DrmBug 16.02.2004 16:50:26 | |
---|
Tuossa katoin Deep Purplen dvd:n ja ian paice käyttää juurikin noita 2002:sia (15¨haitsu, 20¨ja 24¨(!!) crash, 22¨ride ja 22¨china). Ja kuulosti kyllä todella hyvältä. En kuitenkaan ole mikään paksujen peltien ystävä, joten oisko kokemuksia noista uusista Thin krässeistä? Ja kuinka paksu/herkästi syttyvä se tavallinen 2002-sarja on? |
_TuomasK_ 16.02.2004 18:36:14 | |
---|
Mielestäni Paiste 2002-sarja on soundiltaan erittäin hyvä. Kävin jokin aika sitten testailemassa heavy haikkaa ja 22" heavy raidia Soitinlaineella ja yllätyin positiivisesti. Olin aluksi kiinnostunut Signature- sarjasta, mutta testauksen jälkeen muutin mieleni. |
Groovi 16.02.2004 19:11:53 | |
---|
mulla on tulossa yks 2002 thin crash, mutta toistaiseksi sen soundi on arvoitus mullekin. kerron kun kuulen miltä se sitten kuulostaa. ja se mitä "meriitteihin" tulee, niin enpäs koskaan ole peltejä ostanut sillä perusteella että just joku omastamielestä hyvä rumpali niitä käyttäis. mutta on kieltämättä totta, että paisteen 2002-sarjaa ja sen alkuaikojen "prototyyppi"sarjoja on ollu kovilla hepuilla pitkään käytössä ja on vieläkin. Bonham, Ian Paice, Alex Vanhalen, Nicko Mcbrain, Phil Rudd, Tico Torres, Mikkey Dee, Ricky Lawson, Bill Ward ja jne. jne........ Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
xerxes 16.02.2004 20:03:58 | |
---|
Juu, synnynnäinen puhelinmyyjä. :) En mie tuolta mittään puhelinta ostais... Relax. |
puufin 16.02.2004 22:15:40 | |
---|
Mä oon miettiny, et ku mulla on tossa paisteen 2002 14" haikat. Niissä on musta leima. Mut sitte ku kattoo Thomanilta vastaavia, ni siellä on punainen leima. Osaisko joku selittää mitä eroa noissa on vai onko niissä mitään eroa ja mitä toi yleensäkään tarkottaa? Oon kuullu vaan vastaukseksi et mustaleimaset on paremmat ja ne on harvinaisempia mut tietääkö joku jotaa enemmän? |
Niskamies 16.02.2004 22:23:11 | |
---|
Mä oon miettiny, et ku mulla on tossa paisteen 2002 14" haikat. Niissä on musta leima. Mut sitte ku kattoo Thomanilta vastaavia, ni siellä on punainen leima. Osaisko joku selittää mitä eroa noissa on vai onko niissä mitään eroa ja mitä toi yleensäkään tarkottaa? Oon kuullu vaan vastaukseksi et mustaleimaset on paremmat ja ne on harvinaisempia mut tietääkö joku jotaa enemmän? Mustaleimaset on ainakin vanhempia kun noi uudet punaleimaset. Nimim. AP tietää näistä. Käytettynäkö ostit? |
puufin 16.02.2004 22:27:27 | |
---|
Itseasiassa noi ei oo vielä mun mutta saattaa kohta hyvinkin olla. Käytetyt on joo mutta hyvässä kunnossahan nuo näyttää olevan. Ei kai ole pelkoa mistään hajoamisesta? Eikös haikat kuitenkin kestä aikas hyvin kaikkee. Vaikka nuo nyt vanhat varmaan on. |
hollmi-5 16.02.2004 23:05:42 | |
---|
Itselläni oli vielä 90-luvun alussa 2002-sarjan peltejä useampiakin. Signature-sarjan tullessa siirryin pikkuhiljaa niihin. Kaikki omani olivat mustaleimaisia. Niitä nykyisin keräilläänkin. Paras 2002omistani oli 18" medium, jossa oli aivan taivaallinen crash-soundi. Sitten joku oli luvatta lainannut rumpujani ja tietysti rikkonut juuri sen pellin. Viiksetti... Mika Hollström |
Groovi 16.02.2004 23:07:31 | |
---|
Mun tietääkseni ero on juuri se leiman väri, ei muuta. Soundissa voi olla ero, mutta se voi johtua jo pelkästään iästä. Vanhemmissa tuppaa olemaan jo väkisin likaa ja lakkaa/vahaa kapuloista niin paljon pinnassa vaikka miten pidät. Mulla on ollu punaleimaiset aina, ensin ne vanhat (pienempi logo) ja sitte vastaavasti uudemmat sound-edget isolla logolla. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
lateq 16.02.2004 23:14:56 | |
---|
Joku selitti että punaleimaisissa on joku semmonen suojakerros, mitä mustaleimaisissa ei olisi ja tämän kerroksen takia saundit kärsisi. En tiiä. Laavassa on ikävä saatanaa. |
Mikko A 16.02.2004 23:53:02 | |
---|
Jos kellä on jotkut ohkasemmat (medium maybe, laadukkaat) haitsut ja haluais vaihtaa 2002 heavy haihattimiiin niin ottakoon yhteyttä ;) "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
AP 17.02.2004 09:31:09 | |
---|
Mä oon miettiny, et ku mulla on tossa paisteen 2002 14" haikat. Niissä on musta leima. Mut sitte ku kattoo Thomanilta vastaavia, ni siellä on punainen leima. Osaisko joku selittää mitä eroa noissa on vai onko niissä mitään eroa ja mitä toi yleensäkään tarkottaa? Oon kuullu vaan vastaukseksi et mustaleimaset on paremmat ja ne on harvinaisempia mut tietääkö joku jotaa enemmän? Ovathan ne harvinaisempia, vuodet ovat vieneet aika monta. Peruspointtihan on se, etttä mustaleimaiset ovat 2002-sarjassa vanhimpia. Tarkkaa leiman värin vaihtumisen ajankohtaa en näin ilman dokumentteja työpaikalta osaa sanoa, mutta muistelisin että 80-luvun alkuun sijoittuu. Itselläni on noita 80-luvun lopun ja 90-luvun alun esitteitä, joissa leimat ovat jo punaiset. Kuriositeettina mainittakoon, että Soitin-laineella on yhä kaupan 16-tuumainen mustaleimainen RIDE 2002... Itse olisin taipuvainen uskomaan, että soundiero musta- ja punaleimaisten peltien välillä on isolti korvien välissä. Tietääksen pelleissä on kyllä aina ollut jonkinasteinen"varastorasva", joten kritiikki punaleimapeltien paksua lakkausta kohtaan ei liene ihan perusteltua. Kannattaa pitää hyvää huolta noista mustatekstisistä 2002:sta. Ne ovat uskoakseni tulevaisuudessa ihan Paisteen Formula 602:n hinnoissa eli keräilykamaa! |
migi666 17.02.2004 10:12:19 | |
---|
Mä ostin käytettynä ton mustaleimaisen Paisteen 2002- sarjan 20" heavy riden. Onhan toi toiminut ihan hyvin, vaikka aika erikoinen ääni lähtee. On nimittäin ihan pirun paksu pelti! Ja maksoin pellistä vaan 190€. |
Hyviä peltejä, mutta itselleni soundit ovat liian matalat. Ainakin mitä olen 2002 haikkaa, spläshejä ja crashejä kuullut, soundit ovat liian matalia omaan makuuni. Tietysti makuasioista voi kiistellä ja mieluiten teräasein. |
ltg 17.02.2004 18:18:45 | |
---|
Tosissaan on melko matala soundi haikoissakin, tumma, sanoisinko :) Hemmetin hyvät ovat mielestäni, mustaleimaiset vielä. Crash ja ride ovat sitä punaleimaista, ja soivat nekin vallan mainiosti. Crashissa lienee se kaikista perinteisin rokkisoundi, joka toki toimii muunlaisessakin musassa. Ridessa on hyvä ping, ainoana miinuksena heikohkosti erottuva kupu. Mä olen kerran käynyt metsässä. Siellä oli pirusti puita. |
ltg 17.02.2004 18:20:03 | |
---|
Mä ostin käytettynä ton mustaleimaisen Paisteen 2002- sarjan 20" heavy riden. Onhan toi toiminut ihan hyvin, vaikka aika erikoinen ääni lähtee. On nimittäin ihan pirun paksu pelti! Ja maksoin pellistä vaan 190€. Itse selvisin 170 eurolla. Juu, tuo paksuus lähentelee jo rudea, mutta soundi on juuri sitä, mitä rideltä olen hakenut. Mä olen kerran käynyt metsässä. Siellä oli pirusti puita. |
Tombo 18.02.2004 13:53:10 | |
---|
Oltiin viime keväänä studiossa tekemässä levyä ja lainasin kaveriltani punaleimaisen 2oo2 heavy riden ihan vaan että jos jossain biisissä sattuis tarvitsemaan raskaampaa saundia. Loppujen lopuksi kävi niin että käytin sitä kaikissa paitsi yhdessä biisissä. Vaikka onkin heavy -paksuinen, siinä ei mielestäni ole yhtään liian läpitunkeva ääni, varsinkin jos käyttää hieman ohuempia keppejä. Mutta jatsikeikalle en ihan heti lähtis tuolla :) tommi |
Groovi 18.02.2004 21:07:28 | |
---|
joo haitsut on aika tummat jos on normaali 2002 mediumit tai heavyt. mutta se aaltoileva-reunainen "sound edge" kuulostaa paljon kirkkaammalta. ja hyvää siinä on nimenomaan se, ettei sitä soittamalla saa soundiltaan tukkoon mitenkään. Muutenhan nää 2002 vermeet on tosiaan jotain muuta kuin jazz-tavaraa, mutta minusta se soundin tummuus on ehkä pitkälti kiinni pellin koostakin. joku 2002 crash kokoa 20" on tosiaan tumma. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
AP 19.02.2004 11:30:20 | |
---|
Muutenhan nää 2002 vermeet on tosiaan jotain muuta kuin jazz-tavaraa, mutta minusta se soundin tummuus on ehkä pitkälti kiinni pellin koostakin. joku 2002 crash kokoa 20" on tosiaan tumma. No, kyllä joku Medium sopii jatsiinkin -- mitä tietysti sitäkin on montaa lajia. Tuo "läpitunkemattomuus" johtunee pitkästi siitä, että peltisarja on esitelty hiukan erilaisten soundi-ihanteiden aikaan. Tuossa noin 30 vuodessa on toki kehitytty ja nyt osataan suunnitella/valmistaa jos minkälaisen äänen päästäviä sympaaleja, ja jotka sopivat nykyiseen soundimaailmaan. Arvaan ma. |
zantti 20.02.2004 11:08:18 | |
---|
No, me soitellaa Rokken rollia esim. Crazy Cavania siis perus rockabillya joten nyt tartis saada tietää et mikä Paisteen 2002 sarjan rideistä olis hyvä? ja siihen settiin vielä kaksi Crash peltii. Kiitos!! |