Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 534 35 36 37 3882 83 84 85 86
karsa
24.11.2008 20:51:09
Se oli aikas hyvä jakso, hienoja juttuja soittelivat.
--Tomppa--
24.11.2008 20:54:59
Veikkaan, että huomenna tulee erittäin hyvä jakso katsottua. En yhtään Virtasta tunne, mutta jotenkin sellainen olo, että voisi olla huumori miehiä. Toivon ainakin sitä, koska ei innosta katsoa toista Dahlblom jaksoa missä ei pahemmin puhu kuin Marzi. No huomenna näen.
Sitten pitää yksi juttu kysyä. Eli tuossa Eugen jaksossa kun se esitteli välineistöään niin mitä soolon pätkää se siinä soitti, siis kun kanavanvaihtajaansa esitteli ja demosi soolo soundiaan? Se on soinut päässä siitä asti ja ei millään muistu biisin nimi mieleen. Jollekin muulle muistuu?

Mr. Crowley?
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
jra
24.11.2008 20:55:43 (muokattu 24.11.2008 21:09:43)
Veikkaan, että huomenna tulee erittäin hyvä jakso katsottua. En yhtään Virtasta tunne, mutta jotenkin sellainen olo, että voisi olla huumori miehiä. Toivon ainakin sitä, koska ei innosta katsoa toista Dahlblom jaksoa missä ei pahemmin puhu kuin Marzi. No huomenna näen.

Eilen ja tänään noita katsoin useamman, ja ihmetyttää Dahlbomin jakson kritisointi. Ei ollut mikään puhekone, mutta tulihan siltä ihan kohtuullisesti tekstiä, ja tietysti hyvää kitarointia. Minusta tuollainen kahden tasavertaisen tyypin jutustelu on mukavampaa kuunneltavaa kuin haastattelutyyppinen tai vieraan yksipuolinen luennointi. Lisäksi tuntui että Musa-Korner -tyyppinen ote Marzilta oli ainakin osin tarkoituksellista tsoukkia.

Lyhyen keston lisäksi ei juurikaan valitettavaa ohjelmasta ole, kaikki kitaristit eivät tieteenkään ole ihan omaan makuun, mutta laaja valikoima tyylejä on aina plussaa.

Saisi, kuten edellä jo joku toivoi, tulla lisää näitä monipuolisia perinnejannuna, joilta taipuu myös modernimpi kitarointi kuten esim. Viksten ja Orma, tai sitten "heavympää" stuffia kuten Björkenheim. Ja ehkä sitten Marzi-jakso, jossa olisi vierailevana isäntänä Pekka Kuusisto, joka on tutustunut käsittääkseni jonkin verran myös sähkökitaran saloihin ja on Marzin stand up -kumppani Kähärän bändistä ja Hemma Beastista. Saattaisi olla aika moista verbaalista kohellusta ja soitannollista tajunnanvirtaa:)
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
antnis
24.11.2008 22:49:44
Sitten pitää yksi juttu kysyä. Eli tuossa Eugen jaksossa kun se esitteli välineistöään niin mitä soolon pätkää se siinä soitti, siis kun kanavanvaihtajaansa esitteli ja demosi soolo soundiaan? Se on soinut päässä siitä asti ja ei millään muistu biisin nimi mieleen. Jollekin muulle muistuu?

Kantsii ehkä sit pysyä siellä lastenmusiikkiosastolla jos ei aikuisempi jutustelu ja soitto jaksa kiinnostaa.
John Titor
25.11.2008 00:16:15

Kantsii ehkä sit pysyä siellä lasten keskustelupalstalla jos ei aikuisempi jutustelu jaksa kiinnostaa.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
kimurantti1
25.11.2008 02:04:42 (muokattu 25.11.2008 02:07:54)
Sosiaalisesti rajoittunut? Huhhuh mitä johtopäätöksiä yhden 30 minuuttisen pätkän perusteella. Ei Dahlblom ainakaan livenä mikään älyttömän vähäpuheinen tyyppi ole, juttua irtoaa ihan kuten keltä tahansa muultakin. Tuli itse asiassa vähän yllätyksenä mulle tuon jakson vähäpuheisuus, mutta ymmärrän kyllä, että jos kovin nopealla varoitusajalla tuollaiseen menee, niin voi olla vaikeaa keksiä järkevää sanottavaa, varsinkaan jos ei ole tehnyt tuollaisia juttuja ennen, tai muuten vaan tottunut puhumaan itsestään julkisesti. Kokeilkaa inisiät mennä joskus puhumaan kameran eteen itsestänne, niin todennäköisesti muuttuu ääni kellossa.

Mua ei ainakaan vähäpuheisuus haitannut. Soitto kulki niin mallikkaasti, että oli siinä ihmettelemistä, vaikka tiesinkin mitä odottaa. Etenkin Keskisuomen kotiseutulaulun teemaan improvisointi oli älyttömän hienoa kuunneltavaa.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
sepisti
25.11.2008 03:20:50
Sosiaalisesti rajoittunut? Huhhuh mitä johtopäätöksiä yhden 30 minuuttisen pätkän perusteella. Ei Dahlblom ainakaan livenä mikään älyttömän vähäpuheinen tyyppi ole, juttua irtoaa ihan kuten keltä tahansa muultakin. Tuli itse asiassa vähän yllätyksenä mulle tuon jakson vähäpuheisuus, mutta ymmärrän kyllä, että jos kovin nopealla varoitusajalla tuollaiseen menee, niin voi olla vaikeaa keksiä järkevää sanottavaa, varsinkaan jos ei ole tehnyt tuollaisia juttuja ennen, tai muuten vaan tottunut puhumaan itsestään julkisesti. Kokeilkaa inisiät mennä joskus puhumaan kameran eteen itsestänne, niin todennäköisesti muuttuu ääni kellossa.

Mua ei ainakaan vähäpuheisuus haitannut. Soitto kulki niin mallikkaasti, että oli siinä ihmettelemistä, vaikka tiesinkin mitä odottaa. Etenkin Keskisuomen kotiseutulaulun teemaan improvisointi oli älyttömän hienoa kuunneltavaa.

Nimesinkö jossain vaiheessa sun parhaan kaverin sosiaalisesti rajoittuneeksi??? Kunhan heitin kyssärin ilmaan -taiteilijoista- yleensä... ja toisaalta yritin puolustaa sun bestistä. Itseltäni:)

Jos sullekin tuli yllätyksenä -oletettavan maikkasi?- hiljaisuus ohjelmassa, miksi siitä ei saisi puhua? On se kumma jos vähän kritisoi jotakin jyskälän bluusjazziäijää, niin heti on entiset ja nykyiset oppilaat, sekä kaverin kerran baarissa nähneet avautumassa. Mä olen käsittääkseni perustellut mielipiteeni, miksi en Dahlblom-jaksosta pitänyt...

Luulisi sunkin Kimurantti ymmärtävän, että kyse ei ole Dahlblomin musiikillisen lahjakkuuden väheksymisestä. Mikäli et ole sarjaa seurannut, käy hakemassa juikkipuikin sivuilta Viinikais- ja Kämäräis-jaksot, ja katso kuinka vähintään yhtä hyvät (mielummin kovemman luokan) kitaristit vierailunsa hoitivat. (Toinen noista vielä vatsataudissa)

Mutta Varren vierailua odotellessa... Ja muistakaa, että ei sitten mitään kritiikkiä hänestä, koska mä olen saanut soittaa sitä kitaraa, millä Varre vetää Idolsissa:) Lisäksi olin kerran Kaisaniemen F:llä samaan aikaan. Eli melkein sukua julkkikselle siis:D
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Tilulii
25.11.2008 13:22:55
" On se kumma jos vähän kritisoi jotakin jyskälän bluusjazziäijää, niin heti on entiset ja nykyiset oppilaat, sekä kaverin kerran baarissa nähneet avautumassa. "

Otetaanpas rauhallisesti! Tämä Jyskälän bluusjazziäijä (äijä hallitsee muuten tyylit laidasta laitaan) on asunut Hesassa tietoni mukaan 11 vuotta elättäen itsensä soittamalla. Jyväskylässä kaveria ei ole enää paljoa nähty, ikävä kyllä! Olisikohan kuitenkin niin, että tyyppiä muusikkona kunnioittavat ovat laajemmista ympyröistä, kuin mitä ed. kirjoittaja tarkoitti!

Ja kyllä: ovat monet muutkin Kitaraklubi-ohjelman soittajat hyviä, kukin omalla sarallaan. Yhtenä päivänä yhden veto kuulostaa loistavalta, toisena toisen. On se rikkaus meille, että Suomessa on niin paljon kansainvälisestikin arvioituna huippusoittajia. Makuasioista tässä keskustelussa voidaan olla eri mieltä ja yhtä mieltä, mutta eikös ole aika kornia ruveta laittamaan näitä huippuja soittajina paremmuusjärjestykseen tv-ohjelman perusteella ???
Tv-esiintyjinä voi vapaasti laittaa (näkyykin olevan näissä keskusteluissa keskeinen asia).
sepisti
25.11.2008 13:35:24
Tv-esiintyjinä voi vapaasti laittaa (näkyykin olevan näissä keskusteluissa keskeinen asia).

Nimenomaan tv-esiintymistä olen kritisoinut, en soittamista.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Bluesmies
25.11.2008 14:28:52
Millanen Varre-jakso oli?
Triqqer
25.11.2008 15:32:14 (muokattu 25.11.2008 15:41:44)
Kantsii ehkä sit pysyä siellä lastenmusiikkiosastolla jos ei aikuisempi jutustelu ja soitto jaksa kiinnostaa.

Soitto kyllä kiinnosti siis itse soitto, mutta puheen vähyys jäi harmittamaan.
Kerroin oman mielipiteeni jaksosta. En sen enempää, enkä vähempää.
Olen noita jaksoja katsonut sillä mielellä, että jos ei ole musa tyyli minulle sopivin niin sen korvaa jos on hauska tai muuten mukava tyyppi. Esim. tämä Saksalainen kaveri (jonka nimeä en osaa kirjoittaa) oli juuri sellainen puhelias ja mielenkiintoinen, vaikka hänen jazzinsa ei liiemmin kiinostanut.
Kun joku kuitenkin ymmärtää väärin niin selvennän vielä. Hyvän jakson täytyy sisältää: Keskustelua, Hyvän tyylin edustaja ja taidokasta soittoa. Kyseinen jakso täytti 1 ja puoli, taidokasta soittoa ja puolet keskustelua. Tämän vuoksi ei ole suosikki jaksoni.

En tarkoittanut, että Dahlbomissa olisi vikaa. Ei vain ollut hirveän puhelias, eikä jazz ole tosiaan sitä ominta tyylilajia mulle, joten ei ollut minun mielestäni paras jakso. Ei siinä mitään hyvä soittaja silti.
Jzci
25.11.2008 16:39:13

Minkälainen sirkuspelle sitä pitää olla että mnetin arvovaltainen raati antaa hyväksynnän? Itse en kiinnittänyt edes minkäänlaista huomiota koko asiaan ennen tämän ketjun avaamista. Aivan mieletöntä soittoa (josta tässä ohjelmassa lienee kyse?) ja hillitön valitus, ihme touhua.
John Titor
25.11.2008 16:56:08

Minkälainen sirkuspelle sitä pitää olla että mnetin arvovaltainen raati antaa hyväksynnän? Itse en kiinnittänyt edes minkäänlaista huomiota koko asiaan ennen tämän ketjun avaamista. Aivan mieletöntä soittoa (josta tässä ohjelmassa lienee kyse?) ja hillitön valitus, ihme touhua.

Nii-i... edelleen kannatan nimen vaihtamista wannabemuusikoiden.netiksi.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Tami
25.11.2008 16:57:39

Mnetin raatia isompaa auktoriteettiä ei ole olemassakaan... Toiset haukkuu ja toiset koittaa epätoivoisesti puolustella... Päästään siihen meiän isi - teiän isi asteelle pikkuhiljaa..

Silti kiva lueskella.. jatkamme saamme kenties elää..

Ps. Minusta Euge oli ihan huono... Hihhih!!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
jra
25.11.2008 17:17:41 (muokattu 25.11.2008 17:24:38)
Toiset haukkuu ja toiset koittaa epätoivoisesti puolustella...

Tuosta puuttuu ne jotka kertoo miten asian laita oikeasti on;)

Itse en ollut Dalhbomista edes kuullut ennen jaksoa, saati sitten oppilas, joten jakson arvio vain ja ainoastaa jakson perusteella, eli ei ollut vähiten kiinnostava jakso, edes keskustelun osalta.

Niin, ja tosiaan Viksten, Orma, Björkenheim ja vaikka Dave Lindholm mukaan, jos uutta tuotantokautta jossain välissä ollaan tekemässä. Noilta kavereilta löytyisi hommaan laajaa aika- ja tyyliperspektiiviä ja sopivaa supliikkiakin. Ulkomaalaisista Nils Lofgren voisi olla hyvä vieras ja vielä semmoinen jonka saa ohjelmaan mukaan, jos näillä nurkilla vielä Pomon kanssa tai soolona liikuskelee. Ei mikään show off, vaan enemmän pelimanniosastoa.

Lupaan ostaa koko setin dvd:llä jos ja kun ilmestyy, vaikka nyt onkin toista kautta (plusplusplus) näitä joutunut katselemaan.

E: Havaintoa uusimmasta jaksosta? Laatua tosin jaksaa ja kannattaa odottaa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
sepisti
25.11.2008 17:26:38
Nii-i... edelleen kannatan nimen vaihtamista wannabemuusikoiden.netiksi.

Samaa mieltä... Etenkin kitarismi puoli wannabeitä pullollaan. Meikäläinen on myös melkonen wannabe.

Pahoittelen kaikille Dahlblomin kavereille ja faneille aiheuttamaani pahaa mieltä.

Kämäräinen rules!!! Ja tietty Viinikainen myös.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
sepisti
25.11.2008 17:30:07 (muokattu 25.11.2008 19:00:08)
Antaa olla...

Mun osalta aihe D on loppuunkäsitelty.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Socialite
25.11.2008 20:19:04
Kuulin tuossa juuri että Robben oli käynyt vierailunsa aikana purkittamassa jakson kitaraklubiin. Aika siistiä...sitä odotellessa.
Fuzzy Boner
25.11.2008 20:21:20
Kuulin tuossa juuri että Robben oli käynyt vierailunsa aikana purkittamassa jakson kitaraklubiin. Aika siistiä...sitä odotellessa.

Joo näin mäkin kuulin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)