Aihe: Jouluksi pedaalilautaa uusiksi.
1 2 3 4
Quill
28.11.2008 07:19:59 (muokattu 28.11.2008 07:27:17)
Jep, tuo vahvistin osaston päivittäminen on käynyt myös mielessä. Varmaankin Marshallin JCM 2000 voisi olla ihan hyvä?
Kitaran varmaan päivitän ensi kesän kesätyöstä saaduilla rahoilla.
Tuo särö nyt ainakin olisi ostettava, koska vanhani möin kaverille. Visualsoundin Jekyll&Hyde, Rat II (saisin tutulta halvalla), Fulltone OCD. Joku noista varmaankin.
Ja sitten toi pedalboard, kyllä mä luulisin, että se Rockcase varmaan mulla asiansa ajaisi, nimittäin ei mulla tule sellaista roudausta kuin teillä. Yleensä takakontissa tai takapenkillä.
Jaakko Hyvärinen
28.11.2008 07:46:49
Jep, tuo vahvistin osaston päivittäminen on käynyt myös mielessä. Varmaankin Marshallin JCM 2000 voisi olla ihan hyvä?

Minkälaista musiikkia sie soitat? Siitä se ainakin miulla lähtee. Ensin tarpeita vastaava vahvistin että on perussoundi kohallaan ja tavittavat säröt lähtee vahvarista. Sitä on sitten kiva boostailla vaikka tuolla OCDllä mehukkaisiin sooloihin.

Täytyy kuitenkin muistaa että kaikki pedaalit eivät kuulosta hyvältä kaikkien vahvistimien kanssa, oli se sitten vaikka 10 000€ vahvistin. Kun vahvistimen soundi on mieleinen, niin siihen on helpompi rakentaa mausteita päälle ja miettiä tarpeitaan.
Voitteko vetää jätkät jotenkin...Kliinimmin -rumpali
JuSu
28.11.2008 08:21:19
Ensin tarpeita vastaava vahvistin että on perussoundi kohallaan

Näin mäkin sen näkisin.

Jos Marshall -soundi on lähellä sydäntä, niin Soundsliveltä Englannista JVM2 50 W nuppi tulee kotiin n. 750 eurolla. Bändikaverille tuollaisen tilasi, väittäisin että on aika hyvin hinta/laatusuhde kohdallaan. Fiksusti suunniteltu ja hyväsoundinen peli, mitä keskiviikkona reeneissä arvioitiin.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
masterhat
28.11.2008 08:42:49 (muokattu 28.11.2008 08:43:51)
Kyllähän tuo ainakin ulospäin näyttää vitun hyvältä, tuo Juccizen lauta.
Ja varmasti myös kestäväkin.
Itselläni on sellainen tyyliin 20kg pedaalilauta kannen kanssa (oma kuva), joten roudaaminen ei ole kevyimmästä päästä. Jos olisin keikkaileva muusikko, joka joutuu roudaamaan paljon, ni varmaan tollanen kevyempi/pienempi kombinaatio oli vitun jees
'On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'
JuSu
28.11.2008 08:45:29
Kyllähän tuo ainakin ulospäin näyttää vitun hyvältä, tuo Juccizen lauta.
Ja varmasti myös kestäväkin.

Jep.

Toisaalta, ihan omiin mittoihin teetetyn pedalcasen saan kotimaiselta valmistajalta n. 150 eurolla. Punnitkaa itse tarpeenne.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
Y3J
28.11.2008 08:48:14
Itse kasasin vanhoista jalkarahin tapaisista viritelmistä pedaalilautoja, ovat vielä sopivassa kulmassa ja sisään saa upotettua jatkojohdon josta sitten virta ulos. Pedaalit kiinni 3M Dual Lockilla. Vielä pitäisi sopiva laukku tuolle ostaa/kasata. Missäs olisi laaja valikoima suht edullisia "roudauslaatikkoja"? Ostais vaan semmoisen ja laittaisi pehmusteita sisään, niin hyvä tulee.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
darrell
28.11.2008 09:11:17
Mutta, kun tälläisenkin setin ostaisi:

FULLTONE OCD 169 EUR
ERNIE BALL EB6180 VP-JR 118 EUR
MXR PHASE90 82 EUR
PEDALTRAIN TWO-HC 199 EUR

Niin aika paljon sitä hintaa jo kertyy.

Tämän tyylisessä setissä katselisin jo eBayn suuntaan.
Itse olen ostanut 4 kpl Fulltonen pedaaleja suoraan jenkeistä. Verrattuna esim. Thomannin hintoihin niin alle puoleen hintaan lähti (sis. kaikki kulut).
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
HeavyMachinery
28.11.2008 09:12:06

Kitaran varmaan päivitän ensi kesän kesätyöstä saaduilla rahoilla.
Tuo särö nyt ainakin olisi ostettava, koska vanhani möin kaverille. Visualsoundin Jekyll&Hyde, Rat II (saisin tutulta halvalla), Fulltone OCD. Joku noista varmaankin.
Ja sitten toi pedalboard, kyllä mä luulisin, että se Rockcase varmaan mulla asiansa ajaisi, nimittäin ei mulla tule sellaista roudausta kuin teillä. Yleensä takakontissa tai takapenkillä.

Älä koske tuohon JCM2000 , osta ennemmin JVM. Kyllä toi 2000 on aika kehno vertaisin lähes valvestateen.

Mitä Rockcaseen tulee niin jos haluat että se kestää niin anna olla osta ennemmin vaikka T.REX:n tonetrunk
http://www.thomann.de/fi/trex_tone_trunk_68_gigbag.htm
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
tuluppa
28.11.2008 10:35:00

Itselläni on sellainen tyyliin 20kg pedaalilauta kannen kanssa (oma kuva), joten roudaaminen ei ole kevyimmästä päästä. Jos olisin keikkaileva muusikko, joka joutuu roudaamaan paljon, ni varmaan tollanen kevyempi/pienempi kombinaatio oli vitun jees

Mulla vaihtuu hardcase ihan näillä sekunneilla pedaltrain2 soft caseen. Kyllähän tota kovaa keissiä omaan autoon kantelisi, mutta julkinen liikenne + halu ottaa pedaalit mukaan paikkoihin x, y ja z loikin yllättäen ihan eri tarpeet.

Ja Custom shop voisi tosiaan viilata noita pedaltrain-hintoja. :) 199 e vs. 99 e...
muumiii
opaa
28.11.2008 10:56:20
Aloittajalle: Jos haluat säästää rahojasi, nii sitten tämmönen: http://www.thomann.de/fi/gator_gpt_black_pedalboard_mit_bag.htm

Mulla on moinen ollut ahkerassa reenis ja keikka käytössä jo vuoden päivät, ei moitittavaa. Tämä on kompaktin kokoinen, katso vain että mitat riittävät sun pedaaleille. Kompastuskivenä voi tietysti olla pehmeä bag, mutta jos ei roudatessa heitä aina vahvistimien alle pedalboardia, niin no problem. Pakun perällä mun case on kulkenut aina ja homma toimii. Tietenkään pehmeä bag ei ole niin suojaava kuin kova laukku, kyllähän siinä haaverin sattuessa joku pedaalin kytkin voi kärsiä tms.

Musta tuntuu vaan hassulta maksaa huikeita summia laudasta.. Ja tätähän saa sitten 2x isompanakin jos se siitä on kiinni.
sepisti
28.11.2008 13:12:49
Jep.

Toisaalta, ihan omiin mittoihin teetetyn pedalcasen saan kotimaiselta valmistajalta n. 150 eurolla. Punnitkaa itse tarpeenne.

JuSu

Tätä mä just meinasin... Pedaltrain pussissa ja tohon hintaan case sit jos sattuu myöhemmin tarviimaan.

Mistä puljusta JuSu olet tohon hintaan saanut casen? Transitcase?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
JuSu
28.11.2008 13:51:12 (muokattu 28.11.2008 13:51:55)
Mistä puljusta JuSu olet tohon hintaan saanut casen? Transitcase?

SmartCase. Mullon samasta lafkasta nuppicase ja 1x12" kaapin case, suosittelen.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
kimurantti1
28.11.2008 14:36:38
Kyllähän 1-Spotiin saa jakopäitä. Siitähän lähtee 1700mA, eli etä sä sitä ainakaan muutamalla analogipedaalilla saa kyykkäämään.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
PeeJii
28.11.2008 14:41:07 (muokattu 28.11.2008 14:53:06)
Jompikumpi noista se varmaan olisi.

Ota samalla toi vähän isompi, jos rockcaseen päädyt. kun hintakin on melkein sama. Tila loppuu kumminkin :)

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm

Mulla on tommoinen. Kyllä se siistiä normikäyttöä kestää. Paitsi että ne kumitassut on huonosti kiinni.
darrell
28.11.2008 15:29:28 (muokattu 28.11.2008 15:33:33)
Kyllähän 1-Spotiin saa jakopäitä. Siitähän lähtee 1700mA, eli etä sä sitä ainakaan muutamalla analogipedaalilla saa kyykkäämään.

Line6:n jotku pedaalit hurisee pahasti, jos ne on samassa 1Spot muuntajassa.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
kimurantti1
28.11.2008 15:32:04 (muokattu 28.11.2008 15:51:57)
PeeJii:
Ota samalla toi vähän isompi, jos rockcaseen päädyt. kun hintakin on melkein sama. Tila loppuu kumminkin :)

Tästä voidaan olla montaa mieltä. :-) En mä ainakaan kaipaa lavalle mitään hirveää lentokenttää. Mulla itselläni on toisessa laudassa kuusi pedaalia ja footswitch, jotka mahtuvat hyvin pienempäänkin lautaan. Sellainen hirveä lentokenttä on myös ihan aikuisten oikeasti epäkäytännöllinen vähän pienemmillä lavoilla, joilla veikkaisin suurimman osan keikoista harrastuksen alkuvaiheessa kuitenkin olevan.

Mulla on pari tuollaista pienempää versiota, ja allekirjoitan myös kaiken paskan, jota Rockcasen laudoista on sanottu. Ne on oikeasti aika heikkoa tekoa. Mun pienempi lauta on käynyt suurinpiirtein 30 keikalla tässä vuoden sisään. Toinen samanlainen lisää, ja se on aivan raato. Jos käy kerran kuussa tai harvemmin keikoilla, niin en näkisi tarpeelliseksi investoida kalliiseen lautaan, mutta vähänkään aktiiviseen roudaukseen suosittelen kunnon lautaa. Sellaiset minäkin ostan, jos ja kun molemmat Rockcaset lahoaa.

darrel:
Line6:n jotku pedaalit hurisee pahasti, jos ne on samassa muuntajassa.

Näin oon mäkin kuullut. Aloittajalla ei kuitenkaan tainut olla suunnitelmissa ostaa Line6:n pedaaleja. Hintaisekseen 1-Spot on tosi hyvä laite, eikä vie yhtään tilaa laudassa. Jos jakopäät loppuu kesken, niin toisen 5-paikkaisen jakopään saa muutamalla eurolla. En välttämättä investoisi uuteen virtalähteeseen ellei hurinoita kummemmin tule, jos kerran 1-Spot muuten ajaa asiansa.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
opaa
28.11.2008 15:40:35

Tila loppuu lähinnä reenikseltä, keikkapaikoista ja autosta. Mitä niitä järkäleitä roudaamaan.
oksatboys
28.11.2008 15:59:05

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant.htm
Onkos kukaan testannut tuota. Hintaan nähden kiva kasa johtoja mukana.

Ja mites jos Joulupukki toisi TC Nova Modulatorin vätkytykset hoitamaan. Onko hintansa väärti, vai kannattaako hommata erikseen tremolo ja chorus?
ringmodulator piristää kummasti
sepisti
28.11.2008 16:18:35
Tästä voidaan olla montaa mieltä. :-) En mä ainakaan kaipaa lavalle mitään hirveää lentokenttää. Mulla itselläni on toisessa laudassa kuusi pedaalia ja footswitch, jotka mahtuvat hyvin pienempäänkin lautaan. Sellainen hirveä lentokenttä on myös ihan aikuisten oikeasti epäkäytännöllinen vähän pienemmillä lavoilla, joilla veikkaisin suurimman osan keikoista harrastuksen alkuvaiheessa kuitenkin olevan.

Ehdottoman samaa mieltä. Mä otin silloin tilatessani just vähän kasvun varaa...

Nyt ykkösvahvarin vaihtumisen jälkeen tilanne on se, että melkein pärjäisin kolmella pedaalilla.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)