Aihe: Mikä särö?
1 2 3
Ragnar
27.11.2008 14:48:41
Siis soittelen sellasta rokkia / bluesia ja haen sellasta siihen just sopivaa säröefektiä. Saundi pitäis olla sellanen ZZ Top / AC/DC / Peer günt tyyppinen. Itellä on tällä hetkellä bossin MT-2 mutta vaihdan jos parempi löytyy.

Parhaiten ymmärrätte jos kuuntelette jotain ZZ Topin legendabiisejä niinku Sharp dressed man, tush, ja ryhtmeen.

Thanks.
sepisti
27.11.2008 14:51:30
Millä vahvistimella vedät? Mikä kitara käytössä?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
oksatboys
27.11.2008 14:52:23

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=171937

Siitä kuuntelemaan, mikä on paras.
ringmodulator piristää kummasti
Numb
27.11.2008 15:59:13

Hyvä putkivahvistin. Se soundi on aika lailla siinä.
A waist is a terrible thing to mind.
Jucciz
27.11.2008 16:03:34
Itellä on tällä hetkellä bossin MT-2 mutta vaihdan jos parempi löytyy.

Voin luvata: aivan varmasti löytyy. Tuo on ehkä huonoin mahdollinen työkalu perinteikkäämpään rokkisäröön. Fulltone OCD kuulostaa vanhalta Marshallilta, sitä ainakin kannattaa testata. Se on nimenomaan hyvä blues/rockissa, ei varsinainen hevityökalu.
baba o riley
27.11.2008 16:42:19
zvexin box of rock on mielestäni yks parhaimmalta soundaavista ton genren stompoxeista. Imitoi tosi hienosti vanhaa jtmää. Sitäpaitsi siinä on vielä näppärästi toteutettu boosti samassa.
McNulty
27.11.2008 16:45:14
MI Audio Crunch Box, T-Rex Møller, Voodoo Lab Sparkle Drive... kaikki olen hyviksi havainnut omissa soitteluissa ja testeissä.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
Swan
27.11.2008 16:46:33
Fulltone OCD kuulostaa vanhalta Marshallilta, sitä ainakin kannattaa testata. Se on nimenomaan hyvä blues/rockissa, ei varsinainen hevityökalu.

On se jännä, ettet vieläkään ole kokeillut buustata tuota. ;)
I am the terror that flaps in the night, I am the jailer who throws away the key, I am... feeling really stupid!
>-)))> #26
S.M.A.K.
KooAa
27.11.2008 16:48:59
MI Audio Blues Pro Overdrive on miusta hyvä.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off 17.09.2008 valmistunut demo kuunneltavissa
opaa
27.11.2008 17:03:33
Yksi hyvä on myös Xotic BB Preamp. Itselläni se löytyy laudasta. Tässä vähän videota: http://www.youtube.com/watch?v=mbNativSlqI

Sen mä sanon, että näitä säröpedaaleita läpi käydessä on hyvä pitää mielessä minkälainen puhdas soundi siihen tulee alle, tai soundi ylipäätään, jos meininki on ruttua rutun päälle. Mulle ei esim toi OCD toiminut särönä, kun siitä tulee liian sirisevä, piikikäs ja repivä (huonolla tavalla) mun cleanin päälle. BB Preamp on lämpimämpi ja vähän maltillisempi. Toimii mun punchikkaan ja suht kirkkaan cleanin päälle hyvin ja potkii kuin mikä.
Jucciz
27.11.2008 17:04:35
On se jännä, ettet vieläkään ole kokeillut buustata tuota. ;)

Oon mä keikalla boostaillutkin: Sparkle Drivellä ja Maxonin kompuralla. On vaan niin tosi harvoin lauta kotona esillä, niin ei vaan tule sitten ääniteltyä.
kloppis
27.11.2008 17:06:12
Boss DS-1?
Marshall MG-sarja on kokeilemattakin paras.
Jucciz
27.11.2008 17:07:47
Boss DS-1?

Luulenpa, että vähän turhan moderni kysyjän tarpeisiin. DS-1 on toimiva pedaali joihinkin juttuihin, mutta perinnerokkiin ei kyllä ihan ensimmäinen suositukseni.
epi2
27.11.2008 17:11:02 (muokattu 27.11.2008 17:11:32)
Paljos to OCD maksaa? Vaikkuttas oikeen hyvältä säröttimeltä, ja toimiiko tuo myös buustaukseen?

Muita mitä oon mitetty on DS-1 ja Big Muff. DS-1 toimii tietääkseni hyvin buustinakin mutta mites tuo Big Muff jos pistää sustain/fuzz säätimen nollaan?

Toi buusti ominaisuus olis aika tärkee.

Jouluks oon aatellu.
baba o riley
27.11.2008 17:31:56 (muokattu 27.11.2008 17:32:16)
BigMuffi on perinnettä parhaimmillaa, mutta ei perinnehenkinen overdrive. Sillä ei pahemmin boostailla. Sustainit nollaan päin saa vähän röpöä ulos, mutta siihen on huomattavasti parempia keinoja. Toi muffi FUZZI, yhden jutun poljin, mutta tekee sen erittäin hyvin. (vanhat muffit tosin vähän rouheempia ja huomattavasti paremman soundisia.)
epi2
27.11.2008 17:40:46
tiedän että on fuzzi mut en oo vielä niin perehtynyt asiaan, että voiko noilla boostata.

Saundin puolesta toi bigMuff kiinnostas todella paljon, mut taas toi buustaaminen kiinnostas kun vihdoin sain ostettua putki vahvistimen. DS-1 kuullostaa myös ihan hyvältä.

Njoo, toi OCD on kyllä melko kallis, Enköhän mä sen muffin osta,kun saundi on aikalailla sitä mitä tarvisin viel, ja joskus myöhemmin sit vaikka joku badmonkey buustaamaa, tai sit toi OCD jota vois käyttää ihan särkemiseenkin enemmänkin. Clean channelistä ois kiva saada enemmän hönkää irti kun muuten toi ääni sillä on minusta ton melko hyvä, mut kaikkeen ei hönkä riitä tossa laneyn vc15 vahvarissa (särö kanavalla riittä kyl oikeestaan mut cleanilla ei, aika paljo tota kuitenkin tulee luukuteltua)
baba o riley
27.11.2008 19:15:25
osta buusteriksi joko trebleboosteri tai MXR microamp.
Numb
27.11.2008 20:00:01

Paljos to OCD maksaa? Vaikkuttas oikeen hyvältä säröttimeltä, ja toimiiko tuo myös buustaukseen?

Toi buusti ominaisuus olis aika tärkee.

Kyllähän se buustaa, mutta ei ole siinä hommassa mitenkään erikoinen. Minulla on laudassa OCD -klooni juuri sen takia, että siitä saa niin hemmetin hyvän särösoundin puhtaaseen kanavaan. Testaamistani polkimista lähimpänä vahvistimen säröä. Sitten minulla on eriksen boosteri (microamp -klooni) särökanavan potkimiseen. Tämä järjestely myös siksi, että saan samalla setupilla phaserin ja delayn joko ennen tai jälkeen säröjen.
A waist is a terrible thing to mind.
jaakko.
27.11.2008 20:32:35
Samantyyppinen särömaailma oli itselläkin hakusessa ja hommasin boss ds-1:n ja hardwire sc-2 valve distortionin. Kuten jo aiemmin täällä todettiin boss on hyvinkin "oma juttunsa" ei todellakaan jokapaikanhöylä eikä monipuolinen. Dynamiikaltaankin todella rajoittunut verrattuna tuohon hw sc-2:een. Ei huono mutta eipä sitä turun sinappiakaan pääruoaksi söis vaikka hyvää onkin. ;) Hardwiren säristin on taas huomattavan monipuolinen ja dynamiikkaa löytyy. Kannattaa kokeilla ja tehdä rinnakkainvertailuja useamman purkin kanssa. Eihän tuo varmasti mikään "särön pyhä graali" ole mutta itelle ainaki hintansa (n. 100€) edestä marsusoundia, eikä parempaa ole tullut vielä kokeiltua.
Keskity, perkele!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)