Moro! Ja niinkuin otsikko kertookin! Alan hajota kun en enää ole pitkiin aikoihin päässyt soittokämppään soittamaan, vaan on mun täytynyt soitella kerrostaloasunnossa pienillä volumetasoilla. Käsittääkseni näin ei paljastu vahvistimen ominaissaundi, koska pääteastetta ei päästä kuormittamaan? Noh..ajattelin siis nuita keinokuormia, mutta niistäkun en mitään tiedä! Käännyn siis teidän viisaampien puoleen ja kysäisen, että minkälaista kannattaisi hommata ja missä hinnoissa kyseiset laitteet pyörivät? Voiko sellaisen tehdä itse , jos kolvi pysyy kourassa? Kiitos jo etukäteen! Ja anteeksi jos meni väärään alueeseen! |
sepisti 03.12.2008 19:11:06 (muokattu 03.12.2008 19:14:09) | |
---|
Hyvät keinokuormat maksaa melkein saman kuin bluesjunnu:) Käsittääkseni näin ei paljastu vahvistimen ominaissaundi, koska pääteastetta ei päästä kuormittamaan? Oletko ollut tyytyväinen niihin soundeihisi? Luulen, et keinokuorma ei sua onnellisemmaksi tee. Jos säröjä kaipaat, osta joku pedaali, josta otat särön Junnun loistavan puhtaan soundin päälle. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Ape Escape88 03.12.2008 19:16:17 | |
---|
Herran pieksut!! |
Ape Escape88 03.12.2008 19:21:45 | |
---|
Musta tuntuu, että jotakin jää uupumaan, vaikkakin ajan BluesJunnua ruvelle erinomaisella T-Rex Mudhoneyllä. En nyt silti sanoisi, että saundi jää puolitiehen, pikemminkin aivan maaliviivan viereen nimenomaan kerrostalovolumella (Masteria ei tohdi naapurisovun nimissä pistää kakkosta ylemmäs). Ja olen monesti ihmetellyt, kuinka mahtavalta tuo vahvistin saundaa nimenomaan soittokämpillä täysillä luukuttaessa. Mutta nytkun ei kämppää ole ollut, niin on täysillä luukuttaminen käynyt luksukseksi!:( |
Wespa 03.12.2008 19:28:46 | |
---|
Mulla ois joutilaana DIY keinokuorma 8 ohmille ja 30W tehonkestolla, eli aika sopiva Bluus Junnullekin. Sun pitää vaan duunata siihen kombos kaiutinpiuhaan plugit että ton saa siihen "välille" kiinni. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Ape Escape88 03.12.2008 19:37:04 | |
---|
Jolly good! Katoppas Wespa pikaviesteistä. Monet tuntuvat kehuvan tuota Uraltonen keinokuormaa. Ja olen aika innokas aina näpertämään elektronisia vempaimia. Olempa kerrankin koittanut fuzz pöristintä tehdä mutta sain aikaiseksi lähinnä ihmisen ilmanpäästöä muistuttavan saundin. Ettei siitä enempää!:D Oisko tuo Uraltone hyvä jos vaikka sellaisen itse kokoaisi? Ei kenelläkään sattunut olemaan kokemusta nimenomaan Blues Juniorin ja edellä mainitun keinokuorman yhdistelmästä? |
Numb 03.12.2008 20:05:21 | |
---|
Itse en ole innostunut keinokuormista. Ne tekevät soundille jotakin, josta en pidä. Ja kovalla oleva vahvistin, joka on sitten kuitenkin hiljaisella, ei kuitenkaan kuulosta kovalla olevalta vahvistimelta. A waist is a terrible thing to mind. |
Wespa 03.12.2008 20:10:58 | |
---|
Itse en ole innostunut keinokuormista. Ne tekevät soundille jotakin, josta en pidä. Ja kovalla oleva vahvistin, joka on sitten kuitenkin hiljaisella, ei kuitenkaan kuulosta kovalla olevalta vahvistimelta. Toihan liittyy ennenkaikkea ihmisen kuuloaistiin ja muihin fysikaalisiin juttuihin, elementtikin alkaa toimia parhaiten silloin kuin volaa on jo aivan liikaa kerrostaloon yms. Mutta keinokuormalla saa päätettä kuormitettua enemmän, jos se on "se" juttu. Toki keinokuorma aina vaikuttaa soundiinkin, käsittääkseni tummentaa sitä. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |