Aihe: Sävellys- ja sanoituskilpailu
1 2 3 4
Tankero
28.11.2008 10:16:08
No siis mä olen sekä Lady, että leijona. Lady on miesleijonan vaimo, eli kun mun mies on myös leijona, niin olen hänen ladynsa (en tosin osallistu muuten heidän toimintaansa, paitsi silloin, kun pyytävät laulaan). Itse kuulun sitten taas naisleijonaklubiin

http://www.lions.fi/district107-B/KirkkonummiNice/ (vähän keskeneräiset sivut)

Itse juuri sanoin, kun mietimme, että pitäisi järjestää "jalkautuminen" tuonne kylille ja kysellä ihmisiltä, mitä ne ajattelevat leijonien olevan ja mitä heidän tekevän, että pitäisi ensimmäisenä saada pois käsitys, että leijonat ovat näitä "hienoja, paremmin toimeentulevia, hyvin koulutettuja hienostoihmisiä". Jos näin olisi, niin miks ihmeessä mäkin olisin siellä. Ihmettelin sitä tosin viisi vuotta sitten itsekin, että miksi mua pyydetään mukaan.

No, ainakin meidän klubi on hyvin monipuolinen naisporukka, sekä ammateiltaan, että koulutukseltaan (kotiäitejä, "laulajia", lääkäreitä, opettajia) ja kaikki yhdellä ja samalla asialla. Yritetään järjestää jotain tarpeellista, mukavaa niille lapsille ja nuorille, jotka sitä tarvitsevat.

Nytkin esim. joulukonsertin tuotto menee vähävaraisten lasten auttamiseen sekä diabeetikkolasten hyväksi.

Ensi keväänä järjestämme viiden klubin kesken tanssiaiset, joiden tuotto menee k:nummelaisiin kouluihin
- Kiva-kouluprojektiin ( http://www.kivakoulu.fi/index.php?o … id=14&Itemid=133&Itemid=133) ja
- verso-projektiin http://www.ssf-ffm.com/vertaissovittelu/)

Koulujen valinnan mukaan jompaan kumpaan noihin. Lähinnä kai meidän kylän tapauksissa tuohon versoon.

Teillähän on kumalliset Leijonat. Täällä päin ne on juuri noita "parempia ihmisiä". Arvaappa onko esim Kantolassa pyydetty koskaan yhtään vasemmistolaista jäseneksi.
Humppajyrä
TiVe
28.11.2008 10:17:47
Teillähän on kumalliset Leijonat. Täällä päin ne on juuri noita "parempia ihmisiä". Arvaappa onko esim Kantolassa pyydetty koskaan yhtään vasemmistolaista jäseneksi.

Jep...juuri näin...maakunnissa ne on "herrakerhoja".
En laita tikkuaristiin ku soitan rideen.
kuunsirppi
28.11.2008 10:20:29

Me ollaan kato nykyaikasia leijonia, jotka hyväksyy mukaan kaikki ihmiset, jotka ovat aktiivisia ja haluavat tehdä tätä hyväntekeväisyystyötä.
Ammattia, poliittista kantaa, uskontoa, tai niiden puutetta ei katsota millään lailla. Ei eduksi, eikä haitaksi.
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
walttoni
28.11.2008 10:23:54
Me ollaan kato nykyaikasia leijonia, jotka hyväksyy mukaan kaikki ihmiset, jotka ovat aktiivisia ja haluavat tehdä tätä hyväntekeväisyystyötä.
Ammattia, poliittista kantaa, uskontoa, tai niiden puutetta ei katsota millään lailla. Ei eduksi, eikä haitaksi.

Tuo menee kyllä osastoon: Uskoo kuka uskoo.
COVS2.
kuunsirppi
28.11.2008 10:23:58
Jep...juuri näin...maakunnissa ne on "herrakerhoja".

Joo, on varmaan vielä nuo vanhat herraklubit aika vanhoillisiakin. Kyllä tämä meidänkin kylän miesklubi oli vajaa viisi vuotta sitten vielä aikalailla sellainen jäykkä klubi, mutta meidän isäntä ja pari muuta "nuorempaa", jotka pyydettiin siihen mukaan, ovat tehneet siellä aika radikaaleja muutoksia ja nykyään ne on kuulemma jo ihan viihtyisiä ja mukavia ja paljon rennompia iltoja ja tapahtumia.

Keski-ikä noissa vanhoissa klubeissa saattaa monta kertaa olla aika korkea, mutta esim. tässä meidänkin klubissa on aika paljon nuoriakin rouvia mukana ja koko ajan tietysti pitäisi saada nuorempia mukaan, että tämä meidänkin klubi kohta "mummoudu". Nuorilla taas on uusia, raikkaita ideoita, eikä heidän kanssaan voi tehdä töitä samalla lailla, kun noissa klubeissa, jotka on perustettu vaikka 40 vuotta sitten ja joissa keski-ikä on about 70 vuotta :o/
kuunsirppi
28.11.2008 10:24:29

Meillä on näin. Mä _tiedän_
walttoni
28.11.2008 10:25:35
Meillä on näin. Mä _tiedän_

Aika harvinainen. Matemaattinen poikkeus.
COVS2.
kuunsirppi
28.11.2008 10:26:23
Aika harvinainen. Matemaattinen poikkeus.

"poikkeus" vahvistaa säännön ;o)
Tankero
28.11.2008 10:35:56 (muokattu 28.11.2008 10:36:07)

Komp Komp
Humppajyrä
Tankero
28.11.2008 10:36:35
"poikkeus" vahvistaa säännön ;o)

Silti, uskoo kuka uskoo.
Humppajyrä
kuunsirppi
28.11.2008 10:43:19
Silti, uskoo kuka uskoo.

Kyllä kyllä! Kaikilla saa olla oma mielipide ja jokaisella saa olla vieläpä vahva tunne siihen,että se oma mielipide on oikein (ainakin niin kauan, kunnes todistetaan se vääräksi),,,,toisaalta, onko olemassa "vääriä" mielipiteitä. Ne on vaan erilaisia, kun jonkun toisen mielipiteet.

Eikös sitä siinä isossa kirjassakin sanota, että jokainen olkoon vahva uskossaan. Jokainen saa sitten taas tulkita sen ihan omalla tavallaan. Mä meen nyt keittään aamukaffeet ja istuun hetkeks tonne soffalle, kuunteleen inkkarimusaa ja "tyhjentään pääni", eli mun oma päivän rentoutushetkeni ;o)
baron
28.11.2008 10:52:14

Joo, on varmaan vielä nuo vanhat herraklubit aika vanhoillisiakin

Mulle tulee ensi vuonna 40 vuotta täyteen leijonana ja kyllä ainaskin mä oon ollut koko ajan vanha arvokas herra ja tietenkin oon vanhoillinen, ajattelen samoin kuin 40 vuotta sitten.
half
28.11.2008 11:00:03
Mulle tulee ensi vuonna 40 vuotta täyteen leijonana ja kyllä ainaskin mä oon ollut koko ajan vanha arvokas herra ja tietenkin oon vanhoillinen, ajattelen samoin kuin 40 vuotta sitten.

Soitat kai kuitenkin paremmin kuin 40 vuotta sitten?
COVS jäsen N:o 5
Hönkä-Henkka
28.11.2008 11:14:09
Mä lopetin viiden vuoden jälkeen, kun aktiviteetit alko mennä kaikki Rotary-tyylisiksi. Vanhat isännät päättivät, että maksetaan vaan omasta pussista, ei tässä ehdi nyt mitään tekemään.
Sen jälken aloin keräämään rahaa köyhälle soittajalle, tosin huonolla menestyksellä.
Johannes kurkunkastaja
28.11.2008 11:29:54
Ihmiset ovat leijonia toisilleen...vaiko susia?
En minä tiijä.
kuunsirppi
28.11.2008 11:38:38
Mites se biisi, missä lauletaan: ...toisaalta rakastan sitä hetkeä, jolloin kaksi leijonaa makaa sängyssä raukeina...

Meillä toi biisi on meidän omana tunnusbiisinä kotona :o)))
baron
28.11.2008 11:58:09

Soitat kai kuitenkin paremmin kuin 40 vuotta sitten?

Tietenkin, mun ura on nousujohteinen. Kun tarpeeksi alhaalta aloittaa, vain yksi suunta on mahdollinen.
KoskPaavo
28.11.2008 12:16:13
Tietenkin, mun ura on nousujohteinen. Kun tarpeeksi alhaalta aloittaa, vain yksi suunta on mahdollinen.

Tuo sopisi monen allekirjoitukseksi, myös minun.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
28.11.2008 13:51:02

Niin pitääkin!
On ihan hyvä olla sen verran "konservatiivi" ..tietyissä asioissa.
Sitten taas toisissa asioissa voi olla hyvinkin "edistyksellinen", esim. sähkörummut :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)