Roberto 02.12.2008 00:07:09 | |
---|
Ymmärrän. Tämä lienee kuitenkin musiikkityylikysymys. Saattaa olla. Missä meidän puheet eivät juuri kohtaa. Kuin myös. Vaan tuskinpa lienee ongelma sekään. |
markkuliini 02.12.2008 00:24:22 (muokattu 02.12.2008 00:25:45) | |
---|
Sehän on Jethro Tullin Songs from the Woods? En tiedä onko siinä lainaa tms. Mutta bändin kesken se on hambo-osa, koska siinä on sellaista ruotsalaisen kansanmusan haisua, ja hambo-poljento. :) Tulipa Pepen setistä mieleen toinenkin biisi minkä olet kuullut mun vetävän; "Girl" menee kokoajan 4/4-tahtilajissa, mutta en usko että KUKAAN tällä planeetalla pystyy soittamaan sitä pelkästään perstuntumalla laskematta, ennekuin on vetänyt sen vähintään sata kertaa livenä. Mun pitää laskea edelleenkin siinä, lähinnä sellaisia pitemmän kaaren merkkauksia itselleni tehden. Se kun on yhden samanlaisena toistuva tahdin ja yhden soinnun junnaava funk/dance-biisi, missä käytännössä samankuuloisten osien tahtimäärät menee (muistaakseni) 19, 13 ja 15. Taitteet tulevat varoittamatta, tosi yllättäen, ne pitää merkata muulle bändille, eikä taustoissa olevia pienen pieniä vinkkejä livenä kuule, joten nou chance. Rakenne on soittaessa todellinen mind fuck, mutta kuunnellessa sitä ei edes huomaa koska sehän on "vaan junnaavaa teknoa" eikä mikään nyrjäytä siinä korvaa. Iso pyörä vaan on siinä ihan soikea. Kysyin rakenteesta tekijältä, että tajuatko mitä oot tehny. Ei se tietty tajunnu, fiiliksellä oli tuolla kertaa tuon mittaiseksi editoinu. Eihän siinä mitään, mutta kun se pitää nyt sitten joka kerta tuon mittaisena soittaa. Mut tykkään sitä vetää kyllä ihan simona! Jumitusta mutta vammaisen mittaisena. :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Roberto 02.12.2008 07:27:35 (muokattu 02.12.2008 07:49:01) | |
---|
En tiedä onko siinä lainaa tms. Mutta bändin kesken se on hambo-osa, koska siinä on sellaista ruotsalaisen kansanmusan haisua, ja hambo-poljento. :) Tulipa Pepen setistä mieleen toinenkin biisi minkä olet kuullut mun vetävän; "Girl" menee kokoajan 4/4-tahtilajissa, mutta en usko että KUKAAN tällä planeetalla pystyy soittamaan sitä pelkästään perstuntumalla laskematta, ennekuin on vetänyt sen vähintään sata kertaa livenä. Mun pitää laskea edelleenkin siinä, lähinnä sellaisia pitemmän kaaren merkkauksia itselleni tehden. Se kun on yhden samanlaisena toistuva tahdin ja yhden soinnun junnaava funk/dance-biisi, missä käytännössä samankuuloisten osien tahtimäärät menee (muistaakseni) 19, 13 ja 15. Taitteet tulevat varoittamatta, tosi yllättäen, ne pitää merkata muulle bändille, eikä taustoissa olevia pienen pieniä vinkkejä livenä kuule, joten nou chance. Rakenne on soittaessa todellinen mind fuck, mutta kuunnellessa sitä ei edes huomaa koska sehän on "vaan junnaavaa teknoa" eikä mikään nyrjäytä siinä korvaa. Iso pyörä vaan on siinä ihan soikea. Kysyin rakenteesta tekijältä, että tajuatko mitä oot tehny. Ei se tietty tajunnu, fiiliksellä oli tuolla kertaa tuon mittaiseksi editoinu. Eihän siinä mitään, mutta kun se pitää nyt sitten joka kerta tuon mittaisena soittaa. Mut tykkään sitä vetää kyllä ihan simona! Jumitusta mutta vammaisen mittaisena. :) En ole ikinä miettinyt minkä mittaisia ne pätkät on, ne kun kuulostaa ihan "normaalilta". En tosin muista niin tarkkaan sitä biisiä täs aamupöhinöissä et voisin sen tarkemmin tunnelmoida. edit: kuuntelin youtubesta, se leadivokaalihan maalalilee ihan selkeesti mis mennään, ja ne arpeggiohommat. |
markkuliini 02.12.2008 11:23:47 | |
---|
En ole ikinä miettinyt minkä mittaisia ne pätkät on, ne kun kuulostaa ihan "normaalilta". En tosin muista niin tarkkaan sitä biisiä täs aamupöhinöissä et voisin sen tarkemmin tunnelmoida. edit: kuuntelin youtubesta, se leadivokaalihan maalalilee ihan selkeesti mis mennään, ja ne arpeggiohommat. Levy on levy ja live on live. :) Youtubessa on levyversio joka on siis ihan erilainen rakenteeltaan. Liveversiossa leadlaulu tulee mukaan vasta puolessa välissä noin puoleksi minuutiksi, ja sitten taas jumitetaan ilman isompia vinkkejä loppuun asti. Ja tuo harppuarpeggio on livessä mukana vain "intron" lopussa jossa se ui sisään pikkuhiljaa, eli siitäkään ei tukea ihan "simona" saa. Liveversioiden erilaisuuden takia en hirveästi viitsi kuunnella levyversioita, ettei niiden rakenteet ala iskostumaan päähän. :( Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Roberto 02.12.2008 11:53:31 | |
---|
Levy on levy ja live on live. :) Youtubessa on levyversio joka on siis ihan erilainen rakenteeltaan. Liveversiossa leadlaulu tulee mukaan vasta puolessa välissä noin puoleksi minuutiksi, ja sitten taas jumitetaan ilman isompia vinkkejä loppuun asti. Ja tuo harppuarpeggio on livessä mukana vain "intron" lopussa jossa se ui sisään pikkuhiljaa, eli siitäkään ei tukea ihan "simona" saa. Liveversioiden erilaisuuden takia en hirveästi viitsi kuunnella levyversioita, ettei niiden rakenteet ala iskostumaan päähän. :( Niin no. :D |
ANtTIKRISTUS 02.12.2008 13:10:56 | |
---|
Laulajalle ja kiipparistille paikka vapaana, tsekatkaa musanäyte ja ottakaa yhteyttä jos kiinnostusta ja osaamista löytyy. |
K.Suninen 02.12.2008 18:22:30 | |
---|
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Jupi57 02.12.2008 18:56:06 | |
---|
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
OPJ1974 02.12.2008 22:53:31 | |
---|
Munaton tissinläpsyttelijä. |
isoaarne 03.12.2008 08:43:28 (muokattu 03.12.2008 08:43:39) | |
---|
Style Before Technique |
Kailis 03.12.2008 12:34:14 | |
---|
|
Roberto 03.12.2008 13:27:13 | |
---|
Yksi sana; kokaiini. Jep. Aika huolellisessa pöllyssä. |
Jep. Aika huolellisessa pöllyssä. Tuskin kuitenkaan toi Vinnie ollut ainoa joka veti kolaa noihin aikoihin Los Angelesin sessiomuusikoista. Varsinkin noihin aikoihin hyvin monet Losin hollywood näyttelijät puuteroivat nenäänsä myös kuvauspaikkojen ulkopuolella :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Roberto 04.12.2008 07:44:43 | |
---|
Tuskin kuitenkaan toi Vinnie ollut ainoa joka veti kolaa noihin aikoihin Los Angelesin sessiomuusikoista. Varsinkin noihin aikoihin hyvin monet Losin hollywood näyttelijät puuteroivat nenäänsä myös kuvauspaikkojen ulkopuolella :D Ja se liittyy millä tavalla ja mihin? Vai olikstää ikäänkuin uutispohjalta? |
markkuliini 04.12.2008 10:51:40 | |
---|
Ja se liittyy millä tavalla ja mihin? Vai olikstää ikäänkuin uutispohjalta? Mun mielestä about yhtä paljon liittyy tähän aiheeseen ja yhtä paljon uutispohjalta kuin nuo aiemmat kokkelikommentit Colaiuta-pätkässä. Eli noin ei yhtään. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Roberto 04.12.2008 11:56:13 | |
---|
Mun mielestä about yhtä paljon liittyy tähän aiheeseen ja yhtä paljon uutispohjalta kuin nuo aiemmat kokkelikommentit Colaiuta-pätkässä. Eli noin ei yhtään. Kyllä mun mielestä tossa kohtaa kyseisen aineen veto kuuluu erittäinkin paljon siinä miten Colaiuta soittaa, ja siten liittyy tähän aiheeseen. Kuten myös tuohon aikakauteen ja sen musiikkiin yleensä. |
markkuliini 04.12.2008 12:25:16 (muokattu 04.12.2008 12:25:59) | |
---|
Kyllä mun mielestä tossa kohtaa kyseisen aineen veto kuuluu erittäinkin paljon siinä miten Colaiuta soittaa, ja siten liittyy tähän aiheeseen. Kuten myös tuohon aikakauteen ja sen musiikkiin yleensä. No, mun korvaan Colaiuta on aina kuullostanut aika lailla samalta vuosista tai vuosikymmenistä tai kokkeleista huolimatta. En mä tuossa klipissä mitään "selvästi pöllyssä"-aspektia huomannut. Joten jos kellään ei ole asiasta varmaa tietoa, niin mielelstäni sekin on melko kyseenalaista "tietoa" eli toisin sanoen "ikäänkuin uutispohjalta?!". Anonymouksen eka lainaamasi lause on sisällöltään melko samankaltainen tuon mulle osoitetun vastauksesi kanssa. Toki se näyttelijä-aspekti oli aika far out, mutta olihan siellä ihan pihviäkin ensiksi. Hämmästyneenä ja ihaillen huomioin, kuinka osaatte olla niin eri mieltä, mutta ihan samaa mieltä. :P Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
isoaarne 04.12.2008 12:33:49 (muokattu 04.12.2008 12:35:02) | |
---|
aaa..HA! Mut mäpäs en kommentoinukkaan Colaiutan soittoa, vaan sen "lookkia", ja se vasta kokkelin käytöstä johtuikin! Ettäs tiedätte! Édith Piaf :p Style Before Technique |
Roberto 04.12.2008 12:40:35 | |
---|
No kunhan serverit täyttyy ja vatsa toimii ni eikai täs mitään. |
markkuliini 04.12.2008 12:45:17 | |
---|
No kunhan serverit täyttyy ja vatsa toimii ni eikai täs mitään. Markku-kohti-kolmea-tuhatta-kirjoitusta-epätoivon-vimmalla-pyrkii-hän-liini. :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.