Aihe: HOS-Guitars!!
1 2 3
gtrhead
26.11.2008 15:33:56
Vastaavasti taas täällä voidaan suht surutta loata ja kritisoida valmistajia ja merkkejä... vaikka kokemusta tai tietämystä asioihin ei olisikaan. Jännä että positiiviset jutut saavat negatiivisen tuomion ja päinvastoin.

Tässä nyt menee kirjoittajalta hieman puurot ja vellit sekaisin.

Yksityishenkilöiden kirjoittamat subjektiiviset mielipiteet valmistajista ja tuotemerkeistä ovat aivan normaalia touhua, riippumatta onko "kokemusta" ja "tietämystä" asioista. On täällä nähty "asiantuntijoidenkin" kirjoittelevan tuotteista, joista heillä ei todennäköisesti ole omakohtaisia kokemuksia..

Sen sijaan valmistajan (ilmeisestikin) salanimellä kirjoittamat ylistävät kommentit omasta tuotteesta on mautonta ja erityisesti osoittaa tilannetajun puutteen.

Mitä positiivista on salanimellä kirjoitetuissa kehuissa omasta tuotteesta?
Satu ja Tuija
26.11.2008 17:07:39 (muokattu 26.11.2008 17:11:25)
"Kuka Teki Sinun Kitarasi?"

-No ei ainakaan HOS.

Eikä tule tekemäänkään, vois vähän tota "nimeä" miettiä.
Harri-62
26.11.2008 17:10:06
Terve!

Kommenteista käy ilmi huomion kiinnittäminen onko kyseessä mainos vai eikö!! En ainakaan ajatellut asiaa tältä kannalta. Mutta kaikkihan missä mainitsemme jonkin tuotteen nimen jne. on jollain tavalla mainos.

Siitä hintapuolesta, maksoin itse kyseisestä soittimesta 2000,-€ ja mitä olen seurillut muiden tekijöiden tuotteita niin samoissa pyörivät. Tehdasskittoja saa pari kolme samaan rahaan, mutta mitä olen liikkeissä kokeillut, on äänimaailma aivan toista luokkaa. Tietysti, toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä, on monta moneksi.

Pistäkää kommentteja joilla on kokemuksia Henkan tai muiden vastaavien käsipelin tehdyistä soittimista.
Satu ja Tuija
26.11.2008 17:14:02
-Mikä kitara sul on?
-HOS
-Hohohoho.
;)
taskumatti
26.11.2008 17:14:04 (muokattu 26.11.2008 17:15:08)
Siitä hintapuolesta, maksoin itse kyseisestä soittimesta 2000,-€ sta.
Täytyy sanoa että mielummin menen sillä 2000€ suoraan oulun suuntaan aamfisoundille. (en sano etteikö HOS tekisi hyviä kitaroita, mutta periaatekysymys).
Kyllä tä yhä vähä mainokselta vaikuttaa :)
Ikuinen aloittelija
jra
26.11.2008 17:23:04 (muokattu 26.11.2008 17:23:18)
Siitä hintapuolesta, maksoin itse kyseisestä soittimesta 2000,-€ ja mitä olen seurillut muiden tekijöiden tuotteita niin samoissa pyörivät. Tehdasskittoja saa pari kolme samaan rahaan, mutta mitä olen liikkeissä kokeillut, on äänimaailma aivan toista luokkaa. Tietysti, toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä, on monta moneksi.

Hyvä jos ei ollut tekijän itsensä masinoima mainos - vaikka hieman edelleen siltä vaikuttaa. Tietysti 2000€ käsintehtyä verrataan saman hintaiseen tehdaspeliin, mitä mieltä on verrata monta hintaluokkaa halvempiin? Tehdassoittimia on huonoja, tyydyttäviä, hyviä ja loistavia. Käsitehtyjä toivottavasti sitten vain hyviä ja loistavia, koska hinnat ovat luokkaa jossa vaatimustasokin on kovempi. Tässä tarkoitan tietysti kaupallisia kitaranikkareita, en kotitarveaskartelijoita.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Vienokettu
26.11.2008 21:00:59

Jos Germino-vahvistimien valmistaja kirjoittaa Harmony Centraliin että hänen vahvistimensa ovat hyviä ja kuulostavat enempi vanhemmilta Marshalleilta mitä Marshallin nykyiset reissuet, niin en minä siitä pultteja ottaisi. Teki hän sen salanimellä tai ei. Kokemus kun kuitenkin osoittaa että mitkään arvostelut, hehkutukset, loanheitot yms. eivät IKINÄ korvaa omia sormeiluja ja kuunteluita.

Oletko ihan oikeasti päässyt kokeilemaan yhtäkään Germinon vahvistinta?
It sounds more Marshall than Marshall itself
McNulty
26.11.2008 21:03:56
Oletko ihan oikeasti päässyt kokeilemaan yhtäkään Germinon vahvistinta?

En tiedä miten tämä nyt liittyy mihinkään, mutta yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. Olen.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan
Vienokettu
26.11.2008 21:18:15

En tiedä miten tämä nyt liittyy mihinkään, mutta yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. Olen.

Mielenkiintoista. Kertoisitko vähän lisää; millaista ja missä? Millainen se oli?
It sounds more Marshall than Marshall itself
mattim
26.11.2008 21:29:06

Kitaroita näytti olevan kaupan. Kovasti olivat starndardin naköisiä ja oloisia. Se yksi basso poikkesi hieman ulkonäöltään ja olemukseltaan kiina/koreakamasta.

Matti
Satu ja Tuija
26.11.2008 21:29:33
No niin joo, jos mentäs takas topicciin, eli HOS-Guitars, niin tää loppuis kun kananlento! ;)
Satu ja Tuija
26.11.2008 21:33:31
No ihan sama kun välillä näkee että kiitää ohi joku fakin paku mis lukee jotain Ölmy-Talot. Mitä vittua, missä aivoriihi tai markkinointikoneisto? HOS-Guitars?
gtrhead
26.11.2008 21:38:47
Ilmeisesti suomalaiset ovat sen verran sisäänpäin kääntynyttä porukkaa, ettei itsensä kehumista suvaita ja se koetaan välittömästi uhkaavana ja ärsyttävänä.

Yritätkö tässä laittaa sanoja suuhuni?

Kritiikissäni ei ollut kyse itsensä kehumisesta, vaan business-etiikasta.

Totta on tosin se, että käsityönä tehdyt pikkupajojen tuotteen ruumiillistuvat ja henkilöityvät nopeammin tiettyihin tahoihin, kuin isompien firmojen brändit ja brändäykset. On eri asia kehua valmistajaa J. Ruokangas kuin valmistajaa "Tokai Guitars".

Juha Ruokangas tuskin esiintyy salanimellä tai toisen osapuolen kautta kehumassa tuotteitaan. Näin ei tee tietääkseni kukaan muukaan tuotteeseensa henkilöityvä laatuvalmistaja kuten esim. John Suhr, James Tyler, Tom Anderson, Greg Germino, Randall Aiken, Analogman (Mike Pierra), Björn Juhl (BJFe) jne. Nämä esimerkkinä mainitut henkilöt esiintyvät maailman foorumeilla selkeästi tunnistettavien "nickname":ien takaa.

Yrittäjäkin on yksityishenkilö siinä missä sinä tai minä.

Väärin! Yrittäjä ei yrittäjän roolissa ole yksityishenkilö, vaan edustaa yritystään/tuotettaan.

Mielestäni olisi vielä omituisempaa jollei valmistaja kehuisi tekeleitään. Täytyyhän hänen olla ylpeä tuotteistaan ja siitä mitä tekee.

Salanimen tai bulvaanin takaa esiintyminen ja tuotteen kehuminen ei osoita aivan hirveän isoa ammattiylpeyttä..

Jos Germino-vahvistimien valmistaja kirjoittaa Harmony Centraliin että hänen vahvistimensa ovat hyviä ja kuulostavat enempi vanhemmilta Marshalleilta mitä Marshallin nykyiset reissuet, niin en minä siitä pultteja ottaisi. Teki hän sen salanimellä tai ei. Kokemus kun kuitenkin osoittaa että mitkään arvostelut, hehkutukset, loanheitot yms. eivät IKINÄ korvaa omia sormeiluja ja kuunteluita.

Mitä pidit Germinosta? Ostitko semmoisen? Jos niin minkä mallin?

Eric Johnson soittelee nykyään Marshallin Handwired Hendrix reissuella. Kuullostaa ihan Marshallilta..
McNulty
26.11.2008 21:45:32
Mielenkiintoista. Kertoisitko vähän lisää; millaista ja missä? Millainen se oli?

Lead 55. Olisin halunnut kokeilla sitä Low Voltage mallia, mutta kaikkea ei aina saa. Ihan Suomessa testasin kaveripiirissä. Todella hyvä vahvistin, niin soundiltaan kuin ulkoasultaankin.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
McNulty
27.11.2008 02:03:25 (muokattu 27.11.2008 02:05:48)
Yritätkö tässä laittaa sanoja suuhuni?

En. Pikemminkin kyse on yleisestä suhtautumisesta, ei niinkään juuri sinun tai naapurin Jorman. Universaali toteamus suomalaisista ja suomalaisesta kulttuurista. Osuu siis teikäläiseen 0,0000002% voimalla!

Kritiikissäni ei ollut kyse itsensä kehumisesta, vaan business-etiikasta.

Nykykapitalismissa etiikka on lentänyt ensimmäisenä ikkunasta pihalle. Tili ja siellä majailevien hopeadollareiden määrä määrittelevät hyvän ja huonon bisneksen erot. Muutenkin kovin omituista lähteä välittömästi tuomitsemaan ketjun valmistaja, jolla ei välttämättä ole MITÄÄN TIETOA tästä threadista eikä todellakaan ansaitse tällaista "jeesustelua" osakseen. Onhan se kiva hutkia ennenkö lähdetään tutkimaan, myönnetään.

Juha Ruokangas tuskin esiintyy salanimellä tai toisen osapuolen kautta kehumassa tuotteitaan. Näin ei tee tietääkseni kukaan muukaan tuotteeseensa henkilöityvä laatuvalmistaja kuten esim. John Suhr, James Tyler, Tom Anderson, Greg Germino, Randall Aiken, Analogman (Mike Pierra), Björn Juhl (BJFe) jne. Nämä esimerkkinä mainitut henkilöt esiintyvät maailman foorumeilla selkeästi tunnistettavien "nickname":ien takaa.

Lopulta aivan se ja sama millä nimimerkillä/nimellä esiintyy. Ei minusta valmistajan hehkutus tuotteesta X poikkea millään tavalla jonkun "taviksen" hehkutuksesta samaisesta artikkelista. Kumpikin pitää kyseenalaistaa. Kumpikin on yhtä oikein ja väärin. Tässä tullaan siihen etten osaa menettää yöuniani sen takia, että joku valmistaja nyt kehui tuotettaan m.netin tai rapakontakaisella arvostetulla foorumilla. Mainostakoon, tuokoon informaatiota tyrkyttäen esille... ei minun ole mikään pakko lukea, saati ottaa osaa moiseen "keskusteluun". Ilmeisesti kuitenkin jotkut kokevat tämän niin suurena uhkana ja paheksuvat sitä niin, että pitää käydä pitkin foorumeita ja palstoja julistamassa henkilökohtaista "sotaa" moista toimintaa vastaan.

Tämäkin HOS-ketju olisi vaipunut unholaan jo monesti (ja palannut ehkä sitten kun jollain on itse tuotteista tai tekijän palveluista kokemuksia). Ilmeisesti joidenkin tarve päästä julkisesti paheksumaan moista ylittää kynnyksen jättää sanomatta/kirjoittamatta mitään ja antaa asian hautautua omalla painollaan.

Niin... offtopicointi on kivaa!

Väärin! Yrittäjä ei yrittäjän roolissa ole yksityishenkilö, vaan edustaa yritystään/tuotettaan.

No ei, mutta yrittäjä saa olla kotonaan yksityishenkilö siinä missä me muutkin. Hän saa kirjoittaa tänne ja tuonne ihan mitä tahtoo, yksityishenkilönäkin. Aivan samoin kuin herra virkavalta saa ottaa osaa puutarhakeskusteluun yksityishenkilönä, ihan ilman virkamerkin heiluttelua.

Salanimen tai bulvaanin takaa esiintyminen ja tuotteen kehuminen ei osoita aivan hirveän isoa ammattiylpeyttä..

Sen sijaan on ihan ok ostaa artisti rosteriinsa ja käskeä hänet kehumaan tuotetta? Tätähän tämä brändäys on ollut jo pitkään. Ilmeisesti ammattiylpeys on siis suurimmalla osalla valmistajia vedetty viemäristä alas. Käytetään agenttia buffaamassa tuotteita, ei siis tehdä sitä suoraan itse. Ei juuri poikkea tuosta sinun "salanimi-salaliittoteoriasta".

Mitä pidit Germinosta?

Varsin hyvä vahvistin. Ensimmäisenä minulle tuli mieleen vanhoilta levyiltä kuullut Marshall-soundit.

Ostitko semmoisen?

En, tyydyin ihan vain kokeilemaan. Kaveripiirissä eräällä jantterilla onpi moinen.

Jos niin minkä mallin?

Testissä siis Lead 55 nupikka valkoisella tolexilla.

Eric Johnson soittelee nykyään Marshallin Handwired Hendrix reissuella. Kuullostaa ihan Marshallilta..

Aijaa, älä nyt? Mikähän tämän jutun punainen lanka oli? *hymiö*
gtrhead
27.11.2008 07:47:25 (muokattu 27.11.2008 08:34:55)
Mikähän tämän jutun punainen lanka oli?

Se meni junan mukana kun sie jäit asemalle.. *hymiö*

Harvoin näkee toistuvasti tulkittavan ja kommentoitavan toisen osapuolen kirjoitusta ymmärtämättä ja sisäistämättä lainattua asiasisältöä.

Ei miulla tästä sen enempää - peace, love & understanding!
mattim
27.11.2008 10:02:23

HOS kitaroiden takana olevat tahot pyörittävät myös tätä mainostoimistoa:

http://www.mainostoimistobroadway.com/

Matti
darrell
27.11.2008 10:10:04
Tuollaiset läpinäkyvät markkinointikikat vaan saavat monet äänestämään rahapussillaan toista firmaa, mikä ei varmaankaan ollut alunperin tarkoituksena.

Lähinnä tuo tuntuu lukijoiden aliarvioinnilta, mutta en minä äänestäisi 'mainoksen' takia toista firmaa, jos tällä olisi todella kiinnostava soitin tarjolla.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Sensonic
27.11.2008 10:12:17
Kitaroita näytti olevan kaupan. Kovasti olivat starndardin naköisiä ja oloisia. Se yksi basso poikkesi hieman ulkonäöltään ja olemukseltaan kiina/koreakamasta.

Matti

Kyllä. Ja jos customeista puhutaan, niin kaukoidästä saa jo ~350 USD:n hinnalla custom -keppejä. Tiedän ainakin pari korealaista/indonesialaista puljua, jotka tekevät custom -keppejä tuolla rahalla. Niiden jälleenmyyntiarvo voi sitten olla toista kuin länsimaissa tehtyjen custom -kitaroiden, mutta eikös se customi yleensä tilata omaan käyttöön, joten turha sitä on siinä vaiheessa murehtia jälleenmyyntiarvoa. Ja noiden idän keppien laadustahan voidaan olla montaa mieltä, varsinkin silloin kun niitä ei ole päässyt itse kokeilemaan.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Landola F6/Cut + roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)