walttoni 25.11.2008 23:52:42 | |
---|
Mitä uusia valsseja (90-luvulta eteenpäin) teillä on ohjelmistossa? Vastaus... COVS2. |
KoskPaavo 26.11.2008 02:18:47 | |
---|
Vastaus... Tuokin voi olla 80- lukua, mutta uudempi jokatapauksessa, eihän noita montaa edes ole, " Kauneimpain, rakkaimpain" vois olla.. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
EP 26.11.2008 06:04:51 (muokattu 26.11.2008 06:05:58) | |
---|
Kullä niitä varmaan löytyy, jos nyt välttämättä halutaan uudempia mm. -Yölintu: "Syntymäpäivä" -Matin ja Tepon häävalssi :D (Minä rakastan sua) no, kiikunkaakun -89 -Heidi Kyrö: "Aurinkoon" Helskutin hieno Jussi Rasinkankaan sävel ja Jiri Nikkisen sanat. Ollaan itse soiteltukin jonkin verran tätä. |
AngryMouth 26.11.2008 09:13:47 | |
---|
Aika vähän uusia valsseja kuulee missään. Perinteistä tanssimusaa ei paljon levytetä. Ja taitaa olla niin, että valssit ovat jääneet eniten unholaan nykyisistä tanssimusa-levytyksistä. |
Musiikkia korville 26.11.2008 09:20:26 | |
---|
Aika vähän uusia valsseja kuulee missään. Perinteistä tanssimusaa ei paljon levytetä. Ja taitaa olla niin, että valssit ovat jääneet eniten unholaan nykyisistä tanssimusa-levytyksistä. Ne ei myy. Sitäpaitsi normivalssin tanssiminenkin vähentyy päivä päivältä... By: MK |
walttoni 26.11.2008 09:57:17 | |
---|
Ne ei myy. Sitäpaitsi normivalssin tanssiminenkin vähentyy päivä päivältä... Tanssiihan ne ainakin ensimmäiset ja viimeiset valssit lavoilla aina. COVS2. |
Tanssiihan ne ainakin ensimmäiset ja viimeiset valssit lavoilla aina. Tanssii tanssii, mut jos et oo muuten huomannu, niin pistäppä merkille, että jos polkat, masurkat ja ehkäpä jenkat jätetään pois laskuista, niin seuraavaks vähiten porukkaa tanssii perusvalssia. Ainakin ite oon tällasen huomion tehnyt. By: MK |
artope 26.11.2008 10:08:01 | |
---|
Aika vähän uusia valsseja kuulee missään. Perinteistä tanssimusaa ei paljon levytetä. Ja taitaa olla niin, että valssit ovat jääneet eniten unholaan nykyisistä tanssimusa-levytyksistä. Näin on. Finkkujen Elämän valo-valssia joskus soitettu. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
walttoni 26.11.2008 10:11:30 | |
---|
Tanssii tanssii, mut jos et oo muuten huomannu, niin pistäppä merkille, että jos polkat, masurkat ja ehkäpä jenkat jätetään pois laskuista, niin seuraavaks vähiten porukkaa tanssii perusvalssia. Ainakin ite oon tällasen huomion tehnyt. Ei ole pistänyt silmään. Meillä ei lavakeikoillakaan kovin hirveän montaa valssiparia ole. Nuo etnotanssilajit on tosiaan hyvin harvojen herkkua, jenkka ehkä suosituin. Hidasta valssia toivotaan ja tanssitaankin aika runsaasti, mutta sen taittuminen on kyllä ihan aunuksesta. Ei samalle kairallekkaan. Jos bändit soittais yhtä huonosti hidasta valssia, ku asiakkaat tanssis, niin kenkää tulis kesken biisin, armotta. COVS2. |
Musiikkia korville 26.11.2008 10:17:25 | |
---|
Ei ole pistänyt silmään. Meillä ei lavakeikoillakaan kovin hirveän montaa valssiparia ole. Nuo etnotanssilajit on tosiaan hyvin harvojen herkkua, jenkka ehkä suosituin. Ei mekään vedetä ekojen ja vikojen lisäks kuin 1 pari valssia, eikä aina edes sitä... Totta tuo loppu. Hidasta valssia toivotaan ja tanssitaankin aika runsaasti, mutta sen taittuminen on kyllä ihan aunuksesta. Ei samalle kairallekkaan. Jos bändit soittais yhtä huonosti hidasta valssia, ku asiakkaat tanssis, niin kenkää tulis kesken biisin, armotta. Sitä tanssitaan kyllä paljon. En mä oo muutoin hirveästi tuon koikkelehtimista seurannut... By: MK |
baron 26.11.2008 10:24:01 | |
---|
Mä en soita lavoilla mutta mun keikoilla valssia tanssitaan saman verran kuin muitakin. En mä kuitenkaan montaa niitä illan mittaan soita. |
Riksteri 26.11.2008 11:20:10 | |
---|
Pythagoraan mukaan musiikki kuvaa syklisiä kosmisia tapahtumia ja esim. Kubrickin elokuvassa avaruusalus kulkee valssin tahdissa. Ei valssi ole välttämättä pois muodista, sitä pitäisi vaan osata esittää eri tavalla. Muuten olen sitä mieltä, että kaikki kolmijakoinen musiikki on tullut harvinaisemmaksi, vähemmän esitetyksi ja yhä harvempien ihmisten herkuksi. Inflaation ovat kärsineet kolmimuunteinen rokki, humppa ja valssi kun tilalle ovat tulleet nelijakoiset bugg ja biitti. Ehkä tällä on jotain tekemistä luonnosta erkaantumisen ja urbanisoitumisenkin kanssa, mene ja tiedä. Tunnettu valssi: http://uk.youtube.com/watch?v=prjWY0rwM_U&feature=related |
jjussila 26.11.2008 11:23:23 | |
---|
Mä en soita lavoilla mutta mun keikoilla valssia tanssitaan saman verran kuin muitakin. En mä kuitenkaan montaa niitä illan mittaan soita. Mites hemmetti niitä vois tanssia, kun kukaan ei tunnu niitä soittavan...valssi kelpaa siinä missä muutkin perinteikkäät, jos joku laji jättää lattian "tyhjäksi", niin se on polkka... ..ei helev...olisko noin?..... |
humppahanuristi 26.11.2008 11:24:35 | |
---|
Tanssii tanssii, mut jos et oo muuten huomannu, niin pistäppä merkille, että jos polkat, masurkat ja ehkäpä jenkat jätetään pois laskuista, niin seuraavaks vähiten porukkaa tanssii perusvalssia. Ainakin ite oon tällasen huomion tehnyt. En kyllä ihan samoilla linjoilla ole valssin tanssimisen suhteen vaikka näköjään aika paljon samoilla tantereilla on soitettu. Enempikin paikkakohtaista sekä yleisön keski-iästä riippuvaista eikä kovin voi yleistää. Noista uusista valsseista, niin 90-luvun valsseja ei nyt tule äkkiseltään mieleen kuin yksi. Sitten on yksi aivan varmasti 2000-luvultakin. En kerro. No noissa häissä soitettavissa on kyllä sitten 90-luvun ja varmaan myös 2000-luvun aineistoa mutta niitä ei kyllä normaalikeikoilla juurikaan soiteta. Humpasta rautalankaan... |
humppahanuristi 26.11.2008 11:26:36 | |
---|
Pythagoraan mukaan musiikki kuvaa syklisiä kosmisia tapahtumia ja esim. Kubrickin elokuvassa avaruusalus kulkee valssin tahdissa. Ei valssi ole välttämättä pois muodista, sitä pitäisi vaan osata esittää eri tavalla. Muuten olen sitä mieltä, että kaikki kolmijakoinen musiikki on tullut harvinaisemmaksi, vähemmän esitetyksi ja yhä harvempien ihmisten herkuksi. Inflaation ovat kärsineet kolmimuunteinen rokki, humppa ja valssi kun tilalle ovat tulleet nelijakoiset bugg ja biitti. Ehkä tällä on jotain tekemistä luonnosta erkaantumisen ja urbanisoitumisenkin kanssa, mene ja tiedä.
Kyllä se varmaan on niin, etten ihan fiksuimmasta päästä ole mutta mitä on kolmimuunteinen rokki? Humpasta rautalankaan... |
baron 26.11.2008 11:31:34 | |
---|
Kyllä se varmaan on niin, etten ihan fiksuimmasta päästä ole mutta mitä on kolmimuunteinen rokki? Rock-a-billy, rock and roll. Kyllä Bill Haley oli selvästi kolmimuunteista. |
Riksteri 26.11.2008 11:34:49 | |
---|
Kyllä se varmaan on niin, etten ihan fiksuimmasta päästä ole mutta mitä on kolmimuunteinen rokki? Olen väärä henkilö tuohon vastaamaan, mutta esim. Jazzmies on kirjoittanut rytmikäsitteestä ansiokkaan artikkelin tänne mnettiin, josta lainaus: "Kolmimuunteisuus eli swing-artikulaatio (triplet phrasing) tarkoittaa kahdeksasosien esittämistä tavalla, jossa painollinen puolisko on pidempi kuin painoton puoliskon suhteessa 2:1. Kolmimuunteisuus on siis iskualan jakamista kolmeen samanpituiseen osaan, joiden muodostamaa rytmijakoa kutsutaan yleisesti trioleiksi, joten rytmin pohjajako (subdivision) on triolipohjainen. " lähde: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=127600 |
humppahanuristi 26.11.2008 11:38:22 | |
---|
Siis synkooppi? Arvasin kyllä, että menee tuonne rockabilly osastolle mutta silti kolmimuunteisuus on vähän ihmeellinen termi sinällään nelijakoisessa rytmipohjassa. Humpasta rautalankaan... |
AngryMouth 26.11.2008 11:50:09 (muokattu 26.11.2008 11:53:04) | |
---|
Ei synkooppi, vaan tasajakoisen rytmin poikkeusjako kolmeen = trioli Tasajakoinen 2/4, 4/4 Kolmijakoinen 3/4, 6/8 Kolmimuunteinen, 4/4 -> soitetaan esim. kahdeksasosatrioleina | | = |_| | |
Fuzzy Boner 26.11.2008 11:58:20 | |
---|
Ei synkooppi, vaan tasajakoisen rytmin poikkeusjako kolmeen = trioli Tasajakoinen 2/4, 4/4 Kolmijakoinen 3/4, 6/8 Kolmimuunteinen, 4/4 -> soitetaan esim. kahdeksasosatrioleina | | = |_| | jos sitä haluaa lauaen solfata niin hyvä tavu on esim: "Lupil" |