Grugi 13.08.2008 13:37:49 | |
---|
Enpä kyllä ymmärrä mitä tuo Thomannin kanta tässä jaksaa liikuttaa tai kuohuttaa. Mikäli haluaa ostaa erittäin laadukkaan ja hinta/laatu -suhteeltaan erittäin hyvän kitaran, niin Musamaailma palvelee Tokai-kaupoissa. That's the bottom line! Juuh sieltä omanikin hain mutta lähinnä toi yleistys Thomannilla että Tokailla ei olis laadukkaita hinta/laatu kitaroita vähän ottaa pannuun. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Rajapatsas 13.08.2008 14:44:51 | |
---|
On tuo T-kauppa viime ostoksissa kyllä toimittanut sellaista schaissea, että en heitä laadun standardoijana pitäisi;-) |
Ambrusin 13.08.2008 14:49:27 | |
---|
Onko muuten immeisillä kokemuksia Tokain ES-335 -tyypeistä? Nim. Aitoon Gibsoniin ei varaa / halua... |
Thet 14.08.2008 19:06:58 | |
---|
"Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen |
Grugi 14.08.2008 19:16:52 | |
---|
Tämä tokai herätti torilta kiinnostuksen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=234505 Eli siis Tokai Les Paul LC- 85S. Mitä tosta sanotte? Ei olis pahanhintanen, jos on vielä myynnissä. Osta pois japanin laatua eli kyllä se on hyvä kitara ja ihan sopivan hintanenkin. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Thet 14.08.2008 19:20:47 | |
---|
Osta pois japanin laatua eli kyllä se on hyvä kitara ja ihan sopivan hintanenkin. On se ihan sopivan hintanen kyllä, uutena parisen sataa kalliimpi, ainakin suomessa. Jos pitäisi valita äskeisen tokain tai tämän yamahan ( http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=255321) väliltä, olisiko tokai ehdottomasti parempi valinta? Itse en ole Tokain kitaroita testaillut, mutta paljon niistä hyvää puhutaan ja nopeestihan noita testaamaankin pääsisi, mutta kysyn nyt pahimpaan hätään. :p "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen |
Grugi 14.08.2008 19:24:13 | |
---|
On se ihan sopivan hintanen kyllä, uutena parisen sataa kalliimpi, ainakin suomessa. Jos pitäisi valita äskeisen tokain tai tämän yamahan (http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=255321) väliltä, olisiko tokai ehdottomasti parempi valinta? Itse en ole Tokain kitaroita testaillut, mutta paljon niistä hyvää puhutaan ja nopeestihan noita testaamaankin pääsisi, mutta kysyn nyt pahimpaan hätään. :p En osaa tosta jammusta sanoo mut uskon että Tokailla et ainakaan metsään mene jos sen hankit. Ite ostin just Tokain LS-85F:n Dunacanin mikeillä ja kyllä se perkale on ihan mahtava kitara ja sen tonnin se otti lompsasta mut ei kaduta yhtään. Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku |
Thet 14.08.2008 19:42:55 | |
---|
Kutkuttais kyl ostaa, mut ristiriitanen tunne ku pitäis vähän rahojakin säästellä opiskeluja varten. :D Toisaalta onhan se uus keppi jossain vaiheessa pakko ostaa ja opintojen aikana tuntuu vielä pahemmalta pistää rahaa leviäks. "Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen |
The Metal 01.12.2008 16:57:37 (muokattu 01.12.2008 16:58:18) | |
---|
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 108 päivää vanhaan ketjuun!" Sanokaas nyt sitten vielä että mistä erottaa korealaisen ja japanilaisen Tokain? |
PuNkKi 01.12.2008 17:04:29 (muokattu 01.12.2008 17:05:50) | |
---|
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 108 päivää vanhaan ketjuun!" Sanokaas nyt sitten vielä että mistä erottaa korealaisen ja japanilaisen Tokain? Ainakin lavan takana pitäisi lukea joko: "made in Korea" tai "made in Japan".. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
mattim 01.12.2008 17:11:26 (muokattu 03.12.2008 16:15:40) | |
---|
Uusissa japanilaisissa Loverokeissa on puuhun stanssatut sarjanumerot ja teksti Made In Japan, korealaisissa ei. Korealaisten kaulansäätöruuvin suojamuovi on kiinnitetty kolmella ruuvilla japanilaisten kahdella. Takapuolen pleksit ovat korealaisissa valkeat japanilaisissa mustat. Korealaisen talla on holkeilla kiiinni ja japanilailaisen tallan säätöruuvit ovat kiinni suoraan puussa. Korealaisen tallankorkeudensäätöruuvissa on ruuvimeisselikolo, japnilaisessa ei tuota koloa ole vaan korkeudensäätö tehdään sormiruuvilla. Matti edit:Täsmennys |
markkuh 01.12.2008 17:26:39 | |
---|
Ihan aiheellinen aloitus kun sai osan porukasta noin kuohuksiin. Itse LP-mallista kitaraa etsiessäni painiskelin saman pulman kanssa kunnes löysin hieman käytetyn Japsi Tokain eräältä vanhemmalta herralta MNETin torin kautta ostetaan ilmoituksella. Joka euron ja sentin arvoinen. En ole katunut päivääkään. Voin suositella varauksetta (ainakin omaa yksilöäni, vm. 2006). Valovuoden parempi kuin samassa taloudessa oleva Epäphone. |
tuomittu 01.12.2008 17:28:23 | |
---|
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 108 päivää vanhaan ketjuun!" Sanokaas nyt sitten vielä että mistä erottaa korealaisen ja japanilaisen Tokain? Niin ja jos netistä tilailet/ostelet, eikä valmistusmaata jostain syystä kepukan kuvauksessa mainita, niin mallinimi paljastaa: korealaiset ovat muotoa Axx (esim. ALS, ALC, AST) ja japanilaisissa ei sitä A:ta ole (LS, LC...) Jöö. I broke my G-string while fingering A minor. |
19691970 01.12.2008 17:53:06 | |
---|
mallinimi paljastaa: korealaiset ovat muotoa Axx (esim. ALS, ALC, AST) ja japanilaisissa ei sitä A:ta ole (LS, LC...) Öh, onko tosiaan noin ? Ostin itse syksyllä Musamaailmasta Tokain AST-50L/GSR vasurimallisen "stratokopion" ja kyllä siinä lukee kaulan takana "Made in Japan" ? Musamaailman myyjän mukaan kitara on Japanissa tehty, mitään sarjanumeroa en tuosta ole löytänyt. Niin tai näin, olen joka tapauksessa hirmuisen tyytyväinen ollut tuohon kitaraan, valmistusmaasta riippumatta, ja se kai se tärkeintä lienee. |
tuomittu 01.12.2008 17:55:31 | |
---|
Öh, onko tosiaan noin ? Ostin itse syksyllä Musamaailmasta Tokain AST-50L/GSR vasurimallisen "stratokopion" ja kyllä siinä lukee kaulan takana "Made in Japan" ? Musamaailman myyjän mukaan kitara on Japanissa tehty, mitään sarjanumeroa en tuosta ole löytänyt. Niin tai näin, olen joka tapauksessa hirmuisen tyytyväinen ollut tuohon kitaraan, valmistusmaasta riippumatta, ja se kai se tärkeintä lienee. Öh... No en kyllä ihan takuuseen mene noista stratoista, mutta ainakin Les Paul -mallisten kitaroiden osalta asia on näin. Tai no, enää en uskalla kyllä mennä takuuseen siitäkään asiasta, heh. Jos siinä kepissä itsessään lukee Made in Japan, niin eiköhän se sitten sieltä ole. Pahoittelen väärää informaatiota. I broke my G-string while fingering A minor. |
reppana 01.12.2008 18:07:24 | |
---|
Tuli sellanen pointti mieleen, että nythän tokai on siirtänyt noiden halvempien mallien (ast,asl jne) tuotannon kiinaan. Itselläni on vuonna 02 tai 03 ostettu korean lp, joka on ihan eri luokkaa kuin nuo nykyiset korealaiset, mutta siis, pointti oli se että ne uudet kiinalaiset ovat ihan luokattomia, mitä paria olen kokeillut. Entiset korealaisetkin oli parempia. Stratojen kanssa sama juttu. Ostin viime viikolla ast-33 joka on oli koreassa tehty. Vertasin sitä sitten kiinan ihmeeseen ja ero oli valtava. Harjottelemalla oppii=) |
Wahi 01.12.2008 19:29:37 | |
---|
Öh... No en kyllä ihan takuuseen mene noista stratoista, mutta ainakin Les Paul -mallisten kitaroiden osalta asia on näin. Tai no, enää en uskalla kyllä mennä takuuseen siitäkään asiasta, heh. Jos siinä kepissä itsessään lukee Made in Japan, niin eiköhän se sitten sieltä ole. Pahoittelen väärää informaatiota. Joo, stratoissa ja teleissä tuo A ei ainakaan päde. Eikä passoissa. Shine on you crazy diamond |
tuomittu 01.12.2008 19:35:56 | |
---|
Joo, stratoissa ja teleissä tuo A ei ainakaan päde. Eikä passoissa. Okei, hyvä tuli selvitetyksi. Kerrankin kun sitä tänne jotain kirjoittaa, niin silkkaa paskaahan se tietenkin on, perkeles. I broke my G-string while fingering A minor. |
Okei, hyvä tuli selvitetyksi. Kerrankin kun sitä tänne jotain kirjoittaa, niin silkkaa paskaahan se tietenkin on, perkeles. No, Love Rockeissa taitaa kuitenkin pitää ;) kutinsa tuo Et sillee... |
Vesihiisi 03.12.2008 15:37:40 | |
---|
Tuli sellanen pointti mieleen, että nythän tokai on siirtänyt noiden halvempien mallien (ast,asl jne) tuotannon kiinaan. Itselläni on vuonna 02 tai 03 ostettu korean lp, joka on ihan eri luokkaa kuin nuo nykyiset korealaiset, mutta siis, pointti oli se että ne uudet kiinalaiset ovat ihan luokattomia, mitä paria olen kokeillut. Entiset korealaisetkin oli parempia. Stratojen kanssa sama juttu. Ostin viime viikolla ast-33 joka on oli koreassa tehty. Vertasin sitä sitten kiinan ihmeeseen ja ero oli valtava. Tämä oli uutinen. Suosittelin juuri kaverilleni halpaa Tokaita merkkimikeillä ensikitaraksi. Onneksi ei ehtinyt vielä ostamaan. Kutsukaa vaikkapa ennakkoluuloiseksi. Diilasin joskus kitaroita, mukaan lukien merkkikitaroita ja tokain muistaakseni joku 48 malli oli ainoa kitara minkä pidin. Mikit vaihdoin ja säädätin soittimen ammattilaisella. Vastauksena siihen mistä erottaa Japsin Korealaisesta, Love Rockeissa se lukee lavan takana. Lisäksi pleksit takana on valkoiset. Sarjanumeroa en ole omastani (korealainen) löytänyt. Mun kokemusten mukaan noi japsit ovat tasalaatuisempia, mutta myös korealaiset ovat hyviä, ehkäpä enemmän yksilöitä. Monihan pitää omaa kitaraansa "loistoyksilönä", niin myös minä. Jokusen kitaran omistaneena väitteessäni on ehkä myös hitunen objektivismia mukana. Kokeilemallahan homma selviää parhaiten, lähes kaikkia ostamiani (ja ostamatta jättämiäni) kitaroita olen pitänyt kotona viikonlopun ennen ostopäätöstä. |