Aihe: Lionheart säröpulma
1 2 3 4 5
Krice
25.11.2008 12:49:20

Krice, paljonko sulla oikein on noita halpissäröbokseja? Niitä koskevia keskustelua lukeneena, tuntuu että olet käynyt kohta kaikki budjettiluokan purkit läpi. Mulla olisi sellainen idea, että entäpä jos myisit kaikki ne halpikset pois

5kpl jäljellä, yhden vein postiin just äsken. Pitäis varmaan iskeä taas ilmoitukset torille.
msormune
25.11.2008 13:41:32
homman nimihän on se että kun esim 18 wattisessa marsussa on vaan 2xel84 putket, niin ne on kytketty ab-luokkaan push-pull päätteeseen, jolloin niistä saadaan se noin 18w tehoja irti.

Saataisiin, jos siinä olisi 300 volttia pääteputkilla niin kuin speksien mukaan maksimissa saisi olla. Yleensä ei ole vaan on noin 350 volttia ja vielä aika kuumaksi biasoituna, niin tehoa irtoaa karvan verran yli 20 wattia.
PuNkKi
26.11.2008 19:54:03
Onkos kenelläkään tietoa, mitä tällä hetkellä maksaa Lionheartin 20w nuppi levytukussa?
Mieluiten tuommoisen ihan Suomesta hankkisi.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
jussimus
26.11.2008 19:59:25
Onkos kenelläkään tietoa, mitä tällä hetkellä maksaa Lionheartin 20w nuppi levytukussa?
Mieluiten tuommoisen ihan Suomesta hankkisi.

Torillahan oli just Lionheartin nuppi sekä kaappi myynnissä...
Lancelot
26.11.2008 20:01:09 (muokattu 26.11.2008 20:03:04)
Tein virheen ja kävin Laneyn sivuilla kuuntelemassa Lionheart -klipit. Uskomattoman hyvänkuuloista. Välitön Gas prkl..

E. Onko vain korvakarkkia vai onko se oikeesti noin hyväsaundinen vehje. Toi 5W combo on saatava!
PuNkKi
26.11.2008 20:01:10
Torillahan oli just Lionheartin nuppi sekä kaappi myynnissä...

mut ei suostu(nut) erilleen niitä myymään.
jussimus
26.11.2008 20:15:00
mut ei suostu(nut) erilleen niitä myymään.

Osta koko pino, et varmasti kadu!
Krice
26.11.2008 20:15:35

http://www.youtube.com/watch?v=Td0UYNELmEc

Tuollainen Radial Bones London vaikuttaa hyvältä. Sitten vaan odottelemaan mikä on hinta, ei varmaan halvimmasta päästä.
PuNkKi
26.11.2008 20:24:16
Listahinta on:
LAL20H LANEY LIONHEART 20W KITARA PUTKINUPPI 675,00€

Suosittelen soittamaan Levytukun myymälään ja kysymään vaikkapa Mikolta (tai Jukalta) tarjouksen moisesta.

Ok. Näin pitää tehdä.
Onkos kenelläkään noissa mitään vikoja vielä ilmentynyt?
PuNkKi
26.11.2008 20:25:55
Osta koko pino, et varmasti kadu!

Ei oo nyt just noin paljoa vahvistimeen käytettävissä,
mutta jos ostais joululahjaks itselleen tuon nupin...
Terry Pantheras
27.11.2008 09:46:24
Ok. Näin pitää tehdä.
Onkos kenelläkään noissa mitään vikoja vielä ilmentynyt?

Ei ole.

Tuli taas tiistaina saatua korvakarkkia treeneissä ja tänään illalla taas, on se mahtava peli. Ei, en ole töissä Levytukussa... :)

Perskeles, onko kukaan kokeillut Fulltonen OCD:tä tuon kanssa? Kiinnostais kovasti.
Höpsis töppöseen!
jo_tu
27.11.2008 11:38:05
Ei oo nyt just noin paljoa vahvistimeen käytettävissä,
mutta jos ostais joululahjaks itselleen tuon nupin...

tuolla englannissa on tollanen hinta nupille. http://www.dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/30260

tosin ei varastossa, mutta kysymällä selviää saatavuus..
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan.
Lancelot
27.11.2008 16:09:28 (muokattu 27.11.2008 16:24:41)
Toisaalta tuo 20W nuppi vois olla myös vaihtoehto koska kaappi löytyis ennestään. Himassakin pitäs pystyä soittaan joten onkohan tuo 20W paljon äänekkäämpi kuin 5W versio?

E. Tietääkö kukaan onko noita Treellä testattavissa?
PuNkKi
28.11.2008 15:50:57 (muokattu 28.11.2008 15:54:16)
Aamupäivällä tuli tuommoista 5w combo mallia testattua.

Puolentunnin testaus-sessio, ja silti jäi hieman outo kuva koko masiinasta.
Clean kanavahan on mielestäni loistava, ja semmoista jota tosissaan voisi käyttääkin,
mutta siitä särö puolelta jäi vähän semmonen "tota öö" maku.. selvä viha/rakkaus suhde :)

Niin, ja oman metal muffin läpi se tuli myös testattua.
Tässä jutussahan oli juuri säröpulmasta kyse? Itse sain ainakin metal muff top boostilla ihan siedettävät soundit ulos.
Eikä ollut muuta, kuin: Kitara - metal muff - lionheart. Tykkäsin kyllä muffin läpi soitettuna.

Pitää se 20w nuppi lähteä kunnolla testaamaan, jospa se olisi sitten siinä..
pekurides
28.11.2008 17:18:08 (muokattu 28.11.2008 17:19:56)

Clean kanavahan on mielestäni loistava, ja semmoista jota tosissaan voisi käyttääkin,
mutta siitä särö puolelta jäi vähän semmonen "tota öö" maku.. selvä viha/rakkaus suhde :)

Niin, ja oman metal muffin läpi se tuli myös testattua.
Tässä jutussahan oli juuri säröpulmasta kyse? Itse sain ainakin metal muff top boostilla ihan siedettävät soundit ulos.

Näinhän se taitaa oikeasti mennäkkin... ?

Ei semmosia pelle peloton vehkeitä olekaan mistä ne hianot kaikki genret löytynee, jostain on pakko tinkiä ja tehdä kompromisseja.

En ole kenenkään kuulut löytäneen sitä kultaista "metalli" tietä pedaalien avulla vaikka sielunsa möisi, enkä itsekään vaikka rahaa syydetty ihan riittävästi.

Sama homma se tuntuu olevan näiden parin tonnin nuppienkin kanssa mitä ehtinyt räplätä.... taitaapi olla niin erilaiset kytkennät ja lähtökohdat vintage ja modernmetal laitteissa että misiion impossible.

minä olen jo luovuttanut..... mutta jos "ihan siedettävät saundit" riittää onneksi olkoon. Niistä vain vaikea nauttia jos päässyt maistelemaan parempaa herkkuva :=)
Tunteella päin vittua.
PuNkKi
28.11.2008 17:23:58
En ole kenenkään kuulut löytäneen sitä kultaista "metalli" tietä pedaalien avulla vaikka sielunsa

Joo, no ei tuossakaan mikään maailman huipuinpia metalliin soveltuvia soundeja vielä ollut,
mutta, ihan kelvolliset, ja riittävät ainakin mulle mainiosti. Ei oikeen mitään hevikonettakaan viitsi ostaa,
niillä harvemmin sitten taas mitään poppis-rokkis-mitälie soittaa.. sen vähän mitä metallisoundia tarvii, niin otan jostain purkeista.

Ainut, että noita metallin sävytteisiä soundeja tulee kyllä käytettyä punkissa piiiitkälle, mutta lionheartin säröt taas
kelpasi jo niihin touhuihin ihan kohtalaisesti..
PuNkKi
28.11.2008 17:29:58
minä olen jo luovuttanut..... mutta jos "ihan siedettävät saundit" riittää onneksi olkoon. Niistä vain vaikea nauttia jos päässyt maistelemaan parempaa herkkuva :=)

Kyllä noilla ihan siedettävillä pärjää.. on tullut itsekkin koitettua, sekä omistettua noita kalliita putkinuppeja.
Ja en nyt tiiä.. Enempi olen kuitenkin mieltynyt näihin aavistuksen halvempiin myllyihin.
Ainut mikä kiehtoo ainoastaan tällä hetkellä tuon lionheartin lisäksi, niin on toi peaveyn ultra tube torilla.
Se nyt onkin jo sitten hieman raskaampaan tarkoitettu.. mmh..
artha61
28.11.2008 18:03:18
http://www.youtube.com/watch?v=Td0UYNELmEc

Tuollainen Radial Bones London vaikuttaa hyvältä. Sitten vaan odottelemaan mikä on hinta, ei varmaan halvimmasta päästä.

Jenkeissä 200 taalaa eli 75 taalaa halvempi kuin esim. Classic, joka suomessa kait n. 240 eur, siitä vois päätellä hintaa:
http://www.tonebone.com/bones-london.htm

Itse yllätyin myönteisesti Behringerin VT999 putkisäröpedaalista - ollut hiukan ennakkoluuloja Behkuihin - n. 80 eur. Ei paha.
chemic
27.07.2009 14:14:32

Millaisia tube overdrive pedaaleita olette kokeilleet Lionheartin kanssa boostaamaan särökanavaa?
Haen hieman lisää gainia/paksuutta/sustainia pilaamatta Lionheartin omaa soundia. Esimerkkinä voisi mainita vaikka Opethin Watershed levyn. Tykkään että säätövaraa on paljon. Nyt kuitenkin nupin drive on ollut melkein aina täysillä.

Itellä tuossa juuri testissä kaverilta lainattu Digitechin Bad Monkey. Soundiin olen melko tyytyväinen pedaalin säätöjen ollessa keskellä.

Onko kellään kokemusta H&K:n Tube Factorista, miten toimisi Lionheartin kanssa?
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=12#
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)