Aihe: Saundin vaihto ilman katkosta? Mikät synat?
1 2
BaariMikko
25.11.2008 17:00:31

nimenomaan livekäytössä kuulostaa vaikka kuinka paljon paremmalta kun esimerkiksi jokin padisoundi ei katkea kuin seinään kun tarvitsee vaihtaa esim. pianosoundiin etc...

Heh, Alesis ION toimii siten, että soundia vaihdettaessa edellinen soundi soi "loppuun". No kerran keikalla tarvitsin vähän Pink Floyd -maista tuulikohinaa, eli siis ihan perusnoisea hitaan lfo:n läpi. Fiksuna väänsin releaset loputtomiin ja jätin kohinat soimaan itsekseen, jotta pystyin soittamaan toisella kiipparilla muuta. Vaihdoin Ionista samassa biisissä myöhemmin lead-soundille ja soittelin soolon, jonka jälkeen biisin hiljentyessä aloin ihmetellä, että mikäs täällä kohisee. Luulin kitaristin kikkailevan delay-looppiensa kanssa, mutta biisin loputtua alkoi iskeä pieni paniikki, kun kukaan ei soittanut mitään, mutta monitoreissa kohisi edelleen...
JPQ
25.11.2008 18:28:43

Niin mut studios voi ottaa ottoja. Ja rommia..

Teoriassa joo. mutta sanotaan keinotekoista rampautusta luulis nykyään ettei onnistu.
Fuzzy Boner
25.11.2008 19:56:27 (muokattu 25.11.2008 19:56:40)
Teoriassa joo..

Käytännöstä mä puhun, en tiiä teorioista
Fuzzy Boner
25.11.2008 21:18:21
Voiko vaaleata rommia juoda jos soittaa mixolyydistä? Jos rommiin sekoittaa esim. kokista ja sitruunaa niin onko pakko soittaa useampaa skaalaa?

Ihan saakelin hyvä rommi: Ron Zacapa. Suosittelen. Mä juon lasipullokokista tai tölkkikokista jos lasipullokokista ei oo. Puolen litran on jo aika blues ja 1.5l en mene edes lähelle.

Mut ei noita edellämainittuja tietenkään ikinä sekaisin. Muutenkin kokis kokiksena ja rommi rommina. Se soundikaan ei ihan ilman katkosta vaihdu.

Syna.
ville viaton
25.11.2008 21:32:45
Ihan saakelin hyvä rommi: Ron Zacapa. Suosittelen. Mä juon lasipullokokista tai tölkkikokista jos lasipullokokista ei oo. Puolen litran on jo aika blues ja 1.5l en mene edes lähelle.

Mut ei noita edellämainittuja tietenkään ikinä sekaisin. Muutenkin kokis kokiksena ja rommi rommina. Se soundikaan ei ihan ilman katkosta vaihdu.

Syna.

Tämä ei nyt ole läppä; mun appi-ukkoni on osakkaana rommitehtaassa kanarialla. Siellä tehdään kuuban jälkeen parasta rommia. Tai no mitäs mä nyt tiedän.

LFO. Kompabiliteetti.
Kyllä mun mielestä life-musa on parasta.
Fuzzy Boner
25.11.2008 21:34:03
Tämä ei nyt ole läppä; mun appi-ukkoni on osakkaana rommitehtaassa kanarialla. Siellä tehdään kuuban jälkeen parasta rommia. Tai no mitäs mä nyt tiedän.

LFO. Kompabiliteetti.

UI! Mä diggaan ihan hulluna hyvästä rommista..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)