jiiteera 27.11.2008 12:27:43 (muokattu 27.11.2008 13:15:05) | |
---|
Itse tilasin juuri pariviikkoa sitten Varimportista MBP 2.4GHz:n opiskelijahintaan 1400 eurolla. Pyysin tarkastamaan FW-piirin valmistajan ennen lähetystä ja TI:n piirihän sieltä löytyi. (Tuonhan saa selville kun käynnistäessä pitää pohjassa command + s.) EDIT: Ja tuo hinta oli siis sille vanhemmalle mallille.. |
tommiot 27.11.2008 12:32:15 | |
---|
Itse tilasin juuri pariviikkoa sitten Varimportista MBP 2.4GHz:n opiskelijahintaan 1400 eurolla. Pyysin tarkastamaan FW-piirin valmistajan ennen lähetystä ja TI:n piirihän sieltä löytyi. (Tuonhan saa selville kun käynnistäessä pitää pohjassa command + s.) Joo, mä taidan kyllä tehdä samoin. Kaverilta tuli kommenttia että MBP olis kuitenkin huomattavasti nopeampi. Oli kuulemma vierekkäin vertailtu... |
Conrad Lant 27.11.2008 12:48:06 | |
---|
Eli erot jää nyt sit siihen mekaaniseen kestävyyteen (muovi vs alumiini?) ja Firewire-väylään... Ja korttipaikkaan, jossa esim. allekirjoittaneella on kiinni magman pci-korttikotelo. |
flimtrick 27.11.2008 12:49:15 | |
---|
Joo, mä taidan kyllä tehdä samoin. Kaverilta tuli kommenttia että MBP olis kuitenkin huomattavasti nopeampi. Oli kuulemma vierekkäin vertailtu... Joo kyllä minäkin Pro:n ostaisin jos lähtee tolla hinnalla. |
Ze Kink 27.11.2008 12:58:44 | |
---|
Itse tilasin juuri pariviikkoa sitten Varimportista MBP 2.4GHz:n opiskelijahintaan 1400 eurolla. Pyysin tarkastamaan FW-piirin valmistajan ennen lähetystä ja TI:n piirihän sieltä löytyi. (Tuonhan saa selville kun käynnistäessä pitää pohjassa command + s.) Enpä muuten ole vielä omastani hoksannut tarkistaa, pitäisi varmaan. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
tommiot 27.11.2008 18:56:08 | |
---|
Itseasiassa mä taidan ottaa ton 2,5ghz mallin, kun siinä on tupla cache ja tuplamuistit näyttiksessä. Näyttäis olevan kuitenkin Macworldin testeissä ihan oikeesti hiukan nopeempi kaikessa. Case closed. Jos ENGLin ostaja ei tee ohareita niin maanantaina lähtee tilaukseen. |
Matsoni 27.11.2008 21:34:21 | |
---|
Kannattaa muuten ottaa huomioon, että jotkut interfacet ei skulaa combofirewirekorteilla, minkälainen käsittääkseni macbook prossa on. Mulla presonus firestudio toimii MPB llä ihan ok, mutta ei toimi jos laitat fw800 väylään kovon kiinni. |
Ze Kink 27.11.2008 22:26:03 (muokattu 27.11.2008 22:30:43) | |
---|
Kannattaa muuten ottaa huomioon, että jotkut interfacet ei skulaa combofirewirekorteilla, minkälainen käsittääkseni macbook prossa on. Mulla presonus firestudio toimii MPB llä ihan ok, mutta ei toimi jos laitat fw800 väylään kovon kiinni. Mutta ainahan voi laittaa Expresscardilla pari Firewireliitäntää lisää, tai sitten vaikka linkittää Presonuksen sen FW800 -kovon perään, jolloin sen pitäisi toimia ihan normaalisti. Uudella MBP:llähän tuo olisi pakko tehdä jommalla kummalla tavalla, ja normaalilla Macbookilla tuo ei olisi edes mahdollista, kun on vain yksi FW400 -liitin. E: Texas Instruments löytyi tästä omastakin MBP:stä, hyvä juttu. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Mutta ainahan voi laittaa Expresscardilla pari Firewireliitäntää lisää, tai sitten vaikka linkittää Presonuksen sen FW800 -kovon perään, jolloin sen pitäisi toimia ihan normaalisti. Uudella MBP:llähän tuo olisi pakko tehdä jommalla kummalla tavalla, ja normaalilla Macbookilla tuo ei olisi edes mahdollista, kun on vain yksi FW400 -liitin. Kyllähän sen kovon vois linkittää presonuksen perään Macbookissakin, ei siihen fw800:sta tarvita (vaikka ei leveemmästä kaistasta varmaan mitään haittaakaan ole) Ei vaan ole itsellä toiminut kummallakaan tavalla. Firestudio ei ole halunnut seurakseen mitään muita laitteita omassa MBP:ssa. Se taitaa olla firestudion ominaisuus eikä MBP:n vika. On Expresscard FW hankinnassa vaikka kyllä usbikin on ihan hyvin riittänyt toistaiseksi ainakin. |
Ze Kink 28.11.2008 20:12:19 | |
---|
Kyllähän sen kovon vois linkittää presonuksen perään Macbookissakin, ei siihen fw800:sta tarvita (vaikka ei leveemmästä kaistasta varmaan mitään haittaakaan ole) Ei vaan ole itsellä toiminut kummallakaan tavalla. Firestudio ei ole halunnut seurakseen mitään muita laitteita omassa MBP:ssa. Se taitaa olla firestudion ominaisuus eikä MBP:n vika. On Expresscard FW hankinnassa vaikka kyllä usbikin on ihan hyvin riittänyt toistaiseksi ainakin. Joo, paitsi tosiaan silloin ei saisi sitä kovalevyä FW800:n nopeudella, vaan ihan perusfirewirenä, mitä ilmeisesti tuolla leveämmällä kaistalla tarkoititkin. Veikkaisin myös, että johtuu Firestudiosta, ainakin muistaisin, että oman Presonus FP10:n manuaalissa varoiteltiin, että siihen ei voi linkittää kovalevyä. Omistan tosin muutenkin vain Usb:llä toimivan Lacien, joka on sekin riittänyt ihan hyvin. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
tommiot 05.12.2008 17:48:29 (muokattu 05.12.2008 17:49:17) | |
---|
2,5ghz (Early 2008 -mallinen) MBP tuli tänään postista. Siisti vehje tää on. Softaa ja äänikorttia odotellessa. EDIT: TI:n firewire-piiri tässä on vissiin, jos ymmärsin yhtään mitään niistä teksteistä mitä tulee kun boottaa painaen Command+S |