Aihe: haitarin rytmikone
1
tuovnik
28.11.2008 14:13:17
olen kiinnostunut haitarin ns.rytmikoneesta,mitä haitarille pitää tehdä ja mitä laitteita/osia hankkia? mistä liikkeistä kannattaa kysellä? onko kellään kokemuksia?
humppahanuristi
28.11.2008 14:29:30

olen kiinnostunut haitarin ns.rytmikoneesta,mitä haitarille pitää tehdä ja mitä laitteita/osia hankkia? mistä liikkeistä kannattaa kysellä? onko kellään kokemuksia?

Vasen käsi?

Ilmeisesti nyt kuitenkin meinaat sähköistä rytmiä mukaan hommaan, joka seuraa myös soinnutusta.
Periaatteessa ne rytmit saa jostain rumpukoneestakin mutta siellä tulee sitten pelkät rumpukompit.
Midi on vissiin se mitä kuitenkin haet takaa.
Haitariin pitää asentaa midit eli laite, joka tunnistaa mitä ääntä painat ja se sitten sen mukaan elää. Tämän lisäksi sitten tietysti joku moduuli tai kosketinsoitin, josta ne äänet sitten varsinaisesti irtoaa ja toivottavaa tietysti olisi silloin olla siinä modulissa/kiippareissa myös se komppiosasto.

Toinen vaihtoehto on sitten nämä sähköhaitarit, esim. Rolandin FR-sarja. En ole tutustunut mutta joissain malleissa on kompitkin mukana.

Haitariin asennettavan midilaitteiston järkevyys on sitten toinen asia ja nykyhinnoista en ota kantaa.

Pienenä vinkkinä: minulla olisi kyllä 4äk. haitari, jossa midit. Pientä kontaktien putsausta ja johtojen parantelua vaatii toimiakseen luotettavasti (tämä siis vanhanaikainen lankakontaktilaite) midipuolen osalta mutta ei loppupeleissä olisi älyttömän hintainen.
Humpasta rautalankaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)