Aihe: Äänikortit optisilla liittimillä
1
Hammerhead
13.02.2004 11:37:47 (muokattu 13.02.2004 11:39:03)
Eli tarkoitus olisi Fostex VF-160 mallisesta myllystä rosmota ääniraitoja kompuutterille. Onko kellään suositella optisilla tulo/lähtö liittimillä varustettuja äänikortteja. Muuta ominaisuutta en siltä tarvitse kuin tuon ja sitten tietenkin jonkunlainen lähtö ämyreille/stereovahvistimelle (esim. miniplugi)
Hinnaltaan kortin tietenkin soisi olevan mahdollisimman edullinen..
Käyttiksenä on Win98. (Jos se nyt asettaa joitain rajoituksia joillekkin äänikorteille..)

Näistä seuraavista kysymyksistä löytyy varmasti tietoa täältä sivuilta muualtakin mutta kysytään nyt kuitenkin kun ei se mitään maksa..

Eli millaisella kokoonpanolla saa pyöritettyä noin kahtakymmentä raitaa kerralla?
Mikä olisi minimi tai sellainen että ne pyörisivät edes suurinpiirtein huolettomasti?
sami_sumea
14.02.2004 11:25:33

Eli tarkoitus olisi Fostex VF-160 mallisesta myllystä rosmota ääniraitoja kompuutterille. Onko kellään suositella optisilla tulo/lähtö liittimillä varustettuja äänikortteja.

RME:n digi96/8 pad toimii ainakin mulla hyvin. Oletan siis että kyseessä on adat-optical-liitäntä?

RME:llä on myös järeämpiä, Hammerfall-sarjan vehkeitä joita voin suositella jopa enemmän kuin tuota 96/8:ia. Laajennusvaraa on hyvä olla.

www.rme-audio.com

...
Mohla
16.02.2004 09:53:19 (muokattu 16.02.2004 09:57:40)

Tuo sun RME on ihan paska verrattuna tähän minun Marian MARC A korttiin.* Tähän ei tosin saa kuin 8-kanavaa optisella liitännällä, mutta kortteja voi laittaa koneeseen yhteensä 4 rinnakkain, eli yhteensä 32. Hintaa yhdellä kortilla on n.150€.

Tässätapauksessahan ei tuo MARC A ole paras, mutta MARIANin kortteihin kannataa silti tutustua varteenotettavana vaihtoehtona.
...kahden millisekunnin latenssikaan ei ole kovin huono ominaisuus.

EDIT:*Huomasinpa taas sen kun tuota kuunnelmaa viikonloppuna kaaoksen studiolla työstettiin sun masiinallas...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Locrian
16.02.2004 11:21:53
No jaa.Aikas paljon noita RME:n kortteja on kehuttu pitkin maita ja mantuja.Kunhan tästä pääsen hakemaan ja testailemaan tota mun HDSP 9652:sta niin voin kertoa sitte ihan omankin mielipiteen
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Groove Man
16.02.2004 13:29:35
Eli tarkoitus olisi Fostex VF-160 mallisesta myllystä rosmota ääniraitoja kompuutterille. Onko kellään suositella optisilla tulo/lähtö liittimillä varustettuja äänikortteja. Muuta ominaisuutta en siltä tarvitse kuin tuon ja sitten tietenkin jonkunlainen lähtö ämyreille/stereovahvistimelle (esim. miniplugi)

Mulla on ko. käytössä Terratecin EWS88D kortti - adat i/o, spdif (opt./coax.), 2xmidi i/o ja 3,5mm analog stereo out. Max. 4 kpl yhteen koneeseen (synkkamahdollisuus keskenään). Uus irtoaa saksanmaalta ~200 ja käytettynä saa tottakai edullisemminkin.

Midi on suositeltava ominaisuus - saa 8 raidan paketit pysymään synkassa keskenään ja vf160:sen ohjailun voi hoitaa PC:ltä.

Ajureita löytyy myös w98:lle - en tosin muista onko noita wdm ajureita...

Näistä seuraavista kysymyksistä löytyy varmasti tietoa täältä sivuilta muualtakin mutta kysytään nyt kuitenkin kun ei se mitään maksa..

Eli millaisella kokoonpanolla saa pyöritettyä noin kahtakymmentä raitaa kerralla?
Mikä olisi minimi tai sellainen että ne pyörisivät edes suurinpiirtein huolettomasti?

Tähän on aika mahdotonta antaa sitä yhtä oikeaa vastausta, koska muuttujia on niin paljon ja aina on se pienen pieni mahis, että just valmistajan x komponentti aiheuttaa ongelmia, kun muut komponentit ovat just c,d,e,f ja g. Noh, hertsit ja tavut on kuitenkin aika halpoja nykyään niin oma min. suositukseni on 1GHz, 512Mt, 7200rpm + 'keskikevyt' softa.

Jos on tosissaan hertsit tiukassa niin kai vielä vähemmälläkin hommat pyörähtää, mutta sitten...
...koneen tulee mielellään olla mahd. audiokäyttöön optimoitu
...softa mallia 'kevyt'
...isommat VST, VSTi ja DX nannat voi suosiolla unohtaa
sami_sumea
16.02.2004 22:58:49 (muokattu 16.02.2004 23:18:54)

Tuo sun RME on ihan paska verrattuna tähän minun Marian MARC A korttiin.*

Kerro toki lisää?

edit: Joo, ilmeisesti kyse oli siitä kuunnelmaprojektista? Tsekattiin just Joonaksen kanssa.. Se röpisee pienimmällä bufferisettingsillä siksi, että se on siirretty SX1:stä SX2:een (toi siirto röhnäyttää projektin joskus), siinä on ~30 raitaa ja CPU:ta menee 90% heti kättelyssä... Voipi olla ettei pysyis ihan sunkaan kortti tossa mukana.

...
Mohla
18.02.2004 10:20:37

ok. Olin ehkä vähän liian tulessa heittäessani tuon kommentin. Siinä on vain niitä muita pikkujuttuja mitkä alkoi ottamaan päästä työstkentely vaiheessa (ei tue huonompilaatuisia sampleja jne.)
Loppujen lopuksi varmaan homma on aika plus miinus nolla, ja enkä minä muista RMEn korteista mitään voi sitten sanoakaan, kun en ole kokeillut.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
sami_sumea
18.02.2004 11:26:15

ei tue huonompilaatuisia sampleja jne.

Joo, toi on muuten totta, se oli yllätys mullekin. 32khz on pienin tuettu samplerate.

Ihmettelin tota joskus, mutta toi johtuu ilmeisesti siitä että tuo kortti ei resamplaa dataa missään vaiheessa (toisaalta hemmetin hyvä juttu, kaikki pysyy 1:1 just sellaisena mitä konverttereista tulee ulos).

Huono puoli on taas se että pienet sample / bitratet ei soi... SB livet, M-audiot yms resamplaa huonolaatuisia sampleja lennossa.

Vaan eipä tuo sinänsä "pro"-käytössä haittaa.

...
Gronsbyk
18.02.2004 11:34:37
ok. Olin ehkä vähän liian tulessa heittäessani tuon kommentin. Siinä on vain niitä muita pikkujuttuja mitkä alkoi ottamaan päästä työstkentely vaiheessa (ei tue huonompilaatuisia sampleja jne.)

Polokasit mielestäni parhaan tietokoneisiin liittyvän hankintani ihan maanrakoon... ;-p

Niin, tuo sampleratehomma on tosiaan totta, minulla on koneessa lisäksi SB128 että voi tarvittaessa pienemmätkin sampleratet toistaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)