Guitarguy 24.11.2008 20:38:06 | |
---|
Elikkä oon täs katellu seuraavaa mahdollista kitaraa. Tällä hetkellä käytän jotain Falconin Stratoa ( Halppis Kitara). Olisko Teillä tietoa/kokemusta mikä vois olla hyvä kitara, joka olisi hyvä Kevyestä rockista-rankaan heviin asti? Budjetti n.700e. |
baba o riley 24.11.2008 22:46:10 | |
---|
Gibsonin faded SG. Käytettynä voit hyvinki saada jonki muunkin Giban SGn 700e. |
Mandarax 24.11.2008 23:11:32 | |
---|
Gibsonin faded SG. Käytettynä voit hyvinki saada jonki muunkin Giban SGn 700e. Komp. Lisätään listaan Gibsonin Les Paul Studio, joita löytyy käytettynä esim. Torilta tuohon budjettiin. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Komp. Lisätään listaan Gibsonin Les Paul Studio, joita löytyy käytettynä esim. Torilta tuohon budjettiin. Ja helposti.. olikohan halvin tällä hetkellä torilla 590e EDIT: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=276519 ja tuosta kun hieman vielä tinkaa :) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Icy-Sun 24.11.2008 23:58:28 | |
---|
Kyllä, jos tuosta saa tingattua niin kannattaa ostaa. Minulla on samanlainen kultaisella hardwarella. Tykkään soittotatsista kovasti. Sopii nuo tuhdimmat kaulat mun käteen hyvin. Mutta, jos SG:stä tykkää niin yllämainittu vaihtoehto ihan kohdallaan. Saisi vielä sen "hienommankin" SG Specialin 700e budjetilla eli ei faded, jos paksummasta lakkauksesta tykkää. Les Paul Studiossa on kuumemmat mikit ---> voipi olla eduksi hevihommissa. |
Guitarguy 25.11.2008 08:03:11 | |
---|
Juu SG:tä Ja LP:tä mäkin täs oon kattellu. Lisää vaan ehdotuksia! Kuinka tuolta torilta sitten ostetaan? Postimyynnillä? |
Numb 25.11.2008 08:16:30 (muokattu 25.11.2008 08:17:02) | |
---|
Torilla myyvät ovat yksityishenkilöitä. Otat yhteyttä myyjään, ja sovitte miten hommat käytännössä hoidetaan. Yleisimmät lienevät rahat tilille - laite matkaan ja posti/matkahuoltoennakko. Jos myyjä on sopivan lähellä, niin nouto ja testaus on tietysti ihannetilanne. A waist is a terrible thing to mind. |
s8na 25.11.2008 10:48:06 | |
---|
Nii ja miksei Tokain LC-85 yms. Japanilaiset Les Paul kopiot ois kans yks ihan hyvä vaihtis, jos haluaa enemmän näyttävyyttä. Käytettynä liikkuu tohon hintaan. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
Aloittelijatuke 26.11.2008 14:12:42 | |
---|
Mulla ois sama homma eessä ja maksimi budjetti ois jotain 600€ Soittelen suurimmaksi osaksi jotain AC/DC, Iron maiden, Hurriganes yms. Oisko teillä mitään hyviä ehdotuksia? Ite oon ainaki tuota Gibsonin SG Special Fadedia miettiny et voisko tuolla päästä tässä harrastuksessa pitemmällekkin? |
s8na 26.11.2008 14:19:53 (muokattu 26.11.2008 14:20:54) | |
---|
Mulla ois sama homma eessä ja maksimi budjetti ois jotain 600€ Soittelen suurimmaksi osaksi jotain AC/DC, Iron maiden, Hurriganes yms. Oisko teillä mitään hyviä ehdotuksia? Ite oon ainaki tuota Gibsonin SG Special Fadedia miettiny et voisko tuolla päästä tässä harrastuksessa pitemmällekkin? Kyllä. Minun mielestä halvoissakin Gibsoneissa on soitettavuus ja soundi kohdallaan. Näyttää karulta mutta on helppo soittaa ja soi, kielet ei rämise. Just sellanen kitara jonka voi pitää pitkäänkin. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
PuNkKi 26.11.2008 14:20:24 | |
---|
Mulla ois sama homma eessä ja maksimi budjetti ois jotain 600€ Soittelen suurimmaksi osaksi jotain AC/DC, Iron maiden, Hurriganes yms. Oisko teillä mitään hyviä ehdotuksia? Ite oon ainaki tuota Gibsonin SG Special Fadedia miettiny et voisko tuolla päästä tässä harrastuksessa pitemmällekkin? Varmasti pääsee. ja jos ei SG:tä, niin kitarapajalla näyttäisi olevan erittäin siisti kuntoinen LP special faded. Jos se on yhtään sitä, mitä mulla aikoinaan se LP special faded oli, niin täytyy kyllä suositella. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Aloittelijatuke 26.11.2008 14:23:45 (muokattu 26.11.2008 14:25:56) | |
---|
Juu SG ois hakusessa. Kiiltääkö tuo fadedin pinta ollenkaan? E: kun näyttää tuossa thomannin kuvassa aika matalta. |
s8na 26.11.2008 14:27:46 | |
---|
Juu SG ois hakusessa. Kiiltääkö tuo fadedin pinta ollenkaan? E: kun näyttää tuossa thomannin kuvassa aika matalta. Ei se varsinaisesti. Se pikkasen kiillottuu itekseen käytössä. Jotkut tyypit on niitä aineilla kiillotellu, netistä löytää tietoa. Jos sitä suunnittelet niin kannattaa tarkastaa sopiiko aine sille nitrolakalle. Väärä aine voi irrottaa koko pinnan. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
Lonesome 26.11.2008 14:39:32 | |
---|
Juu SG ois hakusessa. Kiiltääkö tuo fadedin pinta ollenkaan? E: kun näyttää tuossa thomannin kuvassa aika matalta. No mattahan se on. Mun faded Les Paula ei paljoa kiiltele, mutta Melody Maker kyllä snadisti. Toisaaalta tuo pinta kiillottuu kun saa kontaktia käytössä. Vaan ei se oo niin tarkkaa. Paljon makeempi faded nitro-lakka on, kuin paksu ja über-kiiltävä polyesterilakka. Minun mielestäni. Mun vanhassa Sg:ssä on ollut uudesta matta satiini-pinta ja se on lähinnä muuttunut paremman näköiseksi kiillottuessaan vuosikymmenten mukana. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett |
PuNkKi 26.11.2008 14:46:15 | |
---|
Fadeideissa on kyllä se hyvä, ettei niitten kanssa tarvitse niin pelätä jokaista naarmua tai kolhua. sieltä on vaan ehkä himpun verran vaikeampi löytää se hyvä yksilö, mutta sen kun löytää, niin rok. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Aloittelijatuke 26.11.2008 14:55:13 | |
---|
Kävin eilen etsiskelemässä oulusta tuota kyseistä kitaraa enkä löytänyt. Oulun soittimen mies sanoi että saattaa olla tulossa mut hinta oli 900 ja thomannilla 600 niin ajattelin oisko jarkevin tehdä niin et kävis oulun soittimessa testaamassa ja sitten tilaisi thomannilta. Vai onko paljon laadun vaihtelua? |
PuNkKi 26.11.2008 14:58:12 | |
---|
Kävin eilen etsiskelemässä oulusta tuota kyseistä kitaraa enkä löytänyt. Oulun soittimen mies sanoi että saattaa olla tulossa mut hinta oli 900 ja thomannilla 600 niin ajattelin oisko jarkevin tehdä niin et kävis oulun soittimessa testaamassa ja sitten tilaisi thomannilta. Vai onko paljon laadun vaihtelua? Ainakin pari vuotta sitten faded:in les pauleissa ikävä kyllä oli huomattaviakin eroja. Sitä tosissaan hyvää ja helppo soittoista yksilöä joutukin hieman hakemalla hakemaan. Sitten päädyin vuoden -04 fadeddiin, joka oli huomattavasti parempi, kuin uudet fadedit, mutta se oli silloin.. uusimpia faded malleja ei ole tullut testattua. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Numb 26.11.2008 14:59:56 | |
---|
Kävin eilen etsiskelemässä oulusta tuota kyseistä kitaraa enkä löytänyt. Oulun soittimen mies sanoi että saattaa olla tulossa mut hinta oli 900 ja thomannilla 600 niin ajattelin oisko jarkevin tehdä niin et kävis oulun soittimessa testaamassa ja sitten tilaisi thomannilta. Vai onko paljon laadun vaihtelua? Soitin on yksilö, eli parempi ostaa se mitä on testannutkin. Oliko 900 hintalapussa, vai kysyitkö jo että paljonko? Hinta tulee yleensä alaspäin kun sanoo, että mieluummin ostaisin täältä paikallisesta kuin Saksasta, mutta 300 euroa sanoo että Saksasta. A waist is a terrible thing to mind. |
PuNkKi 26.11.2008 15:00:55 | |
---|
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Aloittelijatuke 26.11.2008 15:03:03 | |
---|
No se mies sano et jos haluatte tilata niin voin myyä teille sen 900:aan euroon. Ainaki ku vahvarin sieltä ostin nii ei kyllä alennusta tippunu vaikka kuinka tinkas:( Mut on 300€ aika hinta ero. |