ravensoul 27.11.2008 23:58:39 | |
---|
Pitää muistaa ettei vika ole sulakkeessa eikä vika korjaannu vaihtamalla sulaketta. Kyllä ne sulakkeetki voi pelkkää vanhuuttaan hajoilla. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
poppamies 28.11.2008 10:23:15 | |
---|
Kyllä ne sulakkeetki voi pelkkää vanhuuttaan hajoilla. Hyvin epätodennäköistä että palaa jos sulake on oikean kokoinen ja tyyppinen. Mulla ei ole koskaan sattunut useamman vuosikymmenen aikana että ainoastaan sulake olisi ollut viallinen. G strings are for strippers! |
ravensoul 28.11.2008 15:20:10 | |
---|
Hyvin epätodennäköistä että palaa jos sulake on oikean kokoinen ja tyyppinen. Mulla ei ole koskaan sattunut useamman vuosikymmenen aikana että ainoastaan sulake olisi ollut viallinen. Onhan noita autoihin ja sähkötauluihin tullu vaihdeltua, vaikka mitään ei rikki olekaan. Ei se ohut lanka loputtomiin sitä virtaa kestä varsinkaan jos on kovin pienelle varalle mitoitettu sulake. Niin, siis lähinnä sen takia mainitsin asian, ettei ensimmäisenä kannata lähteä korjaamoon roudaamaan ennenkuin on edes kokeillu vaihtaa uutta. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
Tympee Huttunen 28.11.2008 16:38:02 | |
---|
Onhan noita autoihin ja sähkötauluihin tullu vaihdeltua, vaikka mitään ei rikki olekaan. Ei se ohut lanka loputtomiin sitä virtaa kestä varsinkaan jos on kovin pienelle varalle mitoitettu sulake. Niin, siis lähinnä sen takia mainitsin asian, ettei ensimmäisenä kannata lähteä korjaamoon roudaamaan ennenkuin on edes kokeillu vaihtaa uutta. Itsekin kerran koittaisin uudella 2A-sulakkeella, mutta jos vielä polttaa sulakkeen suosittelisin viemään korjaajalle. Kuten aiemmin mainitsin, noita Supergroupin Partridge-muuntajia saa kyllä etsiä kissojen ja koirien kanssa, jos menee sellaisen hajottamaan. Itse veikkaan, että putket ovat aikansa eläneet ja hajonnut pääteputki on vienyt sulakkeen mukanaan. Mahdollisesti myös yksi suojavastus sisältä hajonnut. Minun Laney oli melkein palanut poroksi, kun oli se vastus sulanut sisälle. Tony Iommilla oli ilmeisesti samanlaisia ongelmia. |
Vancet 28.11.2008 20:37:05 | |
---|
Nyt hehkuu putket, mutta ääntä ei kuulu? Ideoita? |
Nyt hehkuu putket, mutta ääntä ei kuulu? Ideoita? Ainakin yksi hyvä uutinen: Verkkomuuntaja on mitä luultavimmin ehjä. Toivon tosin kovin, ettei sinulla ole päätemuuntaja mennyt. Minulla kävi niin, että kun löin virrat päälle niin ei kuulunut kuin ritinää verkkomuuntajasta. Liian suuri sulakkeen ansiosta oli (luultavasti) sen toisiopuoli sulanut. Nyt en muista suoraan tuota kytkentää tuon suojavastuksen osalta, mutta toivon sen sallivan tuon putkihehkun sulaneenakin. Eli se ei vaikuttaisi itse hehkuun. Pakko kyllä sanoa, että arvosta vahvistinta niin paljon, että vie se korjaajalle. Vika voi olla hyvin pieni, mutta todella arvokas. Väärillä toimenpiteillä voit vahingoittaa vahvistinta todella pahasti. PS. Elektroniikka ja soitinrakennuspuolen gurut voisivat olla parempia auttamaan sinua. |
poppamies 29.11.2008 12:20:39 | |
---|
..Pakko kyllä sanoa, että arvosta vahvistinta niin paljon, että vie se korjaajalle. Vika voi olla hyvin pieni, mutta todella . Väärillä toimenpiteillä voit vahingoittaa vahvistinta todella pahasti... Ei tuolle "Vancetille" kannata saarnata. Rikkoo väkisin tuon vehkeen vielä kun haluaa "säästää"... G strings are for strippers! |
Vancet 30.11.2008 10:22:03 | |
---|
Ei tuolle "Vancetille" kannata saarnata. Rikkoo väkisin tuon vehkeen vielä kun haluaa "säästää"... No ei siitä nyt tuommosta kannata alottaa. Nuppi on huomenna menossa korjaukseen. |
Vancet 30.11.2008 19:46:39 | |
---|
Semmosta vielä, että kun tuossa on reikä: Output - Connect to power simulator only. Niin mitäs siihen on tarkoitus laittaa? |
Vancet 06.12.2008 19:58:48 | |
---|
Saatiin vika ihan kotona katottua. Eli 1 elektrolyyttikondensaattori löi läpi ja piti vaihtaa. Koitettiin vielä et onko mikään putki rikki ja otettiin kaikki irti. Kaikki toimi Mutta nyt ollaan laittamassa takasin. Pitääkö putket nyt biasoida? |