Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl blx dlx mlx wlx
1 2
Olly
28.11.2008 01:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuin ostamaan tuollaisen wlx setin, jonka rungot ovat dlx mutta lugit huonommat, sanoo Jenkkisaitti. Suunnilleen tuohon aikaan on näköjään ollut noita "lx" settejä useampi, voisiko joku kaivaa muistia noin pitkälle, ja arvioida näiden "lx"ien eroja?
 
B lienee birch, d ??, m lienee maple, ja w world series? Mikä parasta missäkin, miten lugit ja muu hw eroavat?
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
kincy
28.11.2008 11:32:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tarkkaan osaa mitään kyseisistä sarjoista kertoa, mutta kelpo pannut mielestäni nuo. Muutaman kerran tuttuni luona soitellut moisilla. Oikein munakkaat soundit saa.
 
J.Newkid
28.11.2008 14:03:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on MLX setti 90- luvun alkupuolelta, pitkillä lugeilla. Ne lugien mallit käsittääkseni riippuu vuosimallista. Uudemmissa oli pitkät lugit ja vanhemmissa lyhyet. MLX on kuuskerros vaahteraa, vastaisko nykyistä Pearl Visionia vaahterarungolla. Vaikka voisi kuvitella, että viimeistely olisi parempaa noissa MLX-sarjoissa, koska ne oli silloin kait se Pöörlin lippulaiva.
Erittäin asialliset kanisterit
 
Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t
Kailis
28.11.2008 14:16:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli MLX lyhyillä lugeilla, ostin MS-Audiotronista Ollilan Timpalta -86. Lippulaivathan ne aikoinaan olivat. Ihan asialliset kannut, mutta jotenkin niiden syvyys aiheutti viritysongelmia, vaikka ei mitkään powersyvyiset olleetkaan. Eikä 12" ja 13" etutomit helpottaneet asiaa. Kuitenkin pärjäsin noilla aina vuoteen 2006, jolloin myin ne pois ja ostin Bradyt.
 
LaKu
28.11.2008 20:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuin ostamaan tuollaisen wlx setin, jonka rungot ovat dlx mutta lugit huonommat, sanoo Jenkkisaitti. Suunnilleen tuohon aikaan on näköjään ollut noita "lx" settejä useampi, voisiko joku kaivaa muistia noin pitkälle, ja arvioida näiden "lx"ien eroja?
 
B lienee birch, d ??, m lienee maple, ja w world series? Mikä parasta missäkin, miten lugit ja muu hw eroavat?

 
Osaatko sanoa vuosimallia? Pearl teki hyviä rumpuja 80-luvulla. Esim Professional DLX-setit olivat todella hyvälaatuisia ja -soundisia rumpuja. Niitä ei usein ole myynnissä käytettynä, eikä mikään ihme koska niissä on todella hyvä soundi.
Itselläni on 90-luvun alun MLX-setti, todella hyvät rokkirummut. Mutta jos DLX-setti tulisi vastaan voisin vaikka ostaa pois...
 
Olly
02.12.2008 02:12:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks kaikille, ihan hyvä kuva noista alkaa hahmoittua.
 
Nuo mun "uudet" on nyt tarkemmin tutkittuna osittain jotain (lugien malleista pääteltynä) vanhempaa wlx sarjaa, lienee -80 luvun lopulta, ja osa wx jostain -90 luvun alusta.
 
Internetin ihmeellinen maailma ei, kumma kyllä, osaa näyttää taulukkoa, missä kerrotaan näiden kaikkien lx:ien eri mallien historia. Ehkä saan itse tehtyä sellaisen, jos vaan saan riittävästi tietoa kaivettua jostain... Olisiko kellään Pearlin esitteitä vuosilta -85 ---> -95? Niillä pääsisi hyvin alkuun...
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
J.Newkid
02.12.2008 11:57:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaatko sanoa vuosimallia? Pearl teki hyviä rumpuja 80-luvulla. Esim Professional DLX-setit olivat todella hyvälaatuisia ja -soundisia rumpuja. Niitä ei usein ole myynnissä käytettynä, eikä mikään ihme koska niissä on todella hyvä soundi.
Itselläni on 90-luvun alun MLX-setti, todella hyvät rokkirummut. Mutta jos DLX-setti tulisi vastaan voisin vaikka ostaa pois...

 
Jäbällä taitaa olla mun setin kanssa samaa ikäluokkaa. En tiedä onko itsecustomoitua, mutta mulla on noi bassarin siipimutterit vaihdettu avaimella viritettäviin.
 
Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t
Motte
02.12.2008 14:17:26 (muokattu 02.12.2008 14:27:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, 80-luvun puolivälissä Professional DX- ja DLX-settien ero oli ainakin se, että DX:ssä oli normaalit wrappipäällystetyt kannut ja DLX:ssä rummut olivat ns laquered eli pelkästään lakatut puupintaiset pöntöt.
Rummut ovat soundiltaan erittäin hyvät ja oikeilla kavoilla, mielestäni Evans G2/G1 maustettuina tosi jytkyt.
Tuolla "omissa tiedoissani" on kuva Pearlin Professional DLX-mallista ja värinä #102 walnut eli pähkinä . No, on siellä sitten kyllä kuva oikein rummuistakin, krhm...
Ai niin, itse DX/DLX:ät olivat matskuyhdistelmänä siis koivu-mahonki-hmm, joku kolmas komponentti?, vai mitä se nyt olikaan!
 
miän vain
02.12.2008 16:45:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kellään Pearlin esitteitä vuosilta -85 ---> -95? Niillä pääsisi hyvin alkuun...
 
Joko katsoit http://www.drumarchive.com/Pearl/ ? Löytyy ainakin jotain.
Olly
03.12.2008 02:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks taas,
 
ero wlx/dlx lienee ainakin tuossa vaiheessa ollut se, että dlx oli pitkät lugit. Pitää ottaa noista omista kuvia, lugit on lyhyet wlx:ssä.
 
Kalvot on Emperor/Ambassador, G2/G1 ei taida kovasti erota?
 
Hurjan hauskoja nuo esitteet, koitin löytää vanhan settini (kohta myynnissä), mutta ei osunut silmään. Ikäluokka lienee oikea. "Uudet" on pikkuisen liian uudet, ei löydy samaa sarjaa vaikka paljon tutun näköisiä komponentteja.
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Motte
03.12.2008 09:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan, mutta parhaiten sitä infoa näistä tietty löytyy Pearlin omalta Forum-sivustolta eli http://www.pearldrummersforum.com/
 
Olly
05.12.2008 03:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä hyvä sivusto, mutta näistä vanhemmista vehkeistä on sieltä hankala löytää tietoja, kun kaikki ovat saman topicin alla.
 
Tuon wlx sarjan eroittaa dlx sarjasta tomiständit, ja superhoop nimellä kulkevat vanteet. Mitä ihmettä nuo superhoopit mahtavat olla?
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Motte
05.12.2008 09:15:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä hyvä sivusto, mutta näistä vanhemmista vehkeistä on sieltä hankala löytää tietoja, kun kaikki ovat saman topicin alla.
 
Tuon wlx sarjan eroittaa dlx sarjasta tomiständit, ja superhoop nimellä kulkevat vanteet. Mitä ihmettä nuo superhoopit mahtavat olla?

 
...käytä search-toimintoa niin kyllä löytyy - jopa vanhan esitteen pdf-kopiot po. mallisarjasta!
 
Niq
05.12.2008 09:51:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...käytä search-toimintoa niin kyllä löytyy - jopa vanhan esitteen pdf-kopiot po. mallisarjasta!
 
Jos vaikka heität urlin oikeaan threadiin, itse en ainakaan pikaisella haulla löytänyt katalogeja...
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Kailis
05.12.2008 12:08:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ihmettä nuo superhoopit mahtavat olla?
 
Parempien mallien vahvemmasta kamasta väännetyt vanteet.
 
Motte
08.12.2008 11:27:55 (muokattu 08.12.2008 11:44:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä hyvä sivusto, mutta näistä vanhemmista vehkeistä on sieltä hankala löytää tietoja, kun kaikki ovat saman topicin alla.
 
Tuon wlx sarjan eroittaa dlx sarjasta tomiständit, ja superhoop nimellä kulkevat vanteet. Mitä ihmettä nuo superhoopit mahtavat olla?

 
The History and Evolution of your DLX Professional Series
 
From Gene Okamoto - Pearl Manager:
 
The DX 7300 Series (covered finish) and the DLX 7500 Series (lacquered finish) were introduced in 1984 and featured 7 ply shells: birch (outside), mahogany (middle), and lamin (inside) for superb sound with fantastic low-end punch. Priced affordably, they nevertheless featured high-end components such as double braced hardware, SuperHoops, and Pinstripe heads. In 1985, a five-piece DX kit with 22 bass drum and hardware listed for $1650, the 24 bass drum version listed for $1720.
 
In 1986, the DX/DLX shared the spotlight with a similar but lower priced series, the WX/WLX World Series. In 1987, the DX/DLX were discontinued and replaced by the WX/WLX. In 1992, the WX/WLX became the SLX Prestige Session Elite. In 1994, the SLX became the SPX Prestige Session and SX Session Series. In 1997, the SPX/SX became the SRX Prestige Session Select. In 2001, the SRX Prestige Session Select became the SRX Session Custom. And finally, in 2004, the SRX became the SMX Custom 6 ply maple.
 
From 1997 to 1998, the DX Session (covered finishes) and DLX Prestige Session (lacquer finishes) made a brief comeback and featured 7 ply shells: maple (outside), mahogany (middle), and maple (inside).
__________________
 
...sellainen 1985 catalogi tuolla Pearlin sivuilla on seikkaillut, jossa nuo DX/DLX-mallit ovat mukana.
En nyt kyllä itsekään sitä löytänyt, mutta laita tuolle Genelle e-maili niin hän lähettää sen sinulle, with a smile - tiedän kokemuksesta...
 
Motte
18.12.2008 12:03:05 (muokattu 18.12.2008 12:25:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...hmm, eiköhän se katalogi löydy oheisen linkin takaa, josta sen voi omalle koneelleen downloudata?! Joo, kyllä löytyy...
http://www.mediafire.com/download.php?bgojdbynimw
 
nekronaut
15.01.2009 20:00:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun setti on basari 22x18 professional dx, 18" world series lattari (välillä jopa 13" mukana), ehkä parhaimipia rumpuja tollaseen botnemeininkiin... Materiaalit oli vissiin riippuvaisia valmistusvuodesta?, eli koivu-mahonki-laminaatti(mitähän toi sit tarkoittaa, mulle tulee laminaatista mieleen parkettilattiasysteemit), tai vaahtera-mahonki-laminaatti. Korjatkaa jos oon hirveen väärässä. Mut omasta mielestä parhautta, mitkään muut ei vedä vertoja botnessa kun yhet kasariludarit mitä koitin, mallia ei pysty muistamaan.
 
LaKu
20.01.2009 11:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun setti on basari 22x18 professional dx, 18" world series lattari (välillä jopa 13" mukana), ehkä parhaimipia rumpuja tollaseen botnemeininkiin... Materiaalit oli vissiin riippuvaisia valmistusvuodesta?, eli koivu-mahonki-laminaatti(mitähän toi sit tarkoittaa, mulle tulee laminaatista mieleen parkettilattiasysteemit), tai vaahtera-mahonki-laminaatti. Korjatkaa jos oon hirveen väärässä. Mut omasta mielestä parhautta, mitkään muut ei vedä vertoja botnessa kun yhet kasariludarit mitä koitin, mallia ei pysty muistamaan.
 
Minullakin oli hopeawrappinen Professional DX-setti, aivan mahtavasaundiset rummut. Ei olisi pitänyt myydä :( Ouluun menivät samalla hinnalla kun itse olin niistä pulittanut.
Lakatut DLX-setit ovat käsittääkseni vastaavat kuin DX:ät, eli ihan parhautta Pearlilta. Miksi ne ei enää tee näitä rumpuja?
Tuntuu että innovoivat ehkä vähän liikaakin nykyään...
 
Olly
24.04.2010 02:58:15 (muokattu 24.04.2010 03:02:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisesta kirjoituksesta, sori ketjun ikä, mutta ihan tietäväisen oloinen heppu...
 
From Gene Okamoto - Pearl Manager:

The DX 7300 Series (covered finish) and the DLX 7500 Series (lacquered finish) were introduced in 1984 and featured 7 ply shells: birch (outside), mahogany (middle), and lamin (inside) for superb sound with fantastic low-end punch. Priced affordably, they nevertheless featured high-end components such as double braced hardware, SuperHoops, and Pinstripe heads. In 1985, a five-piece DX kit with 22 bass drum and hardware listed for $1650, the 24 bass drum version listed for $1720.

In 1986, the DX/DLX shared the spotlight with a similar but lower priced series, the WX/WLX World Series. In 1987, the DX/DLX were discontinued and replaced by the WX/WLX. In 1992, the WX/WLX became the SLX Prestige Session Elite. In 1994, the SLX became the SPX Prestige Session and SX Session Series. In 1997, the SPX/SX became the SRX Prestige Session Select. In 2001, the SRX Prestige Session Select became the SRX Session Custom. And finally, in 2004, the SRX became the SMX Custom 6 ply maple.
 
Edit: Sviddu, lainasin samasta ketjusta, sorppa.
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «