Aihe: Sävellys- ja sanoituskilpailu
1 2 3 4
kuunsirppi
27.11.2008 16:51:51 (muokattu 27.11.2008 16:52:40)
Marraskuun Muusikkkolehdestä lainattu. (Nyt säveltämään ja sanoittamaan myös naisleijonille sopivaa laulua. Nykyinen on niin vanhahtava ja "miesvaltainen", että naiset eivät halua sitä laulaa ;o)

"Suomen Lions-liitto ry julistaa sävellys- ja sanoituskilpailun, jonka tarkoituksena on löytää liitolle uusi tunnussävel.

- sävellys voi olla esim. hymni, laulu, tai marssi
- duurisävellaji, tai ainakin siihen päättyvä (jos kaksiosainen)
- melodian tulee kulkea yhden oktaavin sisällä
- juhlava, helposti opittava ja mieleen jäävä
- rytmisesti selkeä ja laulettuna luonnollisen rytmikäs ilman säestystäkin
- miessävellaji, jonka voi laskea naisille kaksi sävelaskelta matalammaksi
- sovituksista mies- ja naiskuorolle, sekä orkesterille sovitaan erikseen.

Osallistumisaika kilpailuun päättyy perjantaina 30.1.09 klo 15.45.
Lisätiedot ja kilpailun täydelliset säännöt osoitteessa www.lions.fi

Kilpailuun liittyvät tiedustelut:
martti.metsaketo@kolumbus.fi, puh. 0400-851965"

Tässä siis iltapuhdetta muusikoille.

t. yks naisleijona :o)
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
Johannes kurkunkastaja
27.11.2008 17:27:19
Millaista palkkiota voittajalle luvataan?
No, enpä taida sittenkään osallistua.
kuunsirppi
27.11.2008 17:54:35

Ei lue tuossa ilmoituksessa siitä mitään, enkä kyllä löytänyt Lions-liiton sivuilta mitään muutakaan tietoa tuosta koko jutusta. Ne on niin sekavat sivut, että :o/
EP
27.11.2008 18:06:58

Hö, no veljien tuki jäsenyyksineen ja keikkaa loppuelämäksi ..luonnollisesti :)
Alan heti väsäämään ..toi oktaavi hieman rajoittaa tosin, mut eiköhän sitä jotakin..
kuunsirppi
27.11.2008 18:24:34
Hö, no veljien tuki jäsenyyksineen ja keikkaa loppuelämäksi ..luonnollisesti :)
Alan heti väsäämään ..toi oktaavi hieman rajoittaa tosin, mut eiköhän sitä jotakin..

Tehkää vaan. Kyllä te varmaan aina paremman sävellyksen teette, kun mitä se nykyinen on. Se on jostain vuodelta kivi ja puukko :o/
Sanoitus on kanssa aika mahtipontinen.

Keikkaa saa kyllä tehdä, mutta vallankin tuossa mukanaolevana saa tehdä aika paljon tuota hyväntekeväisyyttä. Vaikka minä oon kyllä ruvennu määrään itsellenikin palkkion soittajien lisäks. Ottakoon, tai jättäköön. Muutenkin tuossa on hommaa sen verran koko toiminnassa, että joku raja se on hyväntekeväisyydelläkin.
Ens vuonna meidän pirtissä on kaks pressaa, niin siinä ei paljon ehditä toisiamme nähdä
baron
27.11.2008 21:35:40

Syytäkin hankkia uusi laulu, edellinen on ollut mahdottomuus laulutaidottomalle lievästi känniselle jengille laulaa.
WanhaWetäjä
27.11.2008 21:46:19

Syytäkin hankkia uusi laulu, edellinen on ollut mahdottomuus laulutaidottomalle lievästi känniselle jengille laulaa.

Ihanaa leijonat, ihanaa...?

Tää on helppo, ei tarvi sovittaa erikseen kuoroille, on helppo muistaa kännissä,
SE ON SIINÄ!
OMB:t pitäs lailla kieltää
EP
27.11.2008 22:01:08
Toi on hyvä, lähetä ihmeessä kilpailuun!

Ei kyllä toi sopii kyllä sinne kaukalon laidalle mutta .. jonne lähtiessä voi aivot jättää kotiin :)
KoskPaavo
27.11.2008 23:12:46
Ei kyllä toi sopii kyllä sinne kaukalon laidalle mutta .. jonne lähtiessä voi aivot jättää kotiin :)

Voi ai vot, kyllä tuolla on samaa jengiä. Kerran katteltiin jossain Savonsolmussa oven raosta rotareitten kokousta, voi v--u , mitä kekkulointia.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
pekkajau
27.11.2008 23:42:52 (muokattu 27.11.2008 23:43:26)
Voi ai vot, kyllä tuolla on samaa jengiä. Kerran katteltiin jossain Savonsolmussa oven raosta rotareitten kokousta, voi v--u , mitä kekkulointia.

Koskaan ei ole pyydetty mukaan mihinkään näihin em. tai edes suositeltu. Ehkä osaan keikaroinnin mutten kunnon kekkulointia? Paatunut hanuristimme kerran sanoi että nämä "liuosklupit" jne... ovat niitä herrojen metkuja.
Ihan Spede!
Tankero
27.11.2008 23:53:58 (muokattu 27.11.2008 23:55:01)
Marraskuun Muusikkkolehdestä lainattu. (Nyt säveltämään ja sanoittamaan myös naisleijonille sopivaa laulua. Nykyinen on niin vanhahtava ja "miesvaltainen", että naiset eivät halua sitä laulaa ;o)

"Suomen Lions-liitto ry julistaa sävellys- ja sanoituskilpailun, jonka tarkoituksena on löytää liitolle uusi tunnussävel.

- sävellys voi olla esim. hymni, laulu, tai marssi
- duurisävellaji, tai ainakin siihen päättyvä (jos kaksiosainen)
- melodian tulee kulkea yhden oktaavin sisällä
- juhlava, helposti opittava ja mieleen jäävä
- rytmisesti selkeä ja laulettuna luonnollisen rytmikäs ilman säestystäkin
- miessävellaji, jonka voi laskea naisille kaksi sävelaskelta matalammaksi
- sovituksista mies- ja naiskuorolle, sekä orkesterille sovitaan erikseen.

Osallistumisaika kilpailuun päättyy perjantaina 30.1.09 klo 15.45.
Lisätiedot ja kilpailun täydelliset säännöt osoitteessa www.lions.fi

Kilpailuun liittyvät tiedustelut:
martti.metsaketo@kolumbus.fi, puh. 0400-851965"

Tässä siis iltapuhdetta muusikoille.

t. yks naisleijona :o)

Lady Marmalade
Ettekös te ole Ladyja?
Humppajyrä
kuunsirppi
28.11.2008 07:17:14 (muokattu 28.11.2008 07:17:40)
Lady Marmalade
Ettekös te ole Ladyja?

No siis mä olen sekä Lady, että leijona. Lady on miesleijonan vaimo, eli kun mun mies on myös leijona, niin olen hänen ladynsa (en tosin osallistu muuten heidän toimintaansa, paitsi silloin, kun pyytävät laulaan). Itse kuulun sitten taas naisleijonaklubiin

http://www.lions.fi/district107-B/KirkkonummiNice/ (vähän keskeneräiset sivut)

Itse juuri sanoin, kun mietimme, että pitäisi järjestää "jalkautuminen" tuonne kylille ja kysellä ihmisiltä, mitä ne ajattelevat leijonien olevan ja mitä heidän tekevän, että pitäisi ensimmäisenä saada pois käsitys, että leijonat ovat näitä "hienoja, paremmin toimeentulevia, hyvin koulutettuja hienostoihmisiä". Jos näin olisi, niin miks ihmeessä mäkin olisin siellä. Ihmettelin sitä tosin viisi vuotta sitten itsekin, että miksi mua pyydetään mukaan.

No, ainakin meidän klubi on hyvin monipuolinen naisporukka, sekä ammateiltaan, että koulutukseltaan (kotiäitejä, "laulajia", lääkäreitä, opettajia) ja kaikki yhdellä ja samalla asialla. Yritetään järjestää jotain tarpeellista, mukavaa niille lapsille ja nuorille, jotka sitä tarvitsevat.

Nytkin esim. joulukonsertin tuotto menee vähävaraisten lasten auttamiseen sekä diabeetikkolasten hyväksi.

Ensi keväänä järjestämme viiden klubin kesken tanssiaiset, joiden tuotto menee k:nummelaisiin kouluihin
- Kiva-kouluprojektiin ( http://www.kivakoulu.fi/index.php?o … id=14&Itemid=133&Itemid=133) ja
- verso-projektiin http://www.ssf-ffm.com/vertaissovittelu/)

Koulujen valinnan mukaan jompaan kumpaan noihin. Lähinnä kai meidän kylän tapauksissa tuohon versoon.
kuunsirppi
28.11.2008 07:22:33

Rotareista mä en tiedä, mutta kyllä esim. nuo vanhemmat miesklubit ovat olleet hyvinkin jäykkiä ja puhutelleet toisiaan vielä niillä vanhoilla nimityksilläkin, mutta esim. meidän klubi on hyvin nykyaikainen. Kokoukset pidetään hyvinkin asiallisesti, eli ne varsinaiset käsiteltävät asiat, mutta muuten on kyllä hyvin vapaata ja juodaan kaffeeta, syödään hyvin (jokaisella on kerran vuodessa catering-vuoro kahden muun naisen kanssa) ja jutellaan ja viihdytään yhdessä. Käydään joskus aina jossain rentoutumassa (kylpylässä, uimassa tms ja huom! omilla rahoillamme).

Ne aktiviteeteista saadut rahat menevät aina niihin tarkoitettuihin kohteisiin ja nuo omat toiminnat rahoitetaan omasta pussista (ettei joku luule, että niillä rahoilla sitten syödään ja juodaan)

Halpaa harrastamista tuo ei ole, kun joka aktiviteetista ostetaan aina itse kaikenlaista ainakin meillä (esim. isännänviiri, K:nummiaiheisia seinälautasia ym.), mutta mukavaa muuten.
baron
28.11.2008 09:23:23

leijonat ovat näitä "hienoja, paremmin toimeentulevia, hyvin koulutettuja hienostoihmisiä".

Just näin ainakin meidän klubissa!
Se on ongelma, että joissain kokouspaikoissa ei meille oo erikseen veskiä vaan joudumme käyttämään samaa rahvaan kanssa.
Hönkä-Henkka
28.11.2008 09:36:09
Eikös naarasjellonille kävis tää:

Leijonaa mä metsästän, tahdon saada suuren..
jotakin karvaista, jotakin pehmeää, jotakin lämmintä..

Kisa on varmaan tarkoitettu vaan liuosklubin jäsenille, voittaja saa kunniamaininnan ja punaisen sulan hattuunsa.
Fuzzy Boner
28.11.2008 09:37:25 (muokattu 28.11.2008 09:46:24)
Mä en ikinä unohda ku olin keikalla n.14-15 vuotiaana jossain Lionsien bileissä ja lupasivat kohtuullisen kulut kattavan palkkion maksaa siitä eikä vielä tänä päivänäkään ole tullut pennin hyrrää. Mulla on siitä päivästä lähtien ollut tietty mielipide noista.
Johannes kurkunkastaja
28.11.2008 09:39:16
Eikös naarasjellonille kävis tää:

Leijonaa mä metsästän, tahdon saada suuren..
jotakin karvaista, jotakin pehmeää, jotakin lämmintä..

Kisa on varmaan tarkoitettu vaan liuosklubin jäsenille, voittaja saa kunniamaininnan ja punaisen sulan hattuunsa.

Metsis voittaa kisan pändeineen kuitenkin biisillä Leijona ei tapa ystävää.
baron
28.11.2008 10:11:37

Mä en ikinä unohda ku olin keikalla n.14-15 vuotiaana jossain Lionsien bileissä ja lupasivat kohtuullisen kulut kattavan palkkion maksaa siitä eikä vielä tänä päivänäkään ole tullut pennin hyrrää. Mulla on siitä päivästä lähtien ollut tietty mielipide noista.

Vaikka mä itse oon "leijona" niin kaikkein suurimmat ongelmat mulla on ollut liksojen saamisessa niiltä. Oon kuitenkin taistellut kuin leijona ja kaikki on saatu, tosin joskus viiveellä.
kuunsirppi
28.11.2008 10:13:41
Vaikka mä itse oon "leijona" niin kaikkein suurimmat ongelmat mulla on ollut liksojen saamisessa niiltä. Oon kuitenkin taistellut kuin leijona ja kaikki on saatu, tosin joskus viiveellä.

Mä olen kyllä saanut aina palkkion joko suoraan paikanpäällä, tai laskutettuna ja maksu on ollut eräpäivänä maksettu.
En voi valittaa tuossa mielessä yhtään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)