Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 540 41 42 43 4462 63 64 65 66
Mr. Speed
21.11.2008 00:16:07
Testasin tässä alkuviikolla rg1527:aa Lundgrenin mikillä. Mikki oi itseasiassa pienoinen pettymys. Taino hyvältähän se kuulostaa, mutta imo ei hävinnyt yhtään Dimarzio d-sonicille. Olisin odottanut tuplasti maksavalta mikiltä vähän enemmän. Itselläni siis täsmälleen sama kitara tuolla d-sonicilla. Jopa samaa vuosimallia.

Kitarat oli molemmat normi B-vireessä ja niitä soitettiin saman stäkin läpi. Mielestäni lungren oli tosi neutraalin kuuloinen mikki. Aavistuksen tummempi ja pienisäröisempi kuin d-sonic. D-sonic tuntui myös erottelevammalta. En tiedä pääseekö nuo lundgrenit oikeuksiinsa vasta todella matalalle virittäessä, mutta minulle ne olivat lievä pettymys. Voin siis suositella Dimarzion D-sonicia seiskaan kuin seiskaan! :)

Tossa Lundgrenissa taitaapi piillä se juju, että se on loistava loistavassa kitarassa, muttei niin loistava noin keskinkertaisessa kitarassa, kuten tuo RG1527. Se siis pääsee kunnon bodyssa oikeuksiinsa, ja se antaa tilaa kitaran omalla soinnille. Tämän oon seiskahuoneesta lukenut, enkä itse kokenut.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Werde
21.11.2008 00:47:48 (muokattu 21.11.2008 00:50:30)
Tossa Lundgrenissa taitaapi piillä se juju, että se on loistava loistavassa kitarassa, muttei niin loistava noin keskinkertaisessa kitarassa, kuten tuo RG1527. Se siis pääsee kunnon bodyssa oikeuksiinsa, ja se antaa tilaa kitaran omalla soinnille. Tämän oon seiskahuoneesta lukenut, enkä itse kokenut.

No jaa, mä olen kuullut / soittanut sitä aika liki kalleimmissa / parhaissa seiskoissa mitä maa päällään kantaa enkä omaan keppiini sitä kyllä laittaisi. Suurin osa sen maineesta on Meshuggah-hypeä, ja kyllähän se hyvä mikki on jos hakee jotain muuta kuin kovinta turpaanvetosoundia. Se on hillitty ja jopa vintage-henkeen kallellaan, mitkä ovat minulle ei-toivottuja käsitteitä jos soitetaan modernia metallia alavireestä.

edit: Lisättäköön siis että olen asentanut sen myös aika moneen kitaraan, joten suoraa vertailua muihin mikkeihin on sitä kautta. Pelkän mikin "kuuleminen" jostain paketista on aivan arvailua.
Dead men tell no tales.
Ze Kink
21.11.2008 10:46:29
Mun korvaan tuo Lundgren M7 saundaa kyllä erinomaiselta, mutta en ole vielä kokeillut esim. tuota D-sonic 7:aa tai Bare Knuckleja. Mitä olen tuolla Sevenstring.orgissa lukenut, niin jotkut ovat vaihtaneet omia M7 -mikkejään BKP:n Nailbombeihin. Sellaisen olisin itsekin luultavasti tuohon customiin hankkinut, jollen olisi sattumalta löytänyt M7:aa käytettynä varsin hyvään hintaan.

Tuosta Lundgrenista tuntuu monella olevan sellainen kuva, että se olisi joku aivan pirun kuuma ja tykki mikki, kun tosiasiassa se on erotteleva, aika tasainen saundiltaan eikä kovin kuuma. Ei tunnu värittävän kitaran saundia juuri ollenkaan, mitä ei voi sanoa esim. siitä SD:n Custom 7:sta, joka mulla oli aluksi tuossa customissa.

Suosittelisin itse joko Evoa tai sitten tuota D-soniccia. Evo on kyllä todella kiertoherkkä, joten kannattaa tunkea jotain vaahtomuovia tms. sen mikin alle, jos siihen päädyt. D-sonic taas on kuulemma todella herkkä kaikelle häiriölle, joten ilmeisesti suhisee ja pörisee aika helposti.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Mr. Speed
21.11.2008 10:57:08 (muokattu 21.11.2008 11:07:56)
Mun korvaan tuo Lundgren M7 saundaa kyllä erinomaiselta, mutta en ole vielä kokeillut esim. tuota D-sonic 7:aa tai Bare Knuckleja. Mitä olen tuolla Sevenstring.orgissa lukenut, niin jotkut ovat vaihtaneet omia M7 -mikkejään BKP:n Nailbombeihin. Sellaisen olisin itsekin luultavasti tuohon customiin hankkinut, jollen olisi sattumalta löytänyt M7:aa käytettynä varsin hyvään hintaan.

Tuosta Lundgrenista tuntuu monella olevan sellainen kuva, että se olisi joku aivan pirun kuuma ja tykki mikki, kun tosiasiassa se on erotteleva, aika tasainen saundiltaan eikä kovin kuuma. Ei tunnu värittävän kitaran saundia juuri ollenkaan, mitä ei voi sanoa esim. siitä SD:n Custom 7:sta, joka mulla oli aluksi tuossa customissa.

Suosittelisin itse joko Evoa tai sitten tuota D-soniccia. Evo on kyllä todella kiertoherkkä, joten kannattaa tunkea jotain vaahtomuovia tms. sen mikin alle, jos siihen päädyt. D-sonic taas on kuulemma todella herkkä kaikelle häiriölle, joten ilmeisesti suhisee ja pörisee aika helposti.

No mulla on itselläni BareKnucklen Naulapommi tossa K7:n tallassa, ja ero on todella suuri verrattuna vakio PAF7(yllättäen). Soundi on huomattavasti tiukempi, ja jopa erottelevampi, vaikkei PAF7 ollut huono. Sen kuitenkin suht pieni ulostulo oli mulle pienoinen ongelma. Ei siinä. Loistava kaulamikki se on, ja vois harkita, että laittaa ton nykyisen irrallaan olevan PAF:in esim. Universeen kaulaan kunhan sellaisen joskus saan kotiin asti. Varattu kyllä on jo.

E: Miten immeisillä muuten on tosiaan kokemusta noista Evo7 mikeistä? Tähän mun varaamaan Universeen on Blaze II tilalle laitettu tallaan Evo7, mutta toi Blaze tulee kyllä mukaan. Jos sitä saisi nyt ne rahat kasaan, niin ois kaks melko tasavahvaa seiskaa, eikä tarttis kamalasti uusia kitaroita tuijotella. :)
Räbbänä
21.11.2008 11:20:28
Sääh, myykääs joku urpo mulle Ibanezin K7 tai vastaava. Ei tuo soitto ole oikein sujunut viime päivinä. Alkanut peukku taas kramppailemaan, kun saa väännellä sormea melko epäinhimillisiin asentoihin seisaaltaan soitellessa.
M.A.C.H.O. #31 Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa"
Mr. Speed
21.11.2008 11:22:36
Sääh, myykääs joku urpo mulle Ibanezin K7 tai vastaava. Ei tuo soitto ole oikein sujunut viime päivinä. Alkanut peukku taas kramppailemaan, kun saa väännellä sormea melko epäinhimillisiin asentoihin seisaaltaan soitellessa.

Toki, jos hinnasta sovitaan ;) Löytyy toi Naulapommi ja kaikki.
Räbbänä
21.11.2008 11:27:15 (muokattu 21.11.2008 14:04:56)
Toki, jos hinnasta sovitaan ;) Löytyy toi Naulapommi ja kaikki.

Meluusti kelpaisi orkkismikeillä. Mutta jos ei hinta paha ole niin... ; D

Edit: Minkä värinen? Harmaa aiheuttaa laukeamisen ja sininen on muuten vaan jees väri. : D
M.A.C.H.O. #31 Oodi huomiselle: "Päässä kovasti jyskyttää, onko se krapula ensinnäkään/ Pääni pönttöön upotan, oloani vähä huojennan/ Eilen taisi mennä liikaa, pirtua ja jaloviinaa"
Mr. Speed
21.11.2008 14:39:50
Meluusti kelpaisi orkkismikeillä. Mutta jos ei hinta paha ole niin... ; D

Edit: Minkä värinen? Harmaa aiheuttaa laukeamisen ja sininen on muuten vaan jees väri. : D

Harmaa, ja orkkistallamikki on myös tallella ;) Se on just niinku sun ilmoituksen kuvassa.
Räbbänä
21.11.2008 14:41:13
Harmaa, ja orkkistallamikki on myös tallella ;) Se on just niinku sun ilmoituksen kuvassa.

Huaah, olen _syvästi_kateellinen.
Mr. Speed
21.11.2008 14:50:01
Huaah, olen _syvästi_kateellinen.

Noh.. Kyllä niitä torilla aina vähän väliä näkynyt :) Tuskin mä tosta luovun. On kuitenkin sen verran kiva keppi.
Räbbänä
21.11.2008 18:31:32
Noh.. Kyllä niitä torilla aina vähän väliä näkynyt :) Tuskin mä tosta luovun. On kuitenkin sen verran kiva keppi.

Sano vain hintasi. : D
Mr. Speed
21.11.2008 18:35:57
Sano vain hintasi. : D

No ensin mun pitäs päättää luovunko tästä ollenkaan :F
Räbbänä
21.11.2008 18:38:51
No ensin mun pitäs päättää luovunko tästä ollenkaan :F

No eipä mulla olisi vielä rahaakaan, joten se siitä. Pitää toivoa, että joku yksilö vielä vastaan kävelisi torilla.
HeavyMachinery
25.11.2008 20:48:24

En vain tajua tuota D-sonicin häriö herkkyys paasausta :(
Ei se sen herkempi ole kuin muutkaan....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Ze Kink
25.11.2008 21:28:09
En vain tajua tuota D-sonicin häriö herkkyys paasausta :(
Ei se sen herkempi ole kuin muutkaan....

Itselläni ei tuosta olekaan kokemusta, mutta olen kuullut valitusta, niin ajattelin varmuuden vuoksi mainita. Tiedä sitten jos DiMarzion mikkigurut ovat jo korjanneet sen?
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
DZN
26.11.2008 13:26:41
Mulla oli D Sonic 7 ja se oli kyllä kaikkea mutta, kuin hiljainen. Tämä ongelmahan koski vain seiskamallia.
Aka. Dino and 6077dino
HeavyMachinery
26.11.2008 14:00:32

Mulla oli D Sonic 7 ja se oli kyllä kaikkea mutta, kuin hiljainen. Tämä ongelmahan koski vain seiskamallia.

soon ollu särki , tai sitten kaikki ei vaan osaa :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
spacemonkeyevolution
26.11.2008 14:13:26 (muokattu 26.11.2008 14:15:51)
Mahonkirunkoiseen Jackson COW:n pitäisi uutta mikkiä käydä suunnittelemaan tuon EMG 707:n tilalle. Kirkkaampaa mikkiä pitäisi saada tilalle, kuitenkin siten että tarkoitus tuosta olisi niitä jyräriffejäkin repiä irti. Eli joo, ei tarvitse sen suuremmin puhtaita, vaan sitä kirkkaampaa ja repivämpää raskasta soundia on nyt haussa. 707 on ihan ok, mutta jotenkin liian ponneton ja semmoinen pyöreän pehmeä. Tietysti pitää nyt testata vielä uudella patterilla, jos siinä on syy tuohon itselle epämieluiseen soundiin. Koska COW on toteutettu yhdellä mikillä, vaihto passiivipuolelle ei luulisi olevan mitenkään erityisen vaikea. Suosituksia otetaan vastaan, Lundgrenista, Dimarzioiden kautta Duncaneihin, unohtamatta BKP:n tuotteita. Kaikkea tuolta väliltä ja sen ulkopuoleltakin saa ehdoittaa. D-sonic on käynyt mielessä, kuten myös JB7. Lundgrenin M7? Jatkokysymyksenä mistä saada tuohon EMG 707:n mittoihin istuva mikkikehys, tai jos joku on noitten 707:n tilalle on näitä fyysiseltä kooltaan pienempiä mikkejä laittanut, niin minkälaisella ratkaisulla tuon koko eron on sivuuttanut?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770
Fuu
26.11.2008 14:26:09
Mahonkirunkoiseen Jackson COW:n pitäisi uutta mikkiä käydä suunnittelemaan tuon EMG 707:n tilalle. Kirkkaampaa mikkiä pitäisi saada tilalle, kuitenkin siten että tarkoitus tuosta olisi niitä jyräriffejäkin repiä irti. Eli joo, ei tarvitse sen suuremmin puhtaita, vaan sitä kirkkaampaa ja repivämpää raskasta soundia on nyt haussa. 707 on ihan ok, mutta jotenkin liian ponneton ja semmoinen pyöreän pehmeä. Tietysti pitää nyt testata vielä uudella patterilla, jos siinä on syy tuohon itselle epämieluiseen soundiin. Koska COW on toteutettu yhdellä mikillä, vaihto passiivipuolelle ei luulisi olevan mitenkään erityisen vaikea. Suosituksia otetaan vastaan, Lundgrenista, Dimarzioiden kautta Duncaneihin, unohtamatta BKP:n tuotteita. Kaikkea tuolta väliltä ja sen ulkopuoleltakin saa ehdoittaa. D-sonic on käynyt mielessä, kuten myös JB7. Lundgrenin M7? Jatkokysymyksenä mistä saada tuohon EMG 707:n mittoihin istuva mikkikehys, tai jos joku on noitten 707:n tilalle on näitä fyysiseltä kooltaan pienempiä mikkejä laittanut, niin minkälaisella ratkaisulla tuon koko eron on sivuuttanut?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Miten ois Duncanin Blackout? Menis heittämällä ton 707 tilalle eikä tarvis muita elektroniikkoja uusia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)