Aihe: Kantapään avulla toteutettava tuplaisku
1 2
Mikko A
16.02.2004 23:45:36
Sitä pedaalia ei varsinaisesti tarvitse polkaista kantapäällä ollenkaan. Siinä polkaistaan 2 kertaa peräkkäin ihan varpailla, mutta sellasella ovelalla heilahtavalla liikkeellä.

Hmm. Tuo vaikuttaa jo siltä miten minä sen joskus teen. Eli siis pidetään aluksi jalkaa kokonaan siinä pedaalin päällä ja sitten polkaistaan sillai löysästi vain kantapäällä. Ensimmäinen isku tulee kun kantapää nousee ja samalla päkiä painaisee nuijan kalvoon. Toinen isku tulee kun päkiä kantapääiskun jälkeen "lennähtää" takaisin pedaalille. Tuo tosin ei kyllä ainakaan meikäläisellä onnistu kauhean jäykällä ja vastahakoisella spedukalla.

Mulla on myös semmonen toinen hieno tekniikka tuplaiskuun jota tulee kyllä useimmiten käytettyä. Se menee jotenki silleen, että polkaisen ensin jalka poikittain vasemmalle kääntyneenä ja heilautan sen siihen takas suoraan niin tulee toinen isku. Tuo tulee mulla ihan luonnostaan, en oo sitä koskaan opetellut. Ja se vielä toimii. Pitemmän päälle se on vain aika raskasta.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
kurpiainen
17.02.2004 02:27:48
mä soitan tuplaiskut basarille vähän samalla tavalla ku käsillä doublestroke rollin. Eli siis tokaan iskuun aksentti ja kantapäät ylhäällä. Paitsi kyllähän se kantapää tokalla iskulla vähän koskee pedaaliin.. tän oon todennu ehottomasti parhaaks tavaks omalle kohdalle mut vaati kovaa treenii ennenku toimi..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)