Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 538 39 40 41 4248 49 50 51 52
Ziggy Bubba
03.12.2008 16:42:26 (muokattu 03.12.2008 16:47:28)

Taloon tuli 120giganen iPod Classic ... yllättävän kauan kesti saada laite käyttöön, hehheh, pc-ongelmia .. Anyway, joku osaa varmaan sanoa että voiko tuota iTunesin automaattisynkkaa jotenkin kiertää, duuniläppäriin ei saa asennettua mitään ja meidän pöytäkoneessa muisti loppuu kovin äkkiä jos kansioita joutuu säilyttämään myös tietsikassa? Kovalevyltä poisto vie tiedostot myös iPodista, vai viekö aina?

Pystyypä hyvinkin. Itunesista valitset sen sun iPodin, pitäs olla etusivulla laatikko josta tuon voi valita.

Kertokaas joku pölkylle, mitä Creativen X-Fi _käytännössä_ tekee, paitsi että "palauttaa kristallinkirkkauden pakattuun musiikkiin"?

Kuulostaa hiukan siltä, että "apinaa koijataan" - äänitiedostoon on hankala nimittää palauttaa mitään mikä siitä on kerran pakkauksen ohessa poistettu. Sama kuin jos joku lupaisi uudella hienolla uunillaan muuttavansa puolikkaan ranskanleipäsi kokonaiseksi... Magic! :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Ali
03.12.2008 17:35:32 (muokattu 03.12.2008 17:58:51)

Kertokaas 2-8Gt Creative Zen -, Zen Stone -, Zen Stone Plus -, tai Zen Mozaic -omistajat, että onko ko. soittimissa säädettävää eq:ta, ja tarviiko biisien siirtämiseen erillistä softaa. Joku tällasista lähtee varmaan ostoon.

E: ja jos joku noista on akullinen soitin, niin arvostaisin jonkinlaisia arvioita akun kestosta.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Migo
03.12.2008 18:16:30
Kertokaas pöljälle, että voiko ipod-soittimia käyttää linuxin kanssa? Eli tunnistaako linux soittimen, vaikkei iTunesia olekkaan ja pystyykö ilman iTunesia siirtämään musat koneelta?
Tuota 120gb classicia hommaamassa.
Että semmosta...
Borlag
03.12.2008 18:17:48

Kertokaas pöljälle, että voiko ipod-soittimia käyttää linuxin kanssa? Eli tunnistaako linux soittimen, vaikkei iTunesia olekkaan ja pystyykö ilman iTunesia siirtämään musat koneelta?

Pystyy ja helposti. Esim. Amarok niminen softa osaa tuon, muitakin vaihtoehtoja riittää pilvin pimein. Ei Windows puolellakaan tarvitse iTunesia käyttää vaan esim. niinkin yleinen ohjelma kuin Winamp kykenee tuohon.
Manuel Pyrhullo
03.12.2008 18:18:56 (muokattu 03.12.2008 18:20:20)
Kertokaas 2-8Gt Creative Zen -, Zen Stone -, Zen Stone Plus -, tai Zen Mozaic -omistajat, että onko ko. soittimissa säädettävää eq:ta, ja tarviiko biisien siirtämiseen erillistä softaa. Joku tällasista lähtee varmaan ostoon.

E: ja jos joku noista on akullinen soitin, niin arvostaisin jonkinlaisia arvioita akun kestosta.

Zen Mozaicissa on viisialueinen eq (80, 250, 1k, 4k, 13k). Biisien siirtämiseen ei tarvita erillistä softaa.

Omassa käytössäni (1-3 tuntia per päivä) akku kestää kolmannelle viikolle, eli aika lähelle luvattuja arvoja päästään.
Migo
03.12.2008 18:39:18
Pystyy ja helposti. Esim. Amarok niminen softa osaa tuon, muitakin vaihtoehtoja riittää pilvin pimein. Ei Windows puolellakaan tarvitse iTunesia käyttää vaan esim. niinkin yleinen ohjelma kuin Winamp kykenee tuohon.

Hei kiitoksia. Ihmettelin sitä itsekkin, kun joku kertoi, että ei linuxilla tai ilman iTunesia pysty. Nyt ainakin asia varmistettu.
Että semmosta...
Borlag
03.12.2008 18:43:38

Hei kiitoksia. Ihmettelin sitä itsekkin, kun joku kertoi, että ei linuxilla tai ilman iTunesia pysty. Nyt ainakin asia varmistettu.

Ihan uusimpien mallien kanssa voi olla toisin, mutta aika äkkiä tuki niillekin ilmaantuu.
Quru
09.12.2008 21:28:02
Koska oli käynyt käsky ostaa täältä kaupungista pikkuveljelle mp3-soitin, kävin sen tänään sitten ostamassa. Koska Markantalon mies oli niin tyly nuorelle asiakkaalle (eivätkö ne oikeasti tajua että 16-vuotiaalla on juuri se paras pappa betalar-vaihe menossa), kävin noutamassa Anttilasta Sonyn 4gt-soittimen. Aika perseilyä, yhtään tuon pienempikapasiteettista soitinta jossa olisi ollut näyttö, en löytänyt mistään. No, hintaa tuolla laitteella oli 99.95e. Zen Mosaicin olisi saanut kympin halvemmalla, mutta se oli minun käteeni niin perhanan muovisen ja hataran oloinen, että otin tuon Sonyn sitten. Sen verran mitä räpelsin ja pikkuveljelle pistin valmiiksi musiikkia, vaikutti oikein pätevältä vehkeeltä.

Ja sitten siihen asiaan, minkä takia minun itseasiassa piti tulla viesti kirjoittamaan:

Ostin samalla reissulla itselleni Kossi Sparkplugit uskollisten Philipsin niskasankakuulokkeiden tilalle. Onnistuin noista Philipseistä röytämään sangan poikki, joten olin pakotettu uudet kuulokkeet ostamaan. Ja kyllä minultakin lähtee yksi ääni näille Kossin Plugeille. Äänenlaatu on hyvä ja ainakin minun korvaani sopivat kuin valetut. Huomenna sitten tositestit linkissä ja kaupungilla, vaimennus pääsee oikeuksiinsa. Olin kuullut näitä haukuttavan vähän bassovoittoiseksi, mutta minun makuuni ääni on kyllä hyvä. Kaikki toistuu tarkasti ja hyvin, eikä ääni rasita korvia. Kyllä vaan, hyvät kuulokkeet kaikenkaikkiaan näin yhden päivän perusteella.

Ainoa miinus ovat vaikuttuvat tulpat, ikävän näköiset. Mutta ehkä se tuosta asettuu kun pitää näitä enemmän päässä.
It's fast, it's fucking metal fuck
Ozzyneito
09.12.2008 22:56:22

Ostin samalla reissulla itselleni Kossi Sparkplugit uskollisten Philipsin niskasankakuulokkeiden tilalle.

Kerro sitten kun hajoavat. Mun ennätys on 10 päivää.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Topa-
09.12.2008 23:52:56

Voi, gtkpodilla voi siirtää musaa ja videoita. Rhythmbox(rytmilaatikko) on ainaki mun mielestä helpoin musan siirtoon. Toimii "melkein" samallalailla, kuin iTunes. Tuo Amarok taas on buginen läjä, joten sitä ei voi suositella.
Quru
10.12.2008 07:21:02
Kerro sitten kun hajoavat. Mun ennätys on 10 päivää.

Kerron. Mutta tuo Lifetime Warranty houkutteli minut myös mukaansa.
A.l
10.12.2008 08:24:07
Lifetime Warranty

Voin olla myös väärässä, mutta käsittääkseni Kossin takuut eivät toimi täällä. Ainakin muutama vuosi sitten kun selvittelin portaproiden kohtaloa näin oli.
Ozzyneito
10.12.2008 10:09:54

Voin olla myös väärässä, mutta käsittääkseni Kossin takuut eivät toimi täällä. Ainakin muutama vuosi sitten kun selvittelin portaproiden kohtaloa näin oli.

Kyllä minä ainakin tuohon vedoten vaihtelin cdonilta sen vajaan kymmenen kertaa ennenkuin meni hermot.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Quru
10.12.2008 20:21:38

No jos noihin kosketushäiriötä tulee tai muuta niin Anttilaan vaihtamaan joka tapauksessa, oli sitä Kossin takuuta tai ei. Itselleni se pari-kolme vuotta riittää kuulokkeiden iäksi (edelliset kestivät kolme vuotta) ja tuohan nyt menee jo ihan normaalin kuluttajansuojalain piikkiin.

Itsekin tunnen ihmisiä jotka ovat verkkokauppa.comista vaihtaneet muutamaan (kymmeneen) kertaan noita Sparkplugejaan.
Trendkeel
14.12.2008 13:37:57
Hankin eilen Creative Zenin 8 gigan muistilla. Mietin pitkään tuon ja iPod Nanon välillä, mutta päätin kokeilla Creativea jo iPodin omistaneena. Lisäksi Zen on halvempi, näyttö on muistaakseni isompi jne. Vaikka monet ovat valittaneet muovisuuden tunnusta, olen kuitenkin saanut laitteesta melko jämäkän fiiliksen. Pakko myöntää, että namikat ovat kyllä turhan muovisen oloiset, siitä miinusta. Mitäs muuta.. Kokoa piisaa, edellisessä muistia oli yhden gigan verran, sitä edellisessä kaksi. Laite on muuten pieni ja se painaa saman verran, kuin saman valmistajan MuVo. Toki patterit, mitä MuVo syö aivan järkyttävää vauhtia, painavat lähes soittimen verran, mutta näin se tekniikka edistyy. Näyttö on hintaan nähden yllättävän hyvä. Videot, mitä soittimessa oli valmiina, näyttävät hyviltä, tosin ruudun koko ei takaa mitään leffanautintoa. Suosittelen harkitsemaan, en vielä tiedä mahdollisista ongelmista.
Saanx varotuxen?9+54
timus
14.12.2008 17:05:36 (muokattu 14.12.2008 17:26:05)
lisää tyhmiä kysymyksiä IPodista ja classic-mallista

Mites niiden lataus eli onnistuuko vain upsin kautta vai voiko lykätä seinään ihan old school -pistorasiaan ja jos voi niin tuleekos siinä joku virtalähde paketissa mukana. Itselläni nimittäin ihan käyttötavan takia karsiutuu heti laitteet, joissa on vain lataus upzi-systeemillä.

ED: Jahas, kun tuota omenastoren sivustoa vähän klikkaili, niin sieltä ymmärsin, että ko. virtalähde on myytävänä lisälaitteena - siis jos oikein ymmärrän.

Joku tuolla ketjussa aiemmin kyseli hieman kommenttia Philipsin soittimista ja itse olen niitä käytellyt ja erittäin tytyväinen olen ollut niiden yksinkertaisuuteen juuri musiikin siirron suhteen (pc:llä ja windowsin media playerillä). Todellakin copy ja paste/ tartu ja tiputa -tyylinen ratkaisu on ainakin tällaiselle ei kovin paljon näistä laitteista ymmärtävelle todella helppoa.

Mutta nyt kun on siirtynyt maccimaalimaan ja kaipaisi reippaasti enemmän tallennuskapasiteettia ja vieläpä laadukasta sellaista on tuo IPodin classic ruvennut kiinnostamaan. Ja kun siinä on kai tuo "lossless" - syteemi, jonka siis ihan nimen perusteella ymmärtäisin olevan aika hyvä vaihtoehto tällaiselle omasta mielestään hieman kermakorvaisuuteen taipuvalle. Mahtaako tuo sitten syödä miten paljon merkittävästi enemmän kapasiteettia per biisi. Joskin taas ja toisalta kyllähän tuossa classicissa sitä varastotila pitäisi riittää.
"no sound, no sound problems" -Henry Rollins
pwc
14.12.2008 17:26:50
lisää tyhmiä kysymyksiä IPodista ja classic-mallista

Mites niiden lataus eli onnistuuko vain upsin kautta vai voiko lykätä seinään ihan old school -pistorasiaan ja jos voi niin tuleekos siinä joku virtalähde paketissa mukana. Itselläni nimittäin ihan käyttötavan takia karsiutuu heti laitteet, joissa on vain lataus upzi-systeemillä.

Ups on vähän eri kuin usb.

ipodeissa tulee mukana vain usb-latausmahdollisuus. Lisävarusteena saa hankittua usb-verkkovirta -adapterin.
timus
15.12.2008 12:19:14
Ups on vähän eri kuin usb.

ipodeissa tulee mukana vain usb-latausmahdollisuus. Lisävarusteena saa hankittua usb-verkkovirta -adapterin.

Heh joo totta upsista.. ja kyllä tuo ups (sähkö- ja logistiikkasellainen) on oikeassa merkityksessäänkin tuttu työn takia. Tuli vaan käytettyä (tyhmää) vanhaa "vitsiä".

Mutta tosiaan hyvä, että edes saa lisälaitteena tun verkkovirtahomman, joskin rahaahan sekin maksaa näköjään muutaman kympin.

Mahtaako IPodeissa Classicin ja Nanon välillä olla muuta merkittävää eroa paitsi tuo kapasiteetti tallennuksen suhteen.

Jotenkin mutu-meiningillä tuntuisi, että kun Mac on se masiina, niin luonnollisinta olisi seuraava soitinkin olla sitten IPod, vaikka kuten aiemmin totesin olen tykästynyt omien Philipsieni yksinkertaisuuteen ja patterivirtaan.
"no sound, no sound problems" -Henry Rollins
Ziggy Bubba
15.12.2008 14:41:21 (muokattu 15.12.2008 14:41:39)

Mahtaako IPodeissa Classicin ja Nanon välillä olla muuta merkittävää eroa paitsi tuo kapasiteetti tallennuksen suhteen.

Oiskohan näyttö isompi noissa Classiceissa...

Jotenkin mutu-meiningillä tuntuisi, että kun Mac on se masiina, niin luonnollisinta olisi seuraava soitinkin olla sitten IPod, vaikka kuten aiemmin totesin olen tykästynyt omien Philipsieni yksinkertaisuuteen ja patterivirtaan.

Mac ja iPod toimivat tosiaan hienosti yhteen - tässä vuoden päivät on tullut kimpassa näitä käytettyä. Macilla myös se ajoittain parjattu iTunes toimii hienosti.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)