rintapek 24.11.2008 16:20:41 | |
---|
Niin, mutta siellä ei sitten saa näkyä, mihin se perustuu. Jos sinulla on sopimus, jossa lukee, että 50% pääsylipputuotosta, ... Tottakai se saa ja pitääkin näkyä mihin se perustuu. Jos ny pilettejä myydään vaik 1080,- arvosta, niin se 80 on se valtion osuus. Fifti- fifti jaettavaa jää tonni. Se 500 on bändin esiintymispalkkiota ja siinä rahansiirrossa alvi on 0. Noin niinku minust. One kind of music only - the good kind |
walttoni 24.11.2008 16:34:54 | |
---|
Tuosta oli muistaakseni viimekesäisessä Muusikko-lehdessä Tarhion Miikan (lakimies) aika koruttoman yksiselitteistä tekstiä. Sieltä minä tuon tiedon sain. COVS2. |
humppahanuristi 24.11.2008 21:24:53 (muokattu 24.11.2008 21:26:35) | |
---|
Tottakai se saa ja pitääkin näkyä mihin se perustuu. Jos ny pilettejä myydään vaik 1080,- arvosta, niin se 80 on se valtion osuus. Fifti- fifti jaettavaa jää tonni. Se 500 on bändin esiintymispalkkiota ja siinä rahansiirrossa alvi on 0. OK, olen siis ymmärtänyt alv-asian väärin ja tilanteen huomioon ottaen, hyvä niin. Luultavasti olen nyt sotkenut sitten tuohon tilanteeseen, jossa bändi järjestäisi jossain talolla koko homman. No sitten tämä toinen tapaus: Osa bändistä ei voi siis ottaa verokortilla ja osa firman kautta. Tämäkään ei ihan mene minun jakeluun miksi mutta, jos se näin on niin se on. Mitenkäs sitten käytännössä, kun on noita tuurauksia ja saattaapi osa bändistä laskuttaa toisen firman kautta ja minä toisen, mitäs sitten? Tai sitten osa tekee matkalaskuja oman osuutensa verran ja minä teen edelleen oman firmani kautta? Näistä ei ole koskaan ollut puhetta niin, että olisin huomioinut ainakaan. Humpasta rautalankaan... |
EP 24.11.2008 21:34:17 | |
---|
..Mitenkäs sitten käytännössä, kun on noita tuurauksia .. Niimpä, aina vaan vaikeemmaksi menee.. |
baron 24.11.2008 21:38:00 | |
---|
Mitenkäs sitten käytännössä, kun on noita tuurauksia ja saattaapi osa bändistä laskuttaa toisen firman kautta ja minä toisen, mitäs sitten? Yksi firma (A) laskuttaa tilaajalta/maksajalta ja ja sitten niitten "toisinajattelijoiden" firmat (B, C, D) laskuttaa firmalta A. Ikäänkuin "läpilaskutus". Näin se ainaskin meillä on käytännössä toiminut. |
walttoni 01.12.2008 12:12:34 | |
---|
COVS2. |
EP 01.12.2008 12:22:48 | |
---|
http://www.riskcraft.fi/keikkaliksa.html Tuo löytyi ihan tästä mnetistä. Siinä on aika monta vastausta kysymyksiin, joita tässä ollaan spekuloitu. Toi Syrenhän järjestää piakkoin sen keikkamyynti -kurssinkin, taisipa olla ihan Tampereellakin. |
Toi Syrenhän järjestää piakkoin sen keikkamyynti -kurssinkin, taisipa olla ihan Tampereellakin. Niin tekee. Olen ollutkin sen kurssilla, kannattaa käydä. Järkkäilee niitä pitkin Suomea usein rytmimusiikkiyhdistysten kanssa. COVS2. |