Aihe: Radikaali: aktiivimonitori.
1 2 3 4
Aki
10.11.2008 22:12:53

Eikös monitorin tarkoitus ole välittää sisääntuleva tavara värittämättä sitä mitenkään?

On.

Eikös kitaravahvistin ole instrumentti siinä missä se varsinainen soitinkin.

On. Siksipä suunnitellussa kalustossa onkin kitaravahvistimen muutokset tekevä laite.

Jos et tiedä mistä puhutaan ja mikä muiden tarve on, älä kirjoita vastausta. Jos kirjoitat, kirjoita jotain josta on edes jollekulle edes jotain hyötyä.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Fuu
10.11.2008 22:20:57
Miten nuo tech 21 power enginet toimii tässä käytössä? Kun nuo hyvät aktiivimonitorit on varsin kalliita, niin tuntuu että joudun sen idean hylkäämään. Nuo power enginethän on periaattessa kuitenkin pääte+kaappi yhdistelmiä eli niitä on vähän huono käyttää monitoritarkoitukseen kun signaali syötetään myös PA:han.
bfoc
10.11.2008 22:59:07 (muokattu 10.11.2008 23:08:36)
On. Siksipä suunnitellussa kalustossa onkin kitaravahvistimen muutokset tekevä laite.

Kunpa sen soittajan ja soittimenkin vois korvata mallintamalla jonkin tietyn klassikon tiettyä geneeristä mominaisuutta. Olisi yksi matemaattisesti mallinenttu Richie Blackmore-robotti, joka soittaisi keskimääräiseti yleisimpään setuppiin mallinnettua stratoa keskimääräiseti mallinnetun styrkan läpi. Sit olisi ihanaa, pitsi et entäs kun haluaakin keskimikin ja clean-kanavan käyttöön. Ei helv.

jos et tiedä mistä puhutaan ja mikä muiden tarve on, älä kirjoita vastausta. Jos kirjoitat, kirjoita jotain josta on edes jollekulle edes jotain hyötyä.

En mä paljoa tiedä, mutta sen ainakin, että se munuaisen näköinen punainen mokkula (tai Zoomi tms) kiinni suoraan PA:ssa ei aja samaa asiaa kun jos sitä käytettäis etusena esim pääteasteen kanssa. Tämänhän on tässäkin threadissa moni todennut ja silti vaan lisäkommentteja kaivataan.

Jos olet Joel Hallikainen, painu iskelmäpalstalle akustisen ja aktiivi-PA:n kanssa.

e-> Tässä threadissa joku tiesi jonkun jolla oli silläkin pääte ennen PA:ta ja homma toimi. Lisäksi pikaisesti laksin 2 tahi 3 PA:ta testannutta ja huonoksi havainnutta. Etkös itsekin suosittele ihan kitara vahvistinta sen PODin toveriksi?
sutiojrikellA
Aki
11.11.2008 11:18:20 (muokattu 11.11.2008 11:19:10)

Miten nuo tech 21 power enginet toimii tässä käytössä?

Olen odotellut niitä Musamaailmaan saapuvaksi jotta pääsis testaamaan. Paperilla kuulostaa hyvältä ratkaisulta.

niitä on vähän huono käyttää monitoritarkoitukseen kun signaali syötetään myös PA:han.

Joo, ei voi olla etusessa kajarimallinnus päällä. Mutta Behkun GDI-100 -DI-boksissa (39€ tms) on aika hyväsoundinen kaappimallinnos, sen voisi kytkeä siihen PA:lle menevään lakuun jos kajarimallinnus on POD:ista kytketty pois.

Kunpa sen soittajan ja soittimenkin vois korvata...

Vaan eipä voi. Sulla ei tosiaan tunnu olevan hanskassa tää mitä tässä haetaan kun pitää vertailukohteet hakea noin kaukaa.

Jos olet Joel Hallikainen, painu iskelmäpalstalle akustisen ja aktiivi-PA:n kanssa.

Arvaas mitä. Tämä palsta on tarkoitettu sekä rokin, iskelmän että jatsin soittajille. Jos kevyemmät genret aiheuttaa sulle tuollaisia näppylöitä, ehdotan että lähdet pois. Jos niikseen tulee, autan mielelläni Hallikaista valitsemaan laitteitaan.

Lisäksi pikaisesti laksin 2 tahi 3 PA:ta testannutta ja huonoksi havainnutta.

Joten mihin näitä sun kommentteja taas tarvittiinkaan?

Etkös itsekin suosittele ihan kitara vahvistinta sen PODin toveriksi?

Kitaralle tehty kaiutinelementti on olennainen osa omaa soittofiilistäni, mutta en minä sen takia voi esittää kysyjälle suosituksia. Jos hän saa itselleen parhaat soundit aktiivikaapilla, minä suosittelen että hän käyttää sitä.
efunkelist
11.11.2008 16:07:43 (muokattu 11.11.2008 16:08:29)

Mallarilla ja aktiivipömpelillä KYLLÄ SAA KÄYTTÖKELPOISET SOUNDIT.
On testattu.

No onko se "hyvä"?
Riippuu ihan mallintimesta ja siitä pömpelistä, käytetystä volumesta ja muusta mökästä sekä akustiikasta. Ja henkilökohtaisista mieltymyksistä, ihan niinkuin "aidoillakin" kamoilla. Kumpikaan ratkaisu ei ole välttämättä autuaaksi tekevä, kenties jollekin jokin setti on, mutta riippuu ihan siitä mitä haetaan ja sen mukaan koitetaan hommata työkalut.

Mutta missään nimessä kyseinen kombinaatio ei ole mikään oikopolku onneen. Mutta ehdottomasti se on yksi hyvä mahdollisuus.

Jälleen pätee wanha totuus: kokeilkaa omin korvin.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
bfoc
12.11.2008 20:34:45
Vaan eipä voi. Sulla ei tosiaan tunnu olevan hanskassa tää mitä tässä haetaan kun pitää vertailukohteet hakea noin kaukaa.
Tämä oli sen paragrafin pointti - se - juu. Ei ollenkaan se, jäljemmässä sanottu asia, ei.

Arvaas mitä. Tämä palsta on tarkoitettu sekä rokin, iskelmän että jatsin soittajille. Jos kevyemmät genret aiheuttaa sulle tuollaisia näppylöitä, ehdotan että lähdet pois. Jos niikseen tulee, autan mielelläni Hallikaista valitsemaan laitteitaan.
Auttaisit niitä Hallikaisia valitsemaan toisen ammatin mielummin.

Joten mihin näitä sun kommentteja taas tarvittiinkaan?
Eikös niitä tässä kyselty? Mihins sun mielipiteitä tarvitaan jos oot pelkkä jees-mies. Käy laittamaan joka threadiia vaan että kyllä - olette kaikki oikeassa joo. Tai laita allekirjoitukseen ni on nopeempaa, ei tarvii kirjoittaa sitä aina.

Kitaralle tehty kaiutinelementti on olennainen osa omaa soittofiilistäni, mutta en minä sen takia voi esittää kysyjälle suosituksia. Jos hän saa itselleen parhaat soundit aktiivikaapilla, minä suosittelen että hän käyttää sitä.
Tässähän kyseltiin ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä mallarista ja aktiivi-PA:sta. Kokeilleet dumasivat ratkaisun, jonka jälkeen haluttiin lisää mielipiteitä ja sä tuut höpisemaan että itse et tykkää moisesta, mutta sun puolesta saa sellastakin käyttää - fine fine.

Mitäs hyötyä siitä on että sä kirjoitat tänne et sun puolesta on OK käyttää noita, mutta itse et tykkää, kun kysytään sun mielipidettä niistä kamoista?
sutiojrikellA
efunkelist
12.11.2008 23:20:19

Mitäs hyötyä siitä on että sä kirjoitat tänne et sun puolesta on OK käyttää noita, mutta itse et tykkää, kun kysytään sun mielipidettä niistä kamoista?

Jotta sulla ois tekemistä kirjoittaa vastineita, lähinnä :)
Aki
13.11.2008 19:13:49

Auttaisit niitä Hallikaisia valitsemaan toisen ammatin mielummin.

En edes halua kysyä sun ammattia. Sitten joskus kun täytät 18 alat ymmärtää että jotkut haluavat tehdä asioita ja töitä joita sinä et.

Mihins sun mielipiteitä tarvitaan jos oot pelkkä jees-mies. ...

Mä olen aika kaukana jees-miehestä ja mun mielestä tällä foorumilla vain pieni osa kirjoittajista puhuu perusteltua asiaa. Kirjoitan vain niihin aiheisiin joihin koen mulla olevan hyödyllistä sanottavaa. Olisi mielestäni kaikille hyödyksi jos tätä periaatetta käytettäisiin laajemmin.

Täällä kysyttiin kokemuksia. Olen käynyt läpi tuon nimenomaisen kokeiluvaiheen, tiedän mitkä siinä ovat ongelmakohtia, omaan kokemusta erinäisistä kokoonpanoista ja tiedän mitkä ovat systeemin hyvät puolet. Riittääkö?
.

Mutta tämä taitaa mennä ihan turhan henkilökohtaiseksi oikeuttaakseen paikkansa julkisella palstalla. Haluaisitko jatkaa keskustelua pikaviesteillä?
bfoc
13.11.2008 19:51:42
En edes halua kysyä sun ammattia. Sitten joskus kun täytät 18 alat ymmärtää että jotkut haluavat tehdä asioita ja töitä joita sinä et.

Se on hyvä se - on. Ja heti kun sun nenäsi lyhenee sen verran ettet tunge sitä joka soppaan, ymmärrät että maailma olisi paljon parempi jos lahjattomat Silja Line -trubaduurit eivät täyttäisi sitä kuralla. Menisist sinäkin oikeisiin töihin.

Mä olen aika kaukana jees-miehestä ja mun mielestä tällä foorumilla vain pieni osa kirjoittajista puhuu perusteltua asiaa. Kirjoitan vain niihin aiheisiin joihin koen mulla olevan hyödyllistä sanottavaa. Olisi mielestäni kaikille hyödyksi jos tätä periaatetta käytettäisiin laajemmin.

No eipä siltä vaikuta että jeesmiehisyys olisi jotenkin väistyvä ominaisuus sinussa. Kuvitteletkohan sit olevasi jokin auktoriteetti, joka täällä käy hyväksymässä muiden ideat eri välineiden yhteensopivuudesta?

Sähän voisit perustaa ihan oman palstan, jonne kutsut vaan ne asiapitoiset kirjoittajat, niin voit niiden kanssa sit siunata muiden laitevalintoja salaa, niin ei tarvitse ahdistua siitä että joku on painokkaammin ilmeisen samaa mieltä sun kanssa kun sä itse.

Täällä kysyttiin kokemuksia. Olen käynyt läpi tuon nimenomaisen kokeiluvaiheen, tiedän mitkä siinä ovat ongelmakohtia, omaan kokemusta erinäisistä kokoonpanoista ja tiedän mitkä ovat systeemin hyvät puolet. Riittääkö?

Juu ei. Totesit että olet kokeillut, mutta et pidä. Käsittääkseni itse totesin saman asian kärjistetymmin, jonka jälkeen sulle tuli jonkinlainen kompleksi aiheesta.

Mutta tämä taitaa mennä ihan turhan henkilökohtaiseksi oikeuttaakseen paikkansa julkisella palstalla. Haluaisitko jatkaa keskustelua pikaviesteillä?

Henkilökohtaisuus on ollut ihan sinun puolellasi. Jos olisit älynnyt olla puuttumatta mielipiteeseeni, jonka itsekin myönsin jo kirjoitusvaiheessa kärjistetyksi, olisi koko savotta jäänyt jo pari sivua sitten.

Minulla ei ole mitään intressiä keskustella sinun kanssa tästä aiheesta täällä tahi pikaviestein. Lienisi muutenkin fiksuinta että kirjoittaisit vain omia mielipiteitäisi, etkä puuttuisi muiden kirjoitteluun. Tosin viihdearvohan siinä kärsii.

Joka tapauksessa mä häivyn tästä threadista, koska oma mielipiteeni edelleen kiteytyi tuohon ensimmäisen viestini kärjistettyyn luonnehdintaan.
sutiojrikellA
efunkelist
13.11.2008 20:07:54

Ajankuluksi tartun perinteiseen provoon kun odotan liitetiedostojen latautumista sähköpostiin... ;)

Se on hyvä se - on. Ja heti kun sun nenäsi lyhenee sen verran ettet tunge sitä joka soppaan, ymmärrät että maailma olisi paljon parempi jos lahjattomat Silja Line -trubaduurit eivät täyttäisi sitä kuralla. Menisist sinäkin oikeisiin töihin.
Mistä tiedät mitä töitä hän tekee? Mitä itse teet? On toki totta että maailma olisi parempi jos lahjattomat trubaduurit ei täyttäisi mestoja kuralla mutta onhan noita ammattitaitoisiakin trubaduureja! Nyt täytyy myöntää että en harrasta niin paljoa Silja Linea että osaisin tehdä millään tavalla perusteltavaa yleistystä heidän viihdeartistiensa laadukkuudesta.

No eipä siltä vaikuta että jeesmiehisyys olisi jotenkin väistyvä ominaisuus sinussa. Kuvitteletkohan sit olevasi jokin auktoriteetti, joka täällä käy hyväksymässä muiden ideat eri välineiden yhteensopivuudesta?
Kuvitteletko olevasi jokin auktoriteetti joka käy hyväksymässä täällä muiden kirjoituksia?

Sähän voisit perustaa ihan oman palstan, jonne kutsut vaan ne asiapitoiset kirjoittajat, niin voit niiden kanssa sit siunata muiden laitevalintoja salaa, niin ei tarvitse ahdistua siitä että joku on painokkaammin ilmeisen samaa mieltä sun kanssa kun sä itse.
Sellainen palsta on jo olemassa. Et vain tainnut itse siitä tietää... ;)

Henkilökohtaisuus on ollut ihan sinun puolellasi. Jos olisit älynnyt olla puuttumatta mielipiteeseeni, jonka itsekin myönsin jo kirjoitusvaiheessa kärjistetyksi, olisi koko savotta jäänyt jo pari sivua sitten.
Eikö juurikin tämä osoita että olet itse täysin henkilökohtaisella kannalla väittelyssä? Pari edellistä postaustasi ei juurikaan edusta kuin itseäsi!

Minulla ei ole mitään intressiä keskustella sinun kanssa tästä aiheesta täällä tahi pikaviestein. Lienisi muutenkin fiksuinta että kirjoittaisit vain omia mielipiteitäisi, etkä puuttuisi muiden kirjoitteluun. Tosin viihdearvohan siinä kärsii.
Ei mitään intressiä? Hyvin tuntuu keskustelu etenevän.
Mä sain tähän mennessä jo uploadit valmiiksi mutta kirjoitan nyt loppuun kun aloitin... En olekaan vuosiin kunnolla vääntänyt keskustelupalstoilla.

Joka tapauksessa mä häivyn tästä threadista, koska oma mielipiteeni edelleen kiteytyi tuohon ensimmäisen viestini kärjistettyyn luonnehdintaan.
Noooo. Älä ny oo tommone!
Mitä jos puhuttais lisää aktiivimonitoreista ja mallintavista? Tai muista vastaavista sovelluksista?

Ite oon harkinnu sellasta settiä että ois aito vahvari + axetrack isolaatiokaijutin josta signaali vedettäisin "talon mikseriin" sekä omaan aktiivimonitoriin. Noilla tulis sit vedettyä kotonakin. Ois samat soundit saatavilla kotona, keikalla ja äänityksissä. Treeneissä sitten perinteinen "lahkeenlepatin".
Aki
13.11.2008 22:50:51 (muokattu 13.11.2008 22:51:31)

Minulla ei ole mitään intressiä keskustella sinun kanssa tästä aiheesta täällä tahi pikaviestein.

Ai hemmetti. Sori, mä ymmärsin ihan väärin nää sun kolme viestiä jossa lainaat pelkästään mua.

Kyllä mä joudun kynsiä puremaan etten vastaa noihin viimesimpiin kommentteihin. Ne suorastaan kerjää nasevia kommentteja. Mutta palaan luonteeseeni jees-miehenä. Ootte kaikki oikeessa, tehkää mitä teette. Soitetaan kaikki Hallikaista.
_

Itse aiheesta. Hämmästelin joskus kovasti kun kuulokkeissa huonolta kuulostava ikivanha H&K kajarimallinnos kuulosti paljon paremmalta pienessä aktiivimonitorissa kuin POD 2.0. Veikkaan että aktiivimonitorit ja -kaapit ovat kuitenkin niin kaukana tarkkailumonitoreista ja kuulokkeista ettei perinteisessä mielessä hyvä kaappisimu ole paras vaihtoehto. Lisäksi aktiivien suuntauksessa oleva erilainen suuntaavuuden hajonta (matalien ja korkeiden taajuuksien välillä) on hyvin eri luonteinen avoimemmin ja sattumanvaraisemmin säteilevän kitarakaapin kanssa.

Tämä tekee laitteiden valinnan hyvin vaikeaksi, koska molemmista laitteista tulee esille epäolennaisuudet joihin muissa yhteyksissä ei ole panostettu lainkaan. Mutta sopiva laitepari saattaa toimia ihan hyvin ja huonoissa huoneissa paljonkin kitarakaappia paremmin. Tosin, suljettu 1x12" kitarakaappi on huoneongelmien suhteen jopa hyvinkin helppo.
gtrhead
14.11.2008 00:13:32
Aki,

Kertoisitko lisää ja perustelisit hieman mielipidettäsi aktiivimonitorin suuntaavuuden hajonnasta. Lähinnä kiinnostaa kun ajetaan valmiiksi prosessoitua signaalia aktiivimonitorin/-monitorien läpi, miten suuntaavuudessa on hajontaa matalien ja korkeiden taajuuksien välillä ja kuinka sen kuulet? Mitä tarkemmin ottaen tarkoitat tällä? Lisäksi, mitä tarkoitat kirjoittaessasi, että "kitarakaappi" säteilee avoimemmin ja sattumanvaraisemmin kuin aktiivimonitori/-monitorit? Tähän kaipaisin myös selkeitä perusteluita.

Lisäksi aktiivien suuntauksessa oleva erilainen suuntaavuuden hajonta (matalien ja korkeiden taajuuksien välillä) on hyvin eri luonteinen avoimemmin ja sattumanvaraisemmin säteilevän kitarakaapin kanssa.
efunkelist
14.11.2008 00:35:51

Hämmästelin joskus kovasti kun kuulokkeissa huonolta kuulostava ikivanha H&K kajarimallinnos kuulosti paljon paremmalta pienessä aktiivimonitorissa kuin POD 2.0.

No eihän tuo nyt niin ihime ole. Onhan keikkakajarit ja olosuhteet ihan eri maailmasta kuin tarkkailumonitorit ja huoneakustiikka... Ja äänenvoimakkuus. Soundillisesti, yksi parhaimpia keikkoja mitä oon soittanu oli seuraavanlaisella setupilla:

kitara -> digimallinnin -> H&K putkicombo. Huttukettua ei mikitetty vaan vedettiin sen "kaiutinmallinnetusta" ulostulosta piuha mikseriin. Toi redbox-soundi on mun mielestä kuiva ja ohut ja tuolloin käyttämässäni digimallintimessa oli melko tunkkainen ja muovinen soundi. Jotenkin ne kyllä summaantu keskenään tosi hyvin.

Otsikon alle sanoisin että aktiivimonitorista parempi, paras, vaihtoehto olisi se mallintaville suunniteltu päättäricombo.
rintapek
14.11.2008 00:40:27

Kertoisitko lisää ja perustelisit hieman mielipidettäsi aktiivimonitorin suuntaavuuden hajonnasta. Tähän kaipaisin myös selkeitä perusteluita.

Tota... tuo lienee kysymys, johon vaikka mä voin vastata, olematta kitaristi.

Jos haluat kuulla itsesi oman kitaravahvistimesi läpi, niin asiassa ei o vaihtoehtoa.
Mallintava etunen, josta piuha mikseriin ja siitä yleisölle voipi toimia vaikka kuinka hyvin. Humppa/huttu/bilebändeillä toimii tarpeeksi hyvin ihan pomminvarmasti.
Se aktiivimonitori taas, onko tarkoitettu pelkästään sille kitaralle, niinko combon korvikkeeksi ei varmastikaan tuommoisena toimi. Jos sieltä sit tulee laulut + muuta mitä ny on tarpeen, ni siinä kuulee oman soittonsa muun joukossa, mut ei se sit ole skittavahvistin. Jos tolla pärjää, ni vaihtoehto on hyvä. Jos ei, ni sit ei.

Eipä tuo nyt minust ole edes saundeista tinkimistä. Nykyleluista saapi kelpo saundia sinne yleisön korviin. Ei vaan kaikentyyppisessä soitannassa toimi sekään.
Jotkut pärjää korvanappimonitoreilla ja toiset ei. Samantyyppinen asia, olettaisin.

Se on minust jokseenkin yksinomaan hölmöä sanoa jotain tarvetta "Hallikaiseksi" tai "Ruottinlaivaksi". On meinaan melkomoiset kriteerit enneko tuommoista vetää. Sitä omaa taidetta nuokkarinnurkassa voipi vetää huomattavasti alhaisemmalla rimalla.
One kind of music only - the good kind
Aki
14.11.2008 09:46:45

Kertoisitko lisää ja perustelisit hieman mielipidettäsi aktiivimonitorin suuntaavuuden hajonnasta.

Mielelläni. On perusfysiikkaa että matalat taajuudet (esim alle 100Hz) säteilevät pallomaisesti joka suuntaan ja korkeat äänet ovat hyvin suuntaavia. Tämän takia kaiuttimen takana kuuluu mölinää muttei kihinää, ja subbarin elementti voi sojottaa mihin suuntaan tahansa. PA-kaiutin pyritään rakentamaan akustisesti kuolleeksi jolloin taakse ja sivulle ei säteilisi enempää kuin mitä fysiikan lait pakottavat. Tämä vähentää mm mikkikiertoa ja vuotoja ylipäänsä. Lisäksi diskantin suuntaavuutta laajennetaan torvisuuntaimella, jolloin saadaan lähes yhtenevä taajuusvaste paljon laajemmalle alueelle, jopa 60_.

Kitarakaiutin taas rakennetaan tarkoituksella resonoivaksi sekä mitoiltaan että materiaaleiltaan, ja sen on tarkoituskin soundata joltain. Laatikkomainen rakenne värähtelee jo itsessään luoden erinäisillä taajuuksilla erinäisiä määriä resonansseja eri suuntaan. Nämä summautuvat ja kumoutuvat itse elementistä lähteneiden äänten (ja huoneheijastusten) kanssa, jolloin soundi voi olla hyvinkin erilainen täysin sattumanvaraisissa paikoissa. Ylempi taajuusalue on sen sijaan ison elementin perusluonteesta johtuen äärimmäisen suuntaavaa. Avoimessa kotelossa tuo satunnaissuuntaavuus jatkuu reilusti ylemmille taajuuksille tehden soittotilasta hyvin olennaisen osan soundinmuodostusta.

Koska kukaan ei ikinä halua kuunnella kitarakaiutinta suoraan edestä, kuunneltavaksi päätyy pelkkiä sivusäteilyjä, heijasteita ja resonansseja. Aktiivimonitori käyttäytyy nimenomaan sivusta kuunnellessa vielä enemmän eri tavoin kitarakaappiin verrattuna kuin suoraan edestä, joten jo taajuus- ja vaihevasteet ovat jotain ihan muuta. Diggaako vaiko eikö, ei voi kukaan arvata, pitää itse kokeilla.

Diskantin suuntaavuutta hajottava beamblocker muokkaa kitarakaapin diskanttisäteilyä hieman PA-kaapin tyyliin laajemmalle alueelle. Minä tykkään, jotkut varmasti ei.
Karhukoira74
14.11.2008 09:53:42

Mitenkäs.....eli käytännössä kuinka yhdistetään ja onko järkeä? Ollaan bändin kanssa mietitty noitten monitoreiden hommaamista, lähinnä että ite kuultaisiin omia tekemisiämme muutenkin kun seisomalla combon edessä korva kiinni verkossa... Kuinka homma toimii kitara-multilankku/vahvarinohjain-vahvari(-aktiivimonitori?). Vai riittäskö tuohon systeemiin passiivinen?

Äänentoistoasioissa olen nimittäin torso....
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
Alphie
28.11.2008 14:48:36
Tuli mieleen tässä, kun luultavasti melko pian taloon on tulossa Line6 POD X3 Live niin ajattelin kysästä, että jos PA:n kautta reeneissä soittelee niin mitä kaapit tykkää, jos kitaran laittaa kiertämään niiden kautta?

Ajatuksena on testata, että pystyisikö sitä soittamaan pelkästään aktiivikaapin ja PODin kanssa hyvin tuollaista rock/metal musaa. Kokemusta on POD XT:n, päätteen ja kaapin yhdistelmästä, joka toimi mielestäni ihan hyvin, mutta silloin ei tullut kokeiltua PODia suoraan PA:han. Tosin kuulokkeilla saundit miellyttivät kovastikkin.
artha61
28.11.2008 19:40:12
Tuli mieleen tässä, kun luultavasti melko pian taloon on tulossa Line6 POD X3 Live niin ajattelin kysästä, että jos PA:n kautta reeneissä soittelee niin mitä kaapit tykkää, jos kitaran laittaa kiertämään niiden kautta?...

Saattaisi olla PA:n diskanttielementit vaarassa - toivottavasti suojaukset toimii (sulake tms.)
efunkelist
29.11.2008 00:28:14

Saattaisi olla PA:n diskanttielementit vaarassa - toivottavasti suojaukset toimii (sulake tms.)

pelkäisin tätä ennemmin jos kaiuttimiin ajettaisiin sähkörumpujen symbaalisoundeja, en usko että kitarasoundeilla diskantit hajoaa. paitti jos luukutellaan tehonkestojen äärirajoilla, silloinhan on ihan sama minkälaista signaalia sinne ajetaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)