Aihe: Laadukasta poppia?
1 2 3 4 5
Roberto
27.11.2008 15:02:31

Beach Boys ja Zombies on mielestäni aika kelvollista pop-musaa.
velipesonen
27.11.2008 17:44:52

Onko Hollies mainittu? Tekivät hyviä piisejä ja lauloivat erittäin hienosti. Tyyli on silkkaa poppia, kai.
Feggy
28.11.2008 09:22:13

Last shadow puppets on tutustumisen arvoinen.
KooAa
28.11.2008 11:23:04
Iriina ehdottomasti. Anna Eriksson parhaimmillaan. Jari Sillanpääkin joskus.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off 17.09.2008 valmistunut demo kuunneltavissa
jassi
28.11.2008 13:05:25
Crowded house on laadukasta poppia, nou doubt about it. Tjeu.
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
StJerky
28.11.2008 13:37:36
Taitaa poppi olla vielä epämääräisempi tyylisuunta kuin R'n'B (minä luulin, että se on kunnon bluesrokkia, mutta telkkarissa se on tylsää nykydiskoa).
rybk
28.11.2008 17:29:50
Taitaa poppi olla vielä epämääräisempi tyylisuunta kuin R'n'B (minä luulin, että se on kunnon bluesrokkia, mutta telkkarissa se on tylsää nykydiskoa).

Tämän innoittamana täytyy mainita varhainen Destiny's Child joka edustaa sekä laadukasta poppia että nyky-rnbtä. Onneks se Beyoncen uus biisi on uskomattoman tylsä ettei tarvi sen levyjä enää haalia.
"When you say teenage, how old do you mean? I have some 19-year-old friends, but I don't like anyone illegal if that's what we are talking about, underage." R. Kelly, Amerikan Spede Pasanen
velipesonen
28.11.2008 18:31:43

Tämän innoittamana täytyy mainita varhainen Destiny's Child joka edustaa sekä laadukasta poppia että nyky-rnbtä. Onneks se Beyoncen uus biisi on uskomattoman tylsä ettei tarvi sen levyjä enää haalia.

Yeah, Bootylicious for yoouuuu. Avalanchesin The Frontier Psychiatrist on näiden mimmien kanssa parasta poppia vuodelta 2001!
Dog Breath
28.11.2008 23:00:16
Brinsley Schwartz, ehdottomasti.

Ja Nick Lowen soolotuotanto kans. Ainakin vuosilta 1976-1983.
In the Year of the Plague
duluoz
30.11.2008 00:03:14 (muokattu 30.11.2008 00:04:16)
Laadukasta poppia, tosin vähän vinksahtanutta, edustaa monien mainuttujen lisäksi ainakin PAVEMENT. Todellakin tutustumisen arvoinen kohde.

http://www.youtube.com/watch?v=SnClsDe1aeA

E: Muutama muu mitä äkkiseltään tuli mieleen:

The Flaming Lips
Guided By Voices
The Stone Roses
The Cranberries
Bullitt
04.12.2008 01:01:56 (muokattu 04.12.2008 01:02:56)
Tulinpa topiikin innoittamana hankkineeksi juuto.netistä Cardigans-yhtyeen albumin Gran Turismo. Kiitokset kaikille vinkkejä antaneille :) Saas nähädä mitä sitten seuraavana näkee. Tai kuulee. Tai wotevör.

Ajattelin jo korjata juuto.netin huuto.netiksi, mutta antaapa olla, näyttää noin hassummalta :D
"Seurauksena on usein kakka." -KooAa
elbowski
05.12.2008 00:22:42
Foals, brittein saarin tämän vuoden tulokas pitänee ehdottomasti mainita. Wikipediassa joku neropatti merkannut bändin tyylin tropical mathiksi, mikä pistää naurattamaan, sillä kuvauksena se on erittäin osuva. Matikkakikkailun ja tanssimeiningin yhdistelemistä. www.myspace.com/foals
Look, let me explain something. I'm not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. That or His Dudeness... Duder... or El Duderino, if, you know, you're not into the whole brevity thing...
Guildfinger
05.12.2008 09:54:12
Moon Martin! Siinä teille poppia. Woody Allen mikin varressa.
jss1
05.12.2008 22:25:43 (muokattu 05.12.2008 22:27:14)

ABBA. Sairaan hyviä biisejä ja oikeasti soitettua.

Komppaan.

Dancing Queen on sairaan hyvä kipale.
-Mickill-
23.12.2008 00:01:52
Fleet Foxes.
http://www.myspace.com/fleetfoxes

Pitkästä aikaa tuli vastaa uusi hyvä pop-bändi jonka levy oli pakko pistää heti tilaukseen, parin biisin perusteella. Suosittelen kovasti!
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Rotuvaari
23.12.2008 03:59:38 (muokattu 23.12.2008 04:01:26)
Aha. Suedea ei mainittu. No mainitaan. Jos ei brittipop aiheuta näppylöitä tai muita oireita, niin tämä. Debyytti-levy, bändin nimeä kantanut on täynnä täydellisyyttä hipovia pop-biisejä ja sitä seurannut Dog Man Star oli ehkä vieläkin parempi. Ainakin Dog Man Starilta voi tsekata ekan sinkkubiisin videon "We Are The Pigs": http://www.youtube.com/watch?v=4T7c-KK03ts ja tehdä johtopäätöksensä.

Mitä tuosta nyt sanomaan, Suede täytti The Smithsien jättämän aukon ja toi mukaan omaa myös. Glamia sopivasti, helvetin hienoja melodioita ja kaikki puettuna kuitenkin simppeleihin pop-kaavoihin. Varsinkin nuo kaksi ensimmäistä levyä ovat lähimpänä omaa soitinta, eikä vähiten kitaristi Bernard Butlerin ansiosta. Miestä pidän brittipop-aikakauden ehdottomasti kovimpana kitaristina. Järjestään kaikki, periaatteessa hyvin yksinkertaiset soolot istuvat saumattomasti biiseihin ja vievät näitä eteenpäin kuulostamatta pakotetuilta.

Coming Up oli sitten kaupallisesti menestynein, ilmeisesti Butlerin ajan biisinrippeitä ja ideoita hyödyntänytkin(?) levy, jolta löytyy muutama smahs-hitti (Trash, Beautiful Ones) sekä tyylikästä tunnelmointia tyyliin By The Sea. Melkoisen eheä paketti, joskin se draama jäi puuttumaan, mikä toimi niin perkeleellisen hyvin esim. Dog Man Starin yhdeksänminuuttisessa Asphalt Worldissa.

Suosittelen aloittamaan kuitenkin tuosta debyytistä (Suede) ja siirtymään kronologisesti etiäpäin (Dog Man Star, Coming Up...) Tai sitten iisimmin hankkimalla Singles-kokoelman (laulut eivät ole kronologisessa järjestyksessä), jonka seurassa kokee "ai tää oli näiden biisi"-hetkiä vähän väliä. Singlebändinä yhtye oli 90-luvun kovimpia Brittein saarilla, ja jos ei anna Brett Andersonin välillä teatraalisen falsetin aiheuttaa närää, pääsee nauttimaan aikansa jopa tarttuvimmasta pop-musiikista, jonka ajankestävyys on aika samoilla viivoilla, kuin menneiden aikojen suuruuksienkin.

E: äidinkielentunneilla joskus valvottu
...niinkun sanotaan, minä sillonkun siitä oli sitä aikaa sillon kun pitää. Mä sanon sen suoraan, kun asiaa pitää olla niiku pitää olla, niiku se ounee mittää olla. Minä sanon sen suoraan, kun minä olen siel monessa ollu mukana. Tenho Tuisku
jassi
23.12.2008 16:44:21
The Feeling on hieno pop-bändi. Brittiläinen orkesteri ja ammentavat ihan Carpenterseistä saakka. http://www.youtube.com/watch?v=v-wObUi8N8M
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
oksatboys
23.12.2008 17:09:04 (muokattu 23.12.2008 17:09:13)

ja siitä vielä, että onko yleensäkään laadukasta, tunteella tehtyä, mahdollisesti jopa teknistä ja ns. aidoilla soittimilla soitettua poppia edes olemassa?

Steely Dan ja Kaseva.
ringmodulator piristää kummasti!
foetor ex ore
24.12.2008 19:38:27
Blondie ownaa.

Ja Haddaway - ei tarvinne perustella?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)