Aihe: ENGL InVader 100 vs. ENGL Steve Morse Signature
1 2 3 4
Mr. Speed
24.11.2008 14:35:56
Vanha suola janottaa. Kamala GAS kun ensin kävin kauppaa ENGL E860:sestä, mutta se lähtee lontoomaahan.

Tällä foorumilla on tuo InVader ollut hieman yleistymään päin, tai se ainakin tuntuu nykyiseltä "hitiltä", en tosin sen harvinaisuudesta tiedä. Kamalan usein ei torilla moiseen törmää. Nyt onkin sitten tullut vastaan kysymys, vaitaako Jenkki takaisin Sakemanniin? Kaipaisin luonnehdintoja vähän noista otsikossa esiintyvistä vahvareista.

Steve Morsessa ainakin on ihan meilenkiintoinen ominaisuus, se että midrangea voi vaihdella kanavaa vaihtamatta. Tosin InVaderin 4 diskreettiä ja hienoinen monipuolisuus kiinnostaa. Hintaeroahan näillä kahdella on melkoisen vähän.

Nyt kuitenkin käyttökokemuksia halauisin. Ainakin InVaderista. Steve Morsea ei ole täällä näkynyt, mutta sitä tuntuu löytyvän Suomen liikkeistä InVaderia helpommin.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
HeavyMachinery
24.11.2008 15:58:06

Morse on alle vuoden vanha malli joten ihme että se on edes ENGLin netti sivuilla :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Mr. Speed
24.11.2008 16:01:23
Morse on alle vuoden vanha malli joten ihme että se on edes ENGLin netti sivuilla :D

Kerros nyt kuitenkin jotain tosta sun InVaderista? :D Katsoo myös noita räkkikamoja, ja josko tää "villitys" poistuis..
HeavyMachinery
24.11.2008 16:26:43

Kerros nyt kuitenkin jotain tosta sun InVaderista? :D Katsoo myös noita räkkikamoja, ja josko tää "villitys" poistuis..

Ostat multa tuon räkin pois ja kasaat siihen kunnon rigin. Pidät mesan ja ostat siihen ENGLin pre ampin ja sitten switcherin jolla saat valittua kumpi menee mesan päätteesseen.
Nacher
24.11.2008 17:20:48
Itse omistin tosiaan Invader 150W:n, jonka vaihdoin jokin aika sitten Special Editioniin. Ihmettelen itseasiassa sitä, miten tuo SE tällä forumilla ohitetaan ENGL keskusteluissa aina lähes täysin, vaikka kyseessä on kuitenkin ENGLin lippulaivamalli.

Invader oli tosiaan jännä peli, koska kaikki särökanavat olivat ihan aikuisten oikeasti erilaisia, ja kaikissa oli gainia miltei saman verran, eli paljon. Noin lyhykäisyydessään : Hyvä ja kirkas, joskin vähän synteettisen kuuloinen cleani. Ihan pikkurosoa en saanut toimimaan. Kakkoskanavalta oikein maukkaat vähän rouheammat rokkisäröt sekä vanhat hevit/leadit. Kolmoskanavalta tiukempi, scoopempi komppi. Neloskanavalta vain ja ainoastaan todella, todella löysää ja paksua leadisoundia. Todella hyvää sellaista itseasiassa.

Noin yleisesti ENGLeistä poiketen orgaanisempi ja dynaamisempi soundi. Ei sirinää, vaan volapotikkaan hyvin reagoivaa murinaa. Jokseenkin erilainen cleani ja ihan omanlaisensa leadisoundit. Kaiken kaikkiaan hyvin uniikin kuuloinen peli. Miinusta taasen siitä, että tiukimmat mättökomppisoundit olivat vähän pehmeämmän/löysemmän kuuloisia kuin muissa ENGLeissä, ja särö ei ehkä jonkun makuun ole ihan tarpeeksi moderni. Kolmoskanava myös tarvitsisi selkeästi lisää middleä, joten EQ:ta voi joutua käyttämään tuon kanavan kanssa. Vaatii enemmän luukutusta myös, kuin muut ENGLit. Vähän myös bassopuolen kanssa oli ongelmia, kun kovalla soittaessa sitä bassopäätä oli välillä vaikea pitää kurissa. Kombolla soitellut basisti ei osannut arvostaa oman bassonsa hukkumista tuon alle :P.

Sopiva nuppi nimenomaan niille, jotka haluavat monipuolisen soundipaletin ja hyvin säätövaraa. Väärä nuppi niille, jotka tarvitsevat vain ja ainoastaan sen yhden mättösärön.
Ben_D
24.11.2008 17:57:11

Ihmettelen itseasiassa sitä, miten tuo SE tällä forumilla ohitetaan ENGL keskusteluissa aina lähes täysin, vaikka kyseessä on kuitenkin ENGLin lippulaivamalli

Mä en ihmettele kun katsoo hintalappua. Olisin saanut ko. laitteen 1700 eurolla, mutta Savage alko hönkiin putkien vaihdon jälkeen siihen malliin, että en näe syytä luopua Savagesta.
Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal
Antti1
24.11.2008 17:58:59 (muokattu 24.11.2008 17:59:17)
Olisin saanut ko. laitteen 1700 eurolla, mutta Savage alko hönkiin putkien vaihdon jälkeen siihen malliin, että en näe syytä luopua Savagesta.

Se Ruotsissa majaillut nuppi vai? Saman hintainen ainakin, kun mitä mä tossa syksyllä näin. Se svenssoni ei ainakaan ollut sama, kuin tämä nykyinen SE, vaan jo jäähyaition puolella oleva Savage SE.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Pummi
24.11.2008 19:53:59

Mä en ihmettele kun katsoo hintalappua. Olisin saanut ko. laitteen 1700 eurolla, mutta Savage alko hönkiin putkien vaihdon jälkeen siihen malliin, että en näe syytä luopua Savagesta.

Mihinkä päättäriputkiin päädyit Savagessa? Itellä olis Blackmoreen pääteputkien vaihto edessä lähiaikoina. KT88 varmaan testattava kun niitä on kovasti kehuttu.

Liukupa taas off-topikkiin mut menköön..
"Man's gotta do what man's gotta do eli soittaa rokkia ja juoda kaljaa äijien kanssa" firecane
pekurides
24.11.2008 20:07:02

Mä en ihmettele kun katsoo hintalappua.

Tämähän se varmaan "testihalut" karkoittaa sama hommeli VHT ultraleadin kohdalla...

Itse ratkaisin yhtälön hommaamalla E570 SE preampin, pitäs olla suora versio SE etuasteesta.
Näiden hinta about samaa luokkaa mesan Recto etusen kanssa, tai itseasiassa hiukan halvempikin ja lisäksi MIDI ohjaus kanavien ja nippuloiden kanssa sekä pystyy ohjaamaan looppia kiinni/auki ja ohittamaan koko mokkulan ja siten pamauttaa vaikka toinen etunen samaan signaaliketjuun loopin kautta

Itse suunnittelinkin ottavani reunat mesasta ja uuberit englistä yhdellä napin painalluksella vaihdellen englin midi-laudasta. vielä kun saisi multipaven sysättyä sekaan.... no taitaa jäädä mesan reunat käyttämäti.. kuitenkin :=)

,,,niin,,, hyvän päättärin sitten voipi kyllä hintaan lisätä....

ENGlin sivuilla oli uusia klippejä invaderiin ja morseen ja kyllä minulla tuli mieleen että Morse olis juurikin sopivan herran tyyliseen soitantaan ja invaderista modernimmat runtut irtoaisi, näin mutuna tietenkin... hyvän kuulosia kummatkin.

-SE rulaa:)
Tunteella päin vittua.
Ben_D
24.11.2008 20:51:41

Se Ruotsissa majaillut nuppi vai? Saman hintainen ainakin, kun mitä mä tossa syksyllä näin. Se svenssoni ei ainakaan ollut sama, kuin tämä nykyinen SE, vaan jo jäähyaition puolella oleva Savage SE.

Ei ollu kun Saksassa....ENGL Special Edition 6L6 putkilla.
Antti1
24.11.2008 20:52:35
Ei ollu kun Saksassa....ENGL Special Edition 6L6 putkilla.

Aika hurjaa... Mikset ostanu pois? Vaikka ihan sijoitusmielessä. :)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Ben_D
24.11.2008 21:26:06 (muokattu 24.11.2008 21:26:42)

Aika hurjaa... Mikset ostanu pois? Vaikka ihan sijoitusmielessä. :)

Niin...pitäis olla se 1700e. Aika paljon rahaa...kymppitonni. Olis pitäny myydä Savage ja sitä en halua tehdä, koska se rulettaa.
Mr. Speed
24.11.2008 23:48:29
Joo, omalta osaltani tämä ketju kävi jo turhaksi. Päätöksen sain siis tehtyä, tosin melko onnen kantamoisena. Recto siis lähtee talosta, mutta tilalle ei tule ENGL, eikä edes sakemanni.
Ben_D
25.11.2008 08:45:47 (muokattu 25.11.2008 08:46:23)

Recto siis lähtee talosta, mutta tilalle ei tule ENGL, eikä edes sakemanni.

Vaan????????
Estranged
25.11.2008 14:21:17
VHT:n Ultra Leadiä taisi olla tulossa.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Mr. Speed
26.11.2008 13:01:16
VHT:n Ultra Leadiä taisi olla tulossa.

Joo.. Tosiaan, semmottinen on tulossa. Onkos VHT muuten minkä maalainen? Ei sillä niin väliä, itse muistelin, et ois ollu jenkki, mutta pojat väitti ois saksalainen.
HeavyMachinery
26.11.2008 14:01:21

Joo.. Tosiaan, semmottinen on tulossa. Onkos VHT muuten minkä maalainen? Ei sillä niin väliä, itse muistelin, et ois ollu jenkki, mutta pojat väitti ois saksalainen.

Paska se on, mutta voittaa mesan :D

Tuo mukana kun tuut kaappia hakemaan niin saan haukkua sitä :)
Estranged
26.11.2008 14:07:41

Näin sanoo VHT:n sivut:

VHT Amplification, Inc
1201 South Flower Street
Burbank, CA 91502
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Mr. Speed
26.11.2008 14:12:00
Paska se on, mutta voittaa mesan :D

Tuo mukana kun tuut kaappia hakemaan niin saan haukkua sitä :)

Joo, samalla reissulla haen sen siitä Tampereen kupeesta, joten tuon kyllä mukana. Pääsen itse jo heti testailemaan ^^
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)