Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 548 49 50 51 52122 123 124 125 126
Deino
04.12.2008 01:57:09

Oletteko samaa mieltä, että rumpupalstat ovat kummasti hiljentyneet, vaikkapa viime talveen verrattuna? Jos muistini pitää paikkansa, oli keskustelu ajoittain todella aktiivista (ei meinannut ehtiä lukemaan kaikkeja viestejä), ja hiljaisimmillaankin enemmän kuin nykytilanteen normi-ilta.

Eikai nyt sentään. Aivovauriohan tuo on.
Painajaismainen
04.12.2008 09:53:53
Tekeekö aloitteleva kannuttelija mitään tuollaisella Paiste 302-ridella? Torilla olisi 40€:n hintaan. Laitoin jo Staggeista ostoilmoitusta torille veljen puolesta ja tuo sattui silmään.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
kincy
04.12.2008 11:05:08

Tekeekö aloitteleva kannuttelija mitään tuollaisella Paiste 302-ridella? Torilla olisi 40€:n hintaan. Laitoin jo Staggeista ostoilmoitusta torille veljen puolesta ja tuo sattui silmään.

Kyllähän sillä alkuun pääsee, mutta tuolla jos pistät vaikka parikymppiä lisää tuohon 40euroon niin voit saada jo ihan kunnollisen ride. Esimerkiksi torilla pyörii usein 60 euron pintaan meinl classicsia, paiste pst5,paiste 802 yms.
Kannattaa katsella vielä.
Niq
04.12.2008 12:47:45

Tekeekö aloitteleva kannuttelija mitään tuollaisella Paiste 302-ridella?

Voi sitä lyödä ja äänikin kuuluu mutten kyllä symbaalina pitäisi. Aloittelijalle varmaan kelpaa, mutta eikös tuossa sun ostamassas setissä jo joku paska ride ollut, sitä parempi tuo ei varmaankaan ole.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Painajaismainen
04.12.2008 14:01:59
Voi sitä lyödä ja äänikin kuuluu mutten kyllä symbaalina pitäisi. Aloittelijalle varmaan kelpaa, mutta eikös tuossa sun ostamassas setissä jo joku paska ride ollut, sitä parempi tuo ei varmaankaan ole.

Joo, kait siinä joku pelti siinä veljen setissä on. Ei sitä voi eritellä mikä se, crashi vai ride. Ihme kolinaa ja suhinaa vaan pitää. Ainoa ongelma tommosella pikkujäpikällä on vaan se rahatilanne. Halvalla pitäis selvitä.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Nolte
04.12.2008 15:55:33
Autiotalo - vai aivovaurio?

Oletteko samaa mieltä, että rumpupalstat ovat kummasti hiljentyneet, vaikkapa viime talveen verrattuna? Jos muistini pitää paikkansa, oli keskustelu ajoittain todella aktiivista (ei meinannut ehtiä lukemaan kaikkeja viestejä), ja hiljaisimmillaankin enemmän kuin nykytilanteen normi-ilta.

Jos asiassa on perää, niin missä rumpalit oikein keskustelevat? Ja miksi siellä, eikä täällä? Tai tuolla? :p

Hiljentynyt on selvästi minunkin mielestä. Mistä johtuu, en tiedä. Voisin kuitenkin hyvin kuvitella, että täällä vallitsee joidenkin, ehkäpä nuorempien mielestä jonkinlainen pappa-mafia tällä hetkellä. Sellainen "kyllä vanhat jehut tietää kaiken paremmin" -tyyppinen meininki. Ehkä. Siis minä en siitä kärsi, jos noin edes on, kunhan fundeeraan...

Tiiä sitten, ovatko Rumpu.net ja Rumpalit.net vieneet täältä miten paljon kävijöitä.
meiän bändin paras rumpali
isoaarne
04.12.2008 16:06:11 (muokattu 04.12.2008 16:10:07)
Ajatuksena tehdä 14"x13" tomista omilla jaloillaan seisova lattiatomi.

Kysymys:
Onko soinnillista/rakenteellista merkitystä jos tomin kääntää väärin päin, ja näin hyödyntää jo paikallaan olevan holderin "jalan pidikkeeksi"?

Tomista on vielä badgekin hukassa, joten ulkonäköön tämä ei tulisi vaikuttamaan.

E: On nimittäin äärimmäisen rasittavaa nyplätä tätä tomia clampin ja holderin kanssa johonkin telineeseen, sekä syvyytensä johdosta asettelu lattialle on hankalaa. Keikka/roudaustilanteissa kiireen alla ärsyttävyys korostuu.
Style Before Technique
Tindrum
04.12.2008 16:14:51 (muokattu 04.12.2008 16:16:19)
Ajatuksena tehdä 14"x13" tomista omilla jaloillaan seisova lattiatomi.

Kysymys:
Onko soinnillista/rakenteellista merkitystä jos tomin kääntää väärin päin, ja näin hyödyntää jo paikallaan olevan holderin "jalan pidikkeeksi"?

Tomista on vielä badgekin hukassa, joten ulkonäköön tämä ei tulisi vaikuttamaan.

E: On nimittäin äärimmäisen rasittavaa nyplätä tätä tomia clampin ja holderin kanssa johonkin telineeseen, sekä syvyytensä johdosta asettelu lattialle on hankalaa.

Jos viisteet ovat kunnossa, ei ole eroa. Muista huomioida:
1. Niiden muhvien asettelu (lugien väliin) kannattaa miettiä tarkkaan - tietyissä koissa (esim. 8 lugia) ei mene tasan ympyrän kehälle, eikä tasan lugien väliin.
2. Et tarvitse lisää reikiä muhveille, jos otat käyttöön "kelluvan" tomitelineen, esim. malli Gauger. Tälläin voit muuttaa tomin taas alkup. asuun milloin tahansa, eikä vahinkoa ole tapahtunut. Lisäksi on kuulemma aika hyvä soinnin kannalta.

Edit:
http://www.gaugerpercussion.com/dynamount.html
m© "Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket
isoaarne
04.12.2008 16:16:51
Jos viisteet ovat kunnossa, ei ole eroa. Muista huomioida:
1. Niiden muhvien asettelu (lugien väliin) kannattaa miettiä tarkkaan - tietyissä koissa (esim. 8 lugia) ei mene tasan ympyrän kehälle, eikä tasan lugien väliin.
2. Et tarvitse lisää reikiä muhveille, jos otat käyttöön "kelluvan" tomitelineen, esim. malli Gauger. Tälläin voit muuttaa tomin taas alkup. asuun milloin tahansa, eikä vahinkoa ole tapahtunut. Lisäksi on kuulemma aika hyvä soinnin kannalta.

Saako noita Gaugereita Suomesta, ja missä hintaluokassa noi pyörii ?
Style Before Technique
isoaarne
04.12.2008 16:32:45
Ei ole tullut vastaan - Saksasta taitaa löytyä. :p
Siihen Artstar-settiinkö tämä tulisi?

Joo, siihenpä hyvinkin. Voihan passiohedelmä, ei oikein noin pientä viitsi jenkkilästä ruveta tilaamaan, tulee varmaan hinnan verran rahtimaksuja päälle.

Mikäs tuo saksalainen mesta on? Ei vissii t-kauppa ihan kuitenkaan?
Style Before Technique
Jeltz
04.12.2008 16:37:36

http://stdrums.de/

Ei tosin Gauger-merkkisenä, mutta samanlaista osaa tuolla kaupitellaan. Itse olen myös harkinnut kyseisen vempaimen hankintaa, mutta käyttäjäkokemuksia olisi mukava kuulla etukäteen.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Tindrum
04.12.2008 18:10:47 (muokattu 04.12.2008 18:11:32)
Just tuolta tai sitten voisit kysyä Drumcenter Kölnistä. Niillä on melkeen mitä vaan, ja ovat toimekkaita, luotettavia ja mukavia. Mä tilasin niiltä mm. virvelin.
www.drumcenter.de
Laita meiliä ja kysy kaverilta nimeltä Olly Blahak. Omistaa narikan.
o.blahak(at)drumcenter.de
m© "Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket
ultra
04.12.2008 19:59:55
Joo, siihenpä hyvinkin. Voihan passiohedelmä, ei oikein noin pientä viitsi jenkkilästä ruveta tilaamaan, tulee varmaan hinnan verran rahtimaksuja päälle.

Minä tilasin suoraan Gaugerilta, kun muualta ei saanu 15-tuumaista. En nyt muista rahtikuluja, mutta ei mitenkään kauheesti. Tullejakaan ei tarvinnu maksaa, kun hinta jäi kahdella härpäkkeellä jonkun rajan alle. ALV toki maksettiin. Muhvit ja jalat sitten ehdottomasti kotimaasta tai sitten rahtikulut varmaan viisinkertaistuu - ainakin.

Ja joo - hyvät on. Rummut soi piiiitkään..
I'm a gooner
isoaarne
04.12.2008 21:43:21
http://stdrums.de/

Ei tosin Gauger-merkkisenä, mutta samanlaista osaa tuolla kaupitellaan. Itse olen myös harkinnut kyseisen vempaimen hankintaa, mutta käyttäjäkokemuksia olisi mukava kuulla etukäteen.

Laiton postia tuonne, vaikuttaa helpoimmalta/halvimmalta vaihtoehdolta.
Style Before Technique
sahkuifk
05.12.2008 20:54:29
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Kailis
05.12.2008 20:59:39

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=93006380
Mites nää?

7500 uutena? Eikä tiedä mallinimeä? WTF sanon ponnekkaasti!
sahkuifk
05.12.2008 21:02:08
Toisilla on, ja mua vituttaa se.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Kailis
05.12.2008 21:05:33

Toisilla on, ja mua vituttaa se.

????????

Virhe! Tyhmä tai liian hidas lukija!
sahkuifk
05.12.2008 21:15:11
????????

Virhe! Tyhmä tai liian hidas lukija!

Toiset vetää kurkkupurkeilla ja on onnellisia. Toiset omistaa tällasta eikä tiedä mitä niillä on. Eli olen s.tanan kade.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)