Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 5 6122 123 124 125 126
Fuu
04.12.2008 15:34:14 (muokattu 04.12.2008 15:36:40)
mutta vastaan tuli tämä Axe-FX joka on hiukan kalliimpi kuin podi/gt-10/tonelab, mutta hyvät arvostelut ja laatu olisi eri luokkaa.

Haluaisin sen verran tarkentaa että tuo Axe-fx maksaa n. 1500e ja jos meinaat livenä käyttää nii siihen kylkeen vielä joku midipedaali n.200e. Eli ihan saatanasti kalliimpi kuin mikään noista ylläolevista.

E: Niin ja ultra-versio maksaa 2000e.
Rakoni
05.12.2008 21:54:07
Eli ihan saatanasti kalliimpi kuin mikään noista ylläolevista.

Mitä clippeihin on uskomista, niin myös vähintään yhtä paljon parempi.

T: X3 Liven omistaja.
Mesa/Boogie Stiletto 4x12" myynnissä torilla
Fuu
06.12.2008 17:11:43

Juu siis onhan se aivan älyttömän hyvän kuuloinen laite mallintavaksi, mutta tarkensin vain kun sain semmoisen kuvan että tämä kyselijä ei oo ihan perillä laitteesta ja siitä mitä se todellisuudessa tulee maksamaan, en siis mitenkään pahalla tarkoita tätä hänelle.

T: Xt Liven omistaja.
Tami
06.12.2008 19:44:14

No jaa mä olen tuosta eri mieltä. Onhan tuo fractal ihan ok kuuloinen laite, mutta onko se oikeasti niin hyvä että ostaisin sen (1500e + midiohjain) ennemmin kuin esim x3liven (336euroa)??
Jos ajatellaan livetoimintaa, niin pod ajaa siihen mölyyn ihan mukavasti kitaran ääntä muistuttavaa ääntä... Studiokäyttöön voi sitten hommata kalliita vintagelaitteita joko omaksi tai sesioita varten vuokrattuna... Antaako fractal live-elämässä tai studiossa jotain semmoista niin paljon enemmän, että siihen sijoitetut rahat tulee hyötykäytettyä??

No eihän sitä voi oikein mitata, mutta jotenkin tuntuu se todellisuudentaju katoavan täällä netti-gas-viidakossa. Suurin osa täällä majailevista on amatöörejä, suurin osa soittelee suurimmaksi osaksi kotona tai korkeintaan harrastajaorkassa.. Niin ja mainitaan vielä itsekin kuulun tähän ryhmään.
Siltä pohjalta tuntuu jotenkin oudolta, että täällä joku "jyyrä" kommentoi x3:a niin muoviseksi, ettei sillä voi mennä keikalle.. Kuitenkin podilla, ja sen sukulaismalli flextoneilla, on ekoista versioista lähtien useampikin "pro" tehnyt keikkoja ilman muovisuuden tuomaa häpeää. Ja tähän liittyen esim. kitaraklubia katsellessa on pistänyt silmään se, että nuo normipulliaisia "ansioituneemmat" kitaristit käyttävät semmoisia laitteita, jotka on täällä foorumilla lytätty "aloittelijoiden " vehkeiksi.... Musta tuntuu että melko usein tuolla kamavarustelulla pyritään korvaamaan vain puutteellista soittotaitoa. Kuten täällä on usein todettu niin pelimies kuulostaa hyvälle vehkeistä riippumatta..

Odotellaan 3 vuotta niin tuo fractal ei kelpaa muusikoiden.netissä mihinkään kun se on niin muowinen....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Antti1
06.12.2008 19:50:23
Musta tuntuu että melko usein tuolla kamavarustelulla pyritään korvaamaan vain puutteellista soittotaitoa.

Oikeassa olet, mutta siinä lähestymistavassa ei ole yhtikäs mitään väärää. Tottakai kannattaa satsata parhaat kamat alle, jos on mahdollisuus ja siitä saa jotain hyötyä. Edes sitten virtuaalikikkeliä ja hyvää fiilistä itselleen.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Tami
06.12.2008 19:57:21

Oikeassa olet, mutta siinä lähestymistavassa ei ole yhtikäs mitään väärää. Tottakai kannattaa satsata parhaat kamat alle, jos on mahdollisuus ja siitä saa jotain hyötyä. Edes sitten virtuaalikikkeliä ja hyvää fiilistä itselleen.

Joo ja harrastushan tämä on siinä missä muutkin,eikä tarkoitus ei ole "moralisoida". Jokainen saa tehdä rahoillaan mitä tykkää. Jotensakin vaan ihmetyttää tuo "ei tuolla voi vetää vaan kotisoitossakin pitää olla vähintään "-ajattelutapa. Ei se useimmiten kuitenkaan kamoista ole kiinni jäänyt, vaan kyllä ne ukosta loppuvat eväät ensin...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
thejmh
06.12.2008 20:59:23
Mutta oon mä kuullut sellasiakin pro soittajia, joilla ei todellakaan ole homma taidoista kiinni, mutta on niin paskat saundit keikalla. Ihmetyttää miksi sillä tasolla tyytyy keskinkertaisiin saundeihin. No kai joillekin se ei ole niin tärkeetä.

Ton AxeFx:n ostaisin jo pelkästään sen efektien takia, toi on monipuolisempi kuin jotkut Eventiden monta tonnia maksavat huippu efektit. Ja tuota päivitetään ilmaiseksi kokoajan ja vielä käyttäjien toiveiden mukaan!
HeavyMachinery
07.12.2008 04:41:51

No jaa mä olen tuosta eri mieltä. Onhan tuo fractal ihan ok kuuloinen laite, mutta onko se oikeasti niin hyvä että ostaisin sen (1500e + midiohjain) ennemmin kuin esim x3liven (336euroa)??
Jos ajatellaan livetoimintaa, niin pod ajaa siihen mölyyn ihan mukavasti kitaran ääntä muistuttavaa ääntä... Studiokäyttöön voi sitten hommata kalliita vintagelaitteita joko omaksi tai sesioita varten vuokrattuna... Antaako fractal live-elämässä tai studiossa jotain semmoista niin paljon enemmän, että siihen sijoitetut rahat tulee hyötykäytettyä??

No eihän sitä voi oikein mitata, mutta jotenkin tuntuu se todellisuudentaju katoavan täällä netti-gas-viidakossa. Suurin osa täällä majailevista on amatöörejä, suurin osa soittelee suurimmaksi osaksi kotona tai korkeintaan harrastajaorkassa.. Niin ja mainitaan vielä itsekin kuulun tähän ryhmään.
Siltä pohjalta tuntuu jotenkin oudolta, että täällä joku "jyyrä" kommentoi x3:a niin muoviseksi, ettei sillä voi mennä keikalle.. Kuitenkin podilla, ja sen sukulaismalli flextoneilla, on ekoista versioista lähtien useampikin "pro" tehnyt keikkoja ilman muovisuuden tuomaa häpeää. Ja tähän liittyen esim. kitaraklubia katsellessa on pistänyt silmään se, että nuo normipulliaisia "ansioituneemmat" kitaristit käyttävät semmoisia laitteita, jotka on täällä foorumilla lytätty "aloittelijoiden " vehkeiksi.... Musta tuntuu että melko usein tuolla kamavarustelulla pyritään korvaamaan vain puutteellista soittotaitoa. Kuten täällä on usein todettu niin pelimies kuulostaa hyvälle vehkeistä riippumatta..

Odotellaan 3 vuotta niin tuo fractal ei kelpaa muusikoiden.netissä mihinkään kun se on niin muowinen....

Sanoisin tuon Axe Fx:n loistavuuden perustuvan ihan muuhun kuin mallinnusten hyvyyteen.
Pystyykö PODilla tekemään W/D/W setin ?
Onko PODissa syna soundeja ?
Löytyykö mistään muusta Vocoderi kitaralle ?
Onko muissa vapaasti reititettavät efektit ? saako kaiken rinnan / sarjaan /miten haluaa ?
Onko jokainen parametri tweekattavissa ?

Itse olen tässä kovasti harkinnut tuota AxeFX:n ostoa en sen mallinusten takia vaan ihan multi efektiksi. Samalla se toimisi kätevästi Back up koneena ja heitto keikoilla pikku settinä.

Niin minä kommentoin X3liveä muoviseksi, se oli kyllä eri ketjussa. Kyllä sen konstruktio on mennyt minusta alas päin sitten XTliven. Tuo x3liven rungon ala puoli on muovia ja kansi jotain kevyt valua. Expression pedalikin on muovia. Kytkimet tuntuu heppoisilta. Varmasti kustannus syistä niitä ei rakenneta samoihin kuoriin kuin FBV ohjaimet joiden rakenne on ihan toista luokkaa.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
superfly
07.12.2008 08:35:28
Mutta oon mä kuullut sellasiakin pro soittajia, joilla ei todellakaan ole homma taidoista kiinni, mutta on niin paskat saundit keikalla. Ihmetyttää miksi sillä tasolla tyytyy keskinkertaisiin saundeihin. No kai joillekin se ei ole niin tärkeetä.

Mä en ole tämmöisiin pro-soittajiin törmännyt... Ihan joka kerta se saundi on PA:sta tullessaan toiminut vähintäänkin mainiosti. Ja tuon Axe-FX:n käyttöliittymä, onko se todella noin huono ja epäintuitiivinen miltä se näyttää?
Killing internet dragons is serious business!
Rakoni
07.12.2008 13:36:15 (muokattu 07.12.2008 13:38:36)

Mitä nyt tässä on tullut seurailtua palautetta laitteesta hyvin monessa eri paikkaa, niin Axe-FX:ssä on kuulemma melkeinpä laadukkaimmat efektit missään. Pelkästään se on jo tuon 1500e arvoista. Pistetään siihen päälle vielä parhaat vahvistinmallinnukset, mitä digikoneista on koskaan saatu ulos, niin yhtäkkiä ei olekaan ylikallis.

Kotisoittelijoillehan tuo laitos on unelmien täyttymys. USB:llä studiolaatuista soundia, jos vaan osaa. Axea myös päivitetään jatkuvasti. Jotkut ovat siirtyneet monen tonnin vahvareista Fractal Audion asiakkaaksi, eivätkä ole katuneet hetkeäkään.

En tietenkään kokeilematta sano, että tuo kalliita putkivehkeitä voittaa, mutta se monipuolisuus ja helppous laadusta tinkimättä houkuttaa.

Kytkimet tuntuu heppoisilta.

Jep, multa ehti hajota jo kaksi kytkintä omasta. Enkä ole kertaakaan vienyt lautaa ulos talosta.
Mesa/Boogie Stiletto 4x12" myynnissä torilla
Ze Kink
07.12.2008 13:41:31 (muokattu 07.12.2008 13:42:57)
Mainitaan nyt vielä, että Axesta on tulossa lattiamallikin (ja jotain muitakin versioita, mm. softaversio), jota ainakin itse kovasti odotan. Ilmeisesti vielä vähän yksinkertaisempi, mutta en usko että se haittaa, jos saundit ovat samaa luokkaa.

Onko PODissa syna soundeja ?

On, ja itseasiassa käytänkin niitä yhdessä biisissä. Trackaushan niissä on kyllä ihan täysi vitsi, samoin kuin esim. benderissä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
HeavyMachinery
09.12.2008 23:15:09

Mainitaan nyt vielä, että Axesta on tulossa lattiamallikin (ja jotain muitakin versioita, mm. softaversio), jota ainakin itse kovasti odotan. Ilmeisesti vielä vähän yksinkertaisempi, mutta en usko että se haittaa, jos saundit ovat samaa luokkaa.

On, ja itseasiassa käytänkin niitä yhdessä biisissä. Trackaushan niissä on kyllä ihan täysi vitsi, samoin kuin esim. benderissä.

Itse en ole lattia mallista läytänyt mitään ettet sekoittaisi tulossa olevaan Fractalin omaan ohjaimeen ?

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=7114141&q=hi

Tuossa on kuulemma kaikki kitarat nauhoitettu AxeFx:llä. Eikä ollenkaan paskalta kuulosta. GAS pahenee koko ajan, ostaakaa nyt multa paljon kaikkea pois niin saan sen :D
Ze Kink
10.12.2008 00:32:41 (muokattu 10.12.2008 00:37:05)
Itse en ole lattia mallista läytänyt mitään ettet sekoittaisi tulossa olevaan Fractalin omaan ohjaimeen ?

Enpä tiedä, sillä olen vaan kuullut paljon puhetta sellaisesta. Kenties olen mennyt uskomaan huhupuheita, en tiedä.

E: N. viiden sekunnin haku Fractalin forumilla, ja tällainen löytyi: http://www.fractalaudio.com/forum/v … 29&t=1517&hilit=floor+model

EE: http://www.fractalaudio.com/forum/v … sk=t&sd=a&hilit=floor+model
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
HeavyMachinery
10.12.2008 15:30:50

Enpä tiedä, sillä olen vaan kuullut paljon puhetta sellaisesta. Kenties olen mennyt uskomaan huhupuheita, en tiedä.

E: N. viiden sekunnin haku Fractalin forumilla, ja tällainen löytyi: http://www.fractalaudio.com/forum/v … 29&t=1517&hilit=floor+model

EE: http://www.fractalaudio.com/forum/v … sk=t&sd=a&hilit=floor+model

Joo siis tuon itsekkin tiesin. Se on suunnitteilla muttei tulossa valmistukseen.

Ostakaa nyt paljon multa romuja pois jotta saan pian tuon ihme härpättimen !!
Ze Kink
27.01.2009 18:01:57
Jos joku standardin omistaja haaveilee ultrasta, niin sitä standardia saa sitten tarjota mulle ;)
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
RekoS
29.01.2009 21:10:59
Mahtavalta peliltähän tuo vaikuttaa. Minkähänlainen pääteaste olis tollaselle optimaalinen, sais kai olla jotain 50/50 tehoa koska kaapissa on stereona tuo tehonkesto (Framus Cobra 4x12")? Toisaalta oon miettinyt että käyttäis Thunderin päätettä muttakun tuolla varmaankin saisi myös kivoja stereoefektejä stereopäätteen kanssa. GASittaa kyllä tuo pirusti :/
Buffa D
22.03.2009 15:30:53
Mitenköhän tuommoinen vehje toimisi yhteen tech 21 power engine 212:n kanssa?
Pitäisi nimittäin uusi kaappi saada, ja tuo vaikuttaa mallintavalle etuselle hyvältä vaihtoehdolta.

Onkos tuo muuten open back- kaappi vai ei?
http://www.myspace.com/cameronofficial
RekoS
02.04.2009 18:50:46
Nyt onnistuisi Axen vaihto Thunderiin, mikäli joku haluaisi luopua omastaan.

Ei tahdo moisia torilta löytyä, pahus. Ei tuo nyt uutenakaan aivan pahan hintainen olisi tokikaan. Äänityspoliittisista syistä tuo vaikuttaa niin houkuttelevalta, että GAS on hillitön. Meikäläisen olosuhteissa mikittäminen ei ole realistista koska tila on epäsymmetrinen eikä sovellu mikitykseen. Ja korvatkin menee ja monitorit kusee.

Eikös tämä toimi niinkuin PODi eli usbi kiinni ja kitarat narulle? Eli siis siinä on äänikortti mukana?
El_Kaktus
02.04.2009 20:35:07
mamaze: Nyt onnistuisi Axen vaihto Thunderiin, mikäli joku haluaisi luopua omastaan.

Ei tahdo moisia torilta löytyä, pahus. Ei tuo nyt uutenakaan aivan pahan hintainen olisi tokikaan. Äänityspoliittisista syistä tuo vaikuttaa niin houkuttelevalta, että GAS on hillitön. Meikäläisen olosuhteissa mikittäminen ei ole realistista koska tila on epäsymmetrinen eikä sovellu mikitykseen. Ja korvatkin menee ja monitorit kusee.

Eikös tämä toimi niinkuin PODi eli usbi kiinni ja kitarat narulle? Eli siis siinä on äänikortti mukana?

Ei onnistu suoraan USBilla. Kätevä tapa on soitella vaikka tuollaisen kautta kitara koneelle > http://www.thomann.de/fi/mackie_402_vlz3.htm

Lisäksi onnea vaihtoon. Axeja ei näy edes ebayssä kovin usein...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)