Aihe: Jeff Berlin
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Tana
05.12.2008 10:12:06

On aika jännä nähdä, mihin suuntaan tuo Corpsen tyylinen genre vielä kehittyy. Kovin avoimin korvin olen yrittänyt kuunnella tätäkin, mutta ehkä olen vain niin tottunut melodiaan ja selkeämpään ilmaisuun kaikilla soittimilla, että en saa tästä mitään irti.

Ei freempi jazzikaan minulle kolise, vaikka sitä nyt on ollut jo vuosikymmeniä. En vain ymmärrä...

Jeb, itse olen seuraillut metallia aika laiskasti viimeaikoina, genret tuntuvat ainakin leviävän ja lisääntyvän yhtenään. Ties mitä vielä keksivät...

Enkä siis nyt tarkoita rinnastaa sinua vanhan ajan jazz-puristeihin tai mitään sellaista. Itsekin pidän huomattavasti mainitsemistasi bändeistä. Olet myös kunnioitettavan vankasti selkeänä pitkän linjan musiikkiammattilaisena mielipiteidesi takana, se on mahtavaa.

Mutta mahtavaa on myös, että nykynuorisokin voi ainakin vähän järkyttää ja aiheuttaa inhotusta vanhemmissaan vaikka sitten luukuttamalla Cannibal Corpsea, näin sen pitääkin mennä! Olisi epäreilua jos vain 60-70-lukujen rock-sukupolvi olisi saanut kapinoida. :)
mr.bungle
05.12.2008 10:38:36

Mutta mahtavaa on myös, että nykynuorisokin voi ainakin vähän järkyttää ja aiheuttaa inhotusta vanhemmissaan vaikka sitten luukuttamalla Cannibal Corpsea, näin sen pitääkin mennä! Olisi epäreilua jos vain 60-70-lukujen rock-sukupolvi olisi saanut kapinoida. :)

CC:hän on veivannu 80-luvulta asti. Nehän on jo vanhojen jäärien (niinku mä! ja Jeff Berlin!) musaa.
bassolla hanuriin
Dropped C
05.12.2008 10:42:46
Cannibal Corpse se sitten löytää ittensä jokaisesta soittoon liittyvästi thredistä täällä... Ei siinä mitään, ite diggaan kyllä, mutta eipä ole juuri mitn tekemistä otsikon kanssa.
Teijo K.
05.12.2008 10:50:27

No on todella :-) Minua tuo nauratti. Ollaan niin todella olevinaan vaikka molemmilla kielisoittajilla sama soutu päällä. Oikein hieno video. Ihan sama, vaikka siinä professionaalia ilmettä tavoiteltiin studioympäristöllä, niin tämä on sitä, mitä kuulee joka nuorisotalon treenikämpästä. Mitenkään aliarvioimatta tätä nuorison soittamana, mutta että oikein perspektiiviksi?

Minun lapsuudessa piti kuunnella Led Zeppeliiniä, Rushia, Rainbowta, Motörheadia, Deep Purplea, Bad Companya, AC/DC:tä, Hurriganesia, Ramonesia...

Hyvää listaa. Olis hauska nähdä Jeff myös Motörheadissa. :) Nimenomaan hauska.
J.Hollström
05.12.2008 11:06:01
Miten v***ssa CC liittyy Jeff Berliniin?

No ku se ei varmana kyl pystys vetään noin pahoja juttuja, ku sillä ei yllä tukka ees silmille.
Orggis tuhkis.
pekezu
05.12.2008 11:28:16

No ku se ei varmana kyl pystys vetään noin pahoja juttuja, ku sillä ei yllä tukka ees silmille.

Jätkät kyllä kiitettävästi kettuilee meille pitkätukille :). Ei sillä, ymmärtäähän tuon kun oma päälakikasvusto jo harvenee.
Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti.
badcompany
05.12.2008 11:36:17
Hyvää listaa. Olis hauska nähdä Jeff myös Motörheadissa. :) Nimenomaan hauska.

eikun jeff berlin voisi mennä johonkin suomen meikkirokkibändiin esim:Negative tai Lovex
molder
05.12.2008 11:38:53
Berliinin Jehvi! Jumalaut mitä puputusta :) Hyvin vetää kyllä! Ja hyvin colaijuttaa rumpali kans. Huh! Hyvää fuusio-settiä! Pitääpä etsiä jostain.

tulipa tässä youtubessa katottua miehen bassottelua ja olin aivan lyöty.itse en ole kyseistä miestä tiennyt paitsi nyt kaverin kautta hiljattain ja haluiaisin tietää millä levyillä kuulee miehen soittoa(vinkkejä).

http://www.youtube.com/watch?v=6at4jSG3cUc
"The SOUND of VOLUME"
Johannes_t
05.12.2008 12:03:32

Tuolla jampan kotisivuilla on kyllä huikeata juttua! :D Itsetunto on ainakin kohdillaan:

"Jeff Berlin is a legend of the electric bass"

"Surprisingly, he is a pioneer of slap bass"

"Jeff also pioneered two handed tapping"

"When these styles began to catch on with other bass players, Jeff stopped playing these styles"

"Jaco Pastorius regarded Jeff as a better soloist than he was"

"Marcus Miller told people that he wanted to be the Black Jeff Berlin "

"Many have said that they have never heard anyone play with Jeffs melodic fluidity"

"Jeff Berlin is a master"

Vähän niinkuin ne Norris-vitsit...
mr.bungle
05.12.2008 12:05:07

:D Cannibal Corpsen jätkät katsoo yöllä nukkumaan mennessään että onko Jeff Berlin sängyn alla.
bassolla hanuriin
Pirkka
05.12.2008 12:08:23
:D Cannibal Corpsen jätkät katsoo yöllä nukkumaan mennessään että onko Jeff Berlin sängyn alla.

Niin mäkin....
Tana
05.12.2008 12:49:43

Mr. Bungle
CC:hän on veivannu 80-luvulta asti. Nehän on jo vanhojen jäärien (niinku mä! ja Jeff Berlin!) musaa.

No joo, Vaihdetaan CC:n tilalle joku 2000-luvun innovatiivinen, perinnetietoisille käsittämätön metallibändi.

Johannes t:
Tuolla jampan kotisivuilla on kyllä huikeata juttua! :D Itsetunto on ainakin kohdillaan:

No ei herranjumala. Nyt laski arvostus todella matalalle.
tauranen
05.12.2008 12:57:48 (muokattu 05.12.2008 13:08:46)

"Jeff Berlin is a legend of the electric bass"

"Surprisingly, he is a pioneer of slap bass"

"Jeff also pioneered two handed tapping"

"When these styles began to catch on with other bass players, Jeff stopped playing these styles"

"Jaco Pastorius regarded Jeff as a better soloist than he was"

"Marcus Miller told people that he wanted to be the Black Jeff Berlin "

"Many have said that they have never heard anyone play with Jeffs melodic fluidity"

"Jeff Berlin is a master"

Kim Jong Illin nettisivuilla on varmaan samat tekstit, tietysti Jeff Berlin teksti on korvattu Kim Jong Illillä.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
hollstro
05.12.2008 14:04:57

Kim Jong Illin nettisivuilla on varmaan samat tekstit, tietysti Jeff Berlin teksti on korvattu Kim Jong Illillä.

Ihan samaa omakehua on lähes kaikkien amöriikan studiomuusikoiden kotisivuilla, kattokaas Bernard Purdie vaikka... Jeffin osalta tilanne vaan on niin että se todella on kova luu soittajana, eikä mikään propagandan luoma Kim Jong Il
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
05.12.2008 14:11:14
Jos mää oisin noin kova luu, niin laittasin vaan että maailman kovin basisti. That's it.

Siinähän sais kateelliset ihmetellä että ompas itsetyydö jätkä.
Orggis tuhkis.
Karlsson
05.12.2008 14:14:34
Jos mää oisin noin kova luu, niin laittasin vaan että maailman kovin basisti. That's it.

Siinähän sais kateelliset ihmetellä että ompas itsetyydö jätkä.

Turha vaatimattomuus nurkkaan!

Tulee mieleen joskus aikoinaan Stone Rosesin basisti Mani (nykyään Primal Screamissa), joka hehkutti useammassakin julkaisussa olevansa maailman paras basisti. Mitäs siihen sanomaan, ihan asiallisestihan se komppailee.
Netti on best.
hollstro
05.12.2008 14:37:36

mitä te täällä oikein nahistelette? molemmat sekä jb että cc tykittävät täysillä menemään jotain tyylitajutonta huttua. kaipa myös kumpaakin pidetään aika hyvänä siinä hutussaan. case closed. menkää kotiinne.

Tässä nyt kiistelläänkin kumpi huttu on tujumpaa kamaa
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lammikkovalas
05.12.2008 14:51:50
Tässä nyt kiistelläänkin kumpi huttu on tujumpaa kamaa

Kiistellään nyt vaihteeksi vaikka siitä, että koska saadaan kuulla Frantic Disembowelment sinun soittamanasi, kun kerran sen osaat soittaa.

http://www.youtube.com/watch?v=hlp3WI71FWg

Siitä vaan soittamaan perässä.
I broke my G-string while fingering A minor
J.Hollström
05.12.2008 14:53:37
Kiistellään nyt vaihteeksi vaikka siitä, että koska saadaan kuulla Frantic Disembowelment sinun soittamanasi, kun kerran sen osaat soittaa.

http://www.youtube.com/watch?v=hlp3WI71FWg

Siitä vaan soittamaan perässä.

Voisiko ton paskan suoltamisen lopettaa tähän oikeasti hyvän basistin ketjuun?
Orggis tuhkis.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)