Aihe: Risoja Tung Sol 12AX7 putkia?
1 2 3
s8na
01.12.2008 19:29:25 (muokattu 03.12.2008 00:42:41)

Ostin satsin näitä etuasteputkia ja olen nyt testaillut niitä vahvarissa. Heti alkuun havaitsin vahvarin olevan kovin hiljainen ja nyt kun vaihtein vanhoja Electro Harmonixeja paikoille niin ääntä alkaa vahvarista irrota. Jännä homma tässä on se että ainakin 2 / 4 näistä uusista putkista on hyvin vaimeita. Ne säröytyvät nätisti oikein mutta volaa vaan ei ole. Pääte toimii kyllä ihan oikein. Onko tämä siis ominaisuus vai kenties olenko sattunut saamaan satsin epäonnistuneita putkia? Onko kenellä vastaavia kokemuksia?

Edit. Myöhemmin selvisi että putkissa ei tainnut ollakkaan mitään vikaa vaan vika oli muualla. Pitkä putkien välppäys ei auttanut kun vika johtui asiasta jota muuttelin samaan aikaan huomaamattani. Tietysti homma meni tuurilla niin että aina kun uusi putki oli koneessa, vika ilmeni.
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
Antti1
01.12.2008 19:30:34
Kyllä Tungsol on tunkenut paskaa aika paljon markkinoille ja ei oo mikään ihme, jos puolet putkista on viallisia.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Dropped C
01.12.2008 19:33:27 (muokattu 01.12.2008 19:33:56)
Kaverilla on jo kaks kajahtanu parin kuukauden sisään ja oli vielä kultapinnisiä kalliimpia versioita. Mulla kyllä toimi aikanaan ne halvemmat ja normaalit ihan hyvin.
s8na
01.12.2008 19:58:53

Kiitti kokemuksista, aattelinki et oonko taas erityisen huono onninen. No onneks noita putkosia alkaa löytyy jos jonnimmoista. Täytyy katella mikä on uraltonen palautuspolitiikka tuolta saiteilta. Hyvältä nuo kyllä kuulostaa.
Jucciz
01.12.2008 20:05:39
*köh* .... Telefunken .... *köh*
Dropped C
01.12.2008 20:11:00
Tässä on varmaan vaan se pikku judska että yhden Telefunkenin hinnalla irtoo varmaan ainakin ~15 Tung-Solia....
s8na
01.12.2008 20:11:16

*köh* .... Telefunken .... *köh*

Heh, ne varmaan maksaa puolet mun vahvarin hinnasta. :)
HeavyMachinery
01.12.2008 20:54:56

Tässä on varmaan vaan se pikku judska että yhden Telefunkenin hinnalla irtoo varmaan ainakin ~15 Tung-Solia....

Ja se että ei telefuckerit niin ihmeellisia ole !
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
JartZA
01.12.2008 22:00:28
Just laitoin Tung Solin bassonuppiin kiinni, nyt kuumottaa että koittaako treeniksellä yllätys...
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Henkka370
01.12.2008 22:04:05
Just laitoin Tung Solin bassonuppiin kiinni, nyt kuumottaa että koittaako treeniksellä yllätys...

Kannattaa kokeilla jo kotona, ei oo treeneissä sitte niin paha ylläri
Werde
01.12.2008 22:53:02
Mulla oli kerran noita samaisia isompi erä josta paukkui monta kipaletta paskaks. Ei hirmusta luottoa ole noihin.
Dead men tell no tales.
HeavyMachinery
01.12.2008 22:55:19 (muokattu 01.12.2008 22:55:52)

Mulla oli kerran noita samaisia isompi erä josta paukkui monta kipaletta paskaks. Ei hirmusta luottoa ole noihin.

Mulla on paukkunut kanssa niin tavallisia kuin kultapinnisiä. 1 on tainut kuolla täysin muut on tullee mikrofonisiksi tai alkaneet paistaa pekonia.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
JartZA
01.12.2008 23:00:46 (muokattu 01.12.2008 23:02:44)
Kannattaa kokeilla jo kotona, ei oo treeneissä sitte niin paha ylläri

Kaapinretale majailee treeniksellä, uskaltaakohan tuota ihan tohon 10W kitarakomboon iskeä kiinni... :P

Hassua kun tuolla Ural-Tonen sivuilla sanotaan Tung Solin laadusta jotain ihan muuta. http://www.uraltone.com/putki-infoa.html
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Wespa
01.12.2008 23:13:44
Hassua kun tuolla Ural-Tonen sivuilla sanotaan Tung Solin laadusta jotain ihan muuta. http://www.uraltone.com/putki-infoa.html

Kertoisko tuo kuitenkin enemmän nykyputkituotannon yleisestä laadusta. Mulla on tosin Tung Solin lamppu toiminut Marsussa ihan kiltisti, ei ongelmia. Soundi kyllä häviää NOS putkille, ainakin Tungsramin 70-lukulaiselle, mutta vaiheenkääntöputkena menee ihan jees.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Janne19691
02.12.2008 08:18:48

Kertoisko tuo kuitenkin enemmän nykyputkituotannon yleisestä laadusta. Mulla on tosin Tung Solin lamppu toiminut Marsussa ihan kiltisti, ei ongelmia. Soundi kyllä häviää NOS putkille, ainakin Tungsramin 70-lukulaiselle, mutta vaiheenkääntöputkena menee ihan jees.

Pari loppukäyttäjän putkea ei kerro yleisestä tuotannosta mitään. Idea on siinä että tehdas tai myyjä (mieluummin molemmat) mittaa putkensa ennen myyntiä ja karsii huonot pois.

JJ ECC83S putkiakin on haukuttu. Mulla niitä on ollut (ja suurimmaksi osaksi on edelleen) yli 20 omissa vahvistimissa kiinni ja yksi on toistaiseksi hajonnut ja sekin aika mitättömällä tavalla. Mulla ei ainakaan ole mitään valittamista ko. putkia tai Uraltonen laadunvalvontaa kohtaan.
Rule #1: There are no rules.
Socialite
02.12.2008 10:07:04
Meikällä pamahti tung-sol keikalla viime kesänä. Sound checkissä vielä kaikki hyvin mutta keikan alkaessa vahvarista ei kuulu enää mitään. Siinä sitä sitten jotta voi perkele ja päätä raapimaan. Onneks oli varaputkia mukana kun lopulta tajusin, että v1 on pimeänä.
Jucciz
02.12.2008 10:13:04
Ja se että ei telefuckerit niin ihmeellisia ole !

Riippuu mitä hakee, missä koneessa niitä käyttää, mitä kaikkea pystyy korvillaan erottamaan jne. Monet ovat toistakin mieltä. Turhahan niitä on ostaa, jos niistä ei ei koe saavansa vastinetta rahoilleen.
dbv
02.12.2008 10:27:33
Jännää kun noita Tung-Solleja näyttää jengillä paukkuvan. Mulla ollut monta vuotta käytössä eikä yhtään viallista ole osunut kohdalle. Ilmeisesti olen onnistunut ostamaan aina "hyvästä erästä". Hyvän kuuloisia tuubeja kyllä ovat!
www.elisanet.fi/myownspace
Jucciz
02.12.2008 11:00:02
Aihetta sivuten: mulla on kokemusta itsellä vain Tung Sol:in pääte- ja tasuriputkista ja ne ovat kyllä olleet erinomaista tavaraa - etenkin nuo alkuperäiset 60-luvun 5881:t. Herkkua Mystiquessa ja Bandmasterissa. Samoin 5U4-tasuri on pelannut Buddassa aivan kuten pitääkin.

Myös Tung Sol:in uustuotanto-5881:t ovat kyllä mainioita putkia kokemuksieni mukaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)