Aihe: Bassokamoja hankkimassa
1 2
M-Juhana
24.11.2008 20:28:16

Törmäsin thomanissa tälläiseen kapistukseen:

http://www.thomann.de/fi/gallien_kr … ey_benton_backline_600b115h_set.htm

eli pakettiin kuuluu loistavaksi kehuttu GK backline 600-nuppi mutta harley bentonin kamat on kuulemma kuraa. Hinta ei olis paha, 399e, eli hipoo lähellä budjetin ylärajaa. Kannattaako osto eli kompensoiko nupin hyvyys kaapin heikkouden? Harley bentonista kun ei itsellä ole kokemusta.

Jos budjetti on tiukka ja ostopaikka Toomanni, niin miks ei. Toi ämyri toimii ja sillä pystyy vetään bändin seassa. Nuppi on jees ja hyväsaundinen. Ihan varteenotettava paketti. Mun kokemuksen mukaan vahvistin on tärkeämpi kuin ämyri. Kun varsinkin ollaan budjetti vehkeissä. Tuo Benttoni toimii varmasti hintaansa nähden. Se on sit helpompi päivittää parempaan. Nuppi on jo jees.
No en tiä. HK:n Blöö kylmänä, sinapilla, keskarin kanssa, Kossu aperitiivina. Jälkkäriksi Jallua. Lehti tai juoma, ihan sama. -kenkku
leksi-B
24.11.2008 21:00:01
Jos budjetti on tiukka ja ostopaikka Toomanni, niin miks ei. Toi ämyri toimii ja sillä pystyy vetään bändin seassa. Nuppi on jees ja hyväsaundinen. Ihan varteenotettava paketti. Mun kokemuksen mukaan vahvistin on tärkeämpi kuin ämyri. Kun varsinkin ollaan budjetti vehkeissä. Tuo Benttoni toimii varmasti hintaansa nähden. Se on sit helpompi päivittää parempaan. Nuppi on jo jees.

Näin minäkin tekisin, vaikka mistään en mitään tiedä. Mielummin hyvä nuppi ja huonompi kaappi kuin toisinpäin.
"Vanitas Vanitatum"
molder
26.11.2008 09:54:54 (muokattu 26.11.2008 09:56:53)
Jos hankit hima-soitteluun kamat, niin nuohan on just hyvät. Hyvät luurit vielä siihen niin voi multsarilla leikkiä ja fiilistellä. Mutta jos soitat bändin kanssa: rumpujen ja kitaristin kanssa niinkuin suosittelisin niin... Noh...asiasta löytyy tietoa monestakin paikkaa tältä keskustelu kanavalta.
OSTA KUNNON VAHVISTIN!TEHOJA 300w. Vähintään..Se on pitkä-aikainen sijoitus.
Sitten käytetty 4x10. JA sitten kun on rahaa laittaa enemmän niin lähet rakenteleen settiä. 1x15 jne. Sit huomaat, että sulla on kamat joilla voi lähteä keikalle kun keikalle. Ei ruuti lopu ja kuulet ja TUNNET itse mitä soitat :)

Elikkä oon hankkimassa ekoja bassokamoja ja tämmöistä bassoa oon ajatellu:

http://www.thomann.de/fi/fender_squier_mb5_bcb.htm

Ja tämmöistä multiefektiä:

http://www.thomann.de/fi/boss_me_20b.htm

Mutta vahvistin on hakusessa. Onko putkivahvarilla ja transistorivahvarilla oikeastaan mitään eroa? Kumpi olisi parempi vaihtoehto?

Ja onko näiden vahvistinten kanssa viisasta käyttää multiefektiä? (Tarvis nimittäin säröä rockin soittoon). Oon ajatellu jotain n. 20-30W:sta Marshallia tai Hartkea.

Mielipiteitä/kokemuksia kiitos
"The SOUND of VOLUME"
ibanez_gio
26.11.2008 16:51:08
Sellainen kysymys vielä et pystyykö tuollaisilla 300W laitteilla soittamaan kotona ilman että seinät leviää? En oikein haluaisi laittaa kaikkia rahoja sekä pikkukomboon että isompiin vehkeisiin bändisoittoo varten..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)