Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 535 36 37 38 3982 83 84 85 86
jra
25.11.2008 20:40:07 (muokattu 25.11.2008 20:40:28)
Kuulin tuossa juuri että Robben oli käynyt vierailunsa aikana purkittamassa jakson kitaraklubiin. Aika siistiä...sitä odotellessa.

Siinä on kanssa kaveri joka on ollut monessa mukana, mahtaa jakson mahduttaminen 28min tehdä tiukkaa. Tosin varmaankin haluaa soittopätkissä keskittyä ajankohtaiseen kamaan.

Kohta joku varmaan sanoo että tulossa ovat Marc Ribot, Ry Cooder ja Jeff Beck;)
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Aki
25.11.2008 21:23:15

Kohta joku varmaan sanoo että tulossa ovat Marc Ribot, Ry Cooder ja Jeff Beck;)

Ei mitään väliä jos kerta Robben-jakso on tulossa. Mä en nuku ennenku se tulee jakoon.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Rauzku
25.11.2008 22:34:50

Millanen Varre-jakso oli?
Tietäiski, perhana ku unohtuu aina, menee maxi ihan hukkaan.
Jucciz
25.11.2008 23:38:41
Kuulin tuossa juuri että Robben oli käynyt vierailunsa aikana purkittamassa jakson kitaraklubiin. Aika siistiä...sitä odotellessa.

Just Carltonin ja Fordin konsertista tulleena mukava uutinen tämä. Olisikohan Larrykin päässyt?
Jimi Henri
26.11.2008 00:40:34 (muokattu 26.11.2008 01:18:12)
Just Carltonin ja Fordin konsertista tulleena mukava uutinen tämä. Olisikohan Larrykin päässyt?

Oli kuulema vähän kuumessa eikä päässyt.
Talk Less Play More
sepisti
26.11.2008 01:21:07
Millanen Varre-jakso oli?

Hyvää settiä oli. Mukavan jazzahtavalla otteella oltiin liikenteessä.

Sitä paitsi miten kaveri joka luottaa Kallion Peteen kitaroiden värkkääjänä voisi olla huono? Ei mitenkään:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
kimurantti1
26.11.2008 03:03:21 (muokattu 26.11.2008 03:36:28)
Nimesinkö jossain vaiheessa sun parhaan kaverin sosiaalisesti rajoittuneeksi??? Kunhan heitin kyssärin ilmaan -taiteilijoista- yleensä... ja toisaalta yritin puolustaa sun bestistä. Itseltäni:)

Mikähän aikuista ihmistä nyt oikein vaivaa? Kyseessä ei ole mun bestikseni, enkä voi väittää tuntevani Dahlblomia sen kummemmin henkilönä. Totta myös on, että ellen tietäisi Dahlblomia ihan oikeasta elämästä, niin en varmaan olisi kommentoinut mitään, mutta kun tiedän. Sä saat aivan vapaasti olla kenen tahansa soitosta mitä mieltä vaan, eikä muilla ole siihen nokan koputtamista. Siihen mä en viitannutkaan, vaan siihen, että samassa kirjoituksessa puhut ensin Dahlblomista, ja sen jälkeen selität taiteellisesti lahjakkaiden ihmisten sosiaalisesta rajoittuneisuudesta. Siitä syntyy vaikutelma, että viittaat jutulla Dahlblomiin, ja moisen johtopäätöksen tekeminen 30 minuutin tv-pätkän perusteella olisi sekä vähän loukkaavaa että äärimmäisen infantiilia. Jos näin ei ollut, niin pahoittelen väärää älähdystä, mutta tässä tapauksessa sä kyllä itse teit itsesi väärinymmärretyksi.

Mitä tulee mun ymmärykseeni lukemastani tekstistä, niin se on mielestäni vallan mainio. Se, että luettelet kitaristeja, jotka olivat jotenkin yksiselitteisesti parempia soitossaan kuin ulosannissaankin taas kertoo siitä, kuinka hedelmällisellä pohjalla keskustelu ylipäätään on. Jos näin ei taaskaan ollut, niin pahoitteluni, mutta jälleen kerran itse annoit niin ymmärtää.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Jucciz
26.11.2008 11:01:49
Oli kuulema vähän kuumessa eikä päässyt.

Hittolainen. Oli meinaan vähän helkkarin komeaa soitantaa eilen. Esimerkiksi kokonaisilla "sointumöhkäleillä" improvisointi on Carltonin soitossa se juttu, mistä mies varmasti voisi kertoa paljonkin - ja samalla yksi tunnistettavimpia juttuja miehen soitossa. Vaatii järkyttävän kovaa harmoniatajua sekä mieletöntä otelaudan ja äänenkuljetuksen tuntemusta tuollainen.
opa
26.11.2008 11:49:39
Se on kyllä harmi, ettei Larry Carlton päässyt Kitaraklubin nauhoituksiin flunssailun vuoksi. Ihan ok tuuraaja kyllä toi Robben Fordkin varmaan. Saas nähdä mitä sieltä tulee.

Hieno oli arvon herrojen konsertti Kulttuuritalolla maanantaina. Mahtavaa, että Guitar Fan Club oli moisen järjestänyt. Kultsan akustiikka tietysti tuo aina omat haasteensa. Minusta ainakin tuntui, että mitä hiljempaa soittivat, sen paremmalta se kuullosti. Tosin pidin joka tapauksessa enemmän niistä jazzahtavammista kipaleista joka tapauksessa.
http://www.rockway.fi
vox10
26.11.2008 12:05:14
Hittolainen. Oli meinaan vähän helkkarin komeaa soitantaa eilen. Esimerkiksi kokonaisilla "sointumöhkäleillä" improvisointi on Carltonin soitossa se juttu, mistä mies varmasti voisi kertoa paljonkin - ja samalla yksi tunnistettavimpia juttuja miehen soitossa. Vaatii järkyttävän kovaa harmoniatajua sekä mieletöntä otelaudan ja äänenkuljetuksen tuntemusta tuollainen.

Tuossa olet ihan oikeassa.HKI keikan nähneenä Robben oli minusta kuitenkin se kaveri joka loisti soitollansa.Toki molemmat mailmanluokan soittajia.
Larrya etenkin Steely Danin levyiltä paljon kuunnelleena oli odotukset piirun verran kovemmat.

Hullulta kun se kuulostaakin niin välillä tuntui Larryn soittaessa sooloa että se koitti teknisesti liian "nopeita" juttuja eli soitossa oli kuultavissa pientä "säläämistä"
Kannattaa aina muistaa kuitenkin se että Larrya ammuttiin kaulaan muistaakseni 80-luvun alussa ja käden hermo vaurioitui pahasti ja Larry joutui opettelemaan soittoa fyysiseltä kantilta katsottuna miltei uudestaan.

Mutta en voi liiaksi painottaa sitä ,että taviksen kantilta katsottuna Larryn soitto oli silti aivan loistavaa.
Neponen
26.11.2008 12:22:04 (muokattu 26.11.2008 14:06:48)

Ihme jazzischeissea oli Varre-jaksossa, vaikka Varre on kova hevimies. O.o
antnis
26.11.2008 12:23:17
Joo mutta onk sitä jaksoa kellään? Juikkipuikki?
Neponen
26.11.2008 13:42:26

Ohan sen tuol koneel, mutten oo viel ehtiny uppia sitä,
ku oon kaveril jammailemas ;< Viimeistään illal tulee.

T. Juikkipuikki
antnis
26.11.2008 13:54:47
Ohan sen tuol koneel, mutten oo viel ehtiny uppia sitä,
ku oon kaveril jammailemas ;< Viimeistään illal tulee.

T. Juikkipuikki

Kiitti etukäteen.
Jucciz
26.11.2008 16:17:53
Ihme jazzischeissea oli Varre-jaksossa, vaikka Varre on kova hevimies. O.o

Eikö muka Euge-jaksossa ollut tarpeeksi heviosastoa? Varre on kyllä melkoinen yleismies Jantunen, mitä soittamiseen tulee. Mies on kuin kotonaan monessakin eri tyylissä ja hyvä niin.
Terry Pantheras
26.11.2008 16:38:39
Eikö muka Euge-jaksossa ollut tarpeeksi heviosastoa? Varre on kyllä melkoinen yleismies Jantunen, mitä soittamiseen tulee. Mies on kuin kotonaan monessakin eri tyylissä ja hyvä niin.

Nooouuuu... It's happening again!
Höpsis töppöseen!
Jucciz
26.11.2008 16:41:51
Lähinnä: kai nyt Varre saa soittaa just siten kuin itse haluaa ja turha siinä on kenenkään mukista "miksi et soittanut heviä kun osaat sitäkin?!!". Ehkä Varrekin ajattelee, että ns. hevikitaristit hoitakoot sen tarjonnan, koska tuskinpa hän itseään erityisesti hevikitaristina pitää.
Terry Pantheras
26.11.2008 16:51:37
Lähinnä: kai nyt Varre saa soittaa just siten kuin itse haluaa ja turha siinä on kenenkään mukista "miksi et soittanut heviä kun osaat sitäkin?!!". Ehkä Varrekin ajattelee, että ns. hevikitaristit hoitakoot sen tarjonnan, koska tuskinpa hän itseään erityisesti hevikitaristina pitää.

Lähinnä sitä ite äsken meinasin, että sinä se jaksat aina tarttua noihin samoihin koukkuihin (kieliposkellaprovoihin), vähän niinkuin alamittainen hauki joka on kiskottu moneen otteeseen veneeseen napatessaan kerta toisensa jälkeen samaan Rapalaan... :D
Höpsis töppöseen!
Terry Pantheras
26.11.2008 16:53:56 (muokattu 26.11.2008 16:56:10)
Heh... hyvä juttu, että vaikka Euge soitti sitä heviänsä wannabemuusikoiden.netin arvovaltaisen raadin mukaan ihan päin vittua, niin heviä on silti nähty ihan riittävästi. :D Mutta ymmärtäähän sen, kun metalli nyt kummiskin on musatyylinä vähän jälkeenjäänyt ja sillai.

Emminä sillä etteikö hevanderia enempi mahtuis sekaan, hevihanu olen pitkälti itekin, mutta lue tuo mun edellinen postaus... :)

Muox: äh, eikun juu, nyt tajusin. Duunit väsyttää pään...
Höpsis töppöseen!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)