tatta 24.10.2008 22:45:20 | |
---|
sure 57/58 beta 58
toimii joka paikassa, joka tilanteessa suretan :) Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
rocking_lamprey 30.10.2008 09:46:16 | |
---|
Kertoilepa sitte miltä Opus tuntuu.. Mä olin tosi tyytyväinen siihen, treenikäytössä tosin testattu vasta, huomenissa testataan keikalla. Tosin edellinen mikkini oli niin paska että.. Mut tosi hyvin ja tarkasti ottaa sekä ylä- että alaäänet eikä tartte huutaa!!! :D Laulutekniikan joutu miettimään uusiks koska toi superhertta on tosiaan erilainen laulaa. Mut ääni tulee puhtaasti ja häiriöttä, hyvin toimii :) Laitan sitte keikan jälkeen haukut tänne jos kaikki ei mennytkään niin hineosti ;) Ei vaan, uskon että toi on ihan pätevä keikkamikki. If you REALLY wanna do it... do it with a rocker. |
rocking_lamprey 12.11.2008 12:43:06 | |
---|
ollaan opuksen kanssa nyt keikkailtukin ja oon edelleen helvetin tyytyväinen. If you REALLY wanna do it... do it with a rocker. |
fox 16.11.2008 10:23:39 | |
---|
ollaan opuksen kanssa nyt keikkailtukin ja oon edelleen helvetin tyytyväinen. No nih! Hienoo se, aina on palkitsevaa, että on tyytyväinen työkaluihin. 8) Kiitti kovasti vastauksista, laitetaan ns. "to-do-list":lle.. + |
Hommasin Audixin OM-3 hiljattain ja pääsin tossa lauantaina vähän sitä kokeilemaan treenikämpällä. Ei ollu treenit joten en oo orkesterivolumeilla testannut, mutta otin yhteen ständiin Shuren Beta 57:n ja toiseen tän Audixin ja huhuilin siinä hetken. Skobeina aktiivi-Wharfedalet ja mikserinä 8-kanavainen Behringer. Volumea sillä tavalla että korvissa tuntuu jos täysillä huutaa, ilman tulppia. Ainakin se Beta 57 on paljon herkempi. OM-3 vaatii reilusti enemmän volaa mikserin puolelta jotta ääni tulee yhtä lujaa kajareista, about 10db enemmän oli Audixin slaiderissa. 57:sta saan semmosta säröä kun siihen laulaa ihan läheltä siis käytännössä boltsi suussa, Audix kuulosti ihan samalta miten tahansa siihen mölisin. Muin puolin se ääni oli musta ihan samanlainen kun EQ on flattina (ja low cut päällä) molemmilla mikeillä. Ton viiden minuutin testailun perusteella arvelen ostostani oikein onnistuneeksi, koska soundi oli varsin selkeä ja uskon että mikin epäherkkyys (Shuren rinnalla) helpottaa feedback-ongelmien kanssa. Disclaimeriä sen verran että tää on mun ensimmäinen "ammattikäyttöönkin" soveltuva mikki ja en tiedä laulukamoista oikeastaan paljon mitään. Kirjoittelen tänne sitten taas lisää kun osaan paremmin kertoa miten toi Audixi on mulla toiminut. Meillä toinen laulaja mölyää Shure Beta 58:lla joten mulla on ainakin tosi hyvä ja "standardi" vertailukohde. Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :) |
Koivulahti 25.11.2008 19:34:11 | |
---|
sure 57/58 beta 58
toimii joka paikassa, joka tilanteessa suretan :) Aamen ja halleluja! |
hannakatriina 26.11.2008 22:35:15 (muokattu 26.11.2008 22:39:43) | |
---|
Kannattaa miettiä hyvää dynaamista mikkiä, esim. Sennheiser e935 tai Audix OM -sarjan mikit. Soundi voi olla käytännössä pa:n läpi yhtä hyvä, mutta kierto- ym. ongelmat loistavat poissaolollaan, eikä tarvitse phantom-virtaa. Minä liputan edelleen tuon Sennheiserin e935:n puolesta. Toimii! Eikä tarvii miettiä, että kiertääkö. Eikä tule enää rumpupeltien kihinää laulukanavaan... Soundi on selkee myös alaäänissä, eikä sellasta tukkoista suttua kuin aikaisemman Shure58:ni kanssa. Audix OM:t on liian teräviä ja kireitä omalle äänelleni, mut voisin kuvitella, että miesäänillä toimii hyvin nekin. Shure Beta 58:n perussoundi kuulostaa vähän liian metalliselle omaan korvaani, mut jollekin voi olla hyvä. |
rintapek 27.11.2008 01:30:00 | |
---|
Aamen ja halleluja! Ja täältä komppia päälle. Virhe. Liian lyhyt tai hyvä komppaus. One kind of music only - the good kind |
Cornflake 27.11.2008 16:02:11 | |
---|
Tyyppasin viimeksi treeneissä ihan kostoksi eri mikkejä peräjälkeen, ennen on vedetty aina vähän sillä mikä käteen on osunut. Eli käyvät vaihtoehdot dymaamisten mikkien osalta mun arsenaalissa on 58, 57 ja E935. Ei noissa hirveitä eroja loppupeleissä ollut. Itse dikkasin ehkä eniten 57:aa. Sit Senkkua. Mutta erot oli tosiaan pieniä, 57:n terävyys erottui eniten, Senkussa on jotenkin "laadukkain" ääni ja 58 on... no, viiskasi. Hyvä se on. Laualaja vierasti 57:aa, kun ei ollut ennen moiseen kokeillut laulaa. Kun grilli puuttuu niin onhan se erilainen. Laulajana siis kohtuu matalaääninen mies. Lopuksi tultiin siihen tulokseen että laulaja dikkas 58:a eniten. Varmaan tottumiskysymyskin. Puolensa kaikissa, eikä isoja eroja. Loppupeleissä. Nauhalta kun kuuntelin perästä niin aika vaikea erottaa mikä on mikä. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Cornflake 27.11.2008 22:35:25 (muokattu 27.11.2008 22:41:42) | |
---|
Pistetään nyt edelliseen viitaten pieni klippi, jos tästä olisi jotain iloa jollekulle: http://www.redbound.com/turo/mikit.mp3 Kolme klippiä peräjälkeen, mikit 1 = E935, 2 = SM57, 3 = SM58. EDIT: muuten samat asetukset; gainit, miksaus jne. Mikki vaan vaihtui piuhan päässä. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Nick Bone 22.12.2008 20:27:42 | |
---|
SM58, thats for sure. Ja tanakat kompit edellisille surettajille. "If You Dont Start Drinkin, Im Gonna Leave." |
Rallattelija 29.12.2008 03:51:23 | |
---|
Konkan pitäisin pois bändin vocalistin edestä. ehkä vaihtaisin ton kasikuusvitosen shenkun ysineljävitoseen. on jopa halvempikin ja mielestäni parempi. kannattaa myös katsella Audixin OM sarjaa.. vitonen ja seiska varmaan ne parhaat kapulat vocaaleille. Verta, hikeä ja Rock'n Rollia voi olla ilman viinaa |