Aihe: Suomi Hip Hop - toplista
1 2
Dauphin
17.11.2008 18:10:24
Hei,

Laittakaa tähän top 7 hyvät, briljantit, erinomaisen biitin omaavat kotimaiset räppikappaleet, jotka ovat muuten vain loistavia, sopivat marraskuun synkkään aikajaksoon tai saavat fiilikselle. Järjestyksellä ei mithaa väliä.

1. Cheek - Kurkipotku
2. Cheek - Nälkä
3. Cheek - Kasvukipuja
4. Lord Est - Ei O Rakkautta Keskustorilla
5. Jontti & Shaka - Kolmatta Linjaa
6. Pyhimys - Prinsessa
7. Pyhimys- Ihme Ja Kumma
dipshit
17.11.2008 18:57:01
Ennustan lukkoa aika nopeasti tälle ketjulle. Muttamutta, osta Rudya, Loost Koosia ja Kemmurua. Huomaat kyllä eron tuohon kamaan mitä itse luettelit.
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
Benkao
18.11.2008 21:10:36
Ennustan lukkoa aika nopeasti tälle ketjulle. Muttamutta, osta Rudya, Loost Koosia ja Kemmurua. Huomaat kyllä eron tuohon kamaan mitä itse luettelit.

On täällä turhempiakin ketjuja nähty. Ja mitä noihin artisteihin tulee, no Cheekistä en sano mitään, mutta Pyhimys lukeutuu ehdottomasti kovimpiin suomalaisiin räppäreihin. Myös Jontti & Shaka ovat kovia, varsinkin feateissaan.

Omaa listaa (kappaleita sekalaisessa järjestyksessä):

Loost Koos - Takaisin Tallinnaan
Kappaleeseen napattu sample on yksi tykittävimpiä ikinä, jostain enkunkielisestä aika heikosta räppivedosta napattu sävelmä. Sanat ovat taattua Loost Koos laatua, läppä lentää ja kyllä tällä saa hyvät fiilikset päälle. Kannattaa katsella video youtuubista, ei ole ainakaan heikoimmasta päästä.

Julma-Henri - Rikosrekisteri
Juu, elikkäs meikäläisen räpinkuuntelu lähti aika pitkälti tästä henkilöstä liikkelle. Henkan räppäyksen ultimaalinen loistavuus/huonous nyt riippuu kuulijasta, mutta voin todeta itse kuuluvani tuohon ensiksimainittuun ryhmään. Rikosrekisteri on Henkan helpoimpia ja pirteimpiä kappaleita.

Kemmuru - Koputa Puuta
Heti ekalla kertaa kun videon katsoi niin napsahti. Sen jälkeen olen lukenut kyseisen räppipossen suomen parhaiden joukkoon. Pirteä fiilistelybiisi, joka vain paranee kuuntelemalla.

Hannibal & Soppa - Boonusta
Meiän Asia on muutenkin erittäin kova levy, ja tämä edustaa levyn parempaa puolta. Kunnon westside meinikiä!

Avain - Punainen Tiili
Klassikko, ei vanhene ja tuskin kaipaa esittelyjä.

Jontti & Shaka - Ympäri Vuorokauden
Rata Ääniteen epätasaisesta laadusta huolimatta myös sieltä löytyy kovia biisejä, tämä yksi niistä. Tämäkin menee vähän samaan kategoriaan noiden kemmurujen ja muiden kanssa, vaikka on biisissä jopa jotain asiaakin.

Petos - Hulluilla on halvat huvit idiooteilla ilmaset
Täydellinen, sample on rautaa.

Pyhimys - Herätä mut maanantaina
Tämmönen mukavan rauhottava veisu, varsinkin akustiset soi aika nätisti.

Leijona - Läpi Suomen
Leijonan ekan levyn parhaita kappaleita, tullut tätäkin kappaletta kuunneltua varmaan ainakin 4-numeroisen luvun verran ja kyllästymistä ei näy.

Niin, jos tämä nyt pysyy ilman lukkoa, voisi olla hienoa jos jengi vielä perustelisi miksi on listannut juuri nämä kappaleet.
hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaset
dipshit
18.11.2008 21:29:06
On täällä turhempiakin ketjuja nähty.

Joo en nyt halunnut siis tuolla kommentilla loukata ketään mutta yleensä vain nämä listaus-topicit lukotetaan aika äkkiä. Mutta mitäs minä olen huutelemaan semmoista, samapa minulle pysyykö ketju elossa vai ei :) Jatkakaa siis.
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
Dauphin
19.11.2008 15:40:45
Se mitä räpistä saa on aina vahvasti nykyhetkeä ja sen tilanteita - tavallaan keino nivoa todellisuutta daijuun. Mut, tosi hyvää settiä Benkao ja kiitos iskelmätähden (thumbnail) kommentille kanssa. Kritiikkiä pitää olla.
Bonesaw
20.11.2008 16:38:11
TU LEN KAN TA JAT
Joo'o
Topa-
22.11.2008 16:15:03
TU LEN KAN TA JAT

KOMP PI A TÄL LE
MaD PiAnIsT
23.11.2008 15:08:05

KOMP PI A TÄL LE

EI PÄ VIS SIIN!
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Dauphin
24.11.2008 18:04:08
Mielipide - You got the light, Elastinen Beats n Styles olisi täydellinen kappale jos bassotus kohdallaan. Enemmän bassorytmiä ja -volumea. Siinä teille kotikokeille vähän mietittävää, että mitä sämplätä seuraavaksi. Ilmoittakaa saatuanne hyvän paketin kasaan.

Ja lisää toplistaa kiitos...
mokkasiini
25.11.2008 14:49:25
Laineen Kasperin Juoppojaakko on soinut kovasti viime päivinä. Saatana saapuu Sörnäisiin -levyltä taas tuli etenkin Tahraa luukutettua.

Pyhin ja TPH:n yhteislevyltä Mies ja biitti on noussu suosikiks. Samanhenkinen Yömatelija sopii myös tähän vuodenaikaan.

Julma-Henri noussu myös toplistoille. Rikosrekisteri ehkä agressiivisuudessaan kovin kipale.

Kaucasin Korjaamon keikan myötä Saimaanrannalta ja Idästä koki uuden tulemisen. Aztran soololta Kauppa käy on myös kova.
Valdemar
26.11.2008 16:02:26
Puukko-Allu
Come my fanatics...
miscage
04.12.2008 18:11:19
Stepa: Mc

Varmaan pyöritetyin levy omassa soittimessa vuonna 2008. Suosittelen.

Hannibal & Soppa - Meiän Asia

Hyvä levy,tosin puolessavälissä on vähän löysää. Mutta huippuhetket ovatkin sitten jotain aivan muuta.

No joo, meikäläisen suomiräp-sivistys rajoittuu aika pitkälti tuonne pohjolaan, mutta jos jotain muuta pitää sanoa niin Jodarokin flow vetää kyllä niskakarvat pystyyn, lähinnä feateissa olen häntä kuullut. Asastakin diggailen jossain määrin.

Pitäsi kyllä etsiä uusia artisteja, nyt kun tätä kotimaan räppiäkin on oppinut diggailemaan. Itselle ei oikein putoa esim. Julma-Henri, myötähäpeä vaan puskee niin pahasti takavasemmalta kun kuuntelee niitä juttuja.
en vittu tiiä. juon vaan - Grunge-Jukka
Benkao
04.12.2008 23:17:13 (muokattu 04.12.2008 23:18:59)
Stepa: Mc

Varmaan pyöritetyin levy omassa soittimessa vuonna 2008. Suosittelen.

Hannibal & Soppa - Meiän Asia

Hyvä levy,tosin puolessavälissä on vähän löysää. Mutta huippuhetket ovatkin sitten jotain aivan muuta.

No joo, meikäläisen suomiräp-sivistys rajoittuu aika pitkälti tuonne pohjolaan, mutta jos jotain muuta pitää sanoa niin Jodarokin flow vetää kyllä niskakarvat pystyyn, lähinnä feateissa olen häntä kuullut. Asastakin diggailen jossain määrin.

Pitäsi kyllä etsiä uusia artisteja, nyt kun tätä kotimaan räppiäkin on oppinut diggailemaan. Itselle ei oikein putoa esim. Julma-Henri, myötähäpeä vaan puskee niin pahasti takavasemmalta kun kuuntelee niitä juttuja.

Jos nuo nappaa (kuten nappaa meikäläisellekin) niin suosisttelen tutustumaan Loost Koosiin ja Kemmuruun (Kemmurussa räppää Jodarok jos et tiennyt, ja kyllä mielestäni vetelee hyvin myös näissä omissa kappaleissaan). Aika varmoja nakkeja tuolla rap mieltymyksellä. Myös Konvehdinmussuttajat voi toimia. Ja ehkä tuo aiemmin mainitsemani leijonakin, who knows.
hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaset
MaD PiAnIsT
05.12.2008 13:46:17

No ainakin Huge Luciferin Touché albumi on helvetin kova lätty, samoin myös Heikki Kuulan PLLP. Kovaa kamaa on, en jaksa alkaa listaamaan jokaista suomalaista räppääjää ja possea tähän erikseen. Noihin kandee ainakin tutustua jos ei ole aiemmin kuullut.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Dauphin
17.12.2008 14:42:23
Jontti & Shaka ovat parhaita kotimaisella räppirintamalla - komediaa ei olisi ilman tragediaa ja parivaljakko miksaa molempia.
kyschall
30.01.2009 17:56:52
cheek,lord est, elastinen,iso h ja tietysti fintelligens. aloitin räpin/hip-hopin kuuntelun cheekistä. ja siitä se sitten lähti kuin mopo käsistä ;)
Milkop
31.01.2009 12:30:59

cheek,lord est, elastinen,iso h ja tietysti fintelligens

http://www.youtube.com/watch?v=uQm98Ctpkz4
"I started to see people as little lonesome, water based, pink meat, life forms pushing air through themselves and making noises that the other little pieces of meat seemed to understand..." -Devin Townsend
MrQ
31.01.2009 14:38:40
cheek,lord est, elastinen,iso h ja tietysti fintelligens. aloitin räpin/hip-hopin kuuntelun cheekistä. ja siitä se sitten lähti kuin mopo käsistä ;)

Kannattaa lopettaakin samantien jos tuo on sun käsitys suomihopista, hyissaatana.
Normaalisti en ala muiden musiikkimakua polkemaan mutta frendit just huudatti mulle fintelligensiä ja cheekiä ja hyi saatana... hyi vitun saatana oikeasti, ei sillä että jätkät ei osaa tehdä tyylikästä tai edes hyvää musiikkia oo niin väliä mutta kun eivät osaa laulaa tai räpätä... hyijj helvetti.
BobHope
01.02.2009 00:29:15

http://www.youtube.com/watch?v=uQm98Ctpkz4

Asiaa!

NOT

Tätä mä en yleensäkään tajua räpissä että miks toisia pitää haukkua minkä ehtii ja ittee kehua niin saatanasti. Ja sit kun jotkut ei ees vedä sitä "läskiks".

Mut ei sen puoleen, onhan toi cheek-elastinen-lord est-akseli loppupeleissä melkoista kuraa.
Anderssonin vaimolla aatos oli aivolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)