Aihe: AUTTAKAA!!Aria pro II -skeban tunnistus!AUTTAKAA!!
1
rtalvio
03.12.2008 15:23:39
Elikkä,
Nurkissa on jo vuosia pyörinyt kyseinen keppi, oma villi veikkaus PE-800..??
Käsittääkseni kitara on 80-luvulta. Sarjanumero on: 48076
Kuvat kitarasta löytyy meikän profiilista.
Jos jolta kulta tietoa löytyy, hän sitä ystävällisesti jakakoon:)
-Kiitosh..
rtalvio
03.12.2008 16:00:32
Katsopa vielä sitä sarjanumeroa, siellä voi olla viel 1 numero.. Jos se numero olis esim. 1 niin kyseessä mitä todennäkösimmin olis -81 vuoden kitara. Matsumoku käytti (yleensä) 6 tai 7 -numeroista sarjanumeroa.. Itse voit hakea sitä kitaran mallia tuolta ->
http://www.matsumoku.org/models/models.html

Lisäystä: kyllähän se PE 800:lta vaikuttaa..

Ei siinä sarjanumerossa kyllä ole kuin 5 numeroa..
Kävin lisäämässä (huonon)kuvan siitä tonne profiiliin. Ja nyt loppu kameran patterit, että parempaakaan ei sinne saa.
Onko sulla mitään havaintoa tosta 5-numeroisesta sarjanumerosta?
Voiko siitä päätellä esim. valmistusvuoden?
fox
03.12.2008 16:14:36

Ei siinä sarjanumerossa kyllä ole kuin 5 numeroa..
Kävin lisäämässä (huonon)kuvan siitä tonne profiiliin. Ja nyt loppu kameran patterit, että parempaakaan ei sinne saa.
Onko sulla mitään havaintoa tosta 5-numeroisesta sarjanumerosta?
Voiko siitä päätellä esim. valmistusvuoden?

Toki voi, ainakin arvailla... saattaa olla joku "tehtaan sisäinen vaihtelu" tuokin, japsit on siitä kuuluja. Vallankin enemmän tuntemani Hoshino Groupin tuotteissa saattaa olla sellasia "dokumentoimattomia" vaihteluita..
Tuonne Matsumokun sivulle on tosin kirjattu PE-sarjasta vaan prototyyppivaihe, mutta siit voi päätellä seuraavaa (huom! vaan arvausta siis) PE 800 prototype oli tuon mukaan 78-79, ja koska sun kitaran numero alkaa nelosella siis, se todennäkösesti olis 1984?? Noin sen ite lukisin...
Matsumokulla oli tapana se valmistusvuoden viimeinen numero siihen ensimmäiseks laittaa, kun esim. Ibanezilla oli vuoteen -85-86 kaks ekaa numeroa se valmistusvuosi.

Että esittäisin perusteltuna arvauksena, että sun kitara on vuodelta 1984.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Tympee Huttunen
03.12.2008 17:19:47 (muokattu 03.12.2008 17:37:36)
Mulla on samanlainen ja olen luullut sen olevan PE-1000. Kitarassa oli täsmälleen samanväriset (rumat:) kermanväriset mikit kehyksineen.

Sarjanumero on melkein sama, mitä sinulla: 48082 (jos nyt näin oikein)

Itseasiassa meidän kitarat ovat aivan samaa erää. Ei ole montaa peliä välissä.
fox
03.12.2008 17:29:01

Mulla on samanlainen ja olen luullut sen olevan PE-1000. Kitarassa oli täsmälleen samanväriset (rumat:) kermanväriset mikit kehyksineen.

Sarjanumero on melkein sama, mitä sinulla: 48082 (jos nyt näin oikein)

PE tonnisssa vakiona mustat mikit, jos en ihan väärin muista. Noist Arioista on vähän heikosti dataa.. Olin PE tonnia kerran osteskelemassa, mutta enpä nyt muista minkä vuoks meni puihin se kauppa...
rtalvio
03.12.2008 18:17:35
Minkäköhän arvoinen ko. keppi mahtaisi olla?:)
Ihan priimakunnossa se kuitenkin on.
Pitäis saada vähän omaisuutta realisoitua kun on uudet kannut kiikarissa...
fox
03.12.2008 18:58:58

Minkäköhän arvoinen ko. keppi mahtaisi olla?:)
Ihan priimakunnossa se kuitenkin on.
Pitäis saada vähän omaisuutta realisoitua kun on uudet kannut kiikarissa...

Tuohon on vähä vaikea vastata.. ;) Se, josta mulla meni kaupat "puihin" oli luokkaa 550 euroo pyynti, ja neuvotteluvara..
Gerry Cott-mallin PE 1000 oli täs taannoin luokkaa 900 dollaria, tuossa on BIN-hinta
http://cgi.ebay.com/Aria-Pro-II-Vin … QQptZGuitar?_trksid=p3286.m20.l1116

tuon verran, no, eihän se ole PE 800, mutta muutakaan en löytänyt.. onpa niit liikkunut tuossa 450-500 useitakin, poislukien sitten roisisti "modatut"..
PuNkKi
03.12.2008 19:03:55 (muokattu 03.12.2008 19:04:35)
Tuohon on vähä vaikea vastata.. ;) Se, josta mulla meni kaupat "puihin" oli luokkaa 550 euroo pyynti, ja neuvotteluvara..
Gerry Cott-mallin PE 1000 oli täs taannoin luokkaa 900 dollaria, tuossa on BIN-hinta
http://cgi.ebay.com/Aria-Pro-II-Vin … QQptZGuitar?_trksid=p3286.m20.l1116

tuon verran, no, eihän se ole PE 800, mutta muutakaan en löytänyt.. onpa niit liikkunut tuossa 450-500 useitakin, poislukien sitten roisisti "modatut"..

TÄH? onks noilla tosiaan noinkin paljon arvoa? tästä on nyt aikaa about 3vuotta, niin tuttu kauppasi mulle samankaltaista Ariaansa.
jostakin -80 luvun ihan alkuajoilta sekin oli, ei kiinnostanut, kun muka pyysi liikaa.
"tuttujen kauppa" hinta olisi ollut silloin noin 150e :D

EDIT:
pitäneekin kysyä onko se hänellä vielä tallella.. perhana :D
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
fox
03.12.2008 19:14:52

TÄH? onks noilla tosiaan noinkin paljon arvoa?

Hyvät japsit rupee olemaan "hyvissä hinnoissa".. toki mä olsin voinu sanoa että "Ähäps, myö mulle, saat 200..." ;)
Mutta totuus on, että jos tuo olis Ibaneesi, joku noita 80-luvun alun Musicianeja tai vallan Artisti, niin keposasti olis hinta jotain 850-1300..
Suomessa tosin ei markkinat oo ihan niin "vetäviä", eli tääl voi joutua hintaa vähän alespäinkin tarkistamaan, ja hei, Arialla on sitte malleja jotka on "halpoja", täs oli tuon PE-sarjan yläpään malleista kyse... ;)
PuNkKi
03.12.2008 19:17:45
Arialla on sitte malleja jotka on "halpoja", täs oli tuon PE-sarjan yläpään malleista kyse... ;)

Toi helpottaakin edes hiukan :D
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
fox
03.12.2008 19:38:41

Toi helpottaakin edes hiukan :D

Niin joo.. Ja on toki Artisteissakin sitä "haarukkaa" alkaen jostain AR 50- ja AR 100 -malleista.. Taitaa halpis-PE 400 olla jotain 350 euron luokkaa.. Arioilla ei sitä "hintaetua" jostain syystä (hypetyksen puute??) ole noihin Ibbyihin nähden.
Tympee Huttunen
03.12.2008 20:27:17
Itsekin luulen tuon hinnaksi noin 400-500e. Onhan tuo mainio peli. Vaikka body on tuollainen LP-tyylinen, on sen soundi lähempänä vaikkapa stratoa. Body taisi olla vaahteraa? Body on myöskin todella fiksusti tehty ja todella "virtaviivainen". Jokainen kitaraa soittanut varmaan tietää, mitä tarkoitan.

Aria Pro2:ssakin ne hinnat vaihtelee tosi paljon. On minulla Matsumokon ZZ Custom myös, mutta en sitä lähellekään noin korkealle hinnoittelisi, vaikka taisi Vivian Cambell samanlaisella soitella Dio-aikoinaan.
rtalvio
03.12.2008 20:50:08
Jep,
About tollanen käsitys mulla itellänikin ko. kepistä oli..
Pitänee laittaa se myyntiin kohta puolin.. Paljon kiitoksia arvioista itse kullekin!
Jii-Gee
03.12.2008 21:53:50

Eiks noi 'rumat kermanväriset' mikit taida olla DiMarziot,mahdollisesti...(??!).
Tympee Huttunen
03.12.2008 21:58:52 (muokattu 03.12.2008 22:02:42)
Eiks noi 'rumat kermanväriset' mikit taida olla DiMarziot,mahdollisesti...(??!).

Itseasiassa muistin tämän nyt kokonaan väärin. Saadessani kitaran, kiinni oli nimetön etumikki ja Rick Derringer DiMarzio. Muistaakseni toinen mikki oli musta ja toinen (DiMarzio) punainen. Joten tuota rumaa kermaa ei ollut kuin kehyksissä. Pistin ne talteen ja laitoin tilalle mustat kehykset. Oikeasti paljon hienompi. Eipä silti, mielelläni olisin omistanut kitaran orkkismikeillä. Nyt kitarassa on kiinni tuon ZZ Customin orkkismikit. Ideana olisi joskus laittaa ZZ Custom orkkiskuosiin ja laittaa jokin mielenkiintoinen Tesla-setti (VR2/AH1/Plasma2/60Classic, mikä muuten voisi olla sopivin?) PE-malliin. Customin varmaan sen jälkeen myyn.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)