Aihe: Millä mielellä keikalle viikonloppuna?
1 2
isojussi
15.02.2004 13:23:13
Mika hyvä!Jätä ne vittumaiset päivätyöt ja rupee oikeaksi soittajaksi,vai eikö kiinosta käydä keikoilla selvin päin???

Mä tein ton ratkasun - tavallaan, sillä duuni oli ihan kiva ja työkaverit mukavia - parhaan työkaverin kanssa pidetään edelleenkin yhteyttä.

Ongelma mulla duunissa oli, että tiesin, ettei se ollut mun "kutsumusammattí" vaikka siitä tosiaan tykkäsinkin.

Enpä oo ratkaisuani katunut, vaikka se taloudellisesti ehkä jonkun mielestä tyhmä olikin. No onneks vaimo saa kohta duunia...:-)

Jotkut soittaa työkseen,jotkut huvikseen,miettikääpä SITÄ!!

Mä pyrin tekeen tätä niin, että soitan työkseni, mutta nautin siitä (en meinaa, WW ettet sinäkin nauttisi). Mä oon kohteliaasti kieltäytynyt kunniasta päästä kosketinsoittajaksi erään erittäin tunnetun iskelmätähden bändiin. Tarkoitus on pystyä elättämään itseni ja perheeni freelancerina - ja näill' näkymin se tuntuu onnistuvan.

Tänään roudaus klo 19,soitto 21-02.30,säestyskeikka kippolassa,ihan jees,matkaa n.15 km,kotona jo puolneljä,eikä huomenna kankkusta!

Yks hienoimmista asioista on ollut se, että voi kunnolla valmistautua joka keikkaan päivällä. Treenata jotain biisejä ja juttuja. kerätä romppeet kasaan rauhassa jne...

Huvittavinta on se, että huolimatta hyvätäkään valmistautumisesta, jannittävät keikat yhtä paljon, kuin ennenkin - mikä ei liene paha asia.
Osta mut - ma olen kaupan!
WanhaWetäjä
15.02.2004 14:59:12 (muokattu 15.02.2004 15:00:09)

Mä pyrin tekeen tätä niin, että soitan työkseni, mutta nautin siitä (en meinaa, WW ettet sinäkin nauttisi). Mä oon kohteliaasti kieltäytynyt kunniasta päästä kosketinsoittajaksi erään erittäin tunnetun iskelmätähden bändiin. Tarkoitus on pystyä elättämään itseni ja perheeni freelancerina - ja näill' näkymin se tuntuu onnistuvan.

Hyvä niin!Kyllä mäkin toki soittamisesta tykkään,mutta kun tämä "normaali"tanssikuvion tietyt jutut tuntuu varsinkin kippoloissa koko ajan menevän persmäkeä alas...siinä mielessä tuo freelanceriksi ryhtyminen puoltaa kyllä paikkaansa.

Esmes eilisellä keikalla(tuuraus/basso)soittopuoli oli jees,oli säestys ja ok mapit,säestettävä ihan jees "Pirjo,"paikka ok ja jengiäkin oli,MUTTA kaikki muu osasto,tälläset pikkuasiat kuten että bändi saa vain vettä ilmaseks,kahvikupponen/limu 50 c ja tätä rataa...no ruoka oli jees!

Ja ennenkaikkee roudaus keikan jälkeen!Ennen sai roudata lastaussillalta rauhassa,nyt joutu roudaan pääovesta kännisten n18v. turakaistenalkujen seassa,jotka pyörivät jaloissa sekaisina viinasta ja osa varmaan jostain muustakin!

Mutta kun nämä huonot puolet unohtaa,niin homma meni kuitenkin ns. plussan puolelle,lyhyt matka,soittoaika ok,ruoka ok,liksa ok!
isojussi
15.02.2004 15:46:09
Hyvä niin!Kyllä mäkin toki soittamisesta tykkään,mutta kun tämä "normaali"tanssikuvion tietyt jutut tuntuu varsinkin kippoloissa koko ajan menevän persmäkeä alas...

Joopa... Siinä mielessä mä tosin oonkin vähän jäävi moneen muuhun verrattuna, kun varmaan 99% keikoista on yksityistilaisuuksia. Niissä moni homma kääntyy helposti juuri aivan päivastaiselle tolalle:

- Oothan saanu syömistä?
- Oothan saanu juomista?
- Otatko konjakkia?
- Pidä vaan välillä taukoo, että jaksat...
- Kyllä vedit hyvin, oikein erityiskiitos....

Tämmönen ujo maalaispoika meinaa välillä vallan punastua moisesta soittajan hyvänäpitämisestä....

Kuppilakeikoilla ei paljon pelimanniin kiinnitetä huomiota - mutta kuten sanoin, ei tällä kuppilakokemuksella paljon tehdä yleistyksiä. Vähän tuntuu, että lokeroisin seurojen järjestämät yleiset tanssitkin tonne yksityistilaisuusosastolle
Osta mut - ma olen kaupan!
Voxauttaja
15.02.2004 16:33:26
Kuka lähtee keikalle viikonloppuna, ja millä mielellä?
Meillä oli ravintolakeikka viime perjantaina. Soitettiin mitä haluttiin ja yleisö tykkäs.
Kysyisinkin tässä samalla. Saatteko soittaa sitä mitä haluatte, vai soitatteko sellaista mitä 'kuvittelette' yleisön kaipaavan. En suinkaan tarkoita ettei saisi soittaa humppaa jos se sattuu olemaan soittajankin mielimusaa.
Lähinnä haen tuollaista teidän mielekkyys kerrointa. Oma vakaamukseni on ettei välttämättä tartte tarjota sellaista 'sillisalaattia' vaan pitää jonkunlaisen linjan. Minusta alkaa ne ajat olla ohi kun oli pakko olla tangoa,humppaa, valssia j.ne. Väki varsinkin ravintoloissa on valistunutta ja minusta tuntuu että riittäisi tuollainenkin jako että on slowareita ja rokkia. Eikai kukaan kaipaa mitää hyppypolkaa?

Juttuhan on niin, että soitti mitä hyvänsä, niin aina joku on tyytymätön ja valittaa. Kaikkia ei voi miellyttää. Yhtä hyvin siis voi soittaa sitä mitä itse tykkää niissä rajoissa, että keikan tilaajan mielestä on soitettu sitä mitä on tilattu.
Tankoprinssi
15.02.2004 17:13:01

Noh! Täytyy vissiin "pläjäyttää" munkin tänne joku kannaotto. Meikäläisen harrastaja (ja aion pysyäkin) kokemuksella ravintolakeikat ja yksityiskeikat on tosiaan aivan "eri maailmasta". Yksityiskeikoilla (joita pääasiassa teemme) on tosiaan meno tuollaista Iso-Jussin mainitsemaa ja kehutaan yleensä niin että maalaispoikaa ujostuttaa. Ravintolahomma on sitten mielestäni sieltä ja SYVÄLTÄ. Joten nostan todella korkealle pipoani niille jotka sitä tekevät ammatikseen (en kuitenkaan ns. "nimibandeille") vaan aivan tavallisille tanssibändeille. Kokemukseni on niistä hommista sen verran negatiivista. aina siellä on joku tiukkapipo "kello-kalle" kasomassa että soitetaan varmasti tasan 45 minsaa ja tauko kestää tasan 15 min. Siis se on oikein stressaavaa sekuntipeliä, en ole vastaavaan vielä joutunut muissa töissä kokemaan vaikka olen ollut kellokorttia käyttävässä tehtaassakin mutta sielläkin löytyi joustoa. Ja sitten vielä nämä kahvin maksamiset, 6-7 settiä, loppuu 03.30 jne.. Kyllä siellä tulee leppoisaa hääkeikkaa ikävä, joissa tuntee tällaiset harrastajabändiläisetkin olevansa suosittuja.

Kevennyksenä vielä tämän vuodatuksen päälle tuosta suosiosta. Nimittäin meidän entisen rumpalin anoppi oli suosituin ihminen, jonka minä olen tavannut. Hän oli niin suosittu, että hautajaisissakin piti nostaa kolme kertaa uudelleen ylös, kun ei meinannut aplodeista tulla loppua. Siinä oli encorea kerrakseen
Martso
15.02.2004 17:32:12
Eilen viis ja puol settiä: 20:00-01:30. Ei tunnu missään, oli nimittäin niin luksusta olla "orkesterin taukotilassa". Kun paikka oli tämmönen tyypillinen "vanhakunnon", niin ruoasta ei ole tietoakaan, ei harmittanu: Koko ajan tuli kahvia, virvokkeita, hyviä voileipiä, suklaahyvää, viineriä ja -piste i:n päälle- vasta paistettu, oikeaoppinen pannukakku, itetehdyllä omenaahillolla!!! :) Kyllä nuori soittotopi oli onnellinen!
Tankoprinssi
15.02.2004 18:25:59

Mutta tietääkseni (paljastui silloin Isabella jutussa) niin sähän Martso ootkin nimibändissä (ja hyvässä sellaisessa). Tosin toi oli yllätys, että tekin vedätte 5 ja puoli settiä. Mä oon luullu, että se on nimibändeillä 3 settiä kyllä max. ja yleensä vaan 2 settiä. Teidän bändi on muuten eka minkä meikäläinen on nähnyt keikalla. Vuosi oli muistakseni 1970 tai 1971 juhannusjuhlat ja bändi soitti bussin katolla, siinä oli ainakin muistaakseni sellaisia hemmoja kuin nätsi, pörrö (sellaine hirvee pörröpää ja pitkä "navettatakki" päällä). Meikäläinen oli "vaahtosammuttajan" kokoinen mutta silloin heräsi mielenkiinto bändihommiin. En tiedä olitko itse mukana (tuskin) mutta kiitos kuitenkin teille.

Ps. Vieläkö se "mannerheimi" on siellä isossa laatikossa? Ja lukeeks bussin takana: "Hullujen kuljetus"
KoskPaavo
15.02.2004 18:54:21
Martso, vieläkö Niämisen Masa on kehissä?
Soittaja selviää aina.
Neljä Ruuvia
15.02.2004 19:25:03
Mikähn bändi on kyseessä kun noista ei vielä tunnistakkaan :-)
Martso
16.02.2004 00:59:24
Mutta tietääkseni (paljastui silloin Isabella jutussa) niin sähän Martso ootkin nimibändissä (ja hyvässä sellaisessa). Tosin toi oli yllätys, että tekin vedätte 5 ja puoli settiä. Mä oon luullu, että se on nimibändeillä 3 settiä kyllä max. ja yleensä vaan 2 settiä. Teidän bändi on muuten eka minkä meikäläinen on nähnyt keikalla. Vuosi oli muistakseni 1970 tai 1971 juhannusjuhlat ja bändi soitti bussin katolla, siinä oli ainakin muistaakseni sellaisia hemmoja kuin nätsi, pörrö (sellaine hirvee pörröpää ja pitkä "navettatakki" päällä). Meikäläinen oli "vaahtosammuttajan" kokoinen mutta silloin heräsi mielenkiinto bändihommiin. En tiedä olitko itse mukana (tuskin) mutta kiitos kuitenkin teille.

Ps. Vieläkö se "mannerheimi" on siellä isossa laatikossa? Ja lukeeks bussin takana: "Hullujen kuljetus"

Mikäs sitte on nimibändi onki toinen juttu. Jos aikoo Suomessa leipänsä soittamalla ottaa, joutuu/saa tehdä töitä laidasta laitaan: kapakkaa, tanssipaikkaa, yksityis/firmoja, laivoja. Yhtä paljo sitte vaihtelee nuo työajat, keikan mukaan mennään. Ja kun ei pidä liian korkeeta profiilia itestään (esim. "mehän ei soiteta ku vaan 1½settiä"), niin töitä riittää.

Enpä ollu mukana vielä tuolloin, synnyinki vasta 8 vuotta jälkeen. Bussiki on nykyään jatkettu 609 :) Että tähän malliin.
KoskPaavo
16.02.2004 07:42:38
"Mikähn bändi on kyseessä kun noista ei vielä tunnistakkaan :-)
"

Kyllä se sellaiseen kahjoiluun ja hulluuteen liittyy... Eikö vaan.
Soittaja selviää aina.
Neljä Ruuvia
16.02.2004 08:34:45
"Mikähn bändi on kyseessä kun noista ei vielä tunnistakkaan :-)
"

Kyllä se sellaiseen kahjoiluun ja hulluuteen liittyy... Eikö vaan.

Ei oo vieläkään tullu selväks...Alleviivatkaa että KAIKKI varmasti tajuaa ja kaveri ja bändi on sen jälkeen täällä leimattu...
M.i.k.key
16.02.2004 10:41:01
BINGO, Mä ainakin tiedän jo ittekseni mutta enpä sitä paljasta!
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Heikki L.
16.02.2004 11:19:13

BINGO, Mä ainakin tiedän jo ittekseni mutta enpä sitä paljasta!

Ja tämän kierroksen kahvipaketti menee herralle Mikkey!!! Aploodeja!
Shack!
vanhami
16.02.2004 14:26:08
Mika hyvä!Jätä ne vittumaiset päivätyöt ja rupee oikeaksi soittajaksi,vai eikö kiinosta käydä keikoilla selvin päin???

Jotkut soittaa työkseen,jotkut huvikseen,miettikääpä SITÄ!!

Tänään roudaus klo 19,soitto 21-02.30,säestyskeikka kippolassa,ihan jees,matkaa n.15 km,kotona jo puolneljä,eikä huomenna kankkusta!

Heti, kun menet sanomaan, että vedän / vedin keikalla nupin turvoksiin, leimataan amatööriksi ja juopoksi.

No rajanveto on suhteellinen käsite, mutta sanottakoon, että viime vuoden keikoilla otin yhdellä kuppia. Tutun sakin häät tuolloinkin oli kyseessä. muutoin, kun etupäässä minun autolla ollaan liikenteessä ajan mennen tullen.

Se montako keikkaa vdin viime vuonna on ihan eri juttu, enkä sitä täällä mainosta, mutta sanottakoon, että enemmän vedin keikkaa kuin kuppia koko vuonna.

Mika
vanhami
16.02.2004 14:28:23
Mika! Jätetäänkö päivätyöt ja aletaan tekeen kimpassa keikkoja, kun mun porukka taitaa kanssa enemmän haluta tehdä näitä viikonloppujuttuja?

Suunnitelmissa on ja passaapi hyvin. Voisin saada homman kannattamaan pienellä lisäpuuhastelulla soittohomman lisäksi.

Päivätyössä on herkkuna kyllä säännöllinen palkka, mutta mulle kävisi hyvin jonkinlainen koodaushomma ym lisäksi.

pelkän keikkailun varaan ei liene kenenkään kannata alkaa laskemaan.

Mika
Tankoprinssi
16.02.2004 18:06:58

Paljastin ehkä jo liikaa mutta sovitaan, ettei täällä aleta ketään tai mitään sormella osoitteleen, joten ne jotka bändin tunnistivat pysykööt vaiti.
Martson puolesta vastaan vielä, ettei oo Näkymätön Niäminen enää kehissä.
Jussi Guitar
18.02.2004 11:17:59
Ny täytyy kyl sanoo et tänä viikonloppuna ei huvittaisi oikee lähtee, edellisestä vapaaviikonlopusta on jo liian kauan.

No keikasta tulee kuitenkin helvetin hyvä ja naisetkin muhun taas rakastuu, joten eiköhän sinne keikalle taas kuitenki lähetä prkle.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
M.i.k.key
18.02.2004 12:47:11
Ny täytyy kyl sanoo et tänä viikonloppuna ei huvittaisi oikee lähtee, edellisestä vapaaviikonlopusta on jo liian kauan.

No keikasta tulee kuitenkin helvetin hyvä ja naisetkin muhun taas rakastuu, joten eiköhän sinne keikalle taas kuitenki lähetä prkle.

Sääli että joudut lähtemään. Kivahan se on kotona veistellä mutta onhan se ihan eri homma jos naisia on.
Mukavaa jos keikkakin menee hyvin. Muista kuitenkin nöyryys, muuten saattaa käydä niin että siellä on pelkkiä miehiä ja kamat hajoilee ekassa biisissä. En tahdo maalata piruja seinille kuitenkaan, onnea matkaan
My name is Baron, M.i.k.key Baron
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)