh_up.htm
http://www.thomann.de/fi/warwick_corvette_std_4_nt_ch_lh.htm
http://www.thomann.de/fi/hoefner_hct5001_sb_contemporary_lh.htm
http://www.thomann.de/fi/warwick_rockbass_corvette_basic_5_a_lh.htm

Tossapa noita. Kesätyörahoilla tod. näk. tulisi vasta hankittua, kun ei tuota rahaa vielä ylimääräisesti ole. Mieli tekisi kyllä aiemminkin saada, mutta en tiiä onko se mahdollista.
kipson
07.12.2008 14:53:38
ihan muistutuksena vaan, että kattelkaa niitä samojen vehkeiden hintoja sieltä dv247.com ista
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)