![]() 04.12.2008 00:22:33 | |
---|---|
Hei vois hakee valtiolta lapsilisää koska meil on kuiteski kissa ja se on ihan tasa-arvoinen elätettävä ihmislapsenkin kanssa. Eläimiähän mekin vaan ollaan. Olis vitun jees. Munsta kyllä ihminen ei oo eläin. Biologisilta toiminnoitaan eläimellinen kylläkin, mut jotenkin näkisin sen niin, että ihminen on lajina noussut eläimen tasoa ylemmäksi. Mittareina voidaan tässä tapauksessa pitää varmaan semmoisia asioita kuin, kyky käsitellä abstrakteja asioita/informaatiota ja siirtää se jälkipolville, kommunikoida "mutkikkaasti" (kielet etc.), käyttää työkaluja, harrastaa taidetta, käyttäytyä järkensä eikä vaistojensa ohjaamana, taito valjastaa luonnonvoimat omiin tarkoituksiinsa etc. Kyllähän monilla eläimilläkin on näitä ominaisuuksia, mut jotenkin niiltä kaikilta tuntuu jäävän aina aika iso osa kokonaispaletista puuttumaan. Eli varmaankin meinaan sitä, että ihmisen eroittaa eläimistä ihan puhtaasti älyllinen kapasiteetti. Siitä missä raja ihmisen ja eläimen välillä menee en lähde sanomaan mitään absoluuttista, mutta fakta lienee kuitenkin se ettei pallollamme elele yhtään toista lajia joka pystyisi edes etäisesti ihmisten veroiseen toimintaan...ei niin hyvässä kuin pahassakaan. En mä muuta väittänytkään. Tämä nimenomaan on se arkikielen määritelmä sanalle eläin, mikä on ehkä peruja jostain luomiskertomuksista tahi muista tarukertomuksista, milloin ihmistä ei vielä pidetty evoluution tuotteena siinä missä muitakin eläinlajeja. Ja nuo yllä luettelemasi asiat ovat niitä ihmislajille tyypillisiä ja ainutlaatuisiakin ominaisuuksia, mutta samaa biosfääriä ollaan silti, tai näin minä ainakin uskon. Mut biologian alkeet sikseen. There is no ought from is. | |
![]() 04.12.2008 00:29:56 | |
En mä muuta väittänytkään. Tämä nimenomaan on se arkikielen määritelmä sanalle eläin, mikä on ehkä peruja jostain luomiskertomuksista tahi muista tarukertomuksista, milloin ihmistä ei vielä pidetty evoluution tuotteena siinä missä muitakin eläinlajeja. Ja nuo yllä luettelemasi asiat ovat niitä ihmislajille tyypillisiä ja ainutlaatuisiakin ominaisuuksia, mutta samaa biosfääriä ollaan silti, tai näin minä ainakin uskon. Mut biologian alkeet sikseen. Mut voiko semmoista luontokappaletta, mikä eroaa niin radikaalisti muista eliöistä henkisiltä ominaisuuksiltaa vakavasti verrata muihin eliöihin. Peace! | |
![]() 04.12.2008 00:43:07 | |
Mut voiko semmoista luontokappaletta, mikä eroaa niin radikaalisti muista eliöistä henkisiltä ominaisuuksiltaa vakavasti verrata muihin eliöihin. Tietysti voi, ja pitääkin. Mutta ei se "vertaaminen" tarkota orangutangille kelakortit -analogioita tai muita idiotismeja. There is no ought from is. | |
![]() 04.12.2008 00:50:26 | |
Tietysti voi, ja pitääkin. Mutta ei se "vertaaminen" tarkota orangutangille kelakortit -analogioita tai muita idiotismeja. No ei tietenkään. Mut kärjistäminen on vaan niin kivaa. Mut ihan vakavissaan. Totta kai ihminen on samalla tavalla osa luontoa, mut ei se silti tarkoita että ihminen on yhdenvertainen eläin muiden joukossa. Syyt tähän mielipiteeseen oon jo esittänykkin tossa aiemmin. Peace! | |
![]() 04.12.2008 01:04:22 | |
No ei tietenkään. Mut kärjistäminen on vaan niin kivaa. Mut ihan vakavissaan. Totta kai ihminen on samalla tavalla osa luontoa, mut ei se silti tarkoita että ihminen on yhdenvertainen eläin muiden joukossa. Syyt tähän mielipiteeseen oon jo esittänykkin tossa aiemmin. No mut jos me käytetään tätä ainutlaatuista "älyllistä kapasiteettiamme" vahvemman oikeuden ta muun viidakon lakien "eläimelliseen" toteuttamiseen niin eikö sillon koko tuon ominaisuuden ylivertaisuus ja etumatka muihin lajeihin nähden vähän niinku murene käsiin? Mulle ainakin älylliset ominaisuudet merkitsee muunlaista tapaa suhtautua ympäristöön. There is no ought from is. | |
![]() 04.12.2008 01:20:58 | |
Voi vittu. Miten voi olla olemassa noin tyhmiä ihmisiä. Siis oikeasti. Luulisi tyhmänkin tajuavan että, jos eläinten oikeuksia haluaa suojella niin tuollaiset vitun tihutyöt aiheuttavat pahempaa tuhoa juuri niille eläimille ja kaiken lisäksi, sen sijaan että eläinten olot paranisivat, ainut ero on että turvatoimet tiukentuvat. Allekirjoitus työn alla. Palataan asiaan pian. | |
![]() 04.12.2008 06:07:27 | |
Jep, mutta sikäli kuin oletusarvoisesti kaikkien huomioonottaminen kuuluu, ties kenen ja vähän niiden muidenkin ajatusmaailmaan, tuo olisi täysin järjetön näkökanta. Itse en pistä pahakseni että valtiossa on instanssi josta rahaa annetaan sitä tarvitseville. Myöskään kehitysvammahuolto tai mielenterveystyö kaikessa vähyydessään ei ole huono asia. Mielestäni sossun ei kuitenkaan tule jakaa rahaa apinoille jos se on rahaa tarvitsevilta ihmisiltä pois. itse kelaparasiittina en voi kyllä sanoa kuin että en voi kuvitella tilannetta jossa fatan luukulta massin kääriminen ei olisi itse aiheutettua. siksi mulla on kaksipiippuinen suhtautuminen tuohon toimintaan. Koska itseäni ei tietenkään koske mikään yhteinen tai yleismaailmallinen laki, järki tai moraali, toisaalta lähinnä vituttaa hesarin nyyhkytarinat arkipäivän sadismista missä kulutushysterian keskellä yh-äiti taistelee naperoiden kanssa ja joulu on pahinta aikaa.... ...Mä olen sitä mieltä että hommataan skidit vasta kun taloudelliset premissit niiden kasvattamiseksi ja elättämiseksi ovat ees suhtkoht vakaat. Esimerkiksi avovaimoa kehottaisin harkitsemaan hyvin tarkkaan ja moneen otteeseen aikooko tämä lisääntyä kanssani ellei tämä olisi jo lähtökohtaisesti kielteisellä kannalla. Vammaiset pitäisi seuloa, kuten sanoin, jo sikiövaiheessa pois. Niiden olemassaololle en löydä mitään järkisyytä. Mutta... pitää muistaa että mä en löydä suurelle osaa ihmiskuntaa mitään kummoisempaa syytä olla olemassa. en tiedä. Elukat mun maailmassani on joka keinolla ja tavalla ihmistä arvokkaampi. Kyky laskea seitsemään ja rakentaa siltoja ei välttämättä tai oikeastaan missään tapauksessa tai olosuhteessa tee meitä tai ole tehnyt meitä elukoita paremmiksi, päin vastoin. Voiman mukana tulee vastuu, eikä tämä laji sitä ole heinäsirkkamaisen massatuhoamisen ja megariistonsa hysterian huumassa huomannut ajatella koko asiaa. | |
![]() 04.12.2008 07:38:49 | |
Munsta kyllä ihminen ei oo eläin. Biologisilta toiminnoitaan eläimellinen kylläkin, mut jotenkin näkisin sen niin, että ihminen on lajina noussut eläimen tasoa ylemmäksi. Mittareina voidaan tässä tapauksessa pitää varmaan semmoisia asioita kuin, kyky käsitellä abstrakteja asioita/informaatiota ja siirtää se jälkipolville, kommunikoida "mutkikkaasti" (kielet etc.), käyttää työkaluja, harrastaa taidetta, käyttäytyä järkensä eikä vaistojensa ohjaamana, taito valjastaa luonnonvoimat omiin tarkoituksiinsa etc. Kyllähän monilla eläimilläkin on näitä ominaisuuksia, mut jotenkin niiltä kaikilta tuntuu jäävän aina aika iso osa kokonaispaletista puuttumaan. Eli varmaankin meinaan sitä, että ihmisen eroittaa eläimistä ihan puhtaasti älyllinen kapasiteetti. Siitä missä raja ihmisen ja eläimen välillä menee en lähde sanomaan mitään absoluuttista, mutta fakta lienee kuitenkin se ettei pallollamme elele yhtään toista lajia joka pystyisi edes etäisesti ihmisten veroiseen toimintaan...ei niin hyvässä kuin pahassakaan. Olen samaa mieltä. "Ihminen on eläin" sanontaa käytetään aika usein kuin viitataan ihmismielen pimeämpiin puoliin mutta liian kirjaimellisesti sitä ei saa ymmärttää. Kyllä ihmisen äly pelaa toisessa sarjassa kuin eläimien. Lisäksi ihminen kykenee empaattiseen ajatteluun. Sitä suuremmalla syyllä ihmisen pitäisi ottaa suurempi vastuu hallinnassaan olevista eläimistä. Ihmisoikeudet ovat myös retuperällä useassa maassa. Suomessakaan ei välitetä tarpeeksi muista ihmisistä. Ei voida kuitenkaan ajatella, että hoidetaan ensiksi ihmisten väliset asiat kuntoon ja vasta sitten eläimet. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! | |
![]() 04.12.2008 07:53:27 | |
Lisäksi ihminen kykenee empaattiseen ajatteluun. Sitä suuremmalla syyllä ihmisen pitäisi ottaa suurempi vastuu hallinnassaan olevista eläimistä. Jjjjjaaa. Lienee sitten jokin aistiharha, mutta jos täällä ollaan kipeänä tai kuoleman kielissä krapulan takia, kissat tulevat päälle ja viereen pörisemään ja päätä nuolemaan. Samoin jos jotakuta elukkaa ahdistaa, niin ne kaksi muuta kyllä pitävät huolta siitä kolmannesta. Jos tuo ei ole empatiaa, niin ei mikään. Mutta hei, ei sitä lasketa kun ne eivät osaa rationalisoida toimiaan tai laittaa hintalappua sille. | |
![]() 04.12.2008 11:58:30 (muokattu 04.12.2008 12:00:51) | |
itse kelaparasiittina en voi kyllä sanoa kuin että en voi kuvitella tilannetta jossa fatan luukulta massin kääriminen ei olisi itse aiheutettua. Sanotaanko näin että työttömäksi jääminen on enemmän itseaiheutettua ja rangaistavampaa kuin se että synnyt kehitysvammaisena. en tiedä. Elukat mun maailmassani on joka keinolla ja tavalla ihmistä arvokkaampi. Kyky laskea seitsemään ja rakentaa siltoja ei välttämättä tai oikeastaan missään tapauksessa tai olosuhteessa tee meitä tai ole tehnyt meitä elukoita paremmiksi, päin vastoin. Voiman mukana tulee vastuu, eikä tämä laji sitä ole heinäsirkkamaisen massatuhoamisen ja megariistonsa hysterian huumassa huomannut ajatella koko asiaa. Nihilistisen ajattelumaailman omaavana sinun luulisi ajattelevan 'Vittuako sitten?!' Loppujen lopuksi tästä planeetasta kuitenkin jää hyvällä tuurilla jäljelle kuivunut kikkare jossa ei ole elämää. | |
![]() 04.12.2008 12:19:15 | |
Sanotaanko näin että työttömäksi jääminen on enemmän itseaiheutettua ja rangaistavampaa kuin se että synnyt kehitysvammaisena. Näinhän se on. Taisiis, itseaiheutettua. Rangaistavuudesta en menisi sanomaan. Täydellisessä maailmassa moisia ei suvaittaisi. Nihilistisen ajattelumaailman omaavana sinun luulisi ajattelevan 'Vittuako sitten?!' No juuri tuosta se nihilistinen ajattelumalli kumpuaakin. Sitä taas en ole jaksanut vielä miettiä mistä impulsiiviset eugeniikkakantani tulevat. | |
![]() 05.12.2008 14:05:22 | |
29.11.2008 EVTR:n kanta Närpiön kanalaiskuun Eläinten vapautuksen tukiryhmä kiittää saamastaan palautteesta Närpiön kanalaiskun jälkeen. Olemme tyytyväisiä että ihmisiä kiinnostaa eläinten henki ja hyvinvointi. Tuomitsemme eläinten tappamisen. Tuomitsemme eläinten esineellistämisen ja niiden alistamisen koneen asemaan. Eläinten asema suomalaisen tehotuotannon kourissa on todella järkyttävä. Tilanne on epätoivoinen ja vaatii radikaaleja tekoja. Eläinten vapautukseen tähtäävä suora toiminta on kuitenkin vastuullista toimintaa. Siihen ei sovi lähteä harkitsemattomasti. Närpiön kanalaiskussa on median tietojen mukaan kuollut kanoja iskun seurauksena. Mikäli nämä tiedot pitävät paikkansa ja teko todella on ollut EVR:n aktivistien tekemä, on tapauksessa toimittu vastuuttomasti. Vaikka näiden kanojen kuolema on todella valitettava tapaus, on mielestämme sekä median että tuottajien reaktio tekopyhä. Siipikarjateollisuus tappaa Suomessa joka päivä yli 100 000 kanaa. Broilerihalleissa kuolee joka päivä ennenaikaisesti 4200 kanaa nälkään ja janoon. Jokaisessa kanalassa on nälkään, janoon ja hoidon puutteeseen kuolleita kanoja. Tukiryhmällä ei ole yhteyttä laitonta suoraa toimintaa harjoittaviin yksilöihin, eikä laittomaan toimintaan voi osallistua tukiryhmän kautta. Lainaus: http://www.elaintenvapautus.net/ Suosittelen muutenkin tutustumaan tuohon sivustoon. Itse en todellakaan ole EVR:n kannattaja, mutta tällaisissa keskusteluissa alkaa aina vituttamaan kommentit tyyliin: "Itse näen sen lähinnä niin, että juuri nämä liikkeiden perustajat ovat kiinnostuneita vain huomiosta, sekä siitä vallan tunteesta jonka he saavat lähettäessään 17-vuotiaita tulevia maailmanparantajia vapauttamaan kanoja lumihankeen." Äpylöö. Jarspiss Allstars! | |
![]() 05.12.2008 17:49:33 (muokattu 05.12.2008 17:52:56) | |
mutta tällaisissa keskusteluissa alkaa aina vituttamaan kommentit tyyliin: "Itse näen sen lähinnä niin, että juuri nämä liikkeiden perustajat ovat kiinnostuneita vain huomiosta, sekä siitä vallan tunteesta jonka he saavat lähettäessään 17-vuotiaita tulevia maailmanparantajia vapauttamaan kanoja lumihankeen." Jepss. Sori vaan mutta toi on aikapitkälle totta. Ei varmaankaan ole sattumaa, että näistä iskuista ei koskaan jää kiinni itse järjestöjen pomoja/ itse organiseeraajia? Tietenkään ne sinne pakkaseen mene, vaan pistävät asialle vähän nuorempaa ja infantiilimpaa porukkaa. Ikinä kuullut sanontaa "persettä ja punaviiniä"? Ja provosointi näissä asioissa on lähes välttämätöntä, koska sitä harjoitetaan niin paljon sieltä toiseltakin puoleta, yleisellä tasolla siis.. Muakin vituttaa kun ihmisten laillista elinkeinoa tuhotaan, ollaan siis tasoissa. | |
![]() 05.12.2008 21:50:17 | |
Eiköhän se ole niin että nämä liikkeiden perustajat (johtajat) ovat enimmäkseen tälläiseen yleiseen sekasortoon pyrkiviä esim. terrorismiin ja siksi lähettävät näitä nuoria tekemään iskut puolestaan koska heitä on helpompi manipuloida. Hippiliikkeissä ja muissa vastaavissa ehkä perustajat jopa voivat hävetä sitä että heidän ideologiaansa käyttävät nuoret taas toimivat heistä riippumattomasti ja kuitenkin heidän liikkeensä nimissä ja tekevät juuri tämän tyylisiä iskuja. Kun en varmaksi tätä voi osoittaa niin toivottavasti joku jolla on enemmän asiasta tietoa valaisisi tätäkin keskustelua. -Mr.Self-Destruct- | |
![]() 05.12.2008 21:56:41 | |
Ois kannattanu kattoa yks ilta A-talk (seköhän se oli). Siinä oli poliisi, EVR:n edustaja, niistä gradun tehny (muistaakseni) nainen ja Suomen siipikarjakasvattajien yhdistyksen puheenjohtaja. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off 17.09.2008 valmistunut demo kuunneltavissa | |
![]() 05.12.2008 22:19:33 | |
Ois kannattanu kattoa yks ilta A-talk (seköhän se oli). Siinä oli poliisi, EVR:n edustaja, niistä gradun tehny (muistaakseni) nainen ja Suomen siipikarjakasvattajien yhdistyksen puheenjohtaja. Pitääkin etsiä jostain ja ziigata se läpi. -Mr.Self-Destruct- | |
![]() 05.12.2008 22:26:33 | |
Ois kannattanu kattoa yks ilta A-talk (seköhän se oli). Siinä oli poliisi, EVR:n edustaja, niistä gradun tehny (muistaakseni) nainen ja Suomen siipikarjakasvattajien yhdistyksen puheenjohtaja. Pitää kyllä sanoa että vittu mikä pelle se EVR:n edustaja!! Jos se tosiaan tätä on niin eiköhän etsitä ne hipit ja tehdä niistä jauhelihaa. -Mr.Self-Destruct- | |
![]() 05.12.2008 22:34:24 | |
Ois kannattanu kattoa yks ilta A-talk (seköhän se oli). Siinä oli poliisi, EVR:n edustaja, niistä gradun tehny (muistaakseni) nainen ja Suomen siipikarjakasvattajien yhdistyksen puheenjohtaja. Mahtaakohan tota löytyä jostain katsottavaksi? Linkatkaa jos on tietoa.. | |
![]() 06.12.2008 01:35:12 | |
Mahtaakohan tota löytyä jostain katsottavaksi? Linkatkaa jos on tietoa.. http://areena.yle.fi/toista?id=1699269 en ehtinyt vielä itse katsoa. tammikuun kolmanteen asti tarjolla. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe | |
![]() 06.12.2008 01:51:31 | |
http://areena.yle.fi/toista?id=1699269 en ehtinyt vielä itse katsoa. tammikuun kolmanteen asti tarjolla. hienoa, kiitos. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)