Aihe: Vox vai Line6
1 2
esphero
26.11.2008 20:41:52
Elikkä uutta vahvistinta MicroCuben tilalle hankkimassa. Hintaa saisi olla n. 300-500e

Olen katellu tuota Vox ad100vt:tä ja sitten Line6 75W spideriä. Hämistä on tullu koitettuakin ja ihan hyvältä se minusta kuulostaa(ja vähän halvempiki..). Tuota voxia olen kuiteski kuullu paljon kehuttavan, niin että onko se paljonkin parempi?

Entä olisiko jotain muuta mitä suosittelisitte? Heviä ja muuta raskaampaa lähinnä soittelen.
epi2
26.11.2008 20:50:56
tolla rahalla saa jo halvan putkivahvistimen. Line6:sissa on ainakin yleensä ollut kauhean huono ääni... Voxeista en tiä mutta niitä on kehuttu.

Mutta ite ostasin putkivahvarin, ei niillä kaiken maailman oheishärpäkkeillä tee mitää ja jos tekee, ostaa erillisinä purkkeina.

Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
jra
26.11.2008 20:51:03 (muokattu 26.11.2008 20:53:01)
Elikkä uutta vahvistinta MicroCuben tilalle hankkimassa. Hintaa saisi olla n. 300-500e

Olen katellu tuota Vox ad100vt:tä ja sitten Line6 75W spideriä. Hämistä on tullu koitettuakin ja ihan hyvältä se minusta kuulostaa(ja vähän halvempiki..). Tuota voxia olen kuiteski kuullu paljon kehuttavan, niin että onko se paljonkin parempi?

Entä olisiko jotain muuta mitä suosittelisitte? Heviä ja muuta raskaampaa lähinnä soittelen.

Itse en ole Spideriä kokeillut, mutta ehdottomasti kannattaa Vox tyypittää ennen ostopäätöstä. Niitä luulisi olevan melkein jokaisessa musiikkiliikkeessä tarjolla. Tässä on vielä ehdolle Voxin Valvetronicsin XL-versio, joka on suunniteltu perusmallia enemmän hi-gain tyyppiseen soundiin:
http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vtxl.htm
ja täältä tietysti pilkkahintaan:
http://www.dv247.com/invt/47623/

Tuohon hintaan miettisin kyllä myös putkivehkeitä, 50W nuppi ja kaappi saattaisi irrota melkein samalla hinnalla. Mutta raskaamman musan asiantuntijat osaavat varmaan neuvoa paremmin.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
RekoS
26.11.2008 20:51:19
epi2
26.11.2008 20:56:08 (muokattu 26.11.2008 21:04:34)
Peavey Valveking 112 vois ehkä olla ihan hyvä vaihtoehto, eiköhän tolla hiivit lähde ja noita burgeroita on kehuttu hyviks kopioiks noista Peaveyn kalliimmista malleista.

E: Jos high gain tyyppinen saundi on hakusessa burgera on varmaan vastaus
Satu ja Tuija
26.11.2008 21:00:22
Mit tahansa teet, tahi päätät: kakkaa Line 6:n päälle.
Umas
26.11.2008 21:43:27

Peavey Valveking 112 vois ehkä olla ihan hyvä vaihtoehto, eiköhän tolla hiivit lähde ja noita burgeroita on kehuttu hyviks kopioiks noista Peaveyn kalliimmista malleista.

E: Jos high gain tyyppinen saundi on hakusessa burgera on varmaan vastaus

Kyllä se piivi valveking on aivan stnan kamala kapistus. Kuullostaa ihan trankulta.
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
Point
26.11.2008 22:09:18
Et osta Spideriä. Itse tein sen virheen, kokematon kun olin. Nykyään harmittaa, paljon. Osta mielummin Bugera, tai vaikka Valveking. Putkivehje kuitenkin, mielellään ainakin. Ihan oikeasti, unohda Spider, heti. Ystävällinen neuvo, josta tulet vielä olemaan kiitollinen, mikäli sitä noudatat:)
Spike
26.11.2008 23:37:53
Tohon hintaluokkaan ei ole mitään järkeä hakea putkivehkeitä, toi vox on paljon luotettavampi ja siitä saa hyvät ja monipuoliset äänet ulos, varmasti riittävät. Ei putkivehkeet oo mikään automaattinen nirvana.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Hookkan
27.11.2008 15:12:36
Mit tahansa teet, tahi päätät: kakkaa Line 6:n päälle

Kaikki haukkuu kauheesti Line6:sta, mikäs siinä on sitten niin kamalaa?
thejmh
27.11.2008 15:26:01 (muokattu 27.11.2008 15:28:54)
No ei kaikki Line6:n laitteet niin kamalia ole, mutta erityisesti kyllä toi Spider on sellanen, jota en suosittelis kenellekään.
humppahanuristi
27.11.2008 15:27:57 (muokattu 27.11.2008 15:29:19)

Tai ei sittenkään mitään.
Humpasta rautalankaan...
Karhukoira74
27.11.2008 15:28:49

Mulla ei kyllä tuossa Spider III:ssa ole ollu mitään vikaa.....onhan se soundiltaan kylmä ja mekaaninen, mutta kotisoitteluun ja sille volyymitasolle ihan omiaan. On tuolla tullu muutama keikkakin vedettyä...
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
Icy-Sun
27.11.2008 15:38:27 (muokattu 27.11.2008 15:42:00)
Vaikka ei Spider jonkin mielestä paha olisikaan, harvoin Valvetronixeja, Flextoneja ja Cubeja ym. huonompina pidetään kuin Spideriä. Ei se Spider aivan samassa sarjassa paini.

Tohon hintaluokkaan ei ole mitään järkeä hakea putkivehkeitä

Tästä saisi kyllä tappelun aikaiseksi, vaan saahan viiteensataan erkkiin käytettynä Marsun jcm 900:aa, Engelin Thunderia... Kyllä ne ihan kunnon kamoja on tähän asti olleet.
Numb
27.11.2008 15:52:38

Tästä saisi kyllä tappelun aikaiseksi.

Jos, niin oon sun puolella. Olen sekä ostanut että myynyt kelpo putkivahvaimia tuossa 500 euron kieppeillä.
A waist is a terrible thing to mind.
Tami
27.11.2008 16:02:24

Kaikki haukkuu kauheesti Line6:sta, mikäs siinä on sitten niin kamalaa?

Ehken kuitenkin suurin syy on siinä, ettei porukka ole viitsinyt niitä ruuvailla riittävästi. Eivät ole mallintavat laiskan ja/taiyksinkertaisen soittajan vekottimia. Noiden kanssa voi varautua siihen, että hetki menee laitteen sielunelämään tutustuessa, mutta kun sen sisäistää niin toimivia vekottimia ovat juu.. Soundien puolesta piisaavat ns. ammattilaistasolle asti. Ja jos soundi on kelvannut esim Marzille / Jarmo Saarelle/ 69eyes:lle niin ehken enempi on vikaa miehessä jos ei soundia saa ulos...

Oma suositus : Jätä spiderit rauhaan ja osta torilta flextone 2 isolla pedaalilla ja rahaa jää vielä pari sataa sijoitettavaksi erillisiin polkimiin. Noita polkimia voit sitten hyödyntää sen "must-be "-putkivahvistimen kanssa kun flextonesta joskus aika jättää..

Hassua että täällä porukka ostaa / tyrkyttää putkivahvistinta jokaiselle soittajalle heti microcuben jälkeen. Sitten seuraava ketju koskee sopivia säröpolkimia, kun styrkasta ei lähdekkään se hevisärösirinää kotisoittovolyymeillä... tämän jälkeen onkin vuorossa keinokuormakeskustelu....

Luottakaa enempi omiin korviinne kuin muiden suosituksiin. Ja ennen ostopäätöstä käykää kokeilemassa eri vekottimia niin syntyy mielikuva siitä mitä on tarjolla..
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Mr. Speed
27.11.2008 16:08:19
Ehken kuitenkin suurin syy on siinä, ettei porukka ole viitsinyt niitä ruuvailla riittävästi. Eivät ole mallintavat laiskan ja/taiyksinkertaisen soittajan vekottimia. Noiden kanssa voi varautua siihen, että hetki menee laitteen sielunelämään tutustuessa, mutta kun sen sisäistää niin toimivia vekottimia ovat juu.. Soundien puolesta piisaavat ns. ammattilaistasolle asti. Ja jos soundi on kelvannut esim Marzille / Jarmo Saarelle/ 69eyes:lle niin ehken enempi on vikaa miehessä jos ei soundia saa ulos...

Oma suositus : Jätä spiderit rauhaan ja osta torilta flextone 2 isolla pedaalilla ja rahaa jää vielä pari sataa sijoitettavaksi erillisiin polkimiin. Noita polkimia voit sitten hyödyntää sen "must-be "-putkivahvistimen kanssa kun flextonesta joskus aika jättää..

Hassua että täällä porukka ostaa / tyrkyttää putkivahvistinta jokaiselle soittajalle heti microcuben jälkeen. Sitten seuraava ketju koskee sopivia säröpolkimia, kun styrkasta ei lähdekkään se hevisärösirinää kotisoittovolyymeillä... tämän jälkeen onkin vuorossa keinokuormakeskustelu....

Luottakaa enempi omiin korviinne kuin muiden suosituksiin. Ja ennen ostopäätöstä käykää kokeilemassa eri vekottimia niin syntyy mielikuva siitä mitä on tarjolla..

Totta tämä. Oma Spider kuulosti hyvältä niin kauan kun ei tiennyt paremmasta. Oma seinä löi vastaan, kun sitä hämähämähäkkiä kuunteli narulta. Jumalauata sitä ohkasta digitaalipörinää! Sen jälkeen ei ollut kysyttävää, kun olin käynyt tulevaa Fireballia testaamassa kunnon korvatulppavolyymilla. Jumalauta se vain potkas ainaski 666 kertaa kovempaa ku 69 Line6 Spideria yhteensä!
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
juikkipuikki
27.11.2008 16:12:26

Flextone voisin suositella. Todella kelpo vehje.
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K.
RekoS
27.11.2008 17:16:38
Marshallin valvestaten 80w versio on kyllä mainio peli, jos sellaisen vielä löytää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)