Aihe: Mikä särö?
1 2 3
wilo
27.11.2008 20:59:39
Moro!

Mä heittäsin kehiin Fulltone Distortion Pron. Siitä saa kaivettua just sopivan honotuksen ZZ Toppiin tai raikkaan marsusaundin AC/DC:hen. Säröä saa joko paljon tai vähän, tiukkaa tai löysempää, dynaamista tai kompressoitua ja saundi vaan toimii. Opettelua ton säätäminen tosin vaatii, mut saundit palkitseekin sitten kivasti.
Toisinaan dist prota liikkuu käytettynä torilla, nappaa talteen jos tulee eteen.

27.11.2008 21:22:45
zvexin box of rock on mielestäni yks parhaimmalta soundaavista ton genren stompoxeista. Imitoi tosi hienosti vanhaa jtmää. Sitäpaitsi siinä on vielä näppärästi toteutettu boosti samassa.

+1

Box of Rock on erittäin hyvä vanhan Marshallin tyylinen pedaali. Clean-boost osasto on tässä varmaan yksi parhaista. Myös Menatone King of the Britains on hyvä tähän menoon.

Modernimpaan Marshall-tyyliseen soundiin (JCM800 ->) tutustumisen arvoisia on esim. Himmelstruz Fetto ja Okko Diablo.

Täällä useasti mainittu OCD buustaa makuuni hieman liikaa botnea ollakseen uskottava (ainakin v3). En tiedä onko tämä "ominaisuus" korjattu v4:ssa. Tuunaajalle löytyy modiohjeet asian korjaamiseksi (yhden konkan vaihto).
opaa
27.11.2008 21:56:39
Täällä useasti mainittu OCD buustaa makuuni hieman liikaa botnea ollakseen uskottava (ainakin v3). En tiedä onko tämä "ominaisuus" korjattu v4:ssa. Tuunaajalle löytyy modiohjeet asian korjaamiseksi (yhden konkan vaihto).

Joo se on muutettu uusimassa versiossa. Itse asiassa mun tietämyksen mukaan toi ongelma on vain v3:ssa.
Ragnar
27.11.2008 22:28:08
kiitos kaikille nopeista vastauksista.

Vaffarina toimii Marsun valvestate 65w, ja keppinä washburnin lisenssifloikalla oleva 24 nauhanen stratomalli. en muista mallinumeroa.
skebab
28.11.2008 07:58:33
Saundin puolesta toi bigMuff kiinnostas todella paljon, mut taas toi buustaaminen kiinnostas kun vihdoin sain ostettua putki vahvistimen. DS-1 kuullostaa myös ihan hyvältä.

Moro. Mä lainailen tätä kun en viitsi turhaan laittaa uutta putkeen. Eli hakusessa olisi muffin soundi ilman sitä kuuluisaa "ominaisuutta", eli löytyyköhän purkkia, jolla saisi muffin murinat ilman surinoita ;) ? Mulla on ollu lähes kaikki Ehx:n muff sanan sisältävät purkit, mutta jokaiseen olen lopulta hermostunut tuon surinan takia (nano muff ei tosin surise, mutta eipä se perinteiseltä muhvilta kuulostakkaan).
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Deranged
28.11.2008 11:46:16
Siis soittelen sellasta rokkia / bluesia ja haen sellasta siihen just sopivaa säröefektiä. Saundi pitäis olla sellanen ZZ Top / AC/DC / Peer günt tyyppinen.

Tsekkaa Jekyll & Hyde. Tuosta saa säätämällä melkein mitä vaan ulos.
artha61
28.11.2008 13:15:29
Moro. Mä lainailen tätä kun en viitsi turhaan laittaa uutta putkeen. Eli hakusessa olisi muffin soundi ilman sitä kuuluisaa "ominaisuutta", eli löytyyköhän purkkia, jolla saisi muffin murinat ilman surinoita ;) ? Mulla on ollu lähes kaikki Ehx:n muff sanan sisältävät purkit, mutta jokaiseen olen lopulta hermostunut tuon surinan takia (nano muff ei tosin surise, mutta eipä se perinteiseltä muhvilta kuulostakkaan).

Tsekkailkaa tuo Behringer VT999 putkisärö, jos löytyy
(ko. myymälässä oli vain näytekappale).

Olin itsekin ensin skeptinen, kun kyseessä Behringer, mutta pakko oli myöntää kokeilun jälkeen, että toimiva peli. Hinta about 80 eur.

Meni Radial Tonebone Classic myyntiin... =)
baba o riley
28.11.2008 14:24:01

colorsound tonebender reissue se on mielestäni vähän hiljaisempi noisen osalta, mutta soundimaailma samankaltainen. Ja ainakin tosi cool vehe.

Toi nano muff on varmaanki se muff overdrive joka on reissue muff fuzzista joka on ihan eri ku big muff. Se oli aikoinaan sellainen pieni boxi joka tuli linjaan, mutta siinö ei ollut footswitchiä vaan se laitettiin käsin päälle ja pois.
cruel_destiny
28.11.2008 14:28:13

Pete cornishin tuotteisiin kannattaa tuossa tapauksessa tutustua.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
dropD
28.11.2008 14:46:00

Mulla on ollu laudassa little big muff, eikä oo ylimääräsiä suhinoita pitäny (siis häiritseviä). Nyt vaan sattui jostain silmään jacques bat fuzz ja iski GAS.. Vaikuttais, että ko. pedaali saatais hoitaa muffin virkaa paremmin. Täytynee käydä tuo kyllä ensi tilassa katsastamassa.
myy mulle Bossin HM-2
baba o riley
28.11.2008 14:54:06
Pete cornishin tuotteisiin kannattaa tuossa tapauksessa tutustua.

Cornishin spedut on mahtavia, mutta kun ne maksaa niin pirusti. P-1 tai P-2 jotka olis tässä tapauksessa varmaan kyseessä, on 800+ euroa kipale.
skebab
28.11.2008 14:56:41
Mulla on ollu laudassa little big muff, eikä oo ylimääräsiä suhinoita pitäny (siis häiritseviä). Nyt vaan sattui jostain silmään jacques bat fuzz ja iski GAS.. Vaikuttais, että ko. pedaali saatais hoitaa muffin virkaa paremmin. Täytynee käydä tuo kyllä ensi tilassa katsastamassa.

Jep, olihan mulla tuokin...se ei kuitenkaan oikein tyydyttänyt soundiltaan ja jäi tyhjänpantiksi...Pitää tutustua tulleisiin ehdotuksiin, kiitoksia
gtrhead
28.11.2008 17:45:38
Cornishin spedut on mahtavia, mutta kun ne maksaa niin pirusti. P-1 tai P-2 jotka olis tässä tapauksessa varmaan kyseessä, on 800+ euroa kipale.

P-2 on n. 470 euroa.
komero
28.11.2008 20:36:31
Kuten jo aiemmin täällä todettiin boss on hyvinkin "oma juttunsa" ei todellakaan jokapaikanhöylä eikä monipuolinen. Dynamiikaltaankin todella rajoittunut verrattuna tuohon hw sc-2:een.

DS-1:stä lähti ihan mielettömän hauska "ringmodulaattori"-saundi kun patteri oli aika lopussa, ihan omituinen saundi. Ja käyttökelpoinen.
baba o riley
28.11.2008 22:27:11 (muokattu 28.11.2008 22:28:52)
P-2 on n. 470 euroa.

toi 800 oli vaan joku muistikuva joka mulla oli, ei kai noi P spedut sit ihan niin kalliita ollut, hyvä sinänsä. :)

Ne hinnat cornishin pedaaleissa heittelee kyl aika lailla, riippuen siitä tilaako suoraan häneltä jolloin niitä joutuu odottelemaan aika kauankin, käytetyt (hyväkuntoiset/käyttämättömät käytetyt) voi olla aika paljonkin kalliimpia kuin uudet ja jengi maksaa niitä hintoja koska saa pedaalin saman tien.
gtrhead
28.11.2008 23:55:57 (muokattu 29.11.2008 00:11:26)
toi 800 oli vaan joku muistikuva joka mulla oli, ei kai noi P spedut sit ihan niin kalliita ollut, hyvä sinänsä. :)

Halpaa kuin saippua! ;-)

Ne hinnat cornishin pedaaleissa heittelee kyl aika lailla, riippuen siitä tilaako suoraan häneltä jolloin niitä joutuu odottelemaan aika kauankin, käytetyt (hyväkuntoiset/käyttämättömät käytetyt) voi olla aika paljonkin kalliimpia kuin uudet ja jengi maksaa niitä hintoja koska saa pedaalin saman tien.

Uusien pedaalien hinnat Euroopassa tuntuu olevan aika samat suoraan valmistajalta ja diilereiltä. Tosin harvemmin noita hyllyssä tuntuu kauppiailla olevan. Nuo huippuhinnat käytetyistä näyttää pääsääntöisesti koskevan USA:n käytettyjen markkinoita. Sama juttu myös niinikään Brittiläisten D*A*M-pedaalien kanssa; aivan dorkia hintoja USA:n käytettyjen markkinoilla.
dropD
01.12.2008 10:56:34

Jep, olihan mulla tuokin...se ei kuitenkaan oikein tyydyttänyt soundiltaan ja jäi tyhjänpantiksi...Pitää tutustua tulleisiin ehdotuksiin, kiitoksia

Jaa... siis oliko little muffi vai jacques? Kävin bat fuzzin testaamassa ja niinhän siinä kävi, että muffi lähti laudasta. Erittäin hiljainen tuo on vaikka kokeilin myös särökanavan päälle. Mikään ihan plug-and-play pedaali bat fuzz ei kyllä ole. Säätövaraa on paljon ja säädöillä hivenen omaperäinen logiikka. Kun pedaalin kanssa alkoi päästä sinuiksi, sieltä löytyi kyllä moneen käyttöön loistavaa soundia. Muffin murinat lähtee siinä missä rähinätkin ja ne saa myös suitsittua paremmin hallintaan.
myy mulle Bossin HM-2
skebab
01.12.2008 12:42:10
Jaa... siis oliko little muffi vai jacques? Kävin bat fuzzin testaamassa ja niinhän siinä kävi, että muffi lähti laudasta. Erittäin hiljainen tuo on vaikka kokeilin myös särökanavan päälle. Mikään ihan plug-and-play pedaali bat fuzz ei kyllä ole. Säätövaraa on paljon ja säädöillä hivenen omaperäinen logiikka. Kun pedaalin kanssa alkoi päästä sinuiksi, sieltä löytyi kyllä moneen käyttöön loistavaa soundia. Muffin murinat lähtee siinä missä rähinätkin ja ne saa myös suitsittua paremmin hallintaan.

Jep, anteeksi "selkokieleni" - eli tosiaankin kirjoitukseni koski pikku muhvia.
oudour
04.12.2008 18:55:50
Auttakee viisaammat miestä mäessä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)