BBHendrixon 24.11.2008 16:24:55 | |
---|
Soitan pääasiassa Stratoilla Voxien kautta, joten arvata saattaa, että pidän heleästä ja "raikkaasta" soundista. Tuon yhdistelmän kautta, kun vielä saa soundiin vähän rosoa, se on siinä. Okei, vahvarin voi vääntää särölle luonnollisesti, mutta usein turvaudun kuitenkin olosuhteiden pakosta pedaalien apuun. Ongelma on siinä, että en ole löytänyt od-pedaalia, joka onnistuu säilyttämään soundin heleyden. Kun hyvänkin säröpedaalin polkaisee päälle, se syö soundista ne kauniit heleimmät äänet ja soundi muuttuu aina vähän tunkkaisemmaksi. Itselläni on käytössä Keeley TS9 Mod Plus, 80-luvun Ibanez ST9 Super TS, Japanin Boss SD-1 ja VS Jekyll&Hyde. Kaikki ovat mahtavia pedaaleja, mutta nyt kaveriksi tarvittaisiin pedaali, joka on transparentti ja lisäksi onnistuisi olemaan heleäsoundinen ja oikeastaan jäljittelelisi siis todella luonnollista od-soundia. Tiedän pari cleanboostia, jotka tämän tekevät, mutta niistä ei itsestään taas varsinaista overdrivea irtoa. Olen myös kuullut, että Keeleyn BD-2 Phat Mod olisi totaalisen transparentti ja antaisi raikasta soundia, mutta mitenkähän on? Kokemuksia? Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
Numb 24.11.2008 16:28:08 | |
---|
Oletkos treble boosteria kokeillut? A waist is a terrible thing to mind. |
BBHendrixon 24.11.2008 16:37:32 (muokattu 24.11.2008 16:40:02) | |
---|
Oletkos treble boosteria kokeillut? Aivan, kiitos vinkistä! Luinkin joskus tällasesta BSM VX-T Treble/Mid Boosterista, joka vaikuttaa ainakin kertoman mukaan todella maukkaalta. Mutta en ole päässyt kokeilemaan.. Tosiaan tollanen voisi toimia. Onko näistä BSM:stä omakohtaisia kokemuksia? EDIT: Joistakin löytyi "haulla" juttua, mutta ei VX-T:stä. Siitä erityisesti kiinnostaisi kuulla. Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
Mando 24.11.2008 16:40:33 | |
---|
Soitan pääasiassa Stratoilla Voxien kautta, joten arvata saattaa, että pidän heleästä ja "raikkaasta" soundista. Tuon yhdistelmän kautta, kun vielä saa soundiin vähän rosoa, se on siinä. Okei, vahvarin voi vääntää särölle luonnollisesti, mutta usein turvaudun kuitenkin olosuhteiden pakosta pedaalien apuun. Ongelma on siinä, että en ole löytänyt od-pedaalia, joka onnistuu säilyttämään soundin heleyden. Kun hyvänkin säröpedaalin polkaisee päälle, se syö soundista ne kauniit heleimmät äänet ja soundi muuttuu aina vähän tunkkaisemmaksi. Overdrivet tosiaan korostaa midleä, mutta saattavat viedä sen kaikista heleimmän yläpään veks. Olisikohan sellainen OD-spedu sulle hyvä, missä voi säätää särön ja täysin puhtaan signaalin balanssia...niinkuin nyt vaikka Voodoo Labin Sparkle Drive? |
McNulty 24.11.2008 16:50:28 | |
---|
T-Rex Twin Boost ja Møller. Toimivat varsin mainiosti ja mielestäni säilyttävät yläkertaa enempi mitä itselläni olevat silver label TS-9 ja TS-10. Twin Boost on kiva "kaksikanavainen" boosteri jolla saa puhtaan soundin kevyesti ruttuun tai lievästä säröllä olevan styrkkarin "kuumille hiilille". Møller sen sijaan on perinteistä OD-osastoa hyvillä säädöillä ja toimii hyvin humbucker-varusteisen skeban kanssa... ehkäpä hivenen modernimpaa od-/särösoundia kaipaavalle. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
Kainz 24.11.2008 16:56:18 (muokattu 24.11.2008 16:57:50) | |
---|
Haepas testiin tuo jo edellä mainittu Vodoo Labin Sparkle Drive. Periaatteessa kyse on 808 tyylisestä säröpedaalista sillä erikoisuudella, että saat miksailtua cleania saundia särön sekaan. Systeemi auttaa nimensä mukaisesti säilyttämään cleanin sparklet, mutta murouttaa saundia kuitenkin mukavasti. Ääninäytteitä/testejä pelistä on netti pullollaan. |
stratocatcher 24.11.2008 19:10:57 | |
---|
Keeleyn kokonaan itse suunnittelema säröpedaali, Fuzz Head, onnistuu säilyttämään alkuperäisen soundin loistavasti. Lievemmillä asetuksilla tästä saa todella dynaamista OD-säröä, nuppia enemmän käännettäessä taipuu fuzziksi. Tuntuu että straton ja deluxe reverbin kanssa napsahtelee turhankin heleästi, bändin kanssa siis leikkaa mainiosti esiin. Alkuperäinen fender-soundi tulee voimakkaasti läpi, ranteella saa sitten sopivasti ruttua aikaan. Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin. |
LaMotta 24.11.2008 20:37:26 | |
---|
Boss Blues Driver, BD-2, on kelpo säristin. "Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo." |
koponen 24.11.2008 21:47:05 (muokattu 24.11.2008 21:47:40) | |
---|
Tsekkaa Menatone Blue Collar ja Red Snapper od:t I'm endorsed by Marshall |
Dunga 24.11.2008 22:03:15 | |
---|
Interstellar overdrive. |
BBHendrixon 24.11.2008 23:07:21 | |
---|
Kiitos paljon, näissä riittääkin tutkittavaa joksikin aikaa. Hyviä ehdotuksia! Ja toi puhtaan ja särön mixaaminenhan on nerokasta! Sitä on tullut harrastettua kahdella vahvarilla, mutta tietty yks pedaali samaan tarkotukseen on suht kätevää :) Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
opaa 24.11.2008 23:14:39 | |
---|
Kuulemani mukaan tuota Sparkle Drivea ei voi kyllä verrata mitenkään kahden vahvistimen sekoitukseen, mutta lupaava pedaali ilman muuta, itsekin hommaisin jos olisi rahaa lähteä taas pedaalirumbaan. Mulla muuten löytyy BSM:n Treble Booster HS-Custom, tsekkaapa torilta. Mulla ei itsellä ole laitteelle käyttöä, mutta Voxien kanssahan noita on kehuttu erityisen toimiviksi. Ehkä sulle voisi toimia. |
BBHendrixon 24.11.2008 23:21:32 | |
---|
Kuulemani mukaan tuota Sparkle Drivea ei voi kyllä verrata mitenkään kahden vahvistimen sekoitukseen, mutta lupaava pedaali ilman muuta, itsekin hommaisin jos olisi rahaa lähteä taas pedaalirumbaan. Mulla muuten löytyy BSM:n Treble Booster HS-Custom, tsekkaapa torilta. Mulla ei itsellä ole laitteelle käyttöä, mutta Voxien kanssahan noita on kehuttu erityisen toimiviksi. Ehkä sulle voisi toimia. Ihan totta, saisi olla Sparkle Drive jo melkoinen pedaali. Mutta sanotaan, että jos on edes sinne päin, niin siinä on ollut Sparkle Driven luojilla ideaa. Kiitos tarjouksesta, katsotaan. Se VX-T olis nyt kuitenkin aikalailla ykkössijalla. Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;) |
PeeJii 25.11.2008 10:11:58 | |
---|
Soitan pääasiassa Stratoilla Voxien kautta, joten arvata saattaa, että pidän heleästä ja "raikkaasta" soundista. Tuon yhdistelmän kautta, kun vielä saa soundiin vähän rosoa, se on siinä. Okei, vahvarin voi vääntää särölle luonnollisesti, mutta usein turvaudun kuitenkin olosuhteiden pakosta pedaalien apuun. Ongelma on siinä, että en ole löytänyt od-pedaalia, joka onnistuu säilyttämään soundin heleyden. Kun hyvänkin säröpedaalin polkaisee päälle, se syö soundista ne kauniit heleimmät äänet ja soundi muuttuu aina vähän tunkkaisemmaksi. Crowther audio hot cake. Nimenomaan voxin kanssa kehitelty aikanaan. Parhaimmillaan minusta juuri aavistuksen rosolle menevän pikkusärön tuottamisessa, vaikka säätövaraa on reilusti pidemmälle. Säilyttää hyvin myös vahvistimen oman soundin. |
Broadcaster 25.11.2008 12:01:06 | |
---|
Crowther audio hot cake. Nimenomaan voxin kanssa kehitelty aikanaan. Parhaimmillaan minusta juuri aavistuksen rosolle menevän pikkusärön tuottamisessa, vaikka säätövaraa on reilusti pidemmälle. Säilyttää hyvin myös vahvistimen oman soundin. Hot Cake toimii kyllä Voxin kanssa hienosti, mutta ei sitä voi mun mielestä heleäksi sanoa. Aika rosoinenhan se on heti kun vähänkin gainia laittaa pedaalista. |
horsehead75 25.11.2008 13:38:54 | |
---|
Crowther audio hot cake. Nimenomaan voxin kanssa kehitelty aikanaan. Parhaimmillaan minusta juuri aavistuksen rosolle menevän pikkusärön tuottamisessa, vaikka säätövaraa on reilusti pidemmälle. Säilyttää hyvin myös vahvistimen oman soundin. Jees, komppaan hot cakea. Haeskelin omaan aiempaan Voxiini monet vuodet sopivaa OD:a ja HC oli oikea vastaus. Erityisesti tuo clean boost-ominaisuus on oikein mainio + luonnollista driveä löytyy laajasti.. When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. - Jimi Hendrix |
pekkaee 25.11.2008 19:23:28 | |
---|
Itse tykkään AC30 kanssa Xoticin BB Preampista norm kanavaan (toimii myös boosterina ja antaa flat-kanavalle eq-säätövaraa). Monen mielestä mieto OD, itsellänäni gainit noin klo 9 riittää mainiosti ja vielä jää runsaasti varaa treblen ja basson säätöön. Soittelen kyllä humpparikitaroilla, mutta uskoisin gainvaran riittävän yksikelaisillekin. Vekotin on true bypass elikkäs ei ainakaan minun mielestä tee saundeja tunkkaisemmaksi ellei niin halua. Data is not information. Information is not knowledge. Knowledge is not wisedom. Wisedom is not intelligence. Music is. (alunperin FZ:n ajatus) |
Jungleman 29.11.2008 12:50:21 | |
---|
Soitan pääasiassa Stratoilla Voxien kautta, joten arvata saattaa, että pidän heleästä ja "raikkaasta" soundista. Tuon yhdistelmän kautta, kun vielä saa soundiin vähän rosoa, se on siinä. Okei, vahvarin voi vääntää särölle luonnollisesti, mutta usein turvaudun kuitenkin olosuhteiden pakosta pedaalien apuun. Ongelma on siinä, että en ole löytänyt od-pedaalia, joka onnistuu säilyttämään soundin heleyden. Kun hyvänkin säröpedaalin polkaisee päälle, se syö soundista ne kauniit heleimmät äänet ja soundi muuttuu aina vähän tunkkaisemmaksi. Itselläni on käytössä Keeley TS9 Mod Plus, 80-luvun Ibanez ST9 Super TS, Japanin Boss SD-1 ja VS Jekyll&Hyde. Kaikki ovat mahtavia pedaaleja, mutta nyt kaveriksi tarvittaisiin pedaali, joka on transparentti ja lisäksi onnistuisi olemaan heleäsoundinen ja oikeastaan jäljittelelisi siis todella luonnollista od-soundia. Minä en soita Stratolla enkä Voxilla, mutta uskoisin tietäväni, millainen soundi on etsinnässä. Nuo luettelemasi pedaalit eivät varsinaisesti auta sen saavuttamisessa... OD-pedaaleja on tullut ja mennyt hirveä määrä, ja aina välillä olen kuvitellut löytäneeni parhaan mahdollisen. Monen vuoden ajan se oli Fulltone Full-Drive 2 FM, sitten taas usean vuoden ajan Banzai Fireball 2, sitten hetken aikaa Fulltone Full-Drive 2 Mosfet - nyt se on BJF Little Green Wonder (ja sen kaverina BJF Emerald Green Distortion Machine). Minä olen hurjan kranttu säröpedaalien suhteen. En siedä ylimääräistä kohinaa (paitsi häiriöfuzzeissa, joissa se kuuluu jopa asiaan), en siedä huolimatonta työn jälkeä... inhoan piirilevyyn kiinnitettyjä jakkeja, kytkimiä ja virtaliittimiä! Monta vuotta dissailin BJF-pedaaleja koska ne maksavat aivan järkyttävän paljon, ne näyttävät todella halvalla tehdyiltä JA koska niitä hypetetään kansainvälisillä nettifoorumeilla aivan suhteettoman paljon. Hyi hitto. No, sitten menin ja kokeilin Mad Professorin LGW -pedaalia (joka siis on tuon BJF:n sarjatuotantoversio). Huh huh. Näin valon. Siinä se olla möllötti vaatimattoman näköisenä, pienenä mutta painavana vihreänä möykkynä. Kolme potikkaa, käsittämätön soundi. Todella vaikea kuvailla. Ei tunnu järin järkevältä sanoa ääneen että pedaali ei varsinaisesti kuulosta miltään. Mutta niinpä asia on. Se ei lisää signaaliin juuri muuta kuin laajennettua dynaamista reaktiokykyä, alkuperäinen signaali pysyy käytännöllisesti katsoen samanlaisena kuin ilman LGW:ia. Pedaali ei kompressoi, pikemminkin ekspansoi... Lähdin kaupasta pois tyrmistyneenä. Samana iltana Torilla oli myynnissä alkuperäinen BJF LGW, ostin sen heti pois. EGDM on jokseenkin samanlainen, mutta hiukan kompressoiva ja siksi jotenkin... pyöreä. Erot ovat hyvin pieniä. Nuo Fulltonet ovat erinomaisen hyviä, samoin Banzai. Mutta BJF on jotain ihan muuta. Kannattaa kokeilla. Jos ylipäänsä kolahtaa, se kolahtaa lujaa. Todella lujaa. Olen varoittanut. Ugh. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Jungleman aiheutit mulle gasin. Jonkin aikaa ehdin luulla, että olen lähes absoluuttisen tyytyväinen mun nykyiseen kitarasaundiin, jossa särötän BB Preampilla Hiwattin nuppia. BB Preamp on periaatteessa yhtä lailla "väritön" (hyvä asia), mutta se kompressoi paljon. Oliskohan tuo LGW suora vastaus tähän ongelmaan.. Saisi säilytettyä sen Hiwattin ultimaattisen dynamiikan myös säröpuolella. |
Pertsa 03.12.2008 14:40:27 | |
---|
Paul Crowtherin Timmy tai TIM Overdrive tekee juuri tuon, mitä haet. Se ei korosta yhtään middleä, ei syö bassoja eikä treblejä, jollei itse niin halua. Toisin sanoen siinä on nerokkaat leikkaavat treble -ja bass-säätimet. Eli nolla-asenossa pitävät säilyttävät kaiken ylä -ja alapään soundissa. Sitten myötäpäivään käännettäessä leikkavat taajuuksia. Itsellä olleet nuo kumpikin laudassa muutaman vuoden, eivätkä kyllä ole lähdössä mihinkään. Tuo aikaisemmin ehdotettu Hot Cake on ihan miedoilla asetuksilla myös hyvä tuohon tarkoitukseen, mutta minulla se sai väistyä TIMin tulon jälkeen. Välillä on kuitenkin ehkä hieman ikävä Hot Caken tuhtia ja sustainikasta (mikä sana ;-)) drive-isolla soundia, joka minun mielestäni oli omalla tavallaan hienon kuuloinen varsinkin Telen tallamikin kanssa. |